Napraattopic deel 119

25-10-2019 22:23 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Enn schreef:
28-10-2019 01:09
Ohja.. maar dan is het aan jou aan welke rat en aan welke race je deelneemt ongeacht de zogenaamde verwachtingen. Een ding: zorg dat je voor jezelf kunt zorgen op welke wijze dan ook. Gevoelens van vrijheid en onafhankelijkheid zijn hierin voor mij de maatstaf. Vanzelfsprekend heb ik die ook niet helemaal maar het gevoel moet wel bij mij opkomen bij de keuzes die ik maak.
Mooi hoe je dat omschrijft! Dat is voor mij echt de key van waar ik mee bezig ben. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik goed voor mezelf kan zorgen, en toch zo vrij mogelijk zijn.
@YL: het ging mij louter om die ene, met tijdstip genoemde post. Niet om pagina's lang. Je ziet/hoort/leest mij dit nergens beweren. Voor het geval je het anders opvatte: Met=
Ik kan diverse reacties bedenken die voor mij erg eenvoudig uit mijn toetsenbord te kloppen zijn. Maar waarom zou ik?
Doel ik op eventuele reacties van mijzelf die in mij opkwamen, maar die ik niet postte. Ik wilde er als voorbeeld één intypen, maar heb 'm weggelaten, omdat ik dan precies hetgeen ik hekel zou doen en juist uit die vorm van discussie wil blijven.
Evenwel sorry voor de onduidelijkheid.
@Suori: je kunt wel degelijk (impliciet) een waardeoordeel uiten, zoals je mij nu toedicht dat ik wel iets denk te zien in iets wat er volgens jou niet staat. Kern was hoe een ander een reactie (in dit geval ook de jouwe) in dit geval als een lullig oordeel over een bepaalde opleidingsniveau kan opvatten. Het gaat om het 'lelijke' sarcasme daarin.
En het enige wat ik n.a.l.v. daarvan zei is: let ff op wat je zegt..
@ yasmijn: eens met de 'patatgeneratie' ;-D En een interessant perspectief! Ik heb andere ervaringen qua werken van moeders in dit tijd. Toch heb je duidelijk een punt dat de verworven rechten op dat valk nu weer een andere wending krijgen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Het gaat er MIJ om dat je nu al pagina’s lang aan het zeiken bent over iets dat ik niet zeg of denk. En dat ik daar mijn humeur niet door ga laten vergallen.
Pardon? Ik 'zeik' -om even in jouw kennelijk met zorg geselecteerde vocabulaire te blijven- niet pagina's lang over iets dat je niet zegt of denkt.
Ik maakte een enkele opmerking n.a.l.v, een enkele post.. Waar jij op doorging. Louter op jouw (herhaald) verzoek, gaf ik je een uitleg. Bepaald niet voor mijn plezier. Ik was allang weer met andere dingen bezig en heb meer te doen dan mijzelf bedwingen te schrijven dat het niet 'een gehaatte sneeuwvlokje', maar 'het gehate sneeuwvlokje' is.

Anything else?

Met andere woorden: gezonde discussie OK, maar dicht mij niet toe dat ik 'al pagina's lang loop te zeiken' hetgeen ik niet doe en ook geenszins mijn oogmerk is. Nogmaals heb ik betere dingen te doen dan jouw humeur vergallen dus of PB me als je nog nadere uitleg wilt (die ik je met alle liefde geef) of houd op met mij toe te dichten wat je zelf doet, wil je?
Ik voel me absoluut niet geneigd om tot je wens voor een PB in te gaan.

Ik vind dat toch wel fascinerend om te zien. Hoe iemand je dan iets onterecht in de mond legt, dat zelfs door meerdere mensen uitgelegd krijgt, en dan als de gebeten hond reageren wanneer ik je daar op wijs.

Je bent trouwens het deel van mijn post waar mijn hersencapaciteit is gehalveerd vergeten trouwens. Dus corrigeer zoveel je wil. Heeft geen zin. Maar ik speel op de man en heb een mening over het MBO hoor.

Pareltje.
YellowLemon schreef:
28-10-2019 03:04
Ik voel me absoluut niet geneigd om tot je wens voor een PB in te gaan.

Het was geen wens, alswel een aanbod.

Ik vind dat toch wel fascinerend om te zien. Hoe iemand je dan iets onterecht in de mond legt, dat zelfs door meerdere mensen uitgelegd krijgt,

Ik zie die uitleg van meerderen niet? Daarnaast, heb je überhaupt de totale strekking van wat ik zeg wel begrepen?

en dan als de gebeten hond reageren wanneer ik je daar op wijs.

Ik ben de eerste die mijn tekortkomingen of verkeerd gelezen berichten erkent. Als ik als gebeten hond wil reageren danwel die neiging zou hebben, zou ik dat wel elders doen.

Je bent trouwens het deel van mijn post waar mijn hersencapaciteit is gehalveerd vergeten trouwens.

Zelfs ik lees niet alles, sorry ;-D

Dus corrigeer zoveel je wil. Heeft geen zin. Maar ik speel op de man

Dat laatste schijnt hier verboden te zijn.

en heb een mening over het MBO hoor.

Ik ben blij dat te horen. Zullen we dit nu stoppen en gewoon doorgaan met de interessante revolutie die S-Meds ontketend heeft?

Pareltje.
Goh, alles gewist en alle topics verdwenen. Je verwacht het niet he ?
:whistle: De mods hebben een drukke nacht achter de rug.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Meds haar ban staat niet meer in het bantopic.

Edit: toch wel weer.
Te belachelijk voor woorden, de censuur van de mods en dat eeuwige gewis. En dat allemaal om een post waar niets mis mee is behalve dat het mod team bestaat uit een stel sneeuwvlokjes die tegen geen enkele vorm van kritiek kunnen.
Suðri schreef:
27-10-2019 22:28
Het is ook spuigaten ;)
Die van een schip.
Ja dat weet ik maar niet in het geval van Fleur en Kiki ;)
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Interessante opmerking van iemand die mee heeft geholpen het Viva forum groot te maken:

“Tip: haal niet zomaar dingen weg

‘Wat ik nu echt not done vind is dingen zomaar weghalen. Omdat ik vind dat je moet zorgen voor een bepaalde transparantie. Vroeger werd bij Viva, als er bijvoorbeeld veel negativiteit was, gewoon een topic weggehaald en klaar. Zonder communicatie, of hooguit in een soort algemeen moderatortopic waar je dan ook maar net toevallig moest komen. Nu zou ik vooral heel goed luisteren naar die mensen. En echt continu die dialoog aan gaan. Respect hebben voor elkaar moet boven aan je lijst staan. De beschaving is online soms ver te zoeken en daar mogen we, vind ik, eigenlijk wel weer even streng op doorpakken met z’n allen.’”

https://www.welovecommunities.nl/sanne-walvisch
Maud*de*Braose schreef:
28-10-2019 06:29
Te belachelijk voor woorden, de censuur van de mods en dat eeuwige gewis. En dat allemaal om een post waar niets mis mee is behalve dat het mod team bestaat uit een stel sneeuwvlokjes die tegen geen enkele vorm van kritiek kunnen.
+1
Maud*de*Braose schreef:
28-10-2019 06:29

En wedden dat ze dit ook weer doodzwijgen?
Argentovivo schreef:
28-10-2019 00:59
Nou, dat zou ook wat zijn: Suori krijgt na S-Meds een ban/straf voor op de man spelen bij Argentovivo in het napraattopic over de juist ontketende revolutie. En Yellow omdat ze erom moest grinniken.
Ik kan diverse reacties bedenken die voor mij erg eenvoudig uit mijn toetsenbord te kloppen zijn. Maar waarom zou ik?
Wat ik gewoon wil zeggen: Lees je posts ff na. Het staat er niet heel vriendelijk en kan verkeerd worden opgevat.
Beweer je nu dat ik ergens op de man ga?
Het staat er feitelijk, zonder vooroordeel e/o emotie. Dat jij daar stug een andere aanvulling aan wil geven is jouw ding.

En het is Sudri.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 07:16
9.86% gewijzigd
bethweeter schreef:
28-10-2019 06:55
Interessante opmerking van iemand die mee heeft geholpen het Viva forum groot te maken:

‘Wat ik nu echt not done vind is dingen zomaar weghalen. Omdat ik vind dat je moet zorgen voor een bepaalde transparantie. Vroeger werd bij Viva, als er bijvoorbeeld veel negativiteit was, gewoon een topic weggehaald en klaar. Zonder communicatie, of hooguit in een soort algemeen moderatortopic waar je dan ook maar net toevallig moest komen. Nu zou ik vooral heel goed luisteren naar die mensen. En echt continu die dialoog aan gaan. Respect hebben voor elkaar moet boven aan je lijst staan. De beschaving is online soms ver te zoeken en daar mogen we, vind ik, eigenlijk wel weer even streng op doorpakken met z’n allen.’”

Wauw, van vorige maand!
Het forum dankt haar succes vooral aan het dat geen onderwerp uit de weg wordt gegaan.

Vind ik als ik even google. Behalve als er een topics wordt geopend wat de Mods als kritiek zien dan wordt er gewist en geband.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
bethweeter schreef:
28-10-2019 06:55

Ik heb haar ook even in een retweet meegenomen.
Suðri schreef:
28-10-2019 07:15
Wauw, van vorige maand!
En ze is inmiddels een grote in de digitale wereld.
the_Wicked_Witch schreef:
28-10-2019 07:08
En wedden dat ze dit ook weer doodzwijgen?

Natuurlijk.
Suðri schreef:
28-10-2019 07:27
Ja goed idee!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Suðri schreef:
28-10-2019 07:27

dito.
bethweeter schreef:
28-10-2019 07:28
En ze is inmiddels een grote in de digitale wereld.
En werkt nog voor Sanoma.
En hier kunnen de huidige cm + hulptroepen nog wat van Sanne W leren...

"Wat is het geheim van een succesvolle community?

‘Je moet echt heel erg goed weten: wat is je onderwerp, wat verbindt mensen, welke exclusieve dingen zijn daarin de verbindende factor? En dat kan van alles zijn. Je moet wel echt iets hebben wat mensen heel duidelijk al bindt voordat je de community start."
broekrok schreef:
28-10-2019 07:36
En hier kunnen de huidige cm + hulptroepen nog wat van Sanne W leren...

"Wat is het geheim van een succesvolle community?

‘Je moet echt heel erg goed weten: wat is je onderwerp, wat verbindt mensen, welke exclusieve dingen zijn daarin de verbindende factor? En dat kan van alles zijn. Je moet wel echt iets hebben wat mensen heel duidelijk al bindt voordat je de community start."
Juist!
Enn schreef:
28-10-2019 00:12
Dare to be different , besluit waarvoor je samen staat en draag dit uit. Dát is het nieuwe denken. Liters sperma echt niet, daarmee onderscheid niemand zich op het internet. Die zijn en masse te vinden.

Ohja die liters zijn inmiddels (snel snel) een emmertje geworden. Klinkt lieflijker denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
yasmijn schreef:
28-10-2019 01:07
In mijn omgeving werkten ze allemaal toen.
Nog maar zeer kort geleden plaatste Betty (dacht ik) hier op het forum een linkje naar een pagina van het CBS, waarin duidelijk te zien was dat de arbeidsparticipatie van vrouwen toeneemt, al jaren en jaren.
Als in jouw omgeving alle vrouwen destijds werkten was dat een zeer uitzonderlijke omgeving.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven