Napraattopic deel 113
zondag 9 juni 2019 om 17:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 juni 2019 om 19:04
MotherEarth schreef: ↑13-06-2019 19:03Dan stel ik voor dat die andere mods een cursus gaan volgen bij deze mod. Stel het eens voor op het modtopic
Humor hoeft niet in de weg te staan bij duidelijkheid.
Misschien had deze Mod Orisa een latte en een waarschuwing/ban moeten geven dan.
Kan beiden in 1 post hoor verpakt worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 juni 2019 om 19:05
Het is ook wel heel dom om offtopic in modtopic te gaan posten als je tegen het einde van je bannen aan zit.
Misschien verdien je het dan ook wel gewoon.
donderdag 13 juni 2019 om 19:09
Eens. Het gaat om consequent zijn. Daar ben je moderator voor.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 18:56Heeft niks met zuur te maken. Hooguit met verbitterd.
Er mag geen ene hol op dat modtopic. En dan tref je eens in de zoveel tijd een gezellige mod, maar 98 van de 100 keer loop je daar tegen minimaal een waarschuwing aan. Doe er dan gewoon , als mod, of ALTIJD lollig of NOOIT. Dat voorkomt onduidelijkheid en bannen.
En dan ook nog een zin als deze posten op een forum voor volwassen vrouwen: “ Dit heeft absoluut niets te maken met de discussie op het napraattopic, laat dat even heel duidelijk zijn!”

donderdag 13 juni 2019 om 19:12
Dat zou echt alles behalve logisch zijn.MotherEarth schreef: ↑13-06-2019 19:03Dan stel ik voor dat die andere mods een cursus gaan volgen bij deze mod.
Humor hoeft niet in de weg te staan bij duidelijkheid.
Misschien had deze Mod Orisa een latte en een waarschuwing/ban moeten geven dan.
Kan beiden in 1 post verpakt worden.

donderdag 13 juni 2019 om 19:13
Helemaal mee eens.Amaqanda schreef: ↑13-06-2019 19:02Je kan het ook gewoon waarderen dat er blijkbaar iemand is die wel leuk kan doen. In plaats van ook dat de grond in proberen te boren, want dan is het Maar duidelijk.
En die ban is ook het einde van de wereld niet, als je hem eens krijgt. Zo ondertussen weet iedereen wel dat die kans er is op modtopic, als het dan eens lukt zonder is dat mooi meegenomen.
donderdag 13 juni 2019 om 19:15
Jammer dat je je verbittering dan net moet botvieren op degene die wél eens een keer normaal en menselijk reageert.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 18:56Heeft niks met zuur te maken. Hooguit met verbitterd.
Er mag geen ene hol op dat modtopic. En dan tref je eens in de zoveel tijd een gezellige mod, maar 98 van de 100 keer loop je daar tegen minimaal een waarschuwing aan. Doe er dan gewoon , als mod, of ALTIJD lollig of NOOIT. Dat voorkomt onduidelijkheid en bannen.
Ik vind het echt bijzonder lullig dat je dat gaat afkappen.
En eerlijk: Bij die zure mod van de laatste tijd (misschien is ze trouwens niet zuur maar verbitterd bedenk ik me net) de KitKat (metafoor voor “we bannen iedereen, jij een ban, jij ook een ban en jij een ban. Kan ik eindelijk rustig modereren”) als eerste gezien had was er een ban gekomen. Ik vond het afdoen als een grapje een héél elegante oplossing. Bijna goede oude tijd.
Misverstand prima, maar serieus erop aansturen dat ze echt als een stel starre robots áltijd hetzelfde doen vind ik echt naar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 13 juni 2019 om 19:18
blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 18:56Heeft niks met zuur te maken. Hooguit met verbitterd.
Zo verbitterd dat je er zuur van wordt.

donderdag 13 juni 2019 om 19:20

donderdag 13 juni 2019 om 19:28
Ik heb er geen gedoe om gemaakt hoor. Ik heb dat plaatje geplakt, omdat IK dat lollig vond en het allemaal voor me zag en om te kijken of het eens iets van de sfeer zou kunnen breken.MotherEarth schreef: ↑13-06-2019 19:20Nee hoor, is maar net hoe je dat verpakt dan.
Hoeft niet perse hoe het nu is gegaan he.
Wat wil je nu, beetje humor tussendoor met evengoed een duidelijke beleid of alleen steeds maar dit gedoe ?
En dan breekt het te sfeer en gaat iedereen hier zitten te graftakken dat grapjes niet mogen. Wat me eigenlijk al duidelijk had moeten zijn, wat het gros zit zich te tering te staffen.
Had ik een ban gekregen, dan had ik hem gewoon geslikt, want ingecalculeerd. Het gebrek aan humor op dit forum is echt intriest.
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 19:31
9.32% gewijzigd
donderdag 13 juni 2019 om 19:31
feow schreef: ↑13-06-2019 19:15Jammer dat je je verbittering dan net moet botvieren op degene die wél eens een keer normaal en menselijk reageert.
Ik vind het echt bijzonder lullig dat je dat gaat afkappen.
Ik vind het lullig dat niemand nog zonder samen geknepen billen lollig kan doen op het modtopic. Behalve de lolmod.
En eerlijk: Bij die zure mod van de laatste tijd (misschien is ze trouwens niet zuur maar verbitterd bedenk ik me net) de KitKat (metafoor voor “we bannen iedereen, jij een ban, jij ook een ban en jij een ban. Kan ik eindelijk rustig modereren”) als eerste gezien had was er een ban gekomen. Ik vond het afdoen als een grapje een héél elegante oplossing. Bijna goede oude tijd.
Misverstand prima, maar serieus erop aansturen dat ze echt als een stel starre robots áltijd hetzelfde doen vind ik echt naar. Misschien werkt het wel andersom : zegt deze mod nu eens met klem tegen de rest hoe het OOK zou kunnen.
donderdag 13 juni 2019 om 19:32
99% is menopauze

donderdag 13 juni 2019 om 19:33
Cynisch dan.
donderdag 13 juni 2019 om 19:37
Ach kom. Dit is geen mod, maar een Juun.
Die het lef had om niet te negeren tot de Mod een ban kwam geven, en daardoor door jou op het matje geroepen werd.
Ik snap écht niet wat je denkt te bereiken met dit, behalve dan dat ze het er ‘over gaan hebben’, en de zo gehate en sfeerverziekende strenge-juf-zonder-inzicht-maar-met-banknopje zich gaat beroepen op regels en gelijkheid en duidelijkheid.
Die het lef had om niet te negeren tot de Mod een ban kwam geven, en daardoor door jou op het matje geroepen werd.
Ik snap écht niet wat je denkt te bereiken met dit, behalve dan dat ze het er ‘over gaan hebben’, en de zo gehate en sfeerverziekende strenge-juf-zonder-inzicht-maar-met-banknopje zich gaat beroepen op regels en gelijkheid en duidelijkheid.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 13 juni 2019 om 19:38
Ben ik met je eens.Orișa schreef: ↑13-06-2019 19:28Ik heb er geen gedoe om gemaakt hoor. Ik heb dat plaatje geplakt, omdat IK dat lollig vond en het allemaal voor me zag en om te kijken of het eens iets van de sfeer zou kunnen breken.
En dan breekt het te sfeer en gaat iedereen hier zitten te graftakken dat grapjes niet mogen. Wat me eigenlijk al duidelijk had moeten zijn, wat het gros zit zich te tering te staffen.
Had ik een ban gekregen, dan had ik hem gewoon geslikt, want ingecalculeerd. Het gebrek aan humor op dit forum is echt intriest.
Ik kon het ook wel waarderen die humor van die mod.
We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn in alles ( forummers bedoel ik dan ) maar een beetje meer humor en begrip voor elkaar kan nooit kwaad doen.
donderdag 13 juni 2019 om 19:38

donderdag 13 juni 2019 om 19:41
Ja, nog effe en het is een verzetsheldin met het grootste gevoel voor humor ooit.feow schreef: ↑13-06-2019 19:37Ach kom. Dit is geen mod, maar een Juun.
donderdag 13 juni 2019 om 19:49
Nou, ik vond het geen humor.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 19:41Ja, nog effe en het is een verzetsheldin met het grootste gevoel voor humor ooit.
Ik vond het een elegante manier van én Orisa én de banbanbanmod de wind uit de zeilen nemen.
Maar dat zag ik fout, want ze zei zelf dat het een grapje was.
Dus als je liever piept dat het gemeeheeheen is dat onze eigenschuldikkebultbannenmagneet Orisa geen ban kreeg, ga je gang.
Ik hoop dat het nog een paar jaar duurt voor ik oud en wijs genoeg ben om daar de zin van in te zien.
donderdag 13 juni 2019 om 19:52
Ik piepte totaal niet om een ban. Integendeel. Pffff , dacht je nou werkelijk dat dat mijn intentie was ?feow schreef: ↑13-06-2019 19:49Nou, ik vond het geen humor.
Ik vond het een elegante manier van én Orisa én de banbanbanmod de wind uit de zeilen nemen.
Maar dat zag ik fout, want ze zei zelf dat het een grapje was.
Dus als je liever piept dat het gemeeheeheen is dat onze eigenschuldikkebultbannenmagneet Orisa geen ban kreeg, ga je gang.
Ik hoop dat het nog een paar jaar duurt voor ik oud en wijs genoeg ben om daar de zin van in te zien.

donderdag 13 juni 2019 om 19:52
We doen allemaal net alsof 'het forum' ergens naartoe moet en alsof het zinvol is om daarover de discussie aan te gaan.
'Het forum' is al lang dood alleen nog niet begraven.
Er worden vrijwel geen nieuwe (normale) topic geopend, er is geen nieuwe aanwas en er is al lang geen gezond forum meer. Het enige wat Sanoma doet is wat stagiaires bezig houden en ondertussen zoveel mogelijk sponsorgelden binnen harken op basis van specificaties die er al lang niet meer zijn.
Kunnen we niet gewoon gezellig onderling nog een beetje ruzie maken en de mods er verder buiten houden?
Er worden vrijwel geen nieuwe (normale) topic geopend, er is geen nieuwe aanwas en er is al lang geen gezond forum meer. Het enige wat Sanoma doet is wat stagiaires bezig houden en ondertussen zoveel mogelijk sponsorgelden binnen harken op basis van specificaties die er al lang niet meer zijn.
Kunnen we niet gewoon gezellig onderling nog een beetje ruzie maken en de mods er verder buiten houden?

donderdag 13 juni 2019 om 19:53
Oh oh.SHIFTY schreef: ↑13-06-2019 19:52We doen allemaal net alsof 'het forum' ergens naartoe moet en alsof het zinvol is om daarover de discussie aan te gaan.
donderdag 13 juni 2019 om 19:56
En ik vond het ook niet grappig. Misschien dat ik wel anders gereageerd zou hebben als ik het wel humor zou hebben gevonden.
Misschien was dat het ergens wel : dolkomisch commentaar wordt gewist en soms zelfs bestraft en dan komt er ( offtopic ) zo’n tutjemeteenrietjekoffieplaatje En het treurigste vind ik dan nog wel het applaus dat er op volgt. Nou, nou,....een koffieplaatje. hieperdepiep en zo. Hoe diep zijn we gezonken.
Misschien was dat het ergens wel : dolkomisch commentaar wordt gewist en soms zelfs bestraft en dan komt er ( offtopic ) zo’n tutjemeteenrietjekoffieplaatje En het treurigste vind ik dan nog wel het applaus dat er op volgt. Nou, nou,....een koffieplaatje. hieperdepiep en zo. Hoe diep zijn we gezonken.