Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
roosje1976 schreef:
01-06-2019 08:26
Hoi,

Ik kijk af en toe in het Bantopic maar wat is “op de man en off topic?
Oh jij weer...
...
Ik ben nog nooit bij Starbucks geweest, daar ben ik echt te zuinig voor.
Betty_Slocombe schreef:
01-06-2019 09:24
Ik ben nog nooit bij Starbucks geweest, daar ben ik echt te zuinig voor.
Ik boycot ze voornamelijk vanwege dat stomme gedoe dat ze je naam willen weten en die op de beker zetten. Echt, WHY?

Ik kom er alleen als ik gestrand ben met de trein en er geen alternatief is.
Phineas schreef:
01-06-2019 09:46
Ik boycot ze voornamelijk vanwege dat stomme gedoe dat ze je naam willen weten en die op de beker zetten. Echt, WHY?

Dat wil je echt uitgelegd hebben?
Such fun!1
Phineas schreef:
01-06-2019 09:46

Ik kom er alleen als ik gestrand ben met de trein en er geen alternatief is.
Hier ook. De enkele keer dat ik met de trein ga, wil ik daar nog wel eens een koffie halen. Dat gedoe met de namen op bekers is echt idioot.
...
MarindaH schreef:
01-06-2019 09:57
Dat wil je echt uitgelegd hebben?
Het ergert mij ook mateloos. Geef mensen gewoon een nummertje als je de bestellingen niet normaal kan bijhouden, zoals in elke andere koffietent wel lukt. Maar dan voel je je wsl te weinig 'vriend' van sb, volgens hun waanidee. Braaaaak.
.
Anárion schreef:
01-06-2019 09:59
Hier ook. De enkele keer dat ik met de trein ga, wil ik daar nog wel eens een koffie halen. Dat gedoe met de namen op bekers is echt idioot.
Als ik alleen koffie wil, haal ik die bij de kiosk. Bij grote vertraging wil ik graag even kunnen zitten om te kunnen werken. Ik zeg dan ook rustig dat ik geen naam op mijn koffie hoef.
impala schreef:
01-06-2019 10:00
Het ergert mij ook mateloos. Geef mensen gewoon een nummertje als je de bestellingen niet normaal kan bijhouden, zoals in elke andere koffietent wel lukt. Maar dan voel je je wsl te weinig 'vriend' van sb, volgens hun waanidee. Braaaaak.

Wat is 'normaal' bijhouden dan? De een neemt de bestelling op en rekent af. Een andere ploeg maakt de bestellingen klaar en zet ze neer voor de klant. Moet die dan van de hele rij die eerst voor de kassa stond weten wat voor wie was?

Het interesseert me echt niks of ze daar een naam of nummer voor gebruiken, kan me alleen voorstellen dat je je eigen naam makkelijker onthoudt dan een willekeurig nummer.
Such fun!1
Ik kom niet bij SB omdat ik de gewone koffie ronduit vies vind. En van die koffiemetsmaakjes ontploffen mijn darmen. En dat alles voor belachelijke prijzen.
impala schreef:
01-06-2019 08:41
Zeg dat wel. Je komt er nog wel achter als je hier wat langer rondhangt.

Ze heeft bijna 900 posts. :cencored:
MarindaH schreef:
01-06-2019 10:16
Wat is 'normaal' bijhouden dan? De een neemt de bestelling op en rekent af. Een andere ploeg maakt de bestellingen klaar en zet ze neer voor de klant. Moet die dan van de hele rij die eerst voor de kassa stond weten wat voor wie was?

Het interesseert me echt niks of ze daar een naam of nummer voor gebruiken, kan me alleen voorstellen dat je je eigen naam makkelijker onthoudt dan een willekeurig nummer.
Eens. Nou kom ik ook niet vaak bij de sb, maar dat heeft vooral met de prijzen te maken. En als ik er dan wel eens kom is het vooral in de spits, als ik compleet gaar ben en behoefte heb aan een equivalent van troostvoer met cafeïne. Dan is het er vaak best wel druk. Reken maar dat het dan handig is dat je naam op de beker die jij betaald hebt staat.
MarindaH schreef:
01-06-2019 10:16

Je onthoudt toch gewoon je bestelling? Dus als iemand van het personeel zegt 'soja latte caramel met minder melk, glutenvrij, extra sterk' dan weet je toch dat het om jouw bestelling gaat?
Phineas schreef:
01-06-2019 10:46
Je onthoudt toch gewoon je bestelling? Dus als iemand van het personeel zegt 'soja latte caramel met minder melk, glutenvrij, extra sterk' dan weet je toch dat het om jouw bestelling gaat?

Ik vind het juist geweldig dat ze je naam gebruiken. 'Shifty' is een stuk korter en persoonlijker dan 'soja latte caramel met minder melk, glutenvrij, extra sterk'.

Daarnaast is het ook geweldig om er een beetje mee te spelen. Bijvoorbeeld:
'Esmiralde de Bourbon, met CK' ... en dan kijken wat ze op het bekertje gaan schrijven.
Wat is je naam? Keanu, zoals Keanu Reeves, maar dan met een Y

De mogelijkheden zijn eindeloos. Jammer dat hun koffie niet te zuipen is, maar je moet er wat voor over hebben.
SHIFTY schreef:
01-06-2019 11:10
Ik vind het juist geweldig dat ze je naam gebruiken. 'Shifty' is een stuk korter en persoonlijker dan 'soja latte caramel met minder melk, glutenvrij, extra sterk'.

Daarnaast is het ook geweldig om er een beetje mee te spelen. Bijvoorbeeld:
'Esmiralde de Bourbon, met CK' ... en dan kijken wat ze op het bekertje gaan schrijven.
Haha, die zal ik in gedachten houden als ik er ooit nog eens een keer kom :biggrin:
Phineas schreef:
01-06-2019 10:10
Als ik alleen koffie wil, haal ik die bij de kiosk. Bij grote vertraging wil ik graag even kunnen zitten om te kunnen werken. Ik zeg dan ook rustig dat ik geen naam op mijn koffie hoef.
Ik heb tegenwoordig een eigen beker bij me, krijg je 25 cent korting goed voor het milieu. :A:
solomio wijzigde dit bericht op 01-06-2019 12:09
0.96% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
01-06-2019 11:58
Ik heb tegenwoordig een eigen beker bij me, krijg je 25 cent korting goed voor het milieu. :A:
Zelfs als je 25 cent korting krijgt het goed is voor het milieu, is het nog steeds schrikbarend duur.
Wilhetnietweten schreef:
01-06-2019 12:06
Zelfs als je 25 cent korting krijgt het goed is voor het milieu, is het nog steeds schrikbarend duur.
Bij de kiosk niet.

David Dunning
Solomio schreef:
01-06-2019 12:08
Bij de kiosk niet.
Ah sorry, ik had even niet goed gelezen. Dacht dat het nog steeds over SB ging. Ik haal dus ook de koffie bij de kiosk. Gewoon lekker, zonder allerlei poespas.
Solomio schreef:
01-06-2019 12:08
Bij de kiosk niet.
Wat goed, die eigen beker! Ik koop nooit koffie 'onderweg'. Die kan mij alleen maar tegenvallen en dan vind ik het alsnog te duur ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hé, Blondie werkt bij de Speld.

https://speld.nl/2019/06/01/champions-l ... xDwAQxQg-c

David Dunning
Wilhetnietweten schreef:
01-06-2019 12:11
Ah sorry, ik had even niet goed gelezen. Dacht dat het nog steeds over SB ging. Ik haal dus ook de koffie bij de kiosk. Gewoon lekker, zonder allerlei poespas.
Teruglezend kon het ook best over SB gaan, dus ik heb dat kiosk-stukje even vet gemaakt.

David Dunning
Solomio schreef:
01-06-2019 12:14
Hé, Blondie werkt bij de Speld.

https://speld.nl/2019/06/01/champions-l ... xDwAQxQg-c
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Phineas schreef:
01-06-2019 10:46

En als er nou drie mensen 'ja' roepen hierop?
Such fun!1
MarindaH schreef:
01-06-2019 12:42
En als er nou drie mensen 'ja' roepen hierop?
Dan ga je vechten met nummer twee en hebben de andere wachtenden ook eens iets om naar te kijken en komt er een artikel in de krant, wat op raadselachtige wijze toch als een soort reclame uitpakt.
En als nummer drie er tussen springt ben je op slag verliefd, verlaat je voor diegene je partner en open je daarover een topic op dit forum wat na de eerste golf voorspelbare reacties en rellerige sfeer uitmondt in een enorm feelgoodtopic over ware liefde. En dan leef je nog lang en gelukkig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven