Napraattopic deel 115
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 15 augustus 2019 om 09:15
Nou dit dus.Betty_Slocombe schreef: ↑15-08-2019 09:13Ik vind het ook een beetje gevoelig, dat onderwerp, maar er is een categorie ouders (vooral moeders, maar dat mag ik vast niet zo zeggen) die er ook een groter drama van maakt dan noodzakelijk. Ik sprak eens een kleuter die me vertelde dat hij een tweelingbroertje had dat niet meer leefde. Dat bleek een missed abortion bij 7 weken te zijn, ofzo. Dan vraag ik me echt af waar je je kind mee lastigvalt, waarom je leeft van drama.
Tegelijkertijd is het verlies van kinderen een groot drama, dus ik vind het ook ingewikkeld.
donderdag 15 augustus 2019 om 09:15
En dit.Betty_Slocombe schreef: ↑15-08-2019 09:13Ik vind het ook een beetje gevoelig, dat onderwerp, maar er is een categorie ouders (vooral moeders, maar dat mag ik vast niet zo zeggen) die er ook een groter drama van maakt dan noodzakelijk. Ik sprak eens een kleuter die me vertelde dat hij een tweelingbroertje had dat niet meer leefde. Dat bleek een missed abortion bij 7 weken te zijn, ofzo. Dan vraag ik me echt af waar je je kind mee lastigvalt, waarom je leeft van drama.
Tegelijkertijd is het verlies van kinderen een groot drama, dus ik vind het ook ingewikkeld.
En omdat ik ervaringsdeskundige ben mag ik er wel een mening over hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 15 augustus 2019 om 09:18

donderdag 15 augustus 2019 om 09:20
Namen en nicks, maar volgens mij kan je alleen modereren op 'verbasteren' als het duidelijk is dat je een naam negatief of spottend verdraaid. Solomio Solo noemen is niet verbasteren. Shifty Shitty noemen wel. En verwijzen naar Joop de Schaap-Heffer ook.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 09:22
2.04% gewijzigd
donderdag 15 augustus 2019 om 09:20
Mijn kinderen weten het, en ze weten dat ik er veel verdriet van heb gehad.Betty_Slocombe schreef: ↑15-08-2019 09:18Sowieso.
En ik ben dat ook, maar wel in absurd veel mindere mate. En ik vind het echt heel logisch dat mijn kinderen er, in ons geval, niets van weten.
Maar tis wel duidelijk MIJN verdriet.
David Dunning
David Dunning

donderdag 15 augustus 2019 om 09:21
Nou, dat. En ik vind jouw situatie ook niet te vergelijken met de mijne. Ik was 5 keer zwanger en ik heb 2 kinderen. Dat is ruk, maar dat is nou eenmaal zo. 5 Kinderen had ik vast ook erg lastig gevonden

donderdag 15 augustus 2019 om 09:22
Maud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 09:21Pffff, ik zit in een vergadering met een jonge blonde dame die kiki heet.
Jullie snappen wel dat ik haar niet zo makkelijk aan kan kijken.![]()

David Dunning
David Dunning
donderdag 15 augustus 2019 om 09:23
Verdriet kun je sowieso niet vergelijken.Betty_Slocombe schreef: ↑15-08-2019 09:21Nou, dat. En ik vind jouw situatie ook niet te vergelijken met de mijne. Ik was 5 keer zwanger en ik heb 2 kinderen. Dat is ruk, maar dat is nou eenmaal zo. 5 Kinderen had ik vast ook erg lastig gevonden![]()

David Dunning
David Dunning

donderdag 15 augustus 2019 om 09:24
Maud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 09:21Pffff, ik zit in een vergadering met een jonge blonde dame die kiki heet.
Definitie van vergadering volgens Kiki : het-lijkt-wel-of-er-overal-benen-zijn-graaiende-handen-vochtige-lippen-zachte-monden
donderdag 15 augustus 2019 om 09:25
Houdt ze wel haar benen een beetje bij elkaar?Maud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 09:21Pffff, ik zit in een vergadering met een jonge blonde dame die kiki heet.

Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
donderdag 15 augustus 2019 om 09:29
Werkt ze toevallig ook bij vivaMaud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 09:21Pffff, ik zit in een vergadering met een jonge blonde dame die kiki heet.

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 15 augustus 2019 om 09:30
Laatste paar pagina's bijgelezen en zit te bekomen van de kopkaas van TAM.
LV, alsnog van harte gefeliciteerd en wat een geweldig cadeau!!!
Die TO van dat Teleurstelling-topic.... manmanman, ik heb zelden iemand zo'n onsamenhangend verhaal op zien hangen. Ik snap best dat je schrijft uit emotie, maar lees je verhaal ff na voordat je op 'versturen' klikt.

LV, alsnog van harte gefeliciteerd en wat een geweldig cadeau!!!
Die TO van dat Teleurstelling-topic.... manmanman, ik heb zelden iemand zo'n onsamenhangend verhaal op zien hangen. Ik snap best dat je schrijft uit emotie, maar lees je verhaal ff na voordat je op 'versturen' klikt.

donderdag 15 augustus 2019 om 12:20
Die trend om voor nare dringen van die zweverige namen te bedenken heb ik ook nooit begrepen.
De manier waarop jij het omschrijft kan ik wel begrijpen en heb ik respect voor, net als voor de manier hoe open jij hierover kan zijn.
Helemaal begrijpen kan ik het natuurlijk niet, want gelukkig heb ik dit nooit mee hoeven maken. Ik durf me niet eens voor te stellen hoe heftig dat moet zijn.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:11
Nog zo'n stokpaardje van me: het idee dat je iets kunt begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt.klavertje-vier2019 schreef: ↑15-08-2019 12:20Die trend om voor nare dringen van die zweverige namen te bedenken heb ik ook nooit begrepen.
De manier waarop jij het omschrijft kan ik wel begrijpen en heb ik respect voor, net als voor de manier hoe open jij hierover kan zijn.
Helemaal begrijpen kan ik het natuurlijk niet, want gelukkig heb ik dit nooit mee hoeven maken. Ik durf me niet eens voor te stellen hoe heftig dat moet zijn.
Ik ken inmiddels aardig wat mensen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt als ik, maar ik heb zelden het idee dat zij en ik elkaar daardoor beter begrijpen. Integendeel, ik begrijp vaak niets van de manier waarop mensen hiermee omgaan.
Terwijl mijn omgeving mij wel begrijpt, omdat ze mij kennen en naar mij luisteren.
David Dunning
David Dunning

donderdag 15 augustus 2019 om 13:21
Misschien heb je daar wel gelijk in, dat heb ik op een heel ander gebied ook wel ervaren.
Bedoelde meer dat als ik me probeer voor te stellen hoe het zal voelen om een kind te verliezen, dat de emotie dan al zo beangstigend hevig is, dat ik die kant niet eens verder op kan en wil denken. Dus om een uitspraak te doen over hoe ik daar mee om zou gaan, lijkt me behoorlijk pretentieus.
Ik kan me wel voorstellen dat de manier zoals jij die omschrijft mij meer aan zou spreken dan de manier van mensen die het over sterrenkindjes hebben.
Bedoelde meer dat als ik me probeer voor te stellen hoe het zal voelen om een kind te verliezen, dat de emotie dan al zo beangstigend hevig is, dat ik die kant niet eens verder op kan en wil denken. Dus om een uitspraak te doen over hoe ik daar mee om zou gaan, lijkt me behoorlijk pretentieus.
Ik kan me wel voorstellen dat de manier zoals jij die omschrijft mij meer aan zou spreken dan de manier van mensen die het over sterrenkindjes hebben.
donderdag 15 augustus 2019 om 14:51
Is dat een trend? Volgens mij kwam het vroeger ook wel voor.klavertje-vier2019 schreef: ↑15-08-2019 12:20Die trend om voor nare dringen van die zweverige namen te bedenken heb ik ook nooit begrepen.
Oké, tegenwoordig worden kinderen veel meer “beschermd” heb ik het idee, en wordt van wat kattekwaad of een blauw oog een megadrama gemaakt.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
donderdag 15 augustus 2019 om 14:59
Heeft ze jou (of iemand anders) al meegesleurd naar de bezemkast?Maud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 09:21Pffff, ik zit in een vergadering met een jonge blonde dame die kiki heet.
Later is nu