Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het stomme is dat mijn eerste Nespressoapparaat een 2de handsje was, de simpelste die er is en die heeft het 7 jaar op nepcups gedaan.
Nu een Nespresso Expert van €250 en die geeft de geest na net 2 jaar :(
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
31-05-2019 11:55
Yep.

Ah balen, weet niet of dat wat doet met je garantie. Die nespressocups zijn ook schandalig duur. Drink zelf heel weinig koffie dus koop wel altijd die, maar kan me voorstellen dat die prijzen niet grappig meer zijn als je veel koffie drinkt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Pipistrello schreef:
31-05-2019 11:57
Het stomme is dat mijn eerste Nespressoapparaat een 2de handsje was, de simpelste die er is en die heeft het 7 jaar op nepcups gedaan.
Nu een Nespresso Expert van €250 en die geeft de geest na net 2 jaar :(
Dat zou ik dan weer niet vertellen in de winkel als je teruggaat ivm garantie.
Ik heb geen garantie meer helaas. Het ding is 2 jaar en 4 maanden.
Garantie is tot 2 jaar.

Ik koop wel weer zo'n goedkopie.

Inmiddels is man thuis met de cafeïne :jump:
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
31-05-2019 11:58
Ah balen, weet niet of dat wat doet met je garantie. Die nespressocups zijn ook schandalig duur. Drink zelf heel weinig koffie dus koop wel altijd die, maar kan me voorstellen dat die prijzen niet grappig meer zijn als je veel koffie drinkt.
Neuj, wordt je niet zo blij van. Maar de vraag is wat voordeliger is, goedkope koffie en iedere twee jaar een nieuw apparaat of de juiste cups en zeven jaar met je apparaat doen. Ik ben ook ongeveer iedere twee jaar aan een nieuw apparaat toe. Maar dat komt denk ik meer door de hoeveelheid koffie die gezet wordt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
31-05-2019 12:10
Neuj, wordt je niet zo blij van. Maar de vraag is wat voordeliger is, goedkope koffie en iedere twee jaar een nieuw apparaat of de juiste cups en zeven jaar met je apparaat doen. Ik ben ook ongeveer iedere twee jaar aan een nieuw apparaat toe. Maar dat komt denk ik meer door de hoeveelheid koffie die gezet wordt.
Maar nu was het 7 jaar met het apparaat doen met goedkope cups, dat is sowieso goedkoper.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
En het is maar de vraag of die cups zo slecht zouden zijn voor je machine.
Mijn apparaat zet vooral chocomel. Dat ding gaat hopelijk nog heeeeeel lang mee.

Waarom zou je apparaat eerder stuk gaan van nep cups?
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
31-05-2019 12:14
Mijn apparaat zet vooral chocomel. Dat ding gaat hopelijk nog heeeeeel lang mee.

Waarom zou je apparaat eerder stuk gaan van nep cups?
Omdat de echte cups een geheim hebben wat de nepcups niet hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
31-05-2019 12:14
Mijn apparaat zet vooral chocomel. Dat ding gaat hopelijk nog heeeeeel lang mee.

Waarom zou je apparaat eerder stuk gaan van nep cups?
Heeft iets met de ‘mesjes’ te maken en de hardheid van de folie op de cups, geloof ik
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
31-05-2019 12:11
Maar nu was het 7 jaar met het apparaat doen met goedkope cups, dat is sowieso goedkoper.
Ja, je hebt gelijk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Solomio schreef:
31-05-2019 12:17
Omdat de echte cups een geheim hebben wat de nepcups niet hebben.
Oh, dat is wel interessant! Mss een onderzoek waard ;-D
Pipistrello schreef:
31-05-2019 12:08
Ik heb geen garantie meer helaas. Het ding is 2 jaar en 4 maanden.
Garantie is tot 2 jaar.

Ik koop wel weer zo'n goedkopie.

Inmiddels is man thuis met de cafeïne :jump:
Die garantietermijn is iets wat de winkelier/fabrikant heeft bepaald. Daar hoef je je niets van aan te trekken.
Je mag volgens de wet nl verwachten dat zo'n apparaat langer dan 2 jaar meegaat, en dus heb je garantie. Wellicht met een eigen bijdrage ivm 2-jarig gebruik, maar garantie heb je zeker. (Google: consumentenrecht garantie)
Lucifer2018 schreef:
31-05-2019 12:11
En het is maar de vraag of die cups zo slecht zouden zijn voor je machine.

Daar geloof ik ook niet in. En de cupjes van de Lidl kosten €0,12 tegenover die van Nespresso €0,35/€0,37
Ik vind het nogal een verschil.
ThunderassMan schreef:
31-05-2019 12:23
Die garantietermijn is iets wat de winkelier/fabrikant heeft bepaald. Daar hoef je je niets van aan te trekken.
Je mag volgens de wet nl verwachten dat zo'n apparaat langer dan 2 jaar meegaat, en dus heb je garantie. Wellicht met een eigen bijdrage ivm 2-jarig gebruik, maar garantie heb je zeker. (Google: consumentenrecht garantie)

Ja heb jij weer gelijk aan maar ik heb zooo geen zin aan dat gedoe. Ik heb al een nieuwe besteld bij Mediamarkt en die wordt morgen bezorgd.
Lucifer2018 schreef:
31-05-2019 12:11
En het is maar de vraag of die cups zo slecht zouden zijn voor je machine.
Mijne loopt er gelijk op vast.
Pipistrello schreef:
31-05-2019 12:25
Daar geloof ik ook niet in. En de cupjes van de Lidl kosten €0,12 tegenover die van Nespresso €0,35/€0,37
Ik vind het nogal een verschil.
0,44 inmiddels
Coconuts12 schreef:
31-05-2019 12:14
Mijn apparaat zet vooral chocomel. Dat ding gaat hopelijk nog heeeeeel lang mee.

Waarom zou je apparaat eerder stuk gaan van nep cups?

Net een andere maat waarschijnlijk. Bij sommige merken loopt de mijne gewoon vast, komt er niks of een pisstraaltje uit.
Star² schreef:
31-05-2019 12:30
Net een andere maat waarschijnlijk. Bij sommige merken loopt de mijne gewoon vast, komt er niks of een pisstraaltje uit.
Ah, dat kan ook ja.
Toch vind ik de verklaring van Solo nog de beste :proud:
Star² schreef:
31-05-2019 12:30
Net een andere maat waarschijnlijk. Bij sommige merken loopt de mijne gewoon vast, komt er niks of een pisstraaltje uit.
Dat. En prut die meekomt. De nepcups zijn vaak van plastic. Als je meer koffie achter elkaar zet smelten die cups. Ik gebruik ze iig nooit. Alleen in hoge nood (bestelling komt pas morgen en de koffie is op) want ik vind ze ook niet lekker. Alleen een bepaalde bij de appie maar die is bijna net zo duur als de echte.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou eigenlijk helemaal niet van koffie. Maak meestal een beker warme melk en dan doe ik daar een shotje caramelito en heeeeel veel suiker in. En verder is het voor bezoek, maar dat heb ik bijna nooit want ik hou niet van mensen.

Ik vermoed dat mijn apparaat heel lang meegaat ;-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de cupjes van ah excellent meestal. Machine doet het al 4 jaar prima maar ja gebruiken hem alleen in de caravan dus dat zegt nog niks want dat is natuurlijk maar een paar maanden in totaal per jaar.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die vind dat Nespresso geen koffie is? ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
31-05-2019 14:00
Ben ik de enige die vind dat Nespresso geen koffie is? ;-D

Vast niet.

Maar dat maakt mij dan weer niks uit :biggrin:
Pipistrello schreef:
31-05-2019 12:25
Daar geloof ik ook niet in. En de cupjes van de Lidl kosten €0,12 tegenover die van Nespresso €0,35/€0,37
Ik vind het nogal een verschil.

Ik heb ook die van Lidl en vind ze prima. Ik heb ook nog een filterapparaat, ook nog steeds heerlijke koffie.
De prijs van de cupjes vind ik zoveel schelen dat haal je eruit ook al mocht het apparaatje eerder stuk gaan. Ik heb een Magimix. Was nog geen 80 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven