Napraattopic deel 112
dinsdag 21 mei 2019 om 18:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 30 mei 2019 om 23:28
Ik wilde al vragen wat ze gebruikt had, maar ik heb geen zin in 48 uur strafbank.doornroosje9 schreef: ↑30-05-2019 23:20Het lijkt op zulke moment alsof ze niet meer heel helder is. Zo komt het bij mij over.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 30 mei 2019 om 23:28
Dat is toch al jaren zo? Niets nieuws onder de zon hoor.Marana schreef: ↑30-05-2019 23:19Ik heb het idee dat SFS het er om doet, het extreem discussiëren en mensen uit de tent lokken. Om de zoveel dagen pikt ze er een topic uit en trekt ze dat naar zich toe en houdt ze er heel bizarre redenaties op na. Waarbij ze zo inconsequent is als wat. Het is een extreme uitvergroting van hoe ze eerder schreef. Ik begin te geloven dat het niet echt is, dat het bewust uitlokgedrag is. Ik ga maar eens leren op mijn vingers te zitten.

donderdag 30 mei 2019 om 23:30
En dat. Ik denk wel dat ik mijn man moet vertellen dat er bij mij OCD en smetvrees is vastgesteld. Ik denk dat hij voorlopig niet stopt met lachen. Dit zijn de minst waarschijnlijke diagnoses voor mij uit de hele DSMdoornroosje9 schreef: ↑30-05-2019 23:20Het lijkt op zulke moment alsof ze niet meer heel helder is. Zo komt het bij mij over.

donderdag 30 mei 2019 om 23:31
doornroosje9 schreef: ↑30-05-2019 23:20Het lijkt op zulke moment alsof ze niet meer heel helder is. Zo komt het bij mij over.
Zeg maar gerust, van het padje

donderdag 30 mei 2019 om 23:31
donderdag 30 mei 2019 om 23:32
Diagnoses stellen mag niet.
David Dunning
David Dunning

donderdag 30 mei 2019 om 23:33

donderdag 30 mei 2019 om 23:39
Jawel hoor maar IK vind het in het maar in het niet vallen bij een nare verkoudheid en keelontsteking.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 31 mei 2019 om 02:13
Door dit soort dingen met elkaar te gaan vergelijken maak je dat je de ziekte van de ene reduceert tot niets... ik vind het oprecht heel naar als mensen dat doen. Een gebroken teen doet ook gewoon zeer en is ook kut voor de eigenaar van de teen net zoals dat de hoofdpijn van degene met een hersentumor ook kut is..charlottew88 schreef: ↑30-05-2019 23:39Jawel hoor maar IK vind het in het maar in het niet vallen bij een nare verkoudheid en keelontsteking.
Leed moet je niet met elkaar willen vergelijken en al helemaal niet reduceren tot niets. Leed is leed en voor de eigenaar van dat leed gewoon kut. En dan mag je wat mij betreft ook gewoon over piepen, ik piep meer over klein leed dan over de heftige pijn die ik soms heb. En ja, soms moeten de dingen in perspectief gezet worden, maar dat hoeft niet met zulke heftige vergelijkingen. Je kut voelen is je kut voelen en dat staat los van het achterliggende ziektebeeld, of dit kortdurend is en "makkelijk" op te lossen is en wel of niet in potentie dodelijk is. (Nu kun je aan een ontsteking ook doodgaan maar is niet gebruikelijk bij een verder gezond lijf, bij kanker ligt die kans toch hoger.)
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
vrijdag 31 mei 2019 om 09:19
Eens dat je het niet kan vergelijken, maar ik denk dat het meer om de titel ging. Dat ze bij ‘erg ziek’ eerder aan een dergelijke ziekte dacht. Ik snap dat wel, want ik heb bij beide zwangerschappen ook iets heel vervelends gehad (niet gerelateerd aan de zwangerschap, beide keren iets anders, wel beide keren enorm pijnlijk en k*t) en ik zou ook niet zoiets in de titel hebben gezet. Maar goed, iedereen is anders en kan me voorstellen dat wat zij heeft ook heel erg ruk is en helemaal als je zwanger bent.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
vrijdag 31 mei 2019 om 09:23
Wat mij betreft gaat het idd alleen om dat woordje 'erg' in de titel. Ik geloof heus dat ze veel pijn heeft, maar bij erg ziek denk ik idd ook aan levensbedreigend.Malagueña schreef: ↑31-05-2019 09:19Eens dat je het niet kan vergelijken, maar ik denk dat het meer om de titel ging. Dat ze bij ‘erg ziek’ eerder aan een dergelijke ziekte dacht. Ik snap dat wel, want ik heb bij beide zwangerschappen ook iets heel vervelends gehad (niet gerelateerd aan de zwangerschap, beide keren iets anders, wel beide keren enorm pijnlijk en k*t) en ik zou ook niet zoiets in de titel hebben gezet. Maar goed, iedereen is anders en kan me voorstellen dat wat zij heeft ook heel erg ruk is en helemaal als je zwanger bent.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 31 mei 2019 om 09:30
Ja, het was inderdaad gewoon een soort bespreking van de realisatie dat ik bij "erg ziek" heel andere ideeën had en ik vroeg me af of dat aan mij lag.
Ik ben weleens met een blote voet op een legosteentje gaan staan en ik heb een nierbekkenontsteking gehad. En alhoewel dat laatste als uitzonderlijk pijnlijk bekend staat, sta ik niet te juichen als ik op een legosteentje sta.
Ik ben weleens met een blote voet op een legosteentje gaan staan en ik heb een nierbekkenontsteking gehad. En alhoewel dat laatste als uitzonderlijk pijnlijk bekend staat, sta ik niet te juichen als ik op een legosteentje sta.
vrijdag 31 mei 2019 om 09:40
Oeh dan heb ik ook een goeie:
Ik heb galstenen gehad en dat vond ik pijnlijker dan mijn (in ieder geval eerste) bevalling, maar ik heb onlangs ook 2 dagen lang gezeurd over een velletje bij mijn duim
Ik heb galstenen gehad en dat vond ik pijnlijker dan mijn (in ieder geval eerste) bevalling, maar ik heb onlangs ook 2 dagen lang gezeurd over een velletje bij mijn duim

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

vrijdag 31 mei 2019 om 09:45
Zal ik doen binnenkort. Thnx.Coconuts12 schreef: ↑30-05-2019 19:15
Als je eens in de buurt bent mag je best eens langskomen. Als je zin hebt, natuurlijk.

vrijdag 31 mei 2019 om 09:46
Napraat? Nee, dit topic lees ik nooit terug. Dankjewel voor de info.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 31 mei 2019 om 09:46
Natuurlijk, maar we weten inmiddels ook dat 80% van de forummers (ernstig) taalkundig beperkt is.Malagueña schreef: ↑31-05-2019 09:19Eens dat je het niet kan vergelijken, maar ik denk dat het meer om de titel ging. Dat ze bij ‘erg ziek’ eerder aan een dergelijke ziekte dacht. Ik snap dat wel, want ik heb bij beide zwangerschappen ook iets heel vervelends gehad (niet gerelateerd aan de zwangerschap, beide keren iets anders, wel beide keren enorm pijnlijk en k*t) en ik zou ook niet zoiets in de titel hebben gezet. Maar goed, iedereen is anders en kan me voorstellen dat wat zij heeft ook heel erg ruk is en helemaal als je zwanger bent.
En dan nog vind ik het bizar dat je iets niet meer rot, vervelend of erg mag vinden, omdat een ander het altijd wel rotter, vervelender of erger heeft. Dan is kanker vaak de meest gebruikte dooddoener.
vrijdag 31 mei 2019 om 09:55
Ook mee eens.Orișa schreef: ↑31-05-2019 09:46Natuurlijk, maar we weten inmiddels ook dat 80% van de forummers (ernstig) taalkundig beperkt is.
En dan nog vind ik het bizar dat je iets niet meer rot, vervelend of erg mag vinden, omdat een ander het altijd wel rotter, vervelender of erger heeft. Dan is kanker vaak de meest gebruikte dooddoener.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 31 mei 2019 om 09:58
Sterker nog: dat een galaanval pijnlijk is 'weet' iedereen, maar zo'n velletje wordt nogal eens gebagatelliseerd, zeker door de buitenwereld.
Als je dan toch een beetje aandacht wilt moet je er zelf steeds weer over beginnen.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 31 mei 2019 om 09:58
Galstenen zijn veel erger.ThunderassMan schreef: ↑31-05-2019 09:46Nierstenen zijn trouwens ook geen grapje.Tering, wat doen die pijn.
![]()
Grapje.
Sorry.
David Dunning
David Dunning