Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 4 september 2019 om 20:43
En alle woordenboekenklavertje-vier2019 schreef: ↑04-09-2019 20:40Ik zie mezelf als brugpieper nog sjouwen naar de aardrijkskundeles, omdat ik dacht dat je die bosatlas mee naar school moest nemen. Bleek je hem gewoon van school te krijgen tijdens de les en tijdens toetsen.... Ik voelde me best een beetje belazerd, kan me dat gevoel nog steeds voor de geest halen

woensdag 4 september 2019 om 20:45
Awwww.klavertje-vier2019 schreef: ↑04-09-2019 20:40Ik zie mezelf als brugpieper nog sjouwen naar de aardrijkskundeles, omdat ik dacht dat je die bosatlas mee naar school moest nemen. Bleek je hem gewoon van school te krijgen tijdens de les en tijdens toetsen.... Ik voelde me best een beetje belazerd, kan me dat gevoel nog steeds voor de geest halen
Wij hebben helegaar geen bosatlas nodig. We hebben google en Opa.

woensdag 4 september 2019 om 20:50
Ohhhhh.... Oud zeer! Ouders geloofden niet dat de woordenboeken die mijn zussen niet meer gebruikten, door school niet geaccepteerd werden. Die kocht ik van mijn vakantiebaan. (onnozele braverik was ik die -toen nog wel- de regeltjes volgde). Om me vervolgens het laplazerus te slepen en je die dingen nooit mocht gebruiken

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 4 september 2019 om 20:53
Mijn ouder kocht mijn werkboeken nog voor mij. Ik schreef er niet in en verkocht ze aan het eind van het jaar. Dat was een leuk handeltje, tot mijn jongere gezinslid ineens ook voor verschillende vakken hetzelfde boek nodig had, toen moest ik het doorgeven.
Woordenboeken kosten tegenwoordig bijna niks meer bij Action en Hema. Ze zijn niet altijd even fantastisch, maar je komt er een eind mee.
Woordenboeken kosten tegenwoordig bijna niks meer bij Action en Hema. Ze zijn niet altijd even fantastisch, maar je komt er een eind mee.

woensdag 4 september 2019 om 21:01
Past Opa in die rugzak dan?the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 20:45Awwww.
Wij hebben helegaar geen bosatlas nodig. We hebben google en Opa.

woensdag 4 september 2019 om 21:02
Wij moesten voor Latijn en Grieks een paar onbetaalbare WN-woordenboeken hebben, van die heule dikke. En ja, die moesten ook mee naar school. Arm en dwars als ik was deed ik het met een paar oudjes van mijn oom, uit de jaren vijftig. Docent was het daar niet mee eens, maar nadat ik hem had gevraagd in hoeverre het klassiek Latijn sedert 1958 aan grote veranderingen onderhevig was geweest stond hij mijn inferieure woordenboeken oogluikend toe.

woensdag 4 september 2019 om 21:17
Wij ook niet. Ik heb dat ding louter gekocht voor mijn eigen plezier

Zoon was dit jaar overigens welgeteld 1,25 kwijt voor zijn schoolspullen. Nou ja, eigenlijk voor het frikandelbroodje dat hij voor een klasgenote heeft gekocht omdat zij zijn (van school gekregen) schriften had voorzien van zijn naam. Zij heeft namelijk een keurig handschrift, terwijl dat van mijn zoon om te huilen is. En hij wilde toch dat zijn schriften er in ieder geval aan de buitenkant een beetje hebbelijk uitzagen

woensdag 4 september 2019 om 21:17
Nee, maar Opa kan appen als een malle

woensdag 4 september 2019 om 21:19
Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2019 21:17Wij ook niet. Ik heb dat ding louter gekocht voor mijn eigen plezier
Zoon was dit jaar overigens welgeteld 1,25 kwijt voor zijn schoolspullen. Nou ja, eigenlijk voor het frikandelbroodje dat hij voor een klasgenote heeft gekocht omdat zij zijn (van school gekregen) schriften had voorzien van zijn naam. Zij heeft namelijk een keurig handschrift, terwijl dat van mijn zoon om te huilen is. En hij wilde toch dat zijn schriften er in ieder geval aan de buitenkant een beetje hebbelijk uitzagen![]()
Ja, dat vond ik ook fijn van het VSO, zelfs de schriften werden aangeleverd.

woensdag 4 september 2019 om 21:21
Heerlijk zo'n Opa!!

woensdag 4 september 2019 om 21:29
Zeg dat wel. Het is zo'n Opa die ook alles weet en graag vertelt. Echt zo fijn voor mijn kinderen, zelfs nu het full blown pubers zijn zien ze hem het liefst iedere week.
woensdag 4 september 2019 om 22:09
Degene die dat schrijft valt sowieso niet op vanwege haar vrolijke noot.Betty_Slocombe schreef: ↑04-09-2019 20:49Dan opent iemand een leuk topic over cultuurverschillen wanneer je partner buitenlands is en de eerste reactie is serieus: "hij is vast alleen bij je voor een verblijfsvergunning"
Nou. Dan ben je ook een feestneus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 5 september 2019 om 08:53
Het is ook niet de schuld van de was

Wij waren trouwens met de atlas ook zo van 'we kopen het wel als het écht nodig is', maar halverwege het jaar vond school het écht nodig. Als kind huiswerk thuis niet kon maken met atlas, werd het een onvoldoende. En dan heb je dus kinderen in achtereenvolgende jaren en komt er nét dan weer een nieuwe uitgave en moet er dus nóg een atlas

Nee, dat hebben we niet gedaan.
Een nieuwer woordenboek Latijn was ook nodig, volgens zoon, maar toen ging hij van school af en hoefde het toch niet meer.
Later is nu

donderdag 5 september 2019 om 09:52
Donethe_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:02Ja, das ruk. Je moet hem ook harder slaan, dan blijven ze wat kleiner.
Wie gaat TO vertellen dat er ook nog een grafische rekenmachine aankomt de komende jaren?

donderdag 5 september 2019 om 10:33
Echt een wereldburger, de poster van “dat soort landen”.Betty_Slocombe schreef: ↑04-09-2019 20:49Dan opent iemand een leuk topic over cultuurverschillen wanneer je partner buitenlands is en de eerste reactie is serieus: "hij is vast alleen bij je voor een verblijfsvergunning"
Nou. Dan ben je ook een feestneus.

Geen bijzonderheden