Napraattopic deel 122

02-12-2019 08:32 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:20
ik vind het niet belangrijk wie dat topic opende, ik las het vanmorgen en dacht dat het topic van solo was. Maar ik vergis me niet in wie het eerste oordeel over hoe de betreffende forummer haar eigen proces definieert velde.
Ook dat heb ik niet aangezwengeld.

Maar goed, jij illustreert mooi wat ik zie hier op Viva: zodra iemand kanker heeft is hij/zij een soort heilige en mag daar geen enkel puntje van kritiek over geschreven worden.

Ik snap nog steeds heel goed waarom Jonari haar ziek-zijn hier niet wilde delen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:26
ik lees ook een oordeel, en dat ligt niet aan mijn lezertje
Voor de duidelijkheid dan nog maar een keer, ik reageer uit eigen ervaring, over hoe ik er tijdens het hele proces over ben gaan denken. Hoe positief ik in het begin ook was, in de loop van de behandelingen kalfde dat meer en meer af.
Hoe een ander daar mee omgaat is niet aan mij, maar ik vind wel dat ook ik (en anderen blijkbaar ook) iets mag zeggen over waarom ik er zo in sta. Dat komt niet uit de lucht vallen.
There is always something happening, and it's usually right now
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:25
ik weet niet wat je bedoelt, ik heb niks gezegd tegen die twee
misschien moet je even opnieuw lezen, want je bent er nu echt zelf een bijzonder verhaal van aan het maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
S-Meds schreef:
15-12-2019 17:27
het was wel een discussie, vanmorgen hier op naarpraat
Jouw zure sloot wordt ook met de dag breder zeker?
Marana schreef:
15-12-2019 17:22
De grap is dat die forummer het helemaal niet over vechten had. Of een strijd winnen. Gewoon over aanvallen. Wat de bestraling en/of de chemo dus precies gaat doen: de kankercellen aanvallen.
Ik heb daar niet gelezen, dus heb weergegeven wat hier kennelijk geparafraseerd is. Ik begrijp overigens heel goed dat het lastig is om dan daarna iets over meer sporten, ontspullen oid te typen. Maar zulke situaties zijn toch schering en inslag op een forum? Ik plaats soms iets maar een dag later of helemaal niet, als ik gaandeweg het lezen merk dat de sfeer in een topic al dan niet tijdelijk is omgeslagen. Ook hier kan een ieder toch op een eigen manier mee omgaan?
coolpack2 schreef:
15-12-2019 17:34
Ik heb daar niet gelezen, dus heb weergegeven wat hier kennelijk geparafraseerd is. Ik begrijp overigens heel goed dat het lastig is om dan daarna iets over meer sporten, ontspullen oid te typen. Maar zulke situaties zijn toch schering en inslag op een forum? Ik plaats soms iets maar een dag later of helemaal niet, als ik gaandeweg het lezen merk dat de sfeer in een topic al dan niet tijdelijk is omgeslagen. Ook hier kan een ieder toch op een eigen manier mee omgaan?
En dat is kennelijk gebeurd door hier op napraat verder te praten.
Kun je het eens zijn of niet met wat er gezegd is, maar je zegt het zelf al, het lost zichzelf vaak wel op.
Amaqanda schreef:
15-12-2019 17:26
Huh....
Jezus Ei, jij komt ook alleen maar als er wat te rellen valt hè.
Welke groepsapp is dat?

David Dunning
Solomio schreef:
15-12-2019 17:38
Jezus Ei, jij komt ook alleen maar als er wat te rellen valt hè.
Welke groepsapp is dat?
Dat zie je verkeerd. Ik kom elke dag even bijlezen en soms.... reageer ik ergens op :-D
Star² schreef:
15-12-2019 16:38
Dank je.
Kan simpeler ; kaassaus maken met zakje , 3 lepels crème fraiche erbij en een half zakje geraspte kaas .( jong belegen ) peper en zout erbij en een half zakje hamblokjes . Daarna door de macaroni roeren en even een korstje geven in de oven . God-de-lijk.
Calypso- schreef:
15-12-2019 17:39
Kan simpeler ; kaassaus maken met zakje , 3 lepels crème fraiche erbij en een half zakje geraspte kaas .( jong belegen ) peper en zout erbij en een half zakje hamblokjes . Daarna door de macaroni roeren en even een korstje geven in de oven . God-de-lijk.

Het is maar wat je lekker vindt :O
Calypso- schreef:

Nog sneller :proud:
PoesinBoots schreef:
15-12-2019 17:41
Het is maar wat je lekker vindt :O

Ik zag een kant en klare verpakking bij een expat winkel, was ook zoiets aan de bereidingswijze te zien. Alleen dan met cheddar.
Calypso- schreef:
Geniaal :worship:
Oww gelukkig, er is weer gezeik!!

Proos, mensen....
Op het leven én de liefde!!!
coolpack2 schreef:
Precies, en ik heb even gemeld dat ik het jammer vond dat dat specifieke topic niet luchtig kon blijven.
Dat heb ik hier in napraat gemeld, want totaal ongepast om dat daar te melden.
Vervolgens ontstond daaruit een discussie over de term 'vechten tegen kanker', die dus nog maar zijdelings met dat topic te maken had.
En de meningen waren verdeeld over het gebruik van die term.
En toen constateerde WW dat ze blijkbaar niet de bewoordingen mag gebruiken die zij zelf in zo'n situatie gepast zou vinden.

Wat ik sowieso een rare conclusie vind.
Als ik moeite heb met een term betekent dat niet dat een ander die term niet mag gebruiken, het betekent hooguit dat ik em niet zal gebruiken.

David Dunning
broekrok schreef:
15-12-2019 17:43

Proos, mensen....
Eens.
broekrok schreef:

Proos, mensen....

Cheers sweetie darling!
coolpack2 schreef:
Grappig. Een tijdje geleden was er een topic over rampvakanties (bij uitstek een onderwerp voor hilarische verhalen dacht ik) en daar gingen mensen schrijven over sterfgevallen en zo, dus niemand durfde daar zijn hilarische verhalen meer te schrijven en daar werd hier ook over geklaagd. En niemand die hier toen op hoge poten vertrok of ruzie kwam zoeken, er werd gewoon even over gepraat en toen ging men weer over tot de orde van de dag. En nu het over kanker gaat staat men ineens op zijn achterste benen.
Amaqanda schreef:
15-12-2019 17:31
Jouw zure sloot wordt ook met de dag breder zeker?
Want? Meds mag geen andere mening hebben?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star² schreef:
15-12-2019 17:42
Ik zag een kant en klare verpakking bij een expat winkel, was ook zoiets aan de bereidingswijze te zien. Alleen dan met cheddar.

Lijkt mij niet te hachelen. Kaas in poedervorm.
Solomio schreef:
15-12-2019 17:44
Precies, en ik heb even gemeld dat ik het jammer vond dat dat specifieke topic niet luchtig kon blijven.
Vervolgens ontstond daaruit een discussie over de term 'vechten tegen kanker', die dus nog maar zijdelings met dat topic te maken had.
En toen constateerde WW dat ze blijkbaar niet de bewoordingen mag gebruiken die zij zelf in zo'n situatie gepast zou vinden.

Als ik moeite heb met een term betekent dat niet dat een ander die term niet mag gebruiken, het betekent hooguit dat ik em niet zal gebruiken.
Dat dus.
PoesinBoots schreef:
15-12-2019 17:45
Lijkt mij niet te hachelen. Kaas in poedervorm.
Is het ook niet. Ik ben echt heel erg van de pakjes, maar bij pakjes kaassaus van Knorr blijf ik zo ver mogelijk uit de buurt.
Solomio schreef:

Ik trok mijn wenkbrauwen ook wel even op vanmorgen. Leek me voor de betreffende forumster niet leuk om dat hier te lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
broekrok schreef:

Proos, mensen....
Jij ook proos! Op hetzellefde.
Nouschi schreef:
Want? Meds mag geen andere mening hebben?
Jawel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven