Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Maar wat echt irritant is dat als je iets online hebt gekocht, of iets met een klantenpas bij de winkel, of als je hebt gevlogen, internationaal getreind, in een hotel hebt gezeten of zelfs als je in het ziekenhuis bent geweest je ALTIJD zo’n evaluatiemail krijgt waarbij je de genoten dienst of het gekochte product moet beoordelen. En waarschijnlijk gaat alle feedback richting /dev/null
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Star² schreef:
15-11-2018 12:17
Wat iemand al zei, dat dachten ze in 1939 ook.

En dat is inderdaad exact wat er mis is met de manier waarop we onze democratie hebben ingericht. We hebben er helemaal niks van geleerd. We zijn nog steeds heel erg kwetsbaar voor iemand die de macht grijpt. Zoals er toen gebruik werd gemaakt van onvrede/propagande/een zondebok kan dat nu weer. Kijk maar naar mensen zoals Wilders, Trump, Berlusconi. Die komen gewoon door het disfunctioneren van ons westers democratisch proces naar boven drijven. En op het moment dat dit soort personen op het juiste moment op de juiste manier de media manipuleren gaat het mis. We hebben gewoon tot nu toe mazzel gehad dat niet alle factoren op de juiste manier bij elkaar zijn gekomen en dat de mensen die wel aan de macht kwamen voornamelijk op persoonlijke verrijking uit waren en niet al te zware megalomane trekken hadden. Bij Trump is dit overigens nog maar de vraag.
impala schreef:
15-11-2018 07:45
Klopt. In de VS is het al een keer zo ver gekomen dat onderwijspersoneel verplicht werd een fitbit te dragen om in aanmerking te komen voor een zorgverzekering. Dat is al een stukje dichter bij huis, en niet in communistisch china.
Na grote stakingen (niet perse tegen die fitbit alleen, maar tegen de arbeidsomstandigheden in het algemeen), is dit weer afgeschaft. Vooralsnog, denk ik dan. Duidelijk is wel dat voor commerciele partijen en ook voor overheden erg verleidelijk is om technologie in te zetten om mensen in de gaten te houden. De overheid zou mensen hiertegen moeten beschermen, maar in de praktijk is men geneigd hieraan mee te werken.
Denken dat dit een ver van mijn bed show is, en iets dat alleen kan gebeuren in comnunistische landen is naief. Bovendien: China is in rap tempo bezig om de halve wereld op te kopen. En wie de economie beheerst, heeft de macht. dus wie weet hoe lang het duurt voor ze hier ook controle gaan uitoefenen. (edit: dat ziet duchessmm dus heel goed!)
Eens! China die koopt de hele wereld op. Ze zijn nu bezig met een spoorlijn aanleggen in oost-Europa en ze hebben een haven in Griekenland al in handen. Ze investeren nu ook in de haven van Rotterdam. Het gaat ze om macht en hegemonie.
Trump is de president van Amerika, alles kan.
shifty schreef:
15-11-2018 12:38
En dat is inderdaad exact wat er mis is met de manier waarop we onze democratie hebben ingericht. We hebben er helemaal niks van geleerd. We zijn nog steeds heel erg kwetsbaar voor iemand die de macht grijpt. Zoals er toen gebruik werd gemaakt van onvrede/propagande/een zondebok kan dat nu weer. Kijk maar naar mensen zoals Wilders, Trump, Berlusconi. Die komen gewoon door het disfunctioneren van ons westers democratisch proces naar boven drijven. En op het moment dat dit soort personen op het juiste moment op de juiste manier de media manipuleren gaat het mis. We hebben gewoon tot nu toe mazzel gehad dat niet alle factoren op de juiste manier bij elkaar zijn gekomen en dat de mensen die wel aan de macht kwamen voornamelijk op persoonlijke verrijking uit waren en niet al te zware megalomane trekken hadden. Bij Trump is dit overigens nog maar de vraag.
De democratie in Nederland functioneert prima. Een Wilders heeft ook nooit meer dan 15% van de stemmen gehaald. Ook in 1940 functioneerde de democratie prima. Defensie misschien wat minder. In elk geval had Seyss Inquart geen meerderheid van de kiezers achter zich staan.

De VS zijn geen echte democratie. Het kiesstelsel is niet gebaseeerd op one man, one vote. De ene stem, de stem in de conservatieve dunbevolkte staten, telt enige toentallen malen zwaarder dan de stem in de grote staten die vaker progressief zijn. Bij de laatste verkiezingen haalden de Democraten 8-10% meer stemmen, ook bij de Senaatsverkiezingen. In de VS kan een populist als Trump, waar de meerderheid tegen is, toch president worden.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
DuchessMeganMarkle schreef:
15-11-2018 12:44
Eens! China die koopt de hele wereld op. Ze zijn nu bezig met een spoorlijn aanleggen in oost-Europa en ze hebben een haven in Griekenland al in handen. Ze investeren nu ook in de haven van Rotterdam. Het gaat ze om macht en hegemonie.
Als China echt misbruik gaat maken van de gekochte infrastructuur is de boel binnen een paar uur genationaliseerd via een noodwetje.
GenieInABottle schreef:
15-11-2018 08:32
In beperkte vorm gebeurt het natuurlijk al. Bijvoorbeeld als je een device in je auto installeert die je rijgedrag monitort, krijg je korting op de verzekering.
Maar die controle gaat hier niet komen. Dan breekt de pleuris uit. Dat is nl. de keerzijde: als er teveel macht wordt uitgeoefend komt er verzet.
Wat voor verzet? Het wordt gelijdelijk geïntroduceerd, dat het goed voor ons is en dat we ons veilig voelen door zoveel te registreren. Er is nu al heel veel informatie geregistreerd over de burgers middels persoonlijke ov-chipkaart, smarthphones die stiekem registreren camera’s op straat. Ik kreeg laatst nog een brief van de GGZ dat ik mijn dossier digitaal kan volgen. Wat dacht je van de pinpas. De overheid heeft al heel veel inzage over ons, alleen gebruiken ze het nog niet tegen ons.
Wat dacht je van de ah bonuskaart, ik krijg wel eens mailtjes ‘wil je dit product nog een keer in huis halen’. Alle commerciële bedrijven weten ons wel te vinden.
15-11-2018 12:56
Wat dacht je van de ah bonuskaart, ik krijg wel eens mailtjes ‘wil je dit product nog een keer in huis halen’. Alle commerciële bedrijven weten ons wel te vinden.
Ik heb geen geregistreerde bonuskaart en tevens ook een anonieme ov chipkaart.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
15-11-2018 12:58
Ik heb geen geregistreerde bonuskaart en tevens ook een anonieme ov chipkaart.
En benzine reken je cash af?
15-11-2018 12:56
Dat kan me nou echt weer helemaal niets schelen.
15-11-2018 12:53
Wat voor verzet? Het wordt gelijdelijk geïntroduceerd, dat het goed voor ons is en dat we ons veilig voelen door zoveel te registreren. Er is nu al heel veel informatie geregistreerd over de burgers middels persoonlijke ov-chipkaart, smarthphones die stiekem registreren camera’s op straat. Ik kreeg laatst nog een brief van de GGZ dat ik mijn dossier digitaal kan volgen. Wat dacht je van de pinpas. De overheid heeft al heel veel inzage over ons, alleen gebruiken ze het nog niet tegen ons.
Wanneer gaan ze het wel tegen ons gebruiken dan?
oudebaas schreef:
15-11-2018 12:50
Als China echt misbruik gaat maken van de gekochte infrastructuur is de boel binnen een paar uur genationaliseerd via een noodwetje.
Welke boel en door wie genationaliseerd? Je kunt moeilijk iets afpakken dat eerder aan hen verkocht is.
Ik las dat China in Griekenland al invloed heeft op het (buitenlandse) beleid, doordat ze Piraeus in handen hebben.
impala wijzigde dit bericht op 15-11-2018 13:08
15.72% gewijzigd
.
oudebaas schreef:
15-11-2018 13:01
En benzine reken je cash af?
Ligt eraan dat is maar net of ik cash bij me heb of niet.
Ik ga niet vaak met het OV dus die keer dat ik hier met de stadsbus ga daar heb ik dus gewoon een anonieme chipkaart voor gekocht zodat mijn zoon ook gewoon diezelfde kaart kan gebruiken als dat nodig is.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Nemaìn’ schreef:
15-11-2018 13:02
Dat kan me nou echt weer helemaal niets schelen.
In china worden dat soort consumptiegegevens gebruikt om te bepalen wie er moslim is, en die wordt dan in de gaten gehouden of in een heropvoedingskamp gestopt.
Er zitten er al meer dan een miljoen opgesloten.

Toen Chen Quanguo, de voormalige 'ijzeren vuist' van Tibet in 2016 aantrad als partijsecretaris van Xinjiang, maakte hij daar met harde hand een einde aan. Hij wierf in korte tijd honderdduizend extra politieagenten en bouwde Xinjiang om tot een hightech surveillancestaat. De islamitische bevolking hield hij onder de duim met DNA-afname, camera's met gezichtsherkenning en overheidsinzage in alle mobiele telefoons. Wie zich al te religieus gedroeg, werd als onbetrouwbaar aangemerkt.

Voorjaar 2017 kwam daar een nieuwe tactiek bij: onbetrouwbare personen werden opgesloten in politieke heropvoedingskampen, zonder veroordeling en voor onbepaalde tijd.
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~aee99fa0/
impala wijzigde dit bericht op 15-11-2018 13:38
59.48% gewijzigd
.
impala schreef:
15-11-2018 13:05
Welke boel en door wie genationaliseerd? Je kunt moeilijk iets afpakken dat eerder aan hen verkocht is.
Ik las dat China in Griekenland al invloed heeft op het (buitenlandse) beleid, doordat ze Piraeus in handen hebben.
Nationaliseren IS iets afpakken. Een overheid kan dat heel makkelijk doen.
impala schreef:
15-11-2018 13:10
In china worden dat soort consumptiegegevens gebruikt om te bepalen wie er moslim is, en die wist dan in de gaten gehouden of in een heropvoedingskamp gestopt.
Een slimme moslim koopt dus af en toe wat bier en varkensvlees.
oudebaas schreef:
15-11-2018 13:12
Een slimme moslim koopt dus af en toe wat bier en varkensvlees.

Jij ziet het allemaal wat te simpel. Ook dit:
oudebaas schreef:
15-11-2018 13:11
Nationaliseren IS iets afpakken. Een overheid kan dat heel makkelijk doen.
Je denkt toch niet dat China, al dan niet gesteund door bv Rusland, dat zomaar laat gebeuren?
.
Open anders even een apart topic!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
15-11-2018 12:53
Langzaam of niet, er zal altijd een groep met weerstand zijn. En zo'n groep zal, zeker bij machtsmisbruik, uiteindelijk een "charismatisch" spreker / leider krijgen en dan groeit deze groep. Het gebeurt met alles en dan ook.

En nee, voor mij is het gedoe in China absoluut niet vergelijkbaar met hier in de Westerse wereld. Wat OudeBaas zegt: als het moet wordt het gewoon genationaliseerd. En wat Shifty zegt, de overheid is niet tegen ons. Ik maak me idd meer zorgen om wat de grote commerciële jongens ermee doen. Ik ga er voor het gemak van uit dat Google en Apple samen meer informatie over mij hebben dan de overheid. Tel daar facebook bij op. En dat zijn bedrijven die die data verkopen (doet de overheid trouwens ook: zie KvK).
impala schreef:
15-11-2018 13:14
Jij ziet het allemaal wat te simpel. Ook dit:

Je denkt toch niet dat China, al dan niet gesteund door bv Rusland, dat zomaar laat gebeuren?
Ze zullen weinig in te brengen hebben. Voordat ze een vloot in de buurt van Griekenland hebben heeft de NATO alles al afgelegd.
Nouschi schreef:
15-11-2018 13:15
Op Actueel? :rofl:
.
Nouschi schreef:

Over schoenen?
Nouschi schreef:
Dat. 🤪
GenieInABottle schreef:
15-11-2018 13:21
Langzaam of niet, er zal altijd een groep met weerstand zijn. En zo'n groep zal, zeker bij machtsmisbruik, uiteindelijk een "charismatisch" spreker / leider krijgen en dan groeit deze groep. Het gebeurt met alles en dan ook.

En nee, voor mij is het gedoe in China absoluut niet vergelijkbaar met hier in de Westerse wereld. Wat OudeBaas zegt: als het moet wordt het gewoon genationaliseerd. En wat Shifty zegt, de overheid is niet tegen ons. Ik maak me idd meer zorgen om wat de grote commerciële jongens ermee doen. Ik ga er voor het gemak van uit dat Google en Apple samen meer informatie over mij hebben dan de overheid. Tel daar facebook bij op. En dat zijn bedrijven die die data verkopen (doet de overheid trouwens ook: zie KvK).
Ik vind het niet ondenkbaar dat in het westen bv illegale niet westerse migranten opgespoord gaan worden, zoals China nu moslims opspoort. Dmv gezichtsherkenning etc.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven