Napraattopic deel 113

09-06-2019 17:07 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 16:36
Reden: forum hapert
98.86% gewijzigd
Wat ik nog het stomste vind is dat er dan ook nog een week gegeven wordt. Alsof ze God weet ik wat gedaan heeft.
the_Wicked_Witch schreef:
28-06-2019 16:35
En daarbij, áls je dat dan denkt als mod, wis het dan en koppel dat terug. Maar een ban van een week? Gaat hélemaal nergens over.
Dat het een week is, zal niet gek zijn. Dat is ongetwijfeld keurig het systeem volgend.
Maar dat er sowieso een ban gegeven wordt!! Dat is op z'n minst zeer onrechtvaardig te noemen!

Wat ook nogal typisch is, is dat als er gemaild wordt met het ons allen bekende mailadres én het moderatorteam de discussie op inhoud en argumenten niet kan "winnen" er vervolgens geen antwoord meer gegeven wordt. Hoogst onaangenaam, kleinerend en zeer onbeleefd tegenover je gasten!
prada schreef:
28-06-2019 16:40
Ik heb daar meegelezen en Orisa gaf daar aan dat TO haar kind nooit anti-depressiva moest laten sikken bij deze stoornis en er was nog iets wat ik nu niet meer weet maar duidelijk een medisch advies was.

Nee ik was niet de staffer.

Ze schreef dat dé autoriteit op dit gebied in het Sophia zit. Lijkt mij geen medisch advies. Wat betreft AD, dat is het landelijke protocol.
prada schreef:
Ik heb daar meegelezen en Orisa gaf daar aan dat TO haar kind nooit anti-depressiva moest laten sikken bij deze stoornis en er was nog iets wat ik nu niet meer weet maar duidelijk een medisch advies was.

Als je dan meent een soort van quote te moeten doen, Prada, is het raadzaam wel de juiste woorden te gebruiken en precies dat waarvan jij nu zegt het niet meer te weten, is essentieel!!!
Want ik lees daar ook mee en weet precies wat er stond!
28-06-2019 16:44
Ze schreef dat dé autoriteit op dit gebied in het Sophia zit. Lijkt mij geen medisch advies. Wat betreft AD, dat is het landelijke protocol.
Ik weet echt niet meer wat dat andere was en dat het landelijk protocol is vwb de AD ben ik niet van op de hoogte. Dat de autoriteit in het Sophia zit lijkt me geen medisch advies. Maar de Mods zullen nog wel weten wat er stond.
Ik weet wel dat ik bij twee opmerkingen dacht, oei dat is net over het randje.
broekrok schreef:
28-06-2019 16:43
Dat het een week is, zal niet gek zijn. Dat is ongetwijfeld keurig het systeem volgend.
Maar dat er sowieso een ban gegeven wordt!! Dat is op z'n minst zeer onrechtvaardig te noemen!

Wat ook nogal typisch is, is dat als er gemaild wordt met het ons allen bekende mailadres én het moderatorteam de discussie op inhoud en argumenten niet kan "winnen" er vervolgens geen antwoord meer gegeven wordt. Hoogst onaangenaam, kleinerend en zeer onbeleefd tegenover je gasten!
Als je het in de hele context las verdiende het sowieso geen van maar als men dan meent zó hysterisch te moeten doen over medische zaken, wis het dan gewoon zonder van. Wordt wel vaker over allerhande zaken gedaan.
broekrok schreef:
28-06-2019 16:46
Als je dan meent een soort van quote te moeten doen, Prada, is het raadzaam wel de juiste woorden te gebruiken en precies dat waarvan jij nu zegt het niet meer te weten, is essentieel!!!
Want ik lees daar ook mee en weet precies wat er stond!
Ik meen geen soort van quote te moeten doen. Ik zeg alleen dat er twee dingen uitsprongen in mijn ogen.
prada schreef:
28-06-2019 16:49
Ik weet echt niet meer wat dat andere was en dat het landelijk protocol is vwb de AD ben ik niet van op de hoogte. Dat de autoriteit in het Sophia zit lijkt me geen medisch advies. Maar de Mods zullen nog wel weten wat er stond.
Ik weet wel dat ik bij twee opmerkingen dacht, oei dat is net over het randje.
Pardon? Net over het randje?
prada schreef:

Dit vind jij niet een soort van quote?
28-06-2019 16:41
Wat ik nog het stomste vind is dat er dan ook nog een week gegeven wordt. Alsof ze God weet ik wat gedaan heeft.

De duur van de ban is niet gerelateerd aan de zwaarte van het vergrijp.

Maar los daarvan was er gewoon niks om een ban aan vast te plakken, ook een ban van een uur was onterecht geweest.
SHIFTY schreef:
28-06-2019 16:55
De duur van de ban is niet gerelateerd aan de zwaarte van het vergrijp.

Maar los daarvan was er gewoon niks om een ban aan vast te plakken, ook een ban van een uur was onterecht geweest.

Dan nog. Enig oog voor context mag je van de mods toch gewoon verwachten?
Is het nou nog steeds niet ongedaan gemaakt?
Hoe lang moet daar over vergaderd worden?
Mods, hebben jullie al eens serieus overwogen die gezondheidspijler maar gewoon op te heffen? Zo lang niemand ook maar enig idee heeft van een definitie van het begrip 'medisch advies' is die hele pijler niets meer dan een speeltuin voor stafgrage lieden.
Het bericht van Orisa stond in een topic op Psyche. Die pijler dan vooral ook opdoeken :lightbulb:
Pipistrello schreef:
28-06-2019 17:09

Dat gaan ze echt niet doen hoor. Veel te veel gezichtsverlies.
28-06-2019 17:03
Nee, dan zouden de mods namelijk mee moeten lezen en dat kost tijd en tijd is geld.
Pipistrello schreef:
28-06-2019 17:09
Nou, ze zijn ook nog aan het vergaderen over mijn onterechte ban, dus Orisa staat nog niet op de agenda.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hef die hele pijler maar op ja, krijg je ook niet van dit soort debiele vragen:

gezondheid/opgeblazen-buik/list_messages/445086
Star² schreef:
28-06-2019 17:20
Hef die hele pijler maar op ja, krijg je ook niet van dit soort debiele vragen:

gezondheid/opgeblazen-buik/list_messages/445086
Is 'ga naar de huisarts' eigenlijk medisch advies?

David Dunning
Solomio schreef:
28-06-2019 17:23

Nou en of!
Star² schreef:
28-06-2019 17:24
Nou en of!
Daar was ik al bang voor.

David Dunning
Okay, dus als iemand een antibiotica-kuur krijgt, mag ik ook niet zeggen: "Je moet de kuur wél afmaken hoor". Want dat is medisch advies? Er zijn ook dingen die vervat zijn in een protocol en bij algemene kennis horen. In elk geval bij de algemene kennis van een ervaringsdeskundige. Voor iemand die voor het eerst te maken krijgt met een infectie, toch handige informatie om te krijgen dan.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
28-06-2019 17:03
Grapjas.
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
28-06-2019 17:23

Yep.

Je moet zeggen "mijn ervaring is dat je hiermee naar je huisarts kunt gaan".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven