Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
02-07-2019 22:01
Maar bij deze titel is niet eens duidelijk wat ze bedoelt. Dat gaat wat mij betreft nog wel wat verder dan 'een taalfout'.

Overigens heb ik even geprobeerd de OP te lezen, maar ook daar wordt niet duidelijk wat er precies samen bestuurd (of gestuurd?) wordt.
Hoezo begrijp je die OP niet? Het is echt niet moeilijk te volgen als je een beetje gevoel voor taal hebt.
Only dead fish go with the flow
Dreamglasses schreef:
02-07-2019 22:56
Hoezo begrijp je die OP niet? Het is echt niet moeilijk te volgen als je een beetje gevoel voor taal hebt.
Dat zal het probleem zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik wilde net zeggen, als je de titel al vaag vond, de OP wordt niet veel beter :rofl:
Het is niet vaak dat ik midden in de nacht zit te forummen. Ik merk nu al dat ik daardoor veel vage, domme topics mis. Geen bezwaar eigenlijk.
Pipistrello schreef:
02-07-2019 13:01
Waarom vraag je dat hier? Ik heb het op napraat nog nooit gelezen.
Omdat ik geen topics wil vervuilen..
Solomio schreef:
02-07-2019 22:57
Dat zal het probleem zijn.

:rofl:
Dat je een vraag 'kleuterachtig' vindt, is ook al reden voor de mods om te wissen ivm ongepast. Mijn hemel. Straks moeten we onze vinger opsteken als we naar de plee willen.
Such fun!1
Star² schreef:
03-07-2019 08:55
:rofl:
Duurde wel lang zeg. ;-)

David Dunning
Niq schreef:
02-07-2019 22:37
Nee was geen wedstrijdje. De eerste keer dat ik iemand ect zag schrijven was een jaar of 25 geleden en bedacht me dat het misschien als e(t)c(e)t(era) werd gezien. Nooit nagevraagd en zag nu de vraag voorbij komen en was ook wel benieuwd.
Heb net nog opgezocht en blijkbaar wordt het in Engelstalige landen dus ook weleens fout uitgesproken, als eksetera.
Ik heb dat nooit iemand horen zeggen.
Al vind ik het dan weer raar, aangezien de C de derde letter is, dus dan zou het etketera moeten zijn.
Zodoende leek mijn optie logischer.

Tot zover ;-)
Haha, ja kan, maar ik - en ben blijkbaar niet de enige - heb het echt wel eens iemand horen zeggen. Er zijn ook nogal wat streektalen/dialecten die letters overslaan (of lukraak toevoegen), en bovendien zat verbasteringen die ik totaal onlogisch vind,cdus wat dat betreft kijk ik nergens van op. Het malle is wel dat ik meteen iemand voor me zie die ik volgens mij wel eens 'eksetera' heb horen zeggen en dat is een hogergeplaatste in mijn bedrijf. Ik ga eens even bij andere taalliefhebbende collega's informeren en vragen wat hun theorie is en kom er bij je op terug 😄
Solomio schreef:
02-07-2019 21:35
De katten die ik hiervoor heb gehad mochten sowieso niet in mijn slaapkamer, want ik slaap niet zo heel goed.
Deze katten hebben hun allerzieligste zieligheid ingezet en mogen wel in de slaapkamer, maar ze willen vooral geaaid worden en dat doe ik niet als ik slaap. Vandaar dat ze pas bij me komen als ik wakker ben.
Toen ik kind was sliep onze kat ook bij mij, tot het moment dat ik 's avonds eens merkte dat ze onder mijn deken geworpen had. Nu worden ze steeds gesteriliseerd en is de slaapkamer verboden terrein.
Lieve beesten, maar totaal geen besef van rangorde.
Dreamglasses schreef:
02-07-2019 22:56
😂

Soms vind ik het zonde om mijn gevoel voor taal in te zetten. Dit is zo'n geval.
Sommige forumsters maken zich druk om niks.

relaties/ontmoeten-schoonouders-was-gee ... ges/445346
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
03-07-2019 10:29

Ach, als TO nog jong is begrijp ik het wel.
Coconuts12 schreef:
03-07-2019 10:34
Ach, als TO nog jong is begrijp ik het wel.
Ja dan is het te begrijpen dan ben je nog wat onzeker.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ze 20 post ze net dan kan het nog :-D
charlottew88 schreef:
03-07-2019 10:53
Ze 20 post ze net dan kan het nog :-D
Kan prima :)
Coconuts12 schreef:
03-07-2019 10:54
Kan prima :)
Ja als ze 40 is dan is het iets anders :biggrin:
charlottew88 schreef:
03-07-2019 11:04
Ja als ze 40 is dan is het iets anders :biggrin:
Ja, dat wel :biggrin:
coolpack2 schreef:
😂

Soms vind ik het zonde om mijn gevoel voor taal in te zetten. Dit is zo'n geval.
Ik had bij die OP vooral het gevoel dat de TO een gebrekkig taalgevoel heeft, maar blijkbaar heb ik een gebrekkig taalgevoel.
Zo leerzaam, zo'n forum.

David Dunning
Solomio schreef:
03-07-2019 11:36
Ik had bij die OP vooral het gevoel dat de TO een gebrekkig taalgevoel heeft, maar blijkbaar heb ik een gebrekkig taalgevoel.
Zo leerzaam, zo'n forum.
Heerlijk !
charlottew88 schreef:

En de OP is weg. Reden voor een ban toch?
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-07-2019 12:18

Nee.
yasmijn schreef:
Nope. Wel reden voor 'passende maatregelen'.

David Dunning
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom het zo erg is dat iemand zijn OP weghaalt. Iemand stelt een vraag, mensen geven antwoord en het probleem is opgelost. Dan hoeft die hele BP niet te blijven staan toch? In 'echte' gesprekken gaat het toch ook gewoon zo? Ik snap al die leden wel en heb het zelf ook gedaan, plus er hangen toch geen zware consequenties aan. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof mensen hun eigen bijdrage aan topics belangrijker vinden dan het topic zelf ofzo.
yasmijn schreef:
Als het de eerste keer van TO is, nee.
¡Apagando las luces!
Solomio schreef:
03-07-2019 11:36
Ik had bij die OP vooral het gevoel dat de TO een gebrekkig taalgevoel heeft,

Ik dacht dat ze van België was. En op 2 na moeten die allemaal op Nederlandse les.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven