Napraattopic deel 111

29-04-2019 15:24 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moire schreef:
01-05-2019 23:12
Ik wil jouw huis!
Ik ook!
Oudblond schreef:
01-05-2019 23:10
Neuh. Hier gebeurt al jaren vanalles via spraaktechnologie en een home app. 'Boodschappenlijst' zeggen en 'eieren'... Tadaa... Mijn lijstje wordt aangevuld en de boodschappen worden ook nog eens weergegegeven op looproute in mijn supermarkt. Kut als ze de producten ergens anders zetten, maar 'boodschappenlijst' leert dan dat de beschuiten nu bij het brood staan ipv bij de crackers. Als ik thuis kom staat alles wat ik 'aan' wil al aan als ik de voordeur open. Lichten (die meten ook nog of het nodig is dat ze aangaan), zonnescherm, muziek, verwarming of airco. En alles gaat ook uit als ik de voordeur uitloop. Het botje zet ik aan via de app en dan is het huis gestofzuigd als ik thuis kom. Alleen mijn man blijkt niet in de systemen opgenomen te kunnen worden. Maar ik verdenk hem van saboutage :proud:

Dat zijn leuke gimmicks maar heb je zoiets nou echt nodig? Hoeveel moeite is het nou om een lichtknopje in te drukken als je een kamer binnenkomt. Ik zou daar echt een beetje flauw van worden als ik dat liet automatiseren.
RikM schreef:
02-05-2019 09:04
Dat zijn leuke gimmicks maar heb je zoiets nou echt nodig? Hoeveel moeite is het nou om een lichtknopje in te drukken als je een kamer binnenkomt. Ik zou daar echt een beetje flauw van worden als ik dat liet automatiseren.
Idd, wel leuk! Maar nodig? Nee.
Ik vind de Sonos zo fijn, zo vanaf mijn telefoon de muziek opzetten die ik wil.

Ideaaaaal!
Geen bijzonderheden
RikM schreef:

Lichtknopje; eens. Boodschappenlijstje; nodig! Ik bedenk vaak op de onhandigste momenten ineens dat we iets nodig hebben dus dan is het best handig om je boodschappen op te kunnen roepen zonder het te vergeten. Vriend is helaas net als de man van OB nog niet zo geprogrammeerd.
RikM schreef:
Natuurlijk heb je het niet nodig, maar het is wel leuk. Dat boodschappenlijstje lijkt me ideaal, ik bedenk dingen altijd als ik net met iets bezig ben en vergeet het dan alsnog.
RikM schreef:
Ik vind jou daar nou juist wel een type voor.
Ik kan mijn koffiemachine via de app bedienen. Alleen het ophalen van de gezette koffie moet ik dan nog zelf doen.
RikM schreef:
Dat zei Fons de Troglodiet ook toen iemand aankwam met een of andere nieuwlichterig rond ding waarmee je een een bak kon laten bewegen zonder hem zelf te hoeven tillen. Leuk, maar wat voegt het toe aan het leven?
yasmijn schreef:
02-05-2019 09:22
Ik vind de Sonos zo fijn, zo vanaf mijn telefoon de muziek opzetten die ik wil.

Ideaaaaal!

Ja heerlijk!
lise1985 schreef:
02-05-2019 09:53
Ik vind jou daar nou juist wel een type voor.

Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
RikM schreef:
02-05-2019 10:00
Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
Maar jij bent dan ook een man.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
RikM schreef:

Oeh, waar woon je? Ik haat stofzuigen, dus als je ooit een schermpauze nodig hebt ben je van harte welkom om hier te komen stofzuigen. :heart:
Jawlensky schreef:
02-05-2019 10:10
Oeh, waar woon je? Ik haat stofzuigen, dus als je ooit een schermpauze nodig hebt ben je van harte welkom om hier te komen stofzuigen. :heart:
Haha, ik dacht hetzelfde :mrgreen:
Moire schreef:
01-05-2019 22:53
Google play was er vorig jaar of twee jaar geleden al toch? Lijkt me nou ideaal en niets lastig bij te benen aan.
Een Duchess heeft daar doorgaans personeel voor, misschien hebben die vakantie deze week.
RikM schreef:
Domotica wilde ik niet (zelf ons huis gebouwd en overwogen of we dat zouden doen), maar een robotstofzuiger is toch wel heel fijn. Ik zou niet meer zonder willen. Onze eerste robotstofzuiger is vorig jaar stuk gegaan en onmiddellijk een nieuwe besteld.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-05-2019 10:53
Domotica wilde ik niet (zelf ons huis gebouwd en overwogen of we dat zouden doen), maar een robotstofzuiger is toch wel heel fijn. Ik zou niet meer zonder willen. Onze eerste robotstofzuiger is vorig jaar stuk gegaan en onmiddellijk een nieuwe besteld.

Deed 'ie dat zelf? ;-D
RikM schreef:
02-05-2019 11:05
Deed 'ie dat zelf? ;-D
;-D
Life is short. Eat dessert first.
Moire een ban? Wat nu weer dan?
Oh, ik wil ook een robotstofzuiger! Als het geld er voor is, staat die ergens bovenaan ons verlanglijstje, want man en ik hebben allebei een hekel aan stofzuigen :proud:
the_Wicked_Witch schreef:
02-05-2019 11:25
Zal best terecht zijn. :roll:

David Dunning
the_Wicked_Witch schreef:
02-05-2019 11:25

Heeft ze iemand weer de waterpokken toegewenst??
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
02-05-2019 12:25
Heeft ze iemand weer de waterpokken toegewenst??
Ik denk blafhoest.

David Dunning
Solomio schreef:
02-05-2019 12:26
Ik denk blafhoest.
Maar dat zou toch juist goed zijn?
In het kader van het hondenstandje en het fruit wat dan zo goed voor je is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
02-05-2019 12:33
Maar dat zou toch juist goed zijn?
In het kader van het hondenstandje en het fruit wat dan zo goed voor je is.
Niet als Moi het zegt.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven