Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 23 november 2018 om 18:50
Enn schreef: ↑23-11-2018 17:56Kennen jullie deze al? Hier al eens geplaatst? Mocht dit zo zijn excuus dan.
Voor ‘Facebook’ kan men natuurlijk élk socialmedia kanaal bedenken.![]()
https://m.youtube.com/watch?v=IABRgZH12YA
Hij is leuk.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
vrijdag 23 november 2018 om 18:57
Mijn familie 29x. Nog even en we zijn uitgestorvenBetty_Slocombe schreef: ↑23-11-2018 16:28Heb ik al gedaan. In Italië woont één persoon met mijn achternaam. Mijn mans achternaam komt maar 95 keer voor, op de hele wereld. Maar goed dat de kinderen zijn naam hebben.
vrijdag 23 november 2018 om 19:56
Het-groepje schreef: ↑23-11-2018 19:07Dank voor het advies allen!
Black friday, ik heb keurig als een sukkel in de Kruidvat online wachtrij gestaan, volgens mij was dat zo nep maar ok.
(Ik zeg niet waarvoor want head leest mee en ik weet niet of ze nog gelooft)
Echwel!
vrijdag 23 november 2018 om 21:00
Wat een leuk stukje om te lezenyasmijn schreef: ↑23-11-2018 10:21Vermoedelijk is de Amerikaanse Santa Claus een mengeling van de Britse Father Christmas en de Nederlandse Sinterklaas, hoewel ook gebruiken van Duitse emigranten, zoals Knecht Ruprecht en Pelzmärtel, en het Duitse gebruik om cadeaus tijdens de kerst te geven, van invloed kunnen zijn geweest. De naam Santa Claus is een verbastering van de Nederlandse naam Sinterklaas.
In 1809 beschreef Washington Irving in zijn fictieve geschiedenis van New York al een Santa Claus, gebaseerd op onder andere Nederlandse Sinterklaasgebruiken. Maar vooral het gedicht A Visit from St. Nicholas (Een bezoek van Sint Nicolaas), dat in 1823 anoniem gepubliceerd werd, vestigde zijn reputatie in de Verenigde Staten. In dit gedicht komen veel moderne gebruiken en attributen van de Santa Claus naar voren, zoals de rendieren en slee, zijn entree in het huis door de schoorsteen en een zak met cadeautjes. De tekenaar Thomas Nast heeft met zijn tekeningen van Santa Claus in de negentiende eeuw ook nog een grote invloed gehad op het hedendaagse uiterlijk van Santa Claus. De introductie van de woonplaats van Santa Claus op de Noordpool wordt ook aan hem toegeschreven.
De Amerikaanse versie van de Kerstman heeft ook in Europa aan populariteit gewonnen. Hij bestaat nu vaak naast de vele oorspronkelijke en oudere winterfiguren, zoals de Baskische Olentzero, het Duitse Christkind en de Weihnachtsmann die ook Scandinavische tegenhangers heeft, zoals de Finse Joulupukki - ook wel Julbocken of kerstbok - die tijdens het joelfeest een rol speelt. Joulupukki heeft een vrouw, joulumuori ("Kerstvrouwtje", "Kerst-omaatje"), waarover echter weinig bekend is.
De figuur van de Kerstman maakt in Nederland en België nog maar kort deel uit van de kersttradities, maar hij heeft inmiddels een prominente plaats verworven op kerstkaarten, in etalages, in kerstmuziek en elders. In Groot-Brittannië heet de Kerstman ook wel Father Christmas, in Frankrijk Père Noël en in Spanje Papá Noel.
In Rusland is er Grootvadertje Vorst (Ded Moroz), die samen met zijn kleindochter Sneeuwwitje (of Sneeuwvlokje; Snegoerotsjka) op 31 december cadeaus uitdeelt, en waarvan de woonplaats in de bossen bij Veliki Oestjoeg (Noord-Rusland) ligt.
vrijdag 23 november 2018 om 21:05
Dat is nu precies wat de mods niet willen, dat mensen met messen gaan snijden etc|Courage| schreef: ↑23-11-2018 19:08@ CommunityManager:
Nemen je onderstaand verzoek in overweging?
Is het een idee om er hier op dit topic een terugkoppeling over te geven? Dit topic wordt namelijk het best gelezen door 'de community'.
Ik wilde dit dus al voorstellen, maar het is er dus zelfs al.
Je zou er nog een sticky topic op elke pijler aan kunnen toevoegen met dezelfde mededeling en dan klaar.
Mods, echt, je zou het plezier van zovelen vergroten als jullie al die 'medische' topics gewoon laten staan en alleen modereren op het hoogst noodzakelijke. Het zou jullie ook een hoop tijd en moeite besparen, dus het mes snijdt aan 2 kanten. Geen topics meer hoeven verwijderen, geen bans meer, geen berichten meer aanpassen op het modstopic.
Geef de forummers hun verantwoordelijkheid weer terug. We kunnen echt wel zelf corrigerend optreden tegen verkeerd medisch, juridisch of technisch advies.
Please: overleg met de juridische afdeling of het zo goed dichtgetimmerd is en laat het dan los.
Levert Viva ook weer meer interessante content op voor het tijdschrift, want die wordt deels hier van het forum gehaald.
vrijdag 23 november 2018 om 22:43
ModeratorViva schreef: ↑23-11-2018 19:40Beste Courage,
Het CM is niet bedoeld voor dit soort berichten. Je kunt dit mailen naar communitymanager@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
.
vrijdag 23 november 2018 om 22:56
ModeratorViva schreef: ↑23-11-2018 22:25Het topic "is 1.5 liter water in 45 minuten drinken gevaarlijk?" is verwijderd ivm vragen om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
vrijdag 23 november 2018 om 23:13
Gelukkig maar dat we jou hebben om ons te beschermen. Check je de hele gezondheidspijler ook even verder? Ik zie allemaal topics waar ik slechte medische adviezen uit zou kunnen halen.ModeratorViva schreef: ↑23-11-2018 22:25Het topic "is 1.5 liter water in 45 minuten drinken gevaarlijk?" is verwijderd ivm vragen om medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Tjezus, wat vals
vrijdag 23 november 2018 om 23:14
vrijdag 23 november 2018 om 23:16
vrijdag 23 november 2018 om 23:29
DuchessMeganMarkle schreef: ↑23-11-2018 23:23Ook weg modereren op de pijler thuis. Iedereen die bij dasty zweert. Bij mij werkt het niet, ik heb gewoon vlekken op mijn nieuwe tafel gekregen.
Dasty moet je dan ook eerst op een onopvallende plek uitproberen.
Dat moet iig in de huisregels.