Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
rosanna08 schreef:
03-11-2019 21:57
ik snap en geloof dat je het niet op die manier bedoelt, maar kun je je voorstellen dat iemand die goed depressief is en bijv wel films kan kijken het gevoel kan krijgen dat hij of zij zich dan maar aanstelt, omdat hij of zij dat nog wel kan?
Natuurlijk snap ik dat! Denk je dat ik elke depressie over één kam scheer? Ik had het even over de depressie die ik had( en dat doe ik nu ook nóóit weer (6) ) en mijn EIGEN ervaring ermee.

Was dit nou zo moeilijk te begrijpen? Altijd die aannames hier. Ik zal goddomme de laatste zijn die iemand met depressie een aansteller noemt :nope:
Geen bijzonderheden
strikjemetstippels schreef:
03-11-2019 22:01
Herken daar ook wel iets van hoor..lezen al jaren niet gedaan behalve dan voor werk en artikelen over bepaalde onderwerpen. Maar ik werk en forum om nog een beetje die niet depressieve figuur te zijn snap je? Ik wil nu niet zeggen dat ik op dit moment mega depressief ben verder maar dat was ik vorig jaar wel, en ik heb altijd een depressie op de achtergrond.
bij mij ook en jarenlang is het forum mijn link naar de buitenwereld, naar normaal menselijk contact geweest
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:04
Natuurlijk snap ik dat! Denk je dat ik elke depressie over één kam scheer? Ik had het even over de depressie die ik had( en dat doe ik nu ook nóóit weer (6) ) en mijn EIGEN ervaring ermee.

Was dit nou zo moeilijk te begrijpen? Altijd die aannames hier. Ik zal goddomme de laatste zijn die iemand met depressie een aansteller noemt :nope:
ik zeg niet dat je dat doet, ik zeg dat door wat je schrijft die indruk kunt wekken
rosanna08 schreef:
03-11-2019 22:06
ik zeg niet dat je dat doet, ik zeg dat door wat je schrijft die indruk kunt wekken
Nou, dan kennen jullie mij na al die jaren heel erg slecht.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:08
Nou, dan kennen jullie mij na al die jaren heel erg slecht.
nogmaals, ik zeg dat ik weet en geloof dat je het niet zo bedoelt
yasmijn schreef:

Yas, het ging denk ik om deze zin van jou:

'Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen met een depressie hier op het forum zitten. '

Met jouw uitleg over jouw depressie daarbij kreeg ik ook het gevoel dat je bedoelde dat als je nog kunt forummen, dat dan je depressie wel meevalt.
En nee, dat schreef je niet, maar ook ik las het wel zo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
yasmijn schreef:

Ik kon het me al niet voorstellen! (je laatste zin).
yasmijn schreef:

Eerlijk, ik moest het ook twee keer lezen om te constateren dat je dat toch waarschijnlijk niet bedoelde. Het leek even (tekstueel) of je wilde suggereren dat mensen met een depressie zich op basis van jouw ervaring niet op forums begeven. Dat was geen aanname van je bedoelingen maar een interpretatie van de tekst. Na nog een keer goed lezen las ik dat je dat toch niet bedoelde volgens mij.
rosanna08 schreef:
03-11-2019 22:06
En of leest wat je erin wilt lezen. Ik heb mijn post teruggelezen en gezegd dat IK forummen niet had kunnen opbrengen. IK.
Ik heb het nergens over anderen gehad.
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
03-11-2019 22:09

'Ik vind het al verbazingwekkend dat mensen met een depressie hier op het forum zitten. '

Met jouw uitleg over jouw depressie daarbij kreeg ik ook het gevoel dat je bedoelde dat als je nog kunt forummen, dat dan je depressie wel meevalt.
Eens.

Hoe moet je het anders lezen, vraag ik me af.
Solomio schreef:
03-11-2019 21:35
Dan krijg je dus wel commentaar.

Jawel, maar meestal geef je dat commentaar dan in het topic zelf, als onderdeel van de discussie. Nu wordt er iemand uitgepikt en in een ander topic (hier dus) pagina's lang belachelijk gemaakt. Dat vind ik een beetje vies.

Ik snap wel dat Napraat daarvoor bedoeld is hoor, om te praten over wat er in andere topics gebeurt, maar het is denk ik de toon die me een beetje tegenstaat.
RikM schreef:
03-11-2019 22:10
Jawel, maar meestal geef je dat commentaar dan in het topic zelf, als onderdeel van de discussie. Nu wordt er iemand uitgepikt en in een ander topic (hier dus) pagina's lang belachelijk gemaakt. Dat vind ik een beetje vies.

Ik snap wel dat Napraat daarvoor bedoeld is hoor, om te praten over wat er in andere topics gebeurt, maar het is denk ik de toon die me een beetje tegenstaat.
Pagina's lang belachelijk gemaakt? Wie dan wel? Ik heb gezegd dat het me stoorde dat wandelen als anti-depressivum wordt voorgesteld. Andere mensen waren het met me eens of oneens. Belachelijk gemaakt is er niemand. Ik heb geen idee hoe je kunt napraten zonder specifieke posts of topics te noemen.

Het topic leek me juist, gezien het onderwerp, niet geschikt om een discussie te voeren hierover (al was die al gaande tussen andere forummers) want wat schiet TO daarmee op? Het is juist hiervoor dat het napraattopic bestaat.
RikM schreef:

Maar er is ook in het betreffende topic gereageerd.

David Dunning
Solomio schreef:
03-11-2019 22:09

Dan heb jij het ook verkeerd gelezen.
Ik vind het verbazingwekkend want ik had het nooit gekund zoals ik al zei en ik heb er zelfs ontzag voor dat mensen dat kunnen.

Echt, wat kennen jullie mij slecht. Gewoon niet.
Geen bijzonderheden
Overigens, ik verkeerde in de veronderstelling dat Ivo Niehe belachelijk goed Engels sprak, maar dat valt me echt enorm tegen.
Of is dat ook onaardig om te zeggen?
Lucifer2018 schreef:
Eens.

Hoe moet je het anders lezen, vraag ik me af.
Jij moet je er helemaal niet mee bemoeien want jij kent mij echt helemaal niet.
Geen bijzonderheden
RikM schreef:

Kan jij aangeven in welke berichten diegene belachelijk wordt gemaakt? Ik zie het niet namelijk.
SHIFTY schreef:
Eerlijk, ik moest het ook twee keer lezen om te constateren dat je dat toch waarschijnlijk niet bedoelde. Het leek even (tekstueel) of je wilde suggereren dat mensen met een depressie zich op basis van jouw ervaring niet op forums begeven. Dat was geen aanname van je bedoelingen maar een interpretatie van de tekst. Na nog een keer goed lezen las ik dat je dat toch niet bedoelde volgens mij.
Nou, kom maar op met die Willemsorde.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:15
Dan heb jij het ook verkeerd gelezen.
Ik vind het verbazingwekkend want ik had het nooit gekund zoals ik al zei en ik heb er zelfs ontzag voor dat mensen dat kunnen.

Echt, wat kennen jullie mij slecht. Gewoon niet.

Het heeft niks met jou kennen te maken; het heeft met een tekst te maken die voor meerdere uitleg vatbaar is.
En dan navragen wat je nou precies bedoelt in plaats van iets zo maar aan nemen is dan niet verkeerd toch?
SHIFTY schreef:
03-11-2019 22:19
Het heeft niks met jou kennen te maken; het heeft met een tekst te maken die voor meerdere uitleg vatbaar is.
En dan navragen wat je nou precies bedoelt in plaats van iets zo maar aan nemen is dan niet verkeerd toch?
Nee. Geen weldenkend mens maakt mensen met een depressie belachelijk. Dat ze mijn tekst al zo leken te willen uitleggen vind ik al zwaar beledigend.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:17
Jij moet je er helemaal niet mee bemoeien want jij kent mij echt helemaal niet.
Wat een raar geleuter dit.
:hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:22
Nee. Geen weldenkend mens maakt mensen met een depressie belachelijk. Dat ze mijn tekst al zo leken te willen uitleggen vind ik al zwaar beledigend.

Dat jij de functionele uitleg toch op jou persoonlijk betrekt is dan jouw keuze om mogelijk beledigd te willen zijn.
SHIFTY schreef:
03-11-2019 22:28
Dat jij de functionele uitleg toch op jou persoonlijk betrekt is dan jouw keuze om mogelijk beledigd te willen zijn.
Correct :proud:
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-11-2019 22:22
Ik heb geloof ik nog nooit iets van jou gelezen over psychische klachten. Dus heb ik ook geen idee hoe jij daar over denkt.
Is toch niks beledigends aan?

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven