Napraattopic deel 122

02-12-2019 08:32 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:17
whatever, ze was wel de eerste die het aanzwengelde

Blijkbaar vond jij het wel belangrijk, want je benoemde het zelfs 2x.
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:15
precies ja, die hele discussie is belachelijk. daarom is ww weg. Jammer want ze was een leuke forummer
Het is geen discussie, het was een gesprek over hoe dergelijke uitspraken beleefd worden of overkomen.
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:17
whatever, ze was wel de eerste die het aanzwengelde
Lastig he, om te zeggen dat je verkeerd zit. Maar raas lekker verder hoor. Waar jij blij van wordt.
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:15
precies ja, die hele discussie is belachelijk. daarom is ww weg. Jammer want ze was een leuke forummer
waarom is het belachelijk dat hier over gesproken wordt? Wil je nu echt zeggen dat zij hun kop hadden moeten houden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Marana schreef:
15-12-2019 17:18
Blijkbaar vond jij het wel belangrijk, want je benoemde het zelfs 2x.
ik vind het niet belangrijk wie dat topic opende, ik las het vanmorgen en dacht dat het topic van solo was. Maar ik vergis me niet in wie het eerste oordeel over hoe de betreffende forummer haar eigen proces definieert velde.
herfstappeltaart schreef:
15-12-2019 17:00
Ik ook niet maar ik denk dat het pijnpunt zit in het oordelen over de term "vechten tegen kanker/overwinnen van kanker"
Ik vind dat ook een rotterm maar de betreffende forummer moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe ze het benoemt.
Ik snap ook niet dat als de ergernis in eerste instantie is dat de toon van het topic omslaat omdat mensen erna niks luchtigs meer 'durven' schrijven, vervolgens voornamelijk de woorden die betreffende forummer gebruikt heeft erbij gehaald worden. Daar wordt het m.i. op een bepaalde manier toch persoonlijk van: "door haar slaat de toon in het topic om en dan gebruikt ze óók nog de term 'vechten'!"
rosanna08 schreef:
15-12-2019 17:19
waarom is het belachelijk dat hier over gesproken wordt? Wil je nu echt zeggen dat zij hun kop hadden moeten houden?
wie bedoel je met zij?
hoe kan je ter discussie stellen hoe iemand haar eigen ziekteproces noemt?
Sudrì schreef:
15-12-2019 17:19
Lastig he, om te zeggen dat je verkeerd zit. Maar raas lekker verder hoor. Waar jij blij van wordt.

Ik was alweer een heel verhaal aan het typen, maar het is gewoon dit inderdaad. En klaar.

En ja, jammer dat het voor WW de druppel bleek te zijn. Ach ja, sommigen vertrekken in stilte, bij anderen ontstaat over dat vertrekken dan wel weer een discussie. Whatev
Grobbekuiken_ schreef:
Dat laatste heb ik niet meegekregen want niet gelezen daar. Ben ik met je eens, dat was niet nodig nee.
Ik reageerde op wat er hier gebeurde.

Er is daar helemaal niks gebeurd.
Grobbekuiken_ schreef:
Dat laatste heb ik niet meegekregen want niet gelezen daar. Ben ik met je eens, dat was niet nodig nee.
Ik reageerde op wat er hier gebeurde.
dat is ook helemaal niet het geval
coolpack2 schreef:
15-12-2019 17:20
Ik snap ook niet dat als de ergernis in eerste instantie is dat de toon van het topic omslaat omdat mensen erna niks luchtigs meer 'durven' schrijven, vervolgens voornamelijk de woorden die betreffende forummer gebruikt heeft erbij gehaald worden. Daar wordt het m.i. op een bepaalde manier toch persoonlijk van: "door haar slaat de toon in het topic om en dan gebruikt ze óók nog de term 'vechten'!"
dit ja
De grap is dat die forummer het helemaal niet over vechten had. Of een strijd winnen. Gewoon over aanvallen. Wat de bestraling en/of de chemo dus precies gaat doen: de kankercellen aanvallen.
S-Meds schreef:
wie bedoel je met zij?
Oudebaas en Grobje, even blijven opletten graag

En niemand stelt dat ter discussie, het ging er in het afgelopen gesprek over hoe mensen het ervaren als ANDEREN dan de zieke zelf zoiets zegt
Sudrì schreef:
Het is geen discussie, het was een gesprek over hoe dergelijke uitspraken beleefd worden of overkomen.
Van mensen die er mee te maken hebben (gehad).
There is always something happening, and it's usually right now
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:07
nee hoor, ik heb teruggelezen. WW gaat weg omdat iemand die ernstig ziek is genormeerd wordt langs de lat van het napraatgroepje, terwijl die persoon enkel iets zegt over haar eigen proces. Ik wil van de kanker winnen in het topic van Solomio, die dat niet zo leuk vindt want het moet allemaal positivo zijn ofzo. Serieus? doe even normaal mensen
Was helemaal mijn topic niet en ik meldde er iets over op napraat, zoals dat de bedoeling is.
Maar WW gaat weg, omdat ik iets anders vind dan zij en zij nu vindt dat ze niet haar eigen mening mag hebben.
Lekker eenzijdig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hachee. Met aardappelpuree
Star² schreef:
15-12-2019 17:21
Er is daar helemaal niks gebeurd.
Foute zin.
Op waar er hier over geschreven werd bedoel ik.
There is always something happening, and it's usually right now
Sudrì schreef:
nou nee, het ging verder dan dat. Het ging er ook om of de reactie van de zieke forummer gepast was in dat topic.

- het is geen goed voornemen want je hebt er toch geen invloed op

dat soort berichten.

bah
rosanna08 schreef:
15-12-2019 17:03
dat was de aanleiding van het bovenstaande gesprek, maar er is niemand die zegt dat zij het niet zelf op deze manier mag benaderen.
Nee, dat zou er nog bij moeten komen. Ik lees wel degelijk een oordeel, al zal dat niet zo bedoeld zijn.
rosanna08 schreef:
15-12-2019 17:23
Oudebaas en Grobje, even blijven opletten graag

En niemand stelt dat ter discussie, het ging er in het afgelopen gesprek over hoe mensen het ervaren als ANDEREN dan de zieke zelf zoiets zegt
ik weet niet wat je bedoelt, ik heb niks gezegd tegen die twee
S-Meds schreef:
wie bedoel je met zij?
Sorry Meds, maar het was geen discussie. Jammer dat WW daarom weggaat.
coolpack2 schreef:
15-12-2019 17:24
Nee, dat zou er nog bij moeten komen. Ik lees wel degelijk een oordeel, al zal dat niet zo bedoeld zijn.
ik lees ook een oordeel, en dat ligt niet aan mijn lezertje
Huh....
DuchessMeganMarkle schreef:
15-12-2019 17:26
Sorry Meds, maar het was geen discussie. Jammer dat WW daarom weggaat.
het was wel een discussie, vanmorgen hier op naarpraat
Wat jammer WW!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven