Napraattopic deel 113
zondag 9 juni 2019 om 17:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 13 juni 2019 om 20:00
Ach ja, zoals wijlen mijn ex schoonvader altijd zei: vrouwen moet je schraal houden.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 19:56En ik vond het ook niet grappig. Misschien dat ik wel anders gereageerd zou hebben als ik het wel humor zou hebben gevonden.
Misschien was dat het ergens wel : dolkomisch commentaar wordt gewist en soms zelfs bestraft en dan komt er ( offtopic ) zo’n tutjemeteenrietjekoffieplaatje En het treurigste vind ik dan nog wel het applaus dat er op volgt. Nou, nou,....een koffieplaatje. hieperdepiep en zo. Hoe diep zijn we gezonken.
donderdag 13 juni 2019 om 20:00
Lezen. Ik schrijf niet dat jij piepte om een ban.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2019 19:52Ik piepte totaal niet om een ban. Integendeel. Pffff , dacht je nou werkelijk dat dat mijn intentie was ?
Ik schrijf dat je piepte dat het niet eerlijk was.
Mijn inschatting is dat het modteam nu bijeen zit met ‘zie je nu wel, we moeten altijd hetzelfde doen. Duidelijkheid, 100%. Foei is foei en foei is ban.
Maar jij denkt dus dat het andersom werkt? Het modteam bijeen met ‘die zure/verbitterde/cynische vrouwen ook! Ons Juun is een voorbeeld van hoe het ook kan, laten we allemaal wat relaxter doen joh..’
Fuck, cynisme is besmettelijk merk ik.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 13 juni 2019 om 20:02
Oke waar wil je ruzieen met mij om ?SHIFTY schreef: ↑13-06-2019 19:52We doen allemaal net alsof 'het forum' ergens naartoe moet en alsof het zinvol is om daarover de discussie aan te gaan.
'Het forum' is al lang dood alleen nog niet begraven.
Er worden vrijwel geen nieuwe (normale) topic geopend, er is geen nieuwe aanwas en er is al lang geen gezond forum meer. Het enige wat Sanoma doet is wat stagiaires bezig houden en ondertussen zoveel mogelijk sponsorgelden binnen harken op basis van specificaties die er al lang niet meer zijn.
Kunnen we niet gewoon gezellig onderling nog een beetje ruzie maken en de mods er verder buiten houden?

donderdag 13 juni 2019 om 20:09
feow schreef: ↑13-06-2019 20:00Lezen. Ik schrijf niet dat jij piepte om een ban.
Ik schrijf dat je piepte dat het niet eerlijk was. Nou, dat klinkt wel erg Calimero zo. Vond je “ wat gij niet wilt.... “ piepen? Ik dacht ze te wijzen op iets wat ze ons steeds verwijten.
Mijn inschatting is dat het modteam nu bijeen zit met ‘zie je nu wel, we moeten altijd hetzelfde doen. Duidelijkheid, 100%. Foei is foei en foei is ban.
Maar jij denkt dus dat het andersom werkt? Het modteam bijeen met ‘die zure/verbitterde/cynische vrouwen ook! Ons Juun is een voorbeeld van hoe het ook kan, laten we allemaal wat relaxter doen joh..’ Nee. In het allerallerbeste scenario zegt die ominjebroektezeikenzoleukmod “ ik vind er zo niet veel aan ; dat moet toch anders kunnen ? “
Fuck, cynisme is besmettelijk merk ik. Yep
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 juni 2019 om 20:20
Consequent..... dat is pas kleuterig.bethweeter schreef: ↑13-06-2019 19:09Eens. Het gaat om consequent zijn. Daar ben je moderator voor.
En dan ook nog een zin als deze posten op een forum voor volwassen vrouwen: “ Dit heeft absoluut niets te maken met de discussie op het napraattopic, laat dat even heel duidelijk zijn!”
Zelfs mijn kinderen begrepen al heel jong dat iets soms de ene dag wel mocht en de volgende dag niet.
Omdat er dan weer andere zaken meespeelden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 13 juni 2019 om 20:35
Consequent ja. Dat is de enige manier om een forum te modereren en discussies te voorkomen. Als die mod het lekker hier naar napraat had verplaatst was ze consequent en was er geen gezeik geweest. Een discussie mag je niet voeren op het mod topic, al gaat het over het forum. Nee, dat is off topic en wordt naar napraat geflikkerd.
Een moderator moet op het forum consequent zijn. Als ze een koprol achter haar bureau maakt moet ze dat lekker zelf weten. Haar rol hier is de boel in goede banen leiden. Vergelijking met moeders en kinderen gaat niet op. Wel een vergelijking met agent en volwassenen. Je kan best een gezellig praatje maken maar je moet je wel aan de regels houden die je zelf opstelt.
En wat ik al eerder zei: een mod die een zin gebruikt als “laat dat even heel duidelijk zijn” kan ik niet serieus nemen en vind ik al helemaal niet grappig.

donderdag 13 juni 2019 om 20:51
Kies jij het onderwerp? Dan beloof ik het oneens te zijn met je keuze

donderdag 13 juni 2019 om 21:11
Agenten stellen geen regels op, agenten handhaven(En mods ook) en ook daarbij is het soms maar net welke agent je treft. De 1 geeft je een boete, de ander een waarschuwing en de derde probeert je er met een praatje op te wijzen dat wat je doet niet mag en geeft een alternatief, kan allemaal voor hetzelfde vergrijp. Het zijn net mods, dat klopt dan weer wel. Ook net mensen, waarbij referentiekader en interpretatie ook altijd een rol spelen.bethweeter schreef: ↑13-06-2019 20:35Consequent ja. Dat is de enige manier om een forum te modereren en discussies te voorkomen. Als die mod het lekker hier naar napraat had verplaatst was ze consequent en was er geen gezeik geweest. Een discussie mag je niet voeren op het mod topic, al gaat het over het forum. Nee, dat is off topic en wordt naar napraat geflikkerd.
Een moderator moet op het forum consequent zijn. Als ze een koprol achter haar bureau maakt moet ze dat lekker zelf weten. Haar rol hier is de boel in goede banen leiden. Vergelijking met moeders en kinderen gaat niet op. Wel een vergelijking met agent en volwassenen. Je kan best een gezellig praatje maken maar je moet je wel aan de regels houden die je zelf opstelt.
En wat ik al eerder zei: een mod die een zin gebruikt als “laat dat even heel duidelijk zijn” kan ik niet serieus nemen en vind ik al helemaal niet grappig.

donderdag 13 juni 2019 om 21:17
Maar stel je voor dat je mod zou zijn en je zou dienst hebben, zijn er dan regels die je kan volgen wat is gepast en wat is ongepast, wat is proveceren en wat niet, wat is op de man en wat niet.
Is dit alles ook niet persoonsgebonden hoe jezelf tegen dingen aankijkt, daar zijn toch ook geen vaste regels voor te verzinnen of wel ?
Je kan het sowieso nooit goed doen in ieders ogen en dan zijn er ook nog van die gekken die alles maar staffen en dan moet je misschien wel honderden stafjes nakijken en vooral ook nog pagina's nalezen over de context erin.
Waarschijnlijk ben je als mod dan ook nog de enige in die dienst die alles moet overzien en in ergste geval ben je inderdaad een stagair voor een half jaar ofzo waarvan je oren gaan flapperen en je spontaan besluit om te stoppen met je opleiding na zo een stage.
Denken wij forummers weleens hoe die andere keerzijde is en zouden wij die taak kunnen volbrengen ?
Is dit alles ook niet persoonsgebonden hoe jezelf tegen dingen aankijkt, daar zijn toch ook geen vaste regels voor te verzinnen of wel ?
Je kan het sowieso nooit goed doen in ieders ogen en dan zijn er ook nog van die gekken die alles maar staffen en dan moet je misschien wel honderden stafjes nakijken en vooral ook nog pagina's nalezen over de context erin.
Waarschijnlijk ben je als mod dan ook nog de enige in die dienst die alles moet overzien en in ergste geval ben je inderdaad een stagair voor een half jaar ofzo waarvan je oren gaan flapperen en je spontaan besluit om te stoppen met je opleiding na zo een stage.
Denken wij forummers weleens hoe die andere keerzijde is en zouden wij die taak kunnen volbrengen ?

donderdag 13 juni 2019 om 21:20
Het is onmogelijk om consequent hetzelfde te doen als team moderators. Omdat er nou eenmaal geen regels bestaan voor wat er heel precies wel of niet kan, er zijn altijd grensgevallen. En omdat heel veel afhankelijk is van de sfeer op een bepaald moment. En verder alles wat Ama zegt, referentiekader, interpretatie, soms een boete soms een waarschuwing.
Ik vind het zure zeilgehalte van sommigen echt niet normaal.
Ik vind het zure zeilgehalte van sommigen echt niet normaal.

donderdag 13 juni 2019 om 21:32
CourtneyTT schreef: ↑13-06-2019 21:23Dat je het met iets oneens bent wil niet zeggen dat je gelijk ruzie hebt hè...![]()
We moeten ergens beginnen
donderdag 13 juni 2019 om 21:33
De kracht van herhaling wordt al enige tijd gebruikt:
De Romeinse senator Cato Maior had de gewoonte elke redevoering, over welk onderwerp dan ook, te beëindigen met de spreuk “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam” (“Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden”). Cato wist dat hij, om de Senaat te overtuigen, deze boodschap te pas en te onpas moest herhalen.
Ook in één van de beroemdste speeches aller tijden wordt herhaling toegepast: Martin Luther King herhaalt de tekst “I Have A Dream” maar liefst 9 keer in het eerste deel van zijn speech. Daarnaast wordt onder meer het woord ‘Freedom’, het belangrijkste thema, zo’n 20 keer herhaald.

We used to be friends...
donderdag 13 juni 2019 om 21:34
Helaas zijn de regels op dit moment zo dat je vanuit het niets (na een simpele waarschuwing) zomaar een perma kan krijgen. Als de mod of de CM nou eens in zou gaan op vragen over die idioterie...
.

donderdag 13 juni 2019 om 21:34
Dat is geen onderwerp, dat is een geprojecteerd waanidee. Dat telt niet.

donderdag 13 juni 2019 om 21:38