Napraattopic deel 117

13-09-2019 11:09 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Phineas schreef:
27-09-2019 19:35
Is het vanavond al pakjesavond of zo?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Moet toch eens wat liever, aardiger, gastvrije worden ben ik bang.

Iemand uit het bijstandtopic uitnodigen in mijn sociale hangmat is wel wat punten waard toch?
herfstappeltaart schreef:
27-09-2019 19:41
Geen koud buffet voorbereid?
Op zich kan ik de schaal met kaas en worst best op de eettafel zetten, dan is er een klein koud buffet.
Nee, eten is hier altijd genoeg, dat is het probleem niet.
En nu ben ik nieuwsgierig wie er morgen jarig is Betty. Maar ik mag je vast al feliciteren! Bij deze dus.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De harde werkers, die ik uiteraard daar zeer dankbaar voor ben, hebben nu pas weer tijd om hun mening te geven in het bijstandstopic.
Ik laat ze maar even, kom ik overdag de boel daar wel opvrolijken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oudblond schreef:
27-09-2019 19:50
En nu ben ik nieuwsgierig wie er morgen jarig is Betty. Maar ik mag je vast al feliciteren! Bij deze dus.
Bedankt! Er is niemand jarig morgen. Er was deze week iemand jarig en de verjaardag wordt zaterdag gevierd.
Ik verheug me er maar matig op. Ik hoop vooral dat er taart over blijft.
benmamma schreef:
27-09-2019 19:49
Dat vroeg ik mij ook al af.
Moet toch eens wat liever, aardiger, gastvrije worden ben ik bang.

Iemand uit het bijstandtopic uitnodigen in mijn sociale hangmat is wel wat punten waard toch?
Vergeet ze niet met gebogen hoofd, vol onderdanige dankbaarheid, te begroeten. Voeten kussen levert bonuspunten op. Pak niet te royaal uit. Roomboterallerhandekoekjes kun je echt niet maken, wel biscuitjes van de Aldi!
Solomio schreef:
27-09-2019 19:53
De harde werkers, die ik uiteraard daar zeer dankbaar voor ben, hebben nu pas weer tijd om hun mening te geven in het bijstandstopic.
Pff, nou zeg. Ik ga maar even op mijn handen zitten.
Betty_Slocombe schreef:
Bedankt! Er is niemand jarig morgen. Er was deze week iemand jarig en de verjaardag wordt zaterdag gevierd.
Ik verheug me er maar matig op. Ik hoop vooral dat er taart over blijft.
Vooral bij je bezoek benadrukken dat het je spijt dat de taart niet is wat je er van verwacht had. En dat doe je terwijl je nadrukkelijk een schaal met worst, kaas, augurken, zilveruitjes aanbiedt en ook nog even zegt dat de mosterd op tafel staat. Natuurlijk aan de andere kant dan de taart.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Phineas schreef:
27-09-2019 20:02
Pff, nou zeg. Ik ga maar even op mijn handen zitten.
Ik ben in dat topic blij als ik gelijkgestemden lees, dat zal voor hun ook wel gelden.
Ik laat ze er maar even van genieten.

David Dunning
Solomio schreef:
Ik heb de indruk dat er een blik trollen is opengetrokken om de boel nog eens lekker op te stoken.
quattro-stagioni schreef:
27-09-2019 20:05
Ik heb de indruk dat er een blik trollen is opengetrokken om de boel nog eens lekker op te stoken.
Nou, pejeka en Fizz hebben geen trollen nodig.

David Dunning
27-09-2019 20:02
Vergeet ze niet met gebogen hoofd, vol onderdanige dankbaarheid, te begroeten. Voeten kussen levert bonuspunten op. Pak niet te royaal uit. Roomboterallerhandekoekjes kun je echt niet maken, wel biscuitjes van de Aldi!
Koekjes? Het is einde van de maand hoor.
Uiteraard dankbaar, kus de voeten, zeg om de 2 zinnen, ik ben zo dankbaar,.
Nog iets vergeten?
Solomio schreef:
27-09-2019 20:05
Ik ben in dat topic blij als ik gelijkgestemden lees, dat zal voor hun ook wel gelden.
Ik laat ze er maar even van genieten.
Ik neem de honneurs waar, oké?
Doen we net alsof we werken, ik heb avonddienst.
benmamma schreef:
27-09-2019 20:14
Ik neem de honneurs waar, oké?
Doen we net alsof we werken, ik heb avonddienst.
Te laat, ik heb net gereageerd daar. :facepalm:

David Dunning
benmamma schreef:
27-09-2019 20:13
Koekjes? Het is einde van de maand hoor.
Uiteraard dankbaar, kus de voeten, zeg om de 2 zinnen, ik ben zo dankbaar,.
Nog iets vergeten?
Verberg de 15 jaar oude flatscreen televisie die je zesdehands hebt gescoord. Je mag alleen een televisie met kont. Ook al neemt geen enkele kringloop die meer aan.

Draag vooral niet je nette kleding, dat hoort niet bij het stereotiep dat je alleen in grijze joggingbroek en op badslippers leeft. Bijstandstrekkers kunnen zich geen nette kleding verantwoorden. Hecht je, net als ik, toch aan wat decorum of tob je (net als ik) met een kilootje teveel? De kringloop heeft vast wel een afkledende tuniek in bruin en turquoise tinten uit 2005 hangen.

Heb je een telefoon die jonger is dan 3 jaar? Verbergen! Probeer ergens een heel oude Samsung S3 of S4 te vinden, beter nog, een gsm van voor het smartphonetijdperk.

Zet koffie (hotelmerkkwaliteit) in een oud snelfiltermachientje. Geen senseo en al helemaal geen versgemalen bonen of koffiemachine! Ook al is het een Tristar of Princess die je van de weggeefhoek op Feestboek hebt gehaald.

Geen bloemen op tafel, dat soort luxe hoor je je niet te permitteren.

Verwijder ook allerlei sporen van enige intellectuele ontwikkeling. Studieboeken, klassieke literatuur, dat soort dingen. Nog aanwezige vakliteratuur in mijn boekenkast heeft me ooit de opmerking opgeleverd dat ik Best Nog Wel Kan Werken omdat ik daar verstand van heb.

Verberg hobbyspullen. Want de plicht gaat voor pleziertjes. Ook al kun je met moeite amper een uurtje handwerken, knutselen etcetera. Wie een breisok ziet waarmee jij met je artrose maar net een uur per week kan ontspannen, denkt meteen dat jij de hele dag relaxed zit te breien, en zij maar werken...

En natuurlijk breng je eventuele huisdieren, zelfs de kleinste, elders onder!
Dat kilootje te veel geeft ook wel aan dat bijstand te royaal is.

David Dunning
Solomio schreef:
27-09-2019 21:16
Door al die toeslagen al die jaren heb ik me vol kunnen vreten tijdens het niets doen, waardoor ik junior overgewicht alsnog op ons sociaal stelsel druk.
Suðri schreef:
27-09-2019 21:32
Door al die toeslagen al die jaren heb ik me vol kunnen vreten tijdens het niets doen, waardoor ik junior overgewicht alsnog op ons sociaal stelsel druk.
Dat wordt nog wat als je broedsel 18 wordt.....

Wanneer gaat nou die automatisch-aanvullen/autocorrect uit?

David Dunning
27-09-2019 21:00
Verberg de 15 jaar oude flatscreen televisie die je zesdehands hebt gescoord. Je mag alleen een televisie met kont. Ook al neemt geen enkele kringloop die meer aan.

Draag vooral niet je nette kleding, dat hoort niet bij het stereotiep dat je alleen in grijze joggingbroek en op badslippers leeft. Bijstandstrekkers kunnen zich geen nette kleding verantwoorden. Hecht je, net als ik, toch aan wat decorum of tob je (net als ik) met een kilootje teveel? De kringloop heeft vast wel een afkledende tuniek in bruin en turquoise tinten uit 2005 hangen.

Heb je een telefoon die jonger is dan 3 jaar? Verbergen! Probeer ergens een heel oude Samsung S3 of S4 te vinden, beter nog, een gsm van voor het smartphonetijdperk.

Zet koffie (hotelmerkkwaliteit) in een oud snelfiltermachientje. Geen senseo en al helemaal geen versgemalen bonen of koffiemachine! Ook al is het een Tristar of Princess die je van de weggeefhoek op Feestboek hebt gehaald.

Geen bloemen op tafel, dat soort luxe hoor je je niet te permitteren.

Verwijder ook allerlei sporen van enige intellectuele ontwikkeling. Studieboeken, klassieke literatuur, dat soort dingen. Nog aanwezige vakliteratuur in mijn boekenkast heeft me ooit de opmerking opgeleverd dat ik Best Nog Wel Kan Werken omdat ik daar verstand van heb.

Verberg hobbyspullen. Want de plicht gaat voor pleziertjes. Ook al kun je met moeite amper een uurtje handwerken, knutselen etcetera. Wie een breisok ziet waarmee jij met je artrose maar net een uur per week kan ontspannen, denkt meteen dat jij de hele dag relaxed zit te breien, en zij maar werken...

En natuurlijk breng je eventuele huisdieren, zelfs de kleinste, elders onder!
Kolere het is nog best veel werk om gastvrij te zijn! En dat om ook een pakketje te willen op pakjesavond.

( mag ik eigenlijk wel.. Een pakje van sinterklaas aannemen in de bijstand?)
Solomio schreef:
27-09-2019 21:16
Die had ik alwel...
Maar had na14 jaar best naar maatje 38 geslonken kunnen zijn.
Solomio schreef:
27-09-2019 21:34
Dat wordt nog wat als je broedsel 18 wordt.....

Wanneer gaat nou die automatisch-aanvullen/autocorrect uit?
Volgens mij had ik dat vanmiddag gedaan! :'(

Junior moet wel heel erg zijn best doen om overgewicht te krijgen. Ik denk ook niet dat er nog meer eten per dag in kan zonder dat-ie ploft.
Dreamer schreef:
27-09-2019 18:30

Diegene die die opmerking maakte was een oud muntstukje met een getal erachter.
Maak dat de kat wijs.
Jaaaaaaaaren geleden was er ooit een dubbeltje 4 en zo'n soort van opmerking zouden lady Voldemort en ik ons dan echt niet meer kunnen herinneren wegens te lang geleden.
roosje270 schreef:
27-09-2019 23:26
Maak dat de kat wijs.
Jaaaaaaaaren geleden was er ooit een dubbeltje 4 en zo'n soort van opmerking zouden lady Voldemort en ik ons dan echt niet meer kunnen herinneren wegens te lang geleden.

Wat jij wil. Geloof niet dat iemand zich er nog druk om maakt.
the_Wicked_Witch schreef:
28-09-2019 00:01
Wat jij wil. Geloof niet dat iemand zich er nog druk om maakt.
Ik lig er wakker van.
Suðri schreef:
28-09-2019 00:02
Ik lig er wakker van.

Dat was geloof ik ook de bedoeling :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven