Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 4 september 2019 om 19:04
Niet zo mekkeren.Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2019 18:57Ik voel me zo overvallen. Mijn kind is nu naar havo-4, helemaal heppiedepeppie enthousiast en zo natuurlijk, en nou kom ik er ineens achter dat al zijn broeken hem te klein zijn geworden. Nu kan ik dus allemaal nieuwe broeken voor hem gaan kopen, stomme kutschool. Als ik dit had geweten was ik nooit aan kinderen begonnen.
Je kunt ook gewoon een stukje van die pootjes afzagen.
Of een soort vreemde poging doen om hoogwater te verkopen als hip.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 4 september 2019 om 19:05
Zeg dat. Mijn kind heeft nieuwe schoenen nodig. Het geld was op, dus ik heb eerst crocs gekocht, maar later dit jaar koop ik Balenciaga's.Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2019 18:57Ik voel me zo overvallen. Mijn kind is nu naar havo-4, helemaal heppiedepeppie enthousiast en zo natuurlijk, en nou kom ik er ineens achter dat al zijn broeken hem te klein zijn geworden. Nu kan ik dus allemaal nieuwe broeken voor hem gaan kopen, stomme kutschool. Als ik dit had geweten was ik nooit aan kinderen begonnen.

woensdag 4 september 2019 om 19:07
Dat ding is echt belachelijk duur. Erg fijn ook met een kind dat altijd alles kwijt isthe_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:02Ja, das ruk. Je moet hem ook harder slaan, dan blijven ze wat kleiner.
Wie gaat TO vertellen dat er ook nog een grafische rekenmachine aankomt de komende jaren?

woensdag 4 september 2019 om 19:08
Tweedehands mag ik hopen.Betty_Slocombe schreef: ↑04-09-2019 19:05Zeg dat. Mijn kind heeft nieuwe schoenen nodig. Het geld was op, dus ik heb eerst crocs gekocht, maar later dit jaar koop ik Balenciaga's.
woensdag 4 september 2019 om 19:09
Jaja, leg de schuld maar weer bij een ander. Jij kan gewoon niet wassen. Net als ik. Man zijn broeken zitten strak. Allemaal. En dat komt door de was. En heus niet door de vakantie en het elke dag brood en taartjes bakken. Ech nie!Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2019 18:57Ik voel me zo overvallen. Mijn kind is nu naar havo-4, helemaal heppiedepeppie enthousiast en zo natuurlijk, en nou kom ik er ineens achter dat al zijn broeken hem te klein zijn geworden. Nu kan ik dus allemaal nieuwe broeken voor hem gaan kopen, stomme kutschool. Als ik dit had geweten was ik nooit aan kinderen begonnen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 4 september 2019 om 19:10
Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2019 18:57Ik voel me zo overvallen. Mijn kind is nu naar havo-4, helemaal heppiedepeppie enthousiast en zo natuurlijk, en nou kom ik er ineens achter dat al zijn broeken hem te klein zijn geworden. Nu kan ik dus allemaal nieuwe broeken voor hem gaan kopen, stomme kutschool. Als ik dit had geweten was ik nooit aan kinderen begonnen.

woensdag 4 september 2019 om 19:11
1 maar? De spruit hier is al naar Londen en Ieper geweest. En naar Toldijk maar dat was niet zo duur.

woensdag 4 september 2019 om 19:13
the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:111 maar? De spruit hier is al naar Londen en Ieper geweest. En naar Toldijk maar dat was niet zo duur.

woensdag 4 september 2019 om 19:14
En dan ook nog oplaadbaar. Nee, dat gaat werken....the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:09Ik heb hem vandaag mogen aanschouwen. Ik verwacht voor dat geld dat ie er minstens ook nog mee kan bellen.

woensdag 4 september 2019 om 19:14
Ik kan onderhand een tweedehands winkel beginnen in grafische rekenmachines en jassen. Ze weigeren nog om te kijken bij de gevonden voorwerpen of hun verloren machientje of retedure winterjas ertussen zit.
En dat dan een vertwijfelde moeder op hoge poten aan de balie staat dat de jas van zoonlief al voor de tweede keer is gestolen... Een half uur later heeft zo’n vrouw doorgaans twee winterjassen, een regenjas, vest, twee gymtassen met inhoud (brugklas, derde klas) en een grafische rekenmachine teruggevonden.
En dat dan een vertwijfelde moeder op hoge poten aan de balie staat dat de jas van zoonlief al voor de tweede keer is gestolen... Een half uur later heeft zo’n vrouw doorgaans twee winterjassen, een regenjas, vest, twee gymtassen met inhoud (brugklas, derde klas) en een grafische rekenmachine teruggevonden.

woensdag 4 september 2019 om 19:15
Ik heb kind van school laten wisselen. Wel zo handig, aangezien de schoolreizen op de diverse scholen in andere leerjaren zijn. Scheelt weer geld.the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:111 maar? De spruit hier is al naar Londen en Ieper geweest. En naar Toldijk maar dat was niet zo duur.

woensdag 4 september 2019 om 19:17

woensdag 4 september 2019 om 19:24
Verkas hem telkens naar een andere MBO2, dat is het goedkoopst. En dan is hij het op een bepaald moment beu en oud genoeg om zijn eigen broek op te houden. Ik heb serieus te maken met zulke ouders.the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:17Slim!
Ik denk dat ik hem anders gewoon tot de examenklas thuis hou. Bespaart ook lekker.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 4 september 2019 om 19:58
Dat achterlijk dure ding is hier alleen gebruikt met het examen.We hadden er al een maar die werd afgekeurd voor het examen omdat er op het iets oudere model blijkbaar een spiekfunctie zat.the_Wicked_Witch schreef: ↑04-09-2019 19:02Wie gaat TO vertellen dat er ook nog een grafische rekenmachine aankomt de komende jaren?
In de les werden die dingen helemaal niet gebruikt

woensdag 4 september 2019 om 20:04
Welke rekenmachine gebruikt mag worden, wordt voorgeschreven door het CvTE, namens het Ministerie van Onderwijs. Je mag dat als school niet zelf bepalen bij het Centraal Examen. Bij een schoolexamen kan de school wel een uitzondering maken.
Alle grafische rekenmachines moeten nu een examenstand hebben.
Die dingen zijn halve computers en leerlingen weten héél goed hoe ze daar allerlei spiekbriefjes op moeten verstoppen!
Wel raar dat ze de rekenmachine nooit eerder in de les gebruikt hadden. Of is daar altijd de rekenmachine van de buurman/vrouw gebruikt?
Het zijn best ingewikkelde apparaten en die gebruik je niet zomaar even tijdens je examen lijkt me.
Alle grafische rekenmachines moeten nu een examenstand hebben.
Die dingen zijn halve computers en leerlingen weten héél goed hoe ze daar allerlei spiekbriefjes op moeten verstoppen!
Wel raar dat ze de rekenmachine nooit eerder in de les gebruikt hadden. Of is daar altijd de rekenmachine van de buurman/vrouw gebruikt?

woensdag 4 september 2019 om 20:11
Inderdaad raar.Ze mochten zelf uitvogelen hoe het ding werkt en op verzoek van meerdere leerlingen is er in een van de laatste lessen wat uitleg over het ding geweest.En nee, niet die van de buurman gebruikt.klavertje-vier2019 schreef: ↑04-09-2019 20:04Wel raar dat ze de rekenmachine nooit eerder in de les gebruikt hadden. Of is daar altijd de rekenmachine van de buurman/vrouw gebruikt?Het zijn best ingewikkelde apparaten en die gebruik je niet zomaar even tijdens je examen lijkt me.

woensdag 4 september 2019 om 20:37
Gevalletje bosatlas. Die moest aangeschaft want school vond dat "dat sowieso in ieder huishouden thuishoorde". Niet gedaan, ik koop het wel als we merken dat ie echt niet zonder kan. Is dus niet voorgekomen.
Rekenmachine wel gedaan, verplicht vanaf VWO4 en hij doet de natuurkundelijn. Maar een rib uit je lijf is het wel dat ding.

woensdag 4 september 2019 om 20:40