Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
bethweeter schreef:
03-11-2019 09:45
[...]
Ik denk echt dat de Mods al tien keer gewaarschuwd zijn over die persoon. Helpen doet het kennelijk niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2019 13:45
Reden: Quote verwijderd
19.03% gewijzigd
bethweeter schreef:
03-11-2019 09:45
[...]
Perma wegens onrust geven, dus niet vanwege dubbelnicken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2019 13:46
Reden: Quote verwijderd
24.16% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mods, heel goed dat jullie maatregelen hebben genomen tegen Iskek. Maar kijken jullie ook nog even naar hetgeen hier in het Modtopic op pagina 68 is geschreven?
Onrust veroorzaken, is dat ook al een reden voor een ban? Kost me echt moeite nu geen wanstaltige opmerking te maken.
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 09:52
Onrust veroorzaken, is dat ook al een reden voor een ban? Kost me echt moeite nu geen wanstaltige opmerking te maken.
Opmerkingen over zelfmoord, ook al is ze nu niet suïcidaal.

David Dunning
Suðri schreef:
03-11-2019 09:40
Lekker. Mijn slapertje doet het momenteel erg slecht.
Oh, dat is rot. Ik herken dat, zodra ik stop met bepaalde medicatie dan slaap ik niet meer.
Betty_Slocombe schreef:
Onrust veroorzaken, is dat ook al een reden voor een ban?
Dan zouden de mods een dag of wat geleden zichzelf hebben moeten bannen. Maar goed iets met een dansje en een plas en door het zure ziektopic is alles weer zoals het was.
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 10:12
0.16% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Solomio schreef:
03-11-2019 09:54
Opmerkingen over zelfmoord, ook al is ze nu niet suïcidaal.
Zeg dat dan gewoon. Onrust veroorzaken is een reden van niets. En dat taboe op zelfmoord hier vind ik ook wel aan revisie toe, maar ja, standpunten verschillen.
-
Enn schreef:
03-11-2019 10:02
Dan zouden de mods een dag of wat geleden zichzelf hebben moeten bannen. Maar goed iets met een dansje en een plas en door het zure zietopic is alles weer zoals het was.
Ja. Precies. Ik durf er ook niet meer over te beginnen, maar ik ben nog steeds nijdig over de ban van Meds, het verwijderen van mijn topic en het algehele feit dat je hier mag zeggen wat je wilt, zolang je niet kritisch over het forum of de medewerkers of het tijdschrift Viva bent.
Suðri schreef:
03-11-2019 08:59
Wat een dooie boel. En grappig dat mensen die beweren dat anderen geen leven hebben een hele nacht aan het oosten zijn geweest.
Ik vind het niet grappig. Ook niet als je hem omdraait.

Helaas is forummen voor velen die hier dagelijks úren aanwezig zijn een invulling van tijd die ze (ik ook!) niet helemaal naar eigen wens kunnen inrichten. Degenen die het anderen verwijten geen leven te hebben, komen op mij over als mensen die 's ochtends in de spiegel niks leuks aan zichzelf kunnen ontdekken en zodra de kans zich voordoet, roepen dat een ander een rotkop heeft. Niks grappigs aan.
Betty_Slocombe schreef:
Deze deed wel heel raar en randje en óver het randje op verschillende plaatsen hoor.
En ik snap wel dat de mods niet zomaar kunnen bannen bij tig stafjes over gevaarlijke inboxkonijnen, maar iets van bewijs moeten vinden. Of een aanleiding om in te kunnen grijpen.
Iskek had volgens mij ook pluizige flaporen. In ieder geval erg opvallend forumgedrag, waar dat paard ook kon zien dat dat niet goed ging komen (sterker nog, ze had nb zélf al iets geschreven over wat haar reactie op het forum in mindere perioden is)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 10:02
Zeg dat dan gewoon. Onrust veroorzaken is een reden van niets. En dat taboe op zelfmoord hier vind ik ook wel aan revisie toe, maar ja, standpunten verschillen.
Nou ja, in dit geval was het iemand die haar zelfmoordpoging toeschreef aan de reacties die ze hier op het forum had gehad. Of alleen maar gelezen, want later ontkende ze weer dat ze hier toen had gepost. Ze probeerde ook nog even een specifieke forummer verantwoordelijk te maken voor haar suïcidale stemming.

Zo iemand mag wat mij betreft onmiddellijke voorgoed van het forum verwijderd worden. Dat vind ik van een heel andere orde dan zelfmoordgedachten bespreekbaar maken.
Ik vond die Iskek ook mal en ik denk niet dat het forum daar iets aan mist. Natuurlijk ging zij te ver. Maar ik had de ban anders geformuleerd. Ik vind de taalvaardigheid van de mods beperkt, waardoor voor mij onduidelijk is wat wel en niet kan.
Vroeger waren konijnen gewoon leuke dieren. Jammer dat dat over is.
Ik wou ook dat de Mods schreven zoals jij. Sterker nog, ik wou dat ik schreef zoals jij.
En de meeste konijnen zijn nog steeds schattig. Er is er maar eentje die het verpest voor de rest.
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 10:21

Vroeger waren konijnen gewoon leuke dieren. Jammer dat dat over is.
Dat is al sinds 1920 niet meer zo: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Little- ... experiment

David Dunning
Griebus67 schreef:
03-11-2019 10:20
Nou ja, in dit geval was het iemand die haar zelfmoordpoging toeschreef aan de reacties die ze hier op het forum had gehad. Of alleen maar gelezen, want later ontkende ze weer dat ze hier toen had gepost. Ze probeerde ook nog even een specifieke forummer verantwoordelijk te maken voor haar suïcidale stemming.

Zo iemand mag wat mij betreft onmiddellijke voorgoed van het forum verwijderd worden. Dat vind ik van een heel andere orde dan zelfmoordgedachten bespreekbaar maken.

Ik kan jullie melden dat ik er geen seconde van wakker heb gelegen. Algehele gekte spatte er vanaf. Ik denk dat de TO daar de main nick is en dát vind ik veel zorgelijker, als die weer gaat PBen.

Ook wordt ik vrij misselijk van haar toon.
Solomio schreef:
03-11-2019 10:24
Dat is al sinds 1920 niet meer zo: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Little- ... experiment
Vroeger, toen je nog gewoon kinderen kon vernielen voor de wetenschap!
yette schreef:
03-11-2019 10:17
Ik vind het niet grappig. Ook niet als je hem omdraait.

Helaas is forummen voor velen die hier dagelijks úren aanwezig zijn een invulling van tijd die ze (ik ook!) niet helemaal naar eigen wens kunnen inrichten. Degenen die het anderen verwijten geen leven te hebben, komen op mij over als mensen die 's ochtends in de spiegel niks leuks aan zichzelf kunnen ontdekken en zodra de kans zich voordoet, roepen dat een ander een rotkop heeft. Niks grappigs aan.
Vind jij het niet grappig.
Ik wel. Erg grappig zelfs.
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 10:26
Vroeger, toen je nog gewoon kinderen kon vernielen voor de wetenschap!
Toen echt alles beter was.

Hoe moeten wij, mijn medestudenten en ik, nu nog toonaangevend worden in ons onderzoeksveld? Als we iedereen als sneeuwvlokjes moeten behandelen?

David Dunning
Suðri schreef:
03-11-2019 10:27
Vind jij het niet grappig.
Ik wel. Erg grappig zelfs.
Ik vind het ook grappig.

David Dunning
Coconuts12 schreef:
03-11-2019 09:59
Oh, dat is rot. Ik herken dat, zodra ik stop met bepaalde medicatie dan slaap ik niet meer.
Precies dat ja ;)
Griebus67 schreef:
03-11-2019 10:20

Ja, weg ermee. En je hoeft ook niet koediekoedie te doen, want we weten helemaal niet die berichten wel echt zijn. ze waren er enkel op gericht om iemand te beschadigen
Solomio schreef:
03-11-2019 10:28
Toen echt alles beter was.

Hoe moeten wij, mijn medestudenten en ik, nu nog toonaangevend worden in ons onderzoeksveld? Als we iedereen als sneeuwvlokjes moeten behandelen?
Eens. Taalverwervingsonderzoek was veel interessanter geweest als je baby's zonder taal had mogen opvoeden. De laatste honderd jaren zijn er maar weinig wolfskinderen, kan ik je zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven