Napraattopic deel 123
zaterdag 21 december 2019 om 01:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 1 januari 2020 om 13:30
Ik ben ervan overtuigd dat opvoeding er weinig mee te maken heeft.
Net als bij kinderen eigenlijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 1 januari 2020 om 13:34
yette schreef: ↑01-01-2020 13:13Ik weet niet hoe het met honden zit, maar mijn katten plassen en kotsen dus nóóit op de makkelijk schoon te maken plekken. We hebben overal parket en plavuizen, maar ze verkiezen de deurmatten, eetkamerstoelen of verzamel-stapeltjes met dingen als boeken, de afstandsbediening en oortjes. Waarom?!
Dat spettert minder.
woensdag 1 januari 2020 om 13:35
Aanleg dus! Ik zou ermee gaan fokken. Er zijn vast kattenliefhebbers die er best wat voor over hebben om nooit meer met een prikkertje hun toetsenbord te hoeven uitpulken

woensdag 1 januari 2020 om 13:37
Jup. En dan soms al kokhalzend aan komen lopen om nét op tijd óp de bank/kleed/ander lastig schoon te maken item te springen en dan de boel onder te kotsen. Alsof ze een sprintje trekken om maar niet op de gladde vloer te kotsenyette schreef: ↑01-01-2020 13:13Ik weet niet hoe het met honden zit, maar mijn katten plassen en kotsen dus nóóit op de makkelijk schoon te maken plekken. We hebben overal parket en plavuizen, maar ze verkiezen de deurmatten, eetkamerstoelen of verzamel-stapeltjes met dingen als boeken, de afstandsbediening en oortjes. Waarom?!

woensdag 1 januari 2020 om 13:39
En dat geluid is een:
Hoor je mij? Hoor je mij? Hoor je mij?
Jammer joh, te laat.

woensdag 1 januari 2020 om 13:43
Ik een hele. Nog levende. Die ze loslaat zodra ze binnen is met het doel zich nog uren te vermaken.
Dus moet ik kat weer met gevaar voor eigen leven in de gang opsluiten en met een theedoek proberen een muisje te vangen.

woensdag 1 januari 2020 om 13:44
Ik was eerst best vaak op tijd. Als het 'gekoor' begon dan hup kat naar buiten.
Mijne doet echt heel vaak dat heen en weer shudden en dan hukhukkkhukhukgeluidje. Denk een keer of 5/6 en dan pas komt er kots of een haarbal.
Alleen nu gaat hij steeds vaker onder de tafel zitten en met mijn zenuwpijn en kapotte rug kan ik er niet zo snel meer bij. Ben te traag. Dan kotst hij dus precies op mijn hand ofzo.
Hufter.

woensdag 1 januari 2020 om 13:46
Ze evolueren dus.Luci_Morgenster schreef: ↑01-01-2020 13:44Ik was eerst best vaak op tijd. Als het 'gekoor' begon dan hup kat naar buiten.
Mijne doet echt heel vaak dat heen en weer shudden en dan hukhukkkhukhukgeluidje. Denk een keer of 5/6 en dan pas komt er kots of een haarbal.
Alleen nu gaat hij steeds vaker onder de tafel zitten en met mijn zenuwpijn en kapotte rug kan ik er niet zo snel meer bij. Ben te traag. Dan kotst hij dus precies op mijn hand ofzo.
Hufter.
woensdag 1 januari 2020 om 14:03
Wat prooien betreft is de opvoeding hier gelukkig wel geslaagd. Ik complimenteerde de katten altijd terwijl ik hun met prooi en al naar de voortuin tilde waar ik dan beoordeelde of de prooi het zou redden of dat de kat er verder mee mocht.
Inmiddels loopt de overgebleven jager zelf vanaf het luikje in de achterdeur naar de voordeur terwijl ze me met d'r volle-bek-miauw om assistentie verzoekt.
Inmiddels loopt de overgebleven jager zelf vanaf het luikje in de achterdeur naar de voordeur terwijl ze me met d'r volle-bek-miauw om assistentie verzoekt.
woensdag 1 januari 2020 om 14:55
Of met plastic bakje er over heen 'werpen'. Doet het hier ook goed.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

woensdag 1 januari 2020 om 15:01