Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
klavertje-vier2019 schreef:
04-09-2019 20:40
Ik zie mezelf als brugpieper nog sjouwen naar de aardrijkskundeles, omdat ik dacht dat je die bosatlas mee naar school moest nemen. Bleek je hem gewoon van school te krijgen tijdens de les en tijdens toetsen.... Ik voelde me best een beetje belazerd, kan me dat gevoel nog steeds voor de geest halen
En alle woordenboeken :rofl:
04-09-2019 20:40
Ik zie mezelf als brugpieper nog sjouwen naar de aardrijkskundeles, omdat ik dacht dat je die bosatlas mee naar school moest nemen. Bleek je hem gewoon van school te krijgen tijdens de les en tijdens toetsen.... Ik voelde me best een beetje belazerd, kan me dat gevoel nog steeds voor de geest halen
Awwww.

Wij hebben helegaar geen bosatlas nodig. We hebben google en Opa.
Mijn kind is net begonnen op het volwassenenonderwijs.
En kon alle studieboeken gewoon van zijn uitkering betalen. :biggrin:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dan opent iemand een leuk topic over cultuurverschillen wanneer je partner buitenlands is en de eerste reactie is serieus: "hij is vast alleen bij je voor een verblijfsvergunning"
Nou. Dan ben je ook een feestneus.
Suðri schreef:
04-09-2019 20:43
En alle woordenboeken :rofl:
Ohhhhh.... Oud zeer! Ouders geloofden niet dat de woordenboeken die mijn zussen niet meer gebruikten, door school niet geaccepteerd werden. Die kocht ik van mijn vakantiebaan. (onnozele braverik was ik die -toen nog wel- de regeltjes volgde). Om me vervolgens het laplazerus te slepen en je die dingen nooit mocht gebruiken :whut:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Solomio schreef:
04-09-2019 20:47
Mijn kind is net begonnen op het volwassenenonderwijs.
En kon alle studieboeken gewoon van zijn uitkering betalen. :biggrin:
Doet hij goed!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn ouder kocht mijn werkboeken nog voor mij. Ik schreef er niet in en verkocht ze aan het eind van het jaar. Dat was een leuk handeltje, tot mijn jongere gezinslid ineens ook voor verschillende vakken hetzelfde boek nodig had, toen moest ik het doorgeven.

Woordenboeken kosten tegenwoordig bijna niks meer bij Action en Hema. Ze zijn niet altijd even fantastisch, maar je komt er een eind mee.
the_Wicked_Witch schreef:
04-09-2019 20:45
Awwww.

Wij hebben helegaar geen bosatlas nodig. We hebben google en Opa.
Past Opa in die rugzak dan? :-o
Wij moesten voor Latijn en Grieks een paar onbetaalbare WN-woordenboeken hebben, van die heule dikke. En ja, die moesten ook mee naar school. Arm en dwars als ik was deed ik het met een paar oudjes van mijn oom, uit de jaren vijftig. Docent was het daar niet mee eens, maar nadat ik hem had gevraagd in hoeverre het klassiek Latijn sedert 1958 aan grote veranderingen onderhevig was geweest stond hij mijn inferieure woordenboeken oogluikend toe.
LV, je was toen al leuk! :rofl:
04-09-2019 20:45

Wij hebben helegaar geen bosatlas nodig.
Wij ook niet. Ik heb dat ding louter gekocht voor mijn eigen plezier :love:

Zoon was dit jaar overigens welgeteld 1,25 kwijt voor zijn schoolspullen. Nou ja, eigenlijk voor het frikandelbroodje dat hij voor een klasgenote heeft gekocht omdat zij zijn (van school gekregen) schriften had voorzien van zijn naam. Zij heeft namelijk een keurig handschrift, terwijl dat van mijn zoon om te huilen is. En hij wilde toch dat zijn schriften er in ieder geval aan de buitenkant een beetje hebbelijk uitzagen :D
04-09-2019 21:01
Past Opa in die rugzak dan? :-o

Nee, maar Opa kan appen als een malle :flirting:
Lady*Voldemort schreef:
04-09-2019 21:17
Wij ook niet. Ik heb dat ding louter gekocht voor mijn eigen plezier :love:

Zoon was dit jaar overigens welgeteld 1,25 kwijt voor zijn schoolspullen. Nou ja, eigenlijk voor het frikandelbroodje dat hij voor een klasgenote heeft gekocht omdat zij zijn (van school gekregen) schriften had voorzien van zijn naam. Zij heeft namelijk een keurig handschrift, terwijl dat van mijn zoon om te huilen is. En hij wilde toch dat zijn schriften er in ieder geval aan de buitenkant een beetje hebbelijk uitzagen :D

Ja, dat vond ik ook fijn van het VSO, zelfs de schriften werden aangeleverd.
04-09-2019 21:17
Nee, maar Opa kan appen als een malle :flirting:
Heerlijk zo'n Opa!! :heart:
04-09-2019 21:21
Heerlijk zo'n Opa!! :heart:

Zeg dat wel. Het is zo'n Opa die ook alles weet en graag vertelt. Echt zo fijn voor mijn kinderen, zelfs nu het full blown pubers zijn zien ze hem het liefst iedere week.
Ik kan niks vinden in die atlassen van tegenwoordig

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
De Grote Bosatlas heeft prachtige bijzondere uitgaven.
Betty_Slocombe schreef:
04-09-2019 20:49
Dan opent iemand een leuk topic over cultuurverschillen wanneer je partner buitenlands is en de eerste reactie is serieus: "hij is vast alleen bij je voor een verblijfsvergunning"
Degene die dat schrijft valt sowieso niet op vanwege haar vrolijke noot.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Suðri schreef:
04-09-2019 15:44
Precies, dus voor de huidige generatie kinderen is een geloofwaardigere versie wel wenselijk.

Voor een geloofwaardige versie moet je het boek lezen ;-D
Later is nu
Oudblond schreef:
04-09-2019 19:09
Jaja, leg de schuld maar weer bij een ander. Jij kan gewoon niet wassen. Net als ik. Man zijn broeken zitten strak. Allemaal. En dat komt door de was. En heus niet door de vakantie en het elke dag brood en taartjes bakken. Ech nie!

Het is ook niet de schuld van de was

Afbeelding

Wij waren trouwens met de atlas ook zo van 'we kopen het wel als het écht nodig is', maar halverwege het jaar vond school het écht nodig. Als kind huiswerk thuis niet kon maken met atlas, werd het een onvoldoende. En dan heb je dus kinderen in achtereenvolgende jaren en komt er nét dan weer een nieuwe uitgave en moet er dus nóg een atlas :frusty:
Nee, dat hebben we niet gedaan.

Een nieuwer woordenboek Latijn was ook nodig, volgens zoon, maar toen ging hij van school af en hoefde het toch niet meer.
Later is nu
04-09-2019 19:02
Ja, das ruk. Je moet hem ook harder slaan, dan blijven ze wat kleiner.

Wie gaat TO vertellen dat er ook nog een grafische rekenmachine aankomt de komende jaren?
Done ;-D
Ik hoorde dat de studiebeurs wellicht in volgende kabinetsperiode terugkomt.
Ik heb zoon de keuze gegeven..
Of je doet havo 4 twee keer of examen 2 keer.

De blik van hem :rofl:
Ik heb iig de manier gevonden om hem aan het werk te houden.
Betty_Slocombe schreef:
04-09-2019 20:49
Echt een wereldburger, de poster van “dat soort landen”.

O_O
Geen bijzonderheden
Dreamer schreef:
05-09-2019 08:33
Voor een geloofwaardige versie moet je het boek lezen ;-D
Ik moet niets.

Boek is trouwens een totaal andere beleving dan een film. Allebei fijn overigens.
Ik lees op Facebook ergens dat “dik” tegenwoordig een scheldwoord is.

Hoe moeten we het dan noemen??

Schiet mij maar weer lek.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven