Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 3 november 2019 om 21:35
Mijn chips is op.Betty_Slocombe schreef: ↑03-11-2019 21:34Ja, en ik zal er maar verder niets van zeggen, want dan ben ik een melodramatische huilie, ofzo. Het is ook niet snel goed: ik ben een huilie en een harteloze, te onaardig en te invoelend. Gelukkig had ik chips.
Nu ben ik nòg depressiever.
zondag 3 november 2019 om 21:36
Mee eens. Ik lees de meeste domme adviezen bij de uiteenlopende onderwerpen.
En Pejeka bedoelde het gewoon goed ofschoon die tips zeker niet voor iedereen met een depressie gelden.
Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen met een depressie hier op het forum zitten.
Ik heb één keer een depressie gehad en dat was in 1995 dus ver voor forumtijden. En ik vergeet het nooit weer. Ik wilde niks. Ik las niet meer en keek geen tv meer, wilde niet eten en douchen. Ik zat al een dood vogeltje op de bank naar een wereld te kijken die grijs was. Alle kleur was weg. Mijn man zette mij onder de douche. Open gordijnen vond ik de hel op aarde.
Ik wil dat nooit meer meemaken.
Geen bijzonderheden

zondag 3 november 2019 om 21:37
Wat bedoel je precies?yasmijn schreef: ↑03-11-2019 21:36Mee eens. Ik lees de meeste domme adviezen bij de uiteenlopende onderwerpen.
En Pejeka bedoelde het gewoon goed ofschoon die tips zeker niet voor iedereen met een depressie gelden.
Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen met een depressie hier op het forum zitten.
Ik heb één keer een depressie gehad en dat was in 1995 dus ver voor forumtijden. En ik vergeet het nooit weer. Ik wilde niks. Ik las niet meer en keek geen tv meer, wilde niet eten en douchen. Ik zat al een dood vogeltje op de bank naar een wereld te kijken die grijs was. Alle kleur was weg. Mijn man zette mij onder de douche. Open gordijnen vond ik de hel op aarde.

zondag 3 november 2019 om 21:41
PJK bedoelt het ook goed als hij zegt dat immigranten moeten oprotten omdat zijn theekransje verloedert en Nederland ten onder gaat.
Dat hij met de beste bedoelingen rechtlijnig, kortzichtig en lomp uit de hoek komt, maakt het niet minder rechtlijnig, kortzichtig en lomp. En het maakt wat hij zegt ook inhoudelijk niet beter.
Dat hij met de beste bedoelingen rechtlijnig, kortzichtig en lomp uit de hoek komt, maakt het niet minder rechtlijnig, kortzichtig en lomp. En het maakt wat hij zegt ook inhoudelijk niet beter.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 21:43
8.97% gewijzigd

zondag 3 november 2019 om 21:43
Dat wat er staat!
Schrijf ik onduidelijk? Ik had zo’n ernstige depressie dat ik niets meer kon en wilde. Geen boeken, geen tv, geen krant, geen nieuws, geen mensen, geen feestjes, niets.
Alleen slapen en voor me uit staren naar een grijze wereld.
Geen bijzonderheden

zondag 3 november 2019 om 21:43
Verkeerde groepje?Het-groepje schreef: ↑03-11-2019 21:42Ik snap niet hoe ik als ik zelf forum niks leuks kan vinden.
Een keer hier kijken en weer fijn leesplezier. Waarom vind ik die topics zelf niet?

zondag 3 november 2019 om 21:44
Dat lees ik, maar ik snap niet zo goed wat dan de relatie is met goedbedoeld ‘advies’.

zondag 3 november 2019 om 21:46
zondag 3 november 2019 om 21:46
En 2 daarvan waar ik weerwoord gaf zitten in mijn bp te hengelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 3 november 2019 om 21:47
Ik wilniet in een groepje maar wel jouw Venn diagram zijn.Betty_Slocombe schreef: ↑03-11-2019 20:29Ik vrees dat er geen groepje is voor mijn soort. Gelukkig heb ik genoeg statuur om in mijn eentje een groepje te zijn.

zondag 3 november 2019 om 21:49
Dat is mooi! Ik moet nog even bedenken welke gemeenschappelijke elementen ik het leukst vind.strikjemetstippels schreef: ↑03-11-2019 21:47Ik wilniet in een groepje maar wel jouw Venn diagram zijn.
zondag 3 november 2019 om 21:50
. Omdat ik zelf ook “goedbedoelde” adviezen kreeg waar ik natuurlijk niks mee kon. Maar de mensen die niet weten hoe het voelt denken echt dat je opknapt van een wandelingetje buiten of sport of een kopje thee in de zon.
Geen bijzonderheden

Had/heb ik ook. Precies wat je schrijft. Maar het forum bood/bied me wat afleiding.

zondag 3 november 2019 om 21:51
SHIFTY schreef: ↑03-11-2019 21:41PJK bedoelt het ook goed als hij zegt dat immigranten moeten oprotten omdat zijn theekransje verloedert en Nederland ten onder gaat.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 3 november 2019 om 21:53
O ja zeker. Maar ik had het niet op kunnen brengen. Als ik al niet meer kan/wil lezen en films kijken is het goed misstrikjemetstippels schreef: ↑03-11-2019 21:46Yasmijn eerlijk gezegd kan dat ook zijn dat je nog mensen om je heen had, mensen met depressie die niemand hebben kunnen juist een forum bezoeken om zich ff af te leiden.
Niet naar bedoeld naar jou he. Maar ik begrijp jou en mensen met ernstige depressie die wel hier zitten.

Geen bijzonderheden
zondag 3 november 2019 om 21:55
en soms is het juist het enige wat iemand nog een beetje op de been houdt, forummen of andere bezigheden online. Iedereen beleeft zijn depressie op zijn eigen manieryasmijn schreef: ↑03-11-2019 21:36Mee eens. Ik lees de meeste domme adviezen bij de uiteenlopende onderwerpen.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 3 november 2019 om 21:57
ik snap en geloof dat je het niet op die manier bedoelt, maar kun je je voorstellen dat iemand die goed depressief is en bijv wel films kan kijken het gevoel kan krijgen dat hij of zij zich dan maar aanstelt, omdat hij of zij dat nog wel kan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 3 november 2019 om 21:59
Het kopje thee omg. Ik drink geen thee, nooit gedaan. En je maakt me blijer met een fentanyl pleister en een borrel on the rocks. Tegelijk.
Aan de andere kant zijn er mensen die dit soort dingen zeggen echt wel vaak met goede bedoelingen, maar weten ze gewoon niet wat exact te zeggen. Dat heb ik ook wel geleerd met de tijd en hoe wel je dan wil schreeuwen donder op met je kutthee en die klote wandeling, het wordt imho pas irritant als iemand het stug blijft vol houden dat dat echt helpt en je elke dag lastig valt of je al je thee hebt genomen en je wandelingetje hebt gemaakt.
En over depressie praten hier op het forum: ik denk en dat is misschien controversieel, dat dat ook niet altijd goed is. Je bent er dan ook constant mee bezig en soms wordt het op bieden, of de aandacht is fijn en de update moet dan wel af en toe slecht zijn. Ik bedoel nu niemand specifiek verder en het is allemaal menselijk gedrag dat niet goed of fout is.
Maar mensen dicht bij een depressief persoon staan vaak machteloos en zeker mensen die van uit hun opvoeding/cultuur (hallo mama) gewoon echt niets anders weten te zeggen dan de voorbeelden van wandelen en zo.
Warrige post hopelijk komt het een beetje over hoe ik het bedoel (dat ik ontstoken ogen heb werkt ook niet mee, moet telkens kijken of ik iets goed heb geschreven en mijn spellcheck heb ik per ongeluk uit gezet ook nog eens).

zondag 3 november 2019 om 22:01
Herken daar ook wel iets van hoor..lezen al jaren niet gedaan behalve dan voor werk en artikelen over bepaalde onderwerpen. Maar ik werk en forum om nog een beetje die niet depressieve figuur te zijn snap je? Ik wil nu niet zeggen dat ik op dit moment mega depressief ben verder maar dat was ik vorig jaar wel, en ik heb altijd een depressie op de achtergrond.