Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 22 april 2019 om 22:36
Mijn man is volledig van zijn klachten verlost hierdoor. De bijenkassen staan hier vlakbij, de imker woont ergens anders, dus perfect voor ons.Kia•Ora schreef: ↑22-04-2019 22:33Eén van de pillen kan ik dit jaar (om medische redenen) niet slikken en ik word echt naar van de jeuk. De rest vind ik nog "te doen", maar die jeuk... moet wel zeggen dat sinds ik honing gebruik van een locale imker het echt wel beter gaat, behalve met de jeuk dan.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 22 april 2019 om 22:36
Wat is de tip met honing dan ? Las net ook al iets over honing .Kia•Ora schreef: ↑22-04-2019 22:33Eén van de pillen kan ik dit jaar (om medische redenen) niet slikken en ik word echt naar van de jeuk. De rest vind ik nog "te doen", maar die jeuk... moet wel zeggen dat sinds ik honing gebruik van een locale imker het echt wel beter gaat, behalve met de jeuk dan.
maandag 22 april 2019 om 22:38
Ik heb gekozen voor poll tex bij esvocampingshop in de aanbieding. Dat merk schijnt getest te zijn. Ik heb het nu ook getest en ik ben het wel eens met de bewering dat het 97% tegenhoudt. Was alleen een prutswerk om het bestaande horgaas te vervangen.doornroosje9 schreef: ↑22-04-2019 22:17Daar ben ik ook over aan het nadenken! Het werkt dus? Mss geen slecht idee.
maandag 22 april 2019 om 22:39
Oeh dat is helemaal ideaal!doornroosje9 schreef: ↑22-04-2019 22:36Mijn man is volledig van zijn klachten verlost hierdoor. De bijenkassen staan hier vlakbij, de imker woont ergens anders, dus perfect voor ons.
Hier komt het van ietsjes verder, en het bleek een hele zoektocht. Wat op zich best bijzonder is als je weet waar ik woon, zou je toch mogen verwachten dat hier heel veel locale imkers te vinden zijn. Maar ik heb er gelukkig eentje weten te vinden. En ben er echt blij mee! Het is zoveel beter!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 22 april 2019 om 22:40
Tot een paar jaar geleden wist ik niet dat tranende ogen ook met de overgang te maken kunnen hebben. Ik gooide het daar maar op en had/heb geen zin in de oplossing die mijn arts voorstelde: botox in de traanklieren. En inderdaad na die traanogen kwamen ook de dingen die jij beschrijft. Dus gooi ik het maar op 'gevoeliger dan voorheen'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 22 april 2019 om 22:40
De honing bevat die pollen waar je allergisch voor bent en door ze geleidelijk onderdeel te maken van je dagelijks leven, zou je er immuun tegen worden. Mijn man begint de honing dagelijks te eten zo'n 3 maanden voordat het hooikoortseizoen begint.
maandag 22 april 2019 om 22:41
Nog niet alles gelezen dus misschien ben ik wel mosterd maar Coolpack heeft ervaring met dat tapen.
Toch CP? Ik weet dat je dat 2jr geleden had toen we in U gemeet hadden.
maandag 22 april 2019 om 22:41
Ah, dat kan je zelf vervangen? Wist ik niet eens. Bedankt!
maandag 22 april 2019 om 22:42
Van de overgang heb ik dan weer geen last, godzijgeprezen!!!Oudblond schreef: ↑22-04-2019 22:40Tot een paar jaar geleden wist ik niet dat tranende ogen ook met de overgang te maken kunnen hebben. Ik gooide het daar maar op en had/heb geen zin in de oplossing die mijn arts voorstelde: botox in de traanklieren. En inderdaad na die traanogen kwamen ook de dingen die jij beschrijft. Dus gooi ik het maar op 'gevoeliger dan voorheen'.
maandag 22 april 2019 om 22:43
Iedere dag een eetlepel honing van een locale imker reduceert je klachten omdat de bijen honing maken van de pollen uit jouw omgeving. Hierdoor maakt je immuunsysteem al antistoffen aan en is de reactie op pollen in de lucht kleiner of in sommige gevallen weg
Zul je altijd zien... begin ik nu te niezen en maak ik mijn patiënt wakker daardoor
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 22 april 2019 om 22:44
Klinkt aannemelijk maar ja wanneer start je ik dan had deze winter al heel vroeg last . Lijkt elk jaar vroeger te komen .doornroosje9 schreef: ↑22-04-2019 22:40De honing bevat die pollen waar je allergisch voor bent en door ze geleidelijk onderdeel te maken van je dagelijks leven, zou je er immuun tegen worden. Mijn man begint de honing dagelijks te eten zo'n 3 maanden voordat het hooikoortseizoen begint.
maandag 22 april 2019 om 22:45
maandag 22 april 2019 om 22:46
Of honing helpt weet ik niet (niet bij mij) maar de allergoloog geeft immunotherapie die op dezelfde logica gestoeld is. Je krijgt dat 6 weken een onderhuidse injectie met de boompollen in een oplopende dosering. Ook dat helpt (nog) niet. Helaas. Waar vind je honing van berken?doornroosje9 schreef: ↑22-04-2019 22:40De honing bevat die pollen waar je allergisch voor bent en door ze geleidelijk onderdeel te maken van je dagelijks leven, zou je er immuun tegen worden. Mijn man begint de honing dagelijks te eten zo'n 3 maanden voordat het hooikoortseizoen begint.
maandag 22 april 2019 om 22:46
Tot nu toe iedere dag een eetlepel honing in de koffie
maandag 22 april 2019 om 22:48
doornroosje9 schreef: ↑22-04-2019 22:45Je kan het ook gewoon het hele jaar doornemen hoor. Een lepeltje honing per dag.
Wat erg dat ik dat niet zelf kom bedenken haha maar je hebt gelijk . Imker zit vlakbij dus zal eens een pot halen .
maandag 22 april 2019 om 22:48
Tnx VesperVesper- schreef: ↑22-04-2019 20:09Geen appel, of producten waar appel in zit sadbuttrue, zoals appelstroop of appelsap
Ook noten zijn uit den boze, dus ook geen pindakaas ed.
Beter ook geen aardbeien.
Dit helpt mij al.
In de ochtend mijn neus van binnen een beetje insmeren met vaseline en savonds schijfjes komkommer op mijn ogen.
Appel, aardbei en (veel) tomaten wist ik, noten niet en ik neem een paar keer per week een handje amandelen
Ook tomaten at ik heel veel in de zomer en daar let ik nu heel erg op. In sauzen, plakjes tomaat op brood en ik drink graag spicy tomatensap tsja.. dan gaat het hard.
Ik doe nu purol zalf onder m'n neus, ong. hetzelfde als vaseline, prima lipgloss ook. Heb een paar van die kleine blikjes gekocht, altijd bij de hand.
Vraag me nog af of verse muntthee slim is of niet, en tahin.. ik smeer het op brood, doe het door warme gerechten en geen idee of sesamzaadjes kwaad kunnen. Gaat niet om een lepeltje per week dus wie weet.
Er ligt nog 1 pink lady op de fruitschaal, ook zit er vaak appelsap verstopt in andere vruchtensapjes: ga ik ook op letten.
Thee nog even uitzoeken, kamille-, brandnetel schijnt klachten te verergeren!?
Hibiscusthee van gedroogde bloemen vind ik ook superlekker, ook gekoeld als limonade; ga ik opzoeken!
Heb het idee dat het wel heel vroeg heel heftig was met de pollen, paar weken geleden op mijn eten en drinken gaan letten et voila: vandaag de hele dag buiten
Ik durf gewoon niet op te zoeken hoe het zit met watermeloen, komkommer, nectarines enzo.
Toch maar doen want ik ben ernstig verslaafd aan watermeloen. En aardbeien enz.
Maar als dat het verschil maakt tussen buiten kunnen zijn op mooie dagen of maar een uurtje is de keus gauw gemaakt.
Verplicht chocolade eten dan maar, mss morgen nog restanten paaseitjes in de winkels?
maandag 22 april 2019 om 22:51
Je kunt jezelf toch aan wennen om het gewoon het hele jaar door te gebruiken? Ik ben maar zo'n twee maanden per jaar van mijn klachten af, reageer echt op bijna alle planten. Dus ik ben van plan het gedurende het hele jaar te gebruiken. En het kost me zo'n vijf euro per twee maanden dus dat is prima te doen (voor mij dan).
maandag 22 april 2019 om 22:52
Dat zuigt!Mermedina schreef: ↑22-04-2019 22:46Of honing helpt weet ik niet (niet bij mij) maar de allergoloog geeft immunotherapie die op dezelfde logica gestoeld is. Je krijgt dat 6 weken een onderhuidse injectie met de boompollen in een oplopende dosering. Ook dat helpt (nog) niet. Helaas. Waar vind je honing van berken?
maandag 22 april 2019 om 22:52
Het hoeft niet per se van berken te zijn. Hoe dichter de bijenkorven bij je huis staan, hoe beter. Mijn man heeft een berkenpollen en graspollenallergie. Toen ik ging googlen kwam ik meerdere keren 'lokale honing helpt bij allergieën' tegen en toch maar eens geprobeerd. Ik ben echt heel erg sceptisch over zulke dingen, maar bij hem werkt het dus echt. Hij nam heel vaak antihistamine, kon het gras bijna niet meer maaien en een berkenbos bij ons huis hielp ook al niet. Al meer dan twee jaar volledig klachtenvrij. Ik hoop dat het zo blijft.Mermedina schreef: ↑22-04-2019 22:46Of honing helpt weet ik niet (niet bij mij) maar de allergoloog geeft immunotherapie die op dezelfde logica gestoeld is. Je krijgt dat 6 weken een onderhuidse injectie met de boompollen in een oplopende dosering. Ook dat helpt (nog) niet. Helaas. Waar vind je honing van berken?
maandag 22 april 2019 om 22:53
Je kan het maar proberen, ik hoop dat het helpt!
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 22:56
0.81% gewijzigd
maandag 22 april 2019 om 22:54
Dat probleem had ik ook; de imker zat nog aan de Costa Weetikveel te overwinteren om bijtijds te beginnen.
Toch maar z.s.m. een pot gehaald en neem elke dag een flinke theelepel sinds half maart. Geen straf, lekkere honing hier
Doe het vaak door hibiscusthee om het ergste zuur eraf te halen, dan wacht ik wel tot de thee lauw is. Moet van de imker, beter niet verhitten zei hij. Maar het gaat goed hier, al kan het beter vooral in de ochtend. Ramen open in huis doe ik alleen laat op de avond.