Napraattopic deel 111
maandag 29 april 2019 om 15:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 2 mei 2019 om 09:04
Oudblond schreef: ↑01-05-2019 23:10Neuh. Hier gebeurt al jaren vanalles via spraaktechnologie en een home app. 'Boodschappenlijst' zeggen en 'eieren'... Tadaa... Mijn lijstje wordt aangevuld en de boodschappen worden ook nog eens weergegegeven op looproute in mijn supermarkt. Kut als ze de producten ergens anders zetten, maar 'boodschappenlijst' leert dan dat de beschuiten nu bij het brood staan ipv bij de crackers. Als ik thuis kom staat alles wat ik 'aan' wil al aan als ik de voordeur open. Lichten (die meten ook nog of het nodig is dat ze aangaan), zonnescherm, muziek, verwarming of airco. En alles gaat ook uit als ik de voordeur uitloop. Het botje zet ik aan via de app en dan is het huis gestofzuigd als ik thuis kom. Alleen mijn man blijkt niet in de systemen opgenomen te kunnen worden. Maar ik verdenk hem van saboutage![]()
Dat zijn leuke gimmicks maar heb je zoiets nou echt nodig? Hoeveel moeite is het nou om een lichtknopje in te drukken als je een kamer binnenkomt. Ik zou daar echt een beetje flauw van worden als ik dat liet automatiseren.

donderdag 2 mei 2019 om 09:08

donderdag 2 mei 2019 om 09:33
Lichtknopje; eens. Boodschappenlijstje; nodig! Ik bedenk vaak op de onhandigste momenten ineens dat we iets nodig hebben dus dan is het best handig om je boodschappen op te kunnen roepen zonder het te vergeten. Vriend is helaas net als de man van OB nog niet zo geprogrammeerd.

donderdag 2 mei 2019 om 09:40
Natuurlijk heb je het niet nodig, maar het is wel leuk. Dat boodschappenlijstje lijkt me ideaal, ik bedenk dingen altijd als ik net met iets bezig ben en vergeet het dan alsnog.

donderdag 2 mei 2019 om 09:53
Ik vind jou daar nou juist wel een type voor.

donderdag 2 mei 2019 om 09:57
Dat zei Fons de Troglodiet ook toen iemand aankwam met een of andere nieuwlichterig rond ding waarmee je een een bak kon laten bewegen zonder hem zelf te hoeven tillen. Leuk, maar wat voegt het toe aan het leven?

donderdag 2 mei 2019 om 10:00
Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
donderdag 2 mei 2019 om 10:05
Maar jij bent dan ook een man.RikM schreef: ↑02-05-2019 10:00Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 2 mei 2019 om 10:10
RikM schreef: ↑02-05-2019 10:00Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
Oeh, waar woon je? Ik haat stofzuigen, dus als je ooit een schermpauze nodig hebt ben je van harte welkom om hier te komen stofzuigen.

donderdag 2 mei 2019 om 10:53
Domotica wilde ik niet (zelf ons huis gebouwd en overwogen of we dat zouden doen), maar een robotstofzuiger is toch wel heel fijn. Ik zou niet meer zonder willen. Onze eerste robotstofzuiger is vorig jaar stuk gegaan en onmiddellijk een nieuwe besteld.RikM schreef: ↑02-05-2019 10:00Nee, gek genoeg niet. Ik vind bijvoorbeeld stofzuigen juist een fijne bezigheid, als ik een tijd heel geconcentreerd voor een beeldscherm heb gezeten. Even een dom lichamelijk klusje waarbij je niet hoeft na te denken. Het zou nooit in me opkomen om dat door een robot te laten doen.
Life is short. Eat dessert first.

donderdag 2 mei 2019 om 11:05
doornroosje9 schreef: ↑02-05-2019 10:53Domotica wilde ik niet (zelf ons huis gebouwd en overwogen of we dat zouden doen), maar een robotstofzuiger is toch wel heel fijn. Ik zou niet meer zonder willen. Onze eerste robotstofzuiger is vorig jaar stuk gegaan en onmiddellijk een nieuwe besteld.
Deed 'ie dat zelf?

donderdag 2 mei 2019 om 12:02
Zal best terecht zijn.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 2 mei 2019 om 12:25
Heeft ze iemand weer de waterpokken toegewenst??
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 2 mei 2019 om 12:33
donderdag 2 mei 2019 om 12:34