Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
nessemeisje schreef:
10-09-2019 12:01
Same here, ik heb het topic pas net gelezen en de opmerking hier pas gelezen, maar djees. Ten eerste heeft het lot er niets mee te maken en ten tweede had die moeder verder ook nog gewoon familie en vrienden. Dus van een gelukkig is ze dood-opmerking krijg ik toch ook wel de kriebels.

Ik vind ook dat het lot hier niks mee te maken heeft, maar dit terzijde. En natuurlijk is het vreselijk voor de nabestaanden, maar Cateautje zei dat het lot " haar" (de moeder) gunstig gezind was. Dat haar dus een levenslang leed bespaard is gebleven. Ik begreep dat wel.
nessemeisje schreef:
10-09-2019 12:01
Same here, ik heb het topic pas net gelezen en de opmerking hier pas gelezen, maar djees. Ten eerste heeft het lot er niets mee te maken en ten tweede had die moeder verder ook nog gewoon familie en vrienden. Dus van een gelukkig is ze dood-opmerking krijg ik toch ook wel de kriebels.
Ze is herenigd met de kinderen zo vat ik het op.
Blijkbaar mag je op actueel van alles wensen richting asielzoekers wat totaal niet banwaardig is maar een opmerking wat fout binnen komt en C heeft een maandban te pakken.
Het eerste wat ik tegen mijn man zei beter voor haar dat ze ook is ze ook overleden , ik zou namelijk ook niet verder willen na zo’n trauma .
Volkomen onterechte ban
Torment schreef:
10-09-2019 12:05
Dit is jouw interpretatie ervan. Zo stond het er niet. Verre van zelfs.

Ik vatte het even samen zoals het op mij over kwam. Dat je ook de juiste intentie erachter kon zien is ook duidelijk, maar stellen dat het lot haar gunstig gezind is vind ik in zo'n situatie best lomp.
SHIFTY schreef:
10-09-2019 12:08
Ik vatte het even samen zoals het op mij over kwam. Dat je ook de juiste intentie erachter kon zien is ook duidelijk, maar stellen dat het lot haar gunstig gezind is vind ik in zo'n situatie best lomp.
Moeder lag zwaar gewond in het ziekenhuis dan ben ik wel lomp maar ik sta dan wel volledig achter de uitspraak van C.
Voor alle familie is dit loodzwaar.
Yildizlar schreef:
Het eerste wat ik tegen mijn man zei beter voor haar dat ze ook is ze ook overleden , ik zou namelijk ook niet verder willen na zo’n trauma .
Volkomen onterechte ban
Altijd het eerste wat ik denk bij dit soort dingen.
Ooit was er een forum voor hoogopgeleide, welbespraakte vrouwen.
PoesinBoots schreef:
10-09-2019 12:00
Daar hoef je geen moeder voor te zijn om dat te begrijpen.
Mensen zonder kinderen zijn niet per definitie achterlijk.
Dat is waar.

Wellicht snappen 18 jarigen het minder,
Geen bijzonderheden
SHIFTY schreef:
Ja? Ik weet zeker dat mijn ouders er ook zo over zouden hebben gedacht als ik in zo’n situatie was gekomen.
Yildizlar schreef:
Volkomen onterechte ban
Hier precies hetzelfde. Man zou ook niet verder willen leven.
Lomp is niet banwaardig zoals al eerder gezegd.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
10-09-2019 12:15
Lomp is niet banwaardig zoals al eerder gezegd.
Tegenwoordig is wat de mods banwaardig vindt een ban. Tref je toevallig een mod die roze glitters haat en jij schrijft dat je van roze glitters houdt dan is dat een ban waard.

Het fucking vervelende is dat je niet meer weet wat wel en niet kan. Gisteren staf ik een overduidelijk nare opmerking (want zelf wat zeggen geeft me een permaatje), niets mee gedaan, staf nog een keer en alles is gewist en een ban. Dat alles binnen een paar uur. Mag jij mij uitleggen wat er anders is....
Nou ja het lot was haar niet goed gezind want ze is neergeschoten en haar kinderen ook. Maar ook ik begrijp prima wat Cateautje bedoelde.
Idiote ban weer.
I like being a mess. It's who I am.
2019 schreef:
10-09-2019 12:11
Moeder lag zwaar gewond in het ziekenhuis dan ben ik wel lomp maar ik sta dan wel volledig achter de uitspraak van C.
Voor alle familie is dit loodzwaar.

Ik betwist de inhoud/achterliggende gedachte ook niet en ik vind het ook niet iets om op te modereren. Ik vond het alleen nogal lomp geformuleerd. En in zo'n situatie is lomp formuleren sneller pijnlijker omdat de situatie nogal beladen is. Ik ga ook op een uitvaart de nabestaanden niet feliciteren met het feit dat de overledene verder leed bespaard is gebleven. En zo kwam het wel op mij over. Inhoud/achterliggende gedacht is prima, formulering en subtiliteit is niet zo prima. Meer vind ik er niet van.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 12:22
0.20% gewijzigd
Suðri schreef:
10-09-2019 12:18
Tegenwoordig is wat de mods banwaardig vindt een ban. Tref je toevallig een mod die roze glitters haat en jij schrijft dat je van roze glitters houdt dan is dat een ban waard.

Het fucking vervelende is dat je niet meer weet wat wel en niet kan. Gisteren staf ik een overduidelijk nare opmerking (want zelf wat zeggen geeft me een permaatje), niets mee gedaan, staf nog een keer en alles is gewist en een ban. Dat alles binnen een paar uur. Mag jij mij uitleggen wat er anders is....
Ik kan dat niet uitleggen. Er is hier geen peil op te trekken.

Heb er maar even wat van gevonden in het modtopic. Zal ongetwijfeld gegumd of verplaatst worden.
Geen bijzonderheden
En nu staat er precies zo’n opmerking in dat topic. Benieuwd of de huilie ook nu staft.
Suðri schreef:
10-09-2019 12:26
En nu staat er precies zo’n opmerking in dat topic. Benieuwd of de huilie ook nu staft.
Gezien. Als de ban van Cateautje niet herzien wordt, moeten daar ook passende maatregelen voor worden genomen.
Geen bijzonderheden
herfstappeltaart schreef:
10-09-2019 12:06
Ik vind ook dat het lot hier niks mee te maken heeft, maar dit terzijde. En natuurlijk is het vreselijk voor de nabestaanden, maar Cateautje zei dat het lot " haar" (de moeder) gunstig gezind was. Dat haar dus een levenslang leed bespaard is gebleven. Ik begreep dat wel.
Ik ook!
(kom vrijwel nooit op napraat, maar speciaal voor C even wel, dit is echt geen maandban waard), ze zei wat heel veel ouders denken: als dit mij overkomt, wil ik ook niet meer verder
Is er ooit wel eens een ban ingetrokken naar aanleiding van Napraat?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
10-09-2019 12:39
Nee. Heel heel vroeger mss nog wel.
Mooi veel commentaar op het modtopic.

HELP CATEAUTJE DE MAAND DOOR!!

🤛🏻👩🏼‍💻🆓📢

Cateautje, als je dit leest, je ziet dat we ons hard maken 🤜🏻
Geen bijzonderheden
Suðri schreef:
10-09-2019 11:48
En afgestraft met een maandban.

En dan nog beweren dat ze naar de context kijken.
oudebaas schreef:
Volgens mij wel.
Star² schreef:
10-09-2019 12:42
En dan nog beweren dat ze naar de context kijken.
De meest bewezen niet kloppende uitspraak.
De CM zal het ook allemaal d’r reet roesten hoor, die zie je hier ook nooit en is ook niet in gesprek mee te gaan.
oudebaas schreef:
Ja hoor, volgens mij recent nog. Alleen weet ik de context niet meer en ook niet wie het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven