Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik was op zoek naar een post die hier op een modtopic ooit gestaan heeft waarin heel duidelijk verwoord werd dat Viva een vrouwen forum is. Vrouwen; die mensen met borsten. Iemand die schreef dat het forum toen hielp om haar borsten serieus te nemen en naar de dokter te gaan. En dat het waanzin in dat je nu niets meer kan bespreken wegens vragen om diagnose/medisch advies.

Via google kon ik het niet vinden. Wel een Viva artikel dat vrouwen borstkanker vaak niet herkennen.

Vergader nog eens over jullie ervaringen/diagnose/medisch advies 'beleid' aub. Het is infantiel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
28-06-2019 17:14
Nee, dan zouden de mods namelijk mee moeten lezen en dat kost tijd en tijd is geld.
Het topic had godbetert 2 pagina's. Kost een normaal mens drie minuten.
Lady*Voldemort schreef:
28-06-2019 17:09
Mods, hebben jullie al eens serieus overwogen die gezondheidspijler maar gewoon op te heffen? Zo lang niemand ook maar enig idee heeft van een definitie van het begrip 'medisch advies' is die hele pijler niets meer dan een speeltuin voor stafgrage lieden.
Laat maar
Solomio schreef:
28-06-2019 17:23
Is 'ga naar de huisarts' eigenlijk medisch advies?
Gewoon 'huisarts'! zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
28-06-2019 18:02
Gewoon 'huisarts'! zeggen.
Mohhhhhod! Zij adviseert om een medisch commando te geven!!!
Welke straf zullen we daarvoor verzinnen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
28-06-2019 18:08
Mohhhhhod! Zij adviseert om een medisch commando te geven!!!
Welke straf zullen we daarvoor verzinnen?
100 keer opdrukken.
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
28-06-2019 17:23
Is 'ga naar de huisarts' eigenlijk medisch advies?
Doorgaans lijkt dit me een veilig advies. Maar daarbij kijk ik dan dus wel elke keer goed naar de hele context.

In dit geval zou ik het absoluut niet durven adviseren. Dit zou namelijk best eens een bezopen TO kunnen zijn. Welk gevaar lopen zij en medeweggebruikers als ze nu door jouw advies naar de huisarts gaat?!
feow schreef:
28-06-2019 17:56
Ik was op zoek naar een post die hier op een modtopic ooit gestaan heeft waarin heel duidelijk verwoord werd dat Viva een vrouwen forum is. Vrouwen; die mensen met borsten. Iemand die schreef dat het forum toen hielp om haar borsten serieus te nemen en naar de dokter te gaan. En dat het waanzin in dat je nu niets meer kan bespreken wegens vragen om diagnose/medisch advies.

Via google kon ik het niet vinden. Wel een Viva artikel dat vrouwen borstkanker vaak niet herkennen.

Vergader nog eens over jullie ervaringen/diagnose/medisch advies 'beleid' aub. Het is infantiel.

Dat bericht staat op deze pagina (3 mei 2017, 12.37 uur): overig/centraal-moderatortopic/list_messages/378283/11 (rechtstreeks naar het juiste bericht linken lukt niet meeer omdat het topic vergrendeld is).
yette schreef:
28-06-2019 18:15
Doorgaans lijkt dit me een veilig advies. Maar daarbij kijk ik dan dus wel elke keer goed naar de hele context.

In dit geval zou ik het absoluut niet durven adviseren. Dit zou namelijk best eens een bezopen TO kunnen zijn. Welk gevaar lopen zij en medeweggebruikers als ze nu door jouw advies naar de huisarts gaat?!
😂
Geen bijzonderheden
Star² schreef:
28-06-2019 17:20
Hef die hele pijler maar op ja, krijg je ook niet van dit soort debiele vragen:

gezondheid/opgeblazen-buik/list_messages/445086
Dat is toch vragen om medisch advies?
Solomio schreef:
28-06-2019 17:15
Nou, ze zijn ook nog aan het vergaderen over mijn onterechte ban, dus Orisa staat nog niet op de agenda.
Ik dacht dat jij op zijn minst inmiddels een berichtje met nederige excuses had ontvangen...
:steam:
Verder: geen idee wat voor vreselijks Orisa heeft gedaan, en toch weet ik al dat ik de mods stom vind. Stomme mods!
:cry:
Qua napraat: wat een heerlijke eensgezindheid op Partner is ingetrokken maar wil niet veel mee betalen. Nu bidden dat TO doorpakt. Tips te over.
broekrok schreef:
28-06-2019 08:03
Het is meer dan belachelijk!!!
Ze geeft als ERVARINGSDESKUNDIGE haar mening over een zeer gevoelig onderwerp.
Het is honds dat er op dit eens zo mooie forum de laatste tijd kutwijven rondzwerven die menen dat ze anderen altijd maar weer de maat moeten nemen.

Wat een gezeik!!!

Was dat de reden?? W T F :wtf:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Lady*Voldemort schreef:
28-06-2019 17:14
Nee, dan zouden de mods namelijk mee moeten lezen en dat kost tijd en tijd is geld.
Als nou gewoon alle forummers zouden schrijven dat je écht geen laag vette zalf op je arm moet smeren nadat je de vuurkorf over je heen hebt gekregen maar “eerst water, de rest komt later”, dan konden de jagers lekker los met staffen en de mods heerlijk op knopjes drukken.

Of een topic openen met ‘hoe lang ben jij hier al?’ massaal beantwoorden met “ik al 14 jaar!”. Lijkt me heerlijk voor zo’n mod, lekker permabannen.
feow schreef:
28-06-2019 20:41
Of een topic openen met ‘hoe lang ben jij hier al?’ massaal beantwoorden met “ik al 14 jaar!”. Lijkt me heerlijk voor zo’n mod, lekker permabannen.

En waarom zou je daar een permaban voor krijgen dan?
Pipistrello schreef:
28-06-2019 20:47
En waarom zou je daar een permaban voor krijgen dan?
Permaban wegens te jong natuurlijk.
(Wat best gek is, want dat is eigenlijk per definitie niet permanent)
feow schreef:
28-06-2019 20:58
Permaban wegens te jong natuurlijk.
(Wat best gek is, want dat is eigenlijk per definitie niet permanent)
Ik heb hier echt heel diep over moeten nadenken en ik geloof nog steeds niet dat ik em begrijp. Mocht ik em wel begrijpen dan vind ik het een vrij onbegrijpelijke gedachtekronkel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
28-06-2019 21:42
Ik heb hier echt heel diep over moeten nadenken en ik geloof nog steeds niet dat ik em begrijp. Mocht ik em wel begrijpen dan vind ik het een vrij onbegrijpelijke gedachtekronkel.
:rofl:

Ik snap je.

Behalve dan dat lang nadenken, geloven dat je hem niet begrijpt en je als-dan.
Solomio schreef:
28-06-2019 21:42

Iemand van 14 wordt vanzelf 16.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
28-06-2019 21:46
Iemand van 14 wordt vanzelf 16.
Ja, maar als je aan iemand vraagt: hoe lang ben jij hier al......
Is dat normaliter geen vraag naar iemands leeftijd.

David Dunning
Solomio schreef:
28-06-2019 21:49
Ja, maar als je aan iemand vraagt: hoe lang ben jij hier al......
Is dat normaliter geen vraag naar iemands leeftijd.
Hoho, regel 1 voor de mods is géén context lezen.
Gewoon bannen op een bericht
“Ik al 14 jaar”
Dat is normaliter het beleid hier.
Als je daar vragen over hebt moet je ze maar even mailen.
feow schreef:
28-06-2019 21:53
Hoho, regel 1 voor de mods is géén context lezen.
Gewoon bannen op een bericht
“Ik al 14 jaar”
Dat is normaliter het beleid hier.
Als je daar vragen over hebt moet je ze maar even mailen.
Nou, dan begreep ik het dus en vind ik het een zeer vergezochte gedachtegang.

David Dunning
Solomio schreef:
28-06-2019 21:56
Nou, dan begreep ik het dus en vind ik het een zeer vergezochte gedachtegang.

Ligt het gelukkig niet alleen aan mij :proud:
Medisch advies geven mag gewoon hoor. Er staat echt nergens dat dat niet mag.
ELKE ban op basis van 'medisch advies geven' is nergens op gebaseerd.

Je mag gewoon medisch advies geven.

Mijn tip van de dag: ik adviseer bij terminale aambeien brandnetels
Mijn ban was ook onterecht boehoe boehoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven