Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
10-11-2019 11:52
O ja prima, maar er hoeft niet direct zulk kwijlerig taalgebruik gebezigd te worden. Je kan ook gewoon zoals Gordon Ramsay blijven praten :proud:
Precies!
Star² schreef:
10-11-2019 11:52
O ja prima, maar er hoeft niet direct zulk kwijlerig taalgebruik gebezigd te worden. Je kan ook gewoon zoals Gordon Ramsay blijven praten :proud:
Fuck! 🤩
Geen bijzonderheden
Nu het hier dankzij de kookkunsten zó lekker ruikt ... ik ben gisteren met een stuk nageslacht voor het eerst* naar de zwarte markt in Beverwijk geweest (vind mezelf best stoer, want da's zonder een beperking vast ook wel een dingetje :nut: ). Maar djeez, al die geuren!!! Wat heb ik nu achteraf spijt dat ik me daar niet voor vier dagen heb volgegeten!

* en laatst
yasmijn schreef:
10-11-2019 11:43
Ik hou van alle eten. Draadjesvlees en puree; top. Mits goed bereid.

Eten bij sterrenchefs vind ik een superervaring. Word ik lyrisch van. De ene sensatie na de andere. Geef ik graag veel geld aan uit.

Oh en Sudri, kachel is het woord wat goede chefs gebruiken voor fornuis.
IK heb in verschillende keukens gewerkt maar dat heb ik nooit gehoord. En nee, het waren geen sterrenrestaurants, dat klopt. Ook geen fastfood.

Verder kan ik niet lyrisch worden van bepaald eten. Het is lekker of niet, maar over het algemeen ben ik geen fijnproever. Ik gooi alles naar binnen, behalve lever.
Later is nu
oudebaas schreef:
10-11-2019 09:53
Een goede chef is een kunstenaar. Je gaat ook niet naar een sterrentent om je maag te vullen, dan kun je net zo goed naar de Febo gaan. Een chef prikkelt je geur en smaak net zoals een schilder je gezichtsvermogen en een muzikant je gehoor prikkelt.

:applause:
Dreamer schreef:
10-11-2019 11:58
IK heb in verschillende keukens gewerkt maar dat heb ik nooit gehoord. En nee, het waren geen sterrenrestaurants, dat klopt. Ook geen fastfood.

Verder kan ik niet lyrisch worden van bepaald eten. Het is lekker of niet, maar over het algemeen ben ik geen fijnproever. Ik gooi alles naar binnen, behalve lever.

O ik ken kachel ook, maar dat gebruik ik dan weer niet voor mijn eigen gasformuis.
Vroeger zullen er vast wat oude sterrenkoks wel een kachel tegen hun fornuis gezegd hebben.
yette schreef:
10-11-2019 11:57
Nu het hier dankzij de kookkunsten zó lekker ruikt ... ik ben gisteren met een stuk nageslacht voor het eerst* naar de zwarte markt in Beverwijk geweest (vind mezelf best stoer, want da's zonder een beperking vast ook wel een dingetje :nut: ). Maar djeez, al die geuren!!! Wat heb ik nu achteraf spijt dat ik me daar niet voor vier dagen heb volgegeten!

* en laatst
In de kruiden/vers en eet hallen is wel veel te ruiken ja. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 12:03
0.50% gewijzigd
Star² schreef:
10-11-2019 11:59
O ik ken kachel ook, maar dat gebruik ik dan weer niet voor mijn eigen gasformuis.
Ik ook niet. Maar de chefs wel :proud:
Geen bijzonderheden
Ik zeg het alleen als ik bouillon of draadjesvlees op heb staan. “Lekker trekken op de kachel”.

Verder kook ik ook niet, behalve een eitje of vette hap. De keuken is de afdeling van de man hier.
Geen bijzonderheden
Star² schreef:
10-11-2019 10:08
Jammer dat poezen niet samen konden Poes!

Ach...niet kunnen. Zou uiteindelijk best wennen maar 2 is genoeg.
We hebben een afgesloten achtertuin en geen enorm groot huis.
En man wilde absoluut geen 3e kat meer.
Star² schreef:
10-11-2019 11:59
Kachel ken ik als kroeg. En als resultaat van die kroeg.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
yasmijn schreef:
10-11-2019 12:06
Ik zeg het alleen als ik bouillon of draadjesvlees op heb staan. “Lekker trekken op de kachel”.

Verder kook ik ook niet, behalve een eitje of vette hap. De keuken is de afdeling van de man hier.
Ik wil ook zo'n man. En dat ie handig is.
Maud*de*Braose schreef:
10-11-2019 12:32
Ik wil ook zo'n man. En dat ie handig is.
Ook nog handig.
Geen bijzonderheden
feow schreef:
10-11-2019 12:24
Kachel ken ik als kroeg. En als resultaat van die kroeg.
Kacheltjelam.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
10-11-2019 12:33
Ook nog handig.
Lucky you.

Ziet hij er ook nog uit als Pierce Brosnan. :-D
yasmijn schreef:
10-11-2019 12:34
Kacheltjelam.

Nee, gewoon kachel :proud:
Star² schreef:
10-11-2019 12:39
Nee, gewoon kachel :proud:
Ja.
En katjelam.
Maud*de*Braose schreef:
10-11-2019 12:38
Lucky you.

Ziet hij er ook nog uit als Pierce Brosnan. :-D
Nee. Jeff Bridges.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
10-11-2019 12:06

Je bedoelt dat je het dan niet op zo’n ronde gaskachel in de kamer hebt staan? Of desnoods zo’n grijze rechthoekige?

Dat is nou echt een van de weinige beelden die ik van forummers’ inrichting heb....
( dat, en dat Hatsetats een houten kast met veel kleine ruitjes heeft)

Nâh....
feow wijzigde dit bericht op 10-11-2019 12:43
Reden: Omtad het fout was
0.18% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sudrì schreef:
10-11-2019 12:40
Ja.
En katjelam.
En kachelen (kuieren)
yasmijn schreef:
10-11-2019 11:31
Tijd en plaats.
De komende maand of langer ben ik nog aan huis gekluisterd.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
yasmijn schreef:
10-11-2019 12:41
Nee. Jeff Bridges.

Hmmm, da's jammer.
feow schreef:
Je bedoeld dat je het dan niet op zo’n ronde gaskachel in de kamer hebt staan? Of desnoods zo’n grijze rechthoekige?

Dat is nou echt een van de weinige beelden die ik van forummers’ inrichting heb....
( dat, en dat Hatsetats een houten kast met veel kleine ruitjes heeft)

Nâh....
Ik heb een houtkachel. Die staat nu flink vol hout in de hens want het is wel zonnig maar heel koud.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
Nee. Jeff Bridges.
Zonder baard en snor maar wel exact hetzelfde haar.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven