Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doe_es-lief schreef:
24-07-2019 18:47
Mijn haarbal (het is en al langharig rossig-blonde los geflodder :heart: ) hou ik met deze hitte mooi binnen. Heel vroeg in de ochtend, zo tussen half 6 en 7 een goede wandeling hoewel hij vanmorgen voor zijn doen al snel weer naar huis wilde. De rest vd dag even snel een plasje achter mijn huis op de dijk. En in de late avond als het wat beter te doen is gaat hij met zijn allergrootste vriend lekker een heel eind de hort op, mijn mannen zijn dan meestal tussen de 1 tot 1,5 uurtjes weg samen en vaak komen ze meerdere vriendjes tegen en gaan ze met z'n allen een potje racen, spelen en maf doen.
Soms wil hij in de hitte toch pal in de zon liggen buiten maar ik haal hem dan naar binnen, niet gezond met dit weer.
Liefst ligt hij binnen op de koele vloer of in de vensterbank (ik heb rondom markiezen, dat houdt heel veel warmte weg) en ik laat hem maar een beetje betijen.

Als het straks wat aangenamer wordt duiken we met z'n drietjes de tuin in en kan hij de langslopers met hun vietvoeters weer even angst aanjagen :mrgreen:
:flirting: Ik zie het voor me.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
24-07-2019 18:46
Niet alle huisdieren natuurlijk :$ maar ik denk dat vooral huisdieren met haar het moeilijk hebben.
Dat is een misverstand, honden met lang haar hebben dat haar niet voor niets, die horen zo en hebben het beslist niet warmer dan een kortharige, sterker nog, een kortharig hondje kan in de zon verbranden op bepaalde plekken zoals buik en oren want daar zit geen "natuurlijke zonbescherming" en is het verstandig daar een factor 50 op te smeren.
Als je langharigen nu met die hitte heel kort zou knippen krijgen ze het juist warmer. Hun lange vacht beschermd juist tegen die hitte. Ik heb altijd mijn hondjes zelf geknipt en ik hou altijd zo'n 3 vingers haarlengte aan en niet alleen omdat het leuker oogt als er nog een zooi haar aan zit.
Wat wel belangrijk is is kammen, ik kam hem elke dag grondig en er komt elke dag heel wat haar uit de kam en borstel maar het houdt de ondervacht luchtig. En uiteraard is alles ook afhankelijk van het ras danwel "hoofdras" Die harige harry van mij is deels ras maar wat dat andere deel is weten we niet want dumpert.
Wat dat betreft heb ik best wel wat werk aan dat mannetje maar hij vindt verzorgd worden gelukkig heerlijk. Over een week of 4 gaat de schaar door zijn manen maar zoals gezegd, niet kort.
Coconuts12 schreef:
24-07-2019 17:03
Ik hoop het ook. Hij is wel slim, maar autisme werkt soms zo tegen je.
Hij klinkt in elk geval als een bijzonder maar vooral enig joch :)
Hij komt er heus wel, zeker met jou als mams, zoals jij over hem praat boft hij duidelijk met je :-*
doe_es-lief schreef:
24-07-2019 18:57
Dat is een misverstand, honden met lang haar hebben dat haar niet voor niets, die horen zo en hebben het beslist niet warmer dan een kortharige, sterker nog, een kortharig hondje kan in de zon verbranden op bepaalde plekken zoals buik en oren want daar zit geen "natuurlijke zonbescherming" en is het verstandig daar een factor 50 op te smeren.
Als je langharigen nu met die hitte heel kort zou knippen krijgen ze het juist warmer. Hun lange vacht beschermd juist tegen die hitte. Ik heb altijd mijn hondjes zelf geknipt en ik hou altijd zo'n 3 vingers haarlengte aan en niet alleen omdat het leuker oogt als er nog een zooi haar aan zit.
Wat wel belangrijk is is kammen, ik kam hem elke dag grondig en er komt elke dag heel wat haar uit de kam en borstel maar het houdt de ondervacht luchtig. En uiteraard is alles ook afhankelijk van het ras danwel "hoofdras" Die harige harry van mij is deels ras maar wat dat andere deel is weten we niet want dumpert.
Wat dat betreft heb ik best wel wat werk aan dat mannetje maar hij vindt verzorgd worden gelukkig heerlijk. Over een week of 4 gaat de schaar door zijn manen maar zoals gezegd, niet kort.
:lightbulb:

Dank je wel voor de uitleg. Ik had vroeger ook een hond maar toen was het nog niet zo warm als nu.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
RIP Rutger Hauer.
yasmijn schreef:
24-07-2019 19:07
RIP Rutger Hauer.

Wat?! Floris! :'(
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
!!!!! SVP NIET QUOTEN WANT TE HERKENBAAR DUS HAAL HET ZO WEER WEG. !!!!!

Dit is dus mijn losse flodderhaarbal, vlak na zijn laatste knipbeurt dus zijn haar is nu 2 keer zo lang

En *poef*
anoniem_64a53cca42dd0 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 19:46
45.75% gewijzigd
doe_es-lief schreef:
24-07-2019 19:01
Hij klinkt in elk geval als een bijzonder maar vooral enig joch :)
Hij komt er heus wel, zeker met jou als mams, zoals jij over hem praat boft hij duidelijk met je :-*
Thx. :$
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik lees het ook net van Rutger :(
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
himalaya schreef:
24-07-2019 19:09
Wat?! Floris! :'(
Ja
:flirting: wat mooi
yasmijn schreef:
24-07-2019 19:07
RIP Rutger Hauer.
Och, Floris.....
En de vogels buiten. Zag gisteren een duif die al duidelijk aan het hijgen is. Zoveel sloten en watertjes staan ook droog. Arme vogels en andere dieren die daarvan afhankelijk zijn.
,
Och, Floris, mijn jeugdheld :-|
Mijn katten liggen waar ze meestal liggen: in mijn slaapkamer. Dat is zo'n beetje de rustigste en koelste plek van het huis.
Solomio schreef:
24-07-2019 19:35
Mijn katten liggen waar ze meestal liggen: in mijn slaapkamer. Dat is zo'n beetje de rustigste en koelste plek van het huis.
De mijne heeft een plekje onder de klimop gevonden. Donker en beschut tegen de zon.
...
En me moet mijn zijn of wil je dat zo laten?
En Immanuella moet Immanuelle zijn. Maar ja. Even kijken wat Nouschi ervan vindt. :-D
Nee, Imanuelle.
Wat een moeilijke naam.
anoniem_355915 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 20:10
61.57% gewijzigd
kintsugi schreef:
24-07-2019 20:08
En me moet mijn zijn of wil je dat zo laten?
huh? Nee man, zo praat ze toch
doe_es-lief schreef:
24-07-2019 19:13
!!!!! SVP NIET QUOTEN WANT TE HERKENBAAR DUS HAAL HET ZO WEER WEG. !!!!!

Dit is dus mijn losse flodderhaarbal, vlak na zijn laatste knipbeurt dus zijn haar is nu 2 keer zo lang

En *poef*
Shoot Doeshond gemist :(
CommunityManagerViva schreef:
24-07-2019 09:36
Beste prada, RikM, feow,

Ik ga dit nogmaals aankaarten bij de online redactie.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Met alle respect maar dit hebben we ook al heel vaak gehoord en er komt nooit reactie op.
RikM schreef:
24-07-2019 20:10
Met alle respect maar dit hebben we ook al heel vaak gehoord en er komt nooit reactie op.
er is ook geen online redactie, meisje kiki is druk met hele andere dingen
Ach, Rutger. Ik heb Floris niet meegekregen want mijn ouders waren van die anti-TV mensen, maar zijn filmrollen staan me nog wel bij. RIP Rutger.
S-Meds schreef:
24-07-2019 20:11
er is ook geen online redactie, meisje kiki is druk met hele andere dingen

En overleggen gaat natuurlijk ook lastig met je mond vol.
RikM schreef:
24-07-2019 20:14
En overleggen gaat natuurlijk ook lastig met je mond vol.
precies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven