Napraattopic deel 123

21-12-2019 01:00 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sudrì schreef:
01-01-2020 13:27
Dat is wel een hele bijzondere! Doe je aan heropvoeding? Ik heb er eentje die je nog niet eens een trekrotje toevertrouwt.
Ik ben ervan overtuigd dat opvoeding er weinig mee te maken heeft.
Net als bij kinderen eigenlijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Afbeelding

Paar centimer opschuiven en je keed was nog schoon geweest.
yette schreef:
01-01-2020 13:13
Ik weet niet hoe het met honden zit, maar mijn katten plassen en kotsen dus nóóit op de makkelijk schoon te maken plekken. We hebben overal parket en plavuizen, maar ze verkiezen de deurmatten, eetkamerstoelen of verzamel-stapeltjes met dingen als boeken, de afstandsbediening en oortjes. Waarom?!

Dat spettert minder.
Solomio schreef:
01-01-2020 13:30
Ik ben ervan overtuigd dat opvoeding er weinig mee te maken heeft.
Net als bij kinderen eigenlijk.
Aanleg dus! Ik zou ermee gaan fokken. Er zijn vast kattenliefhebbers die er best wat voor over hebben om nooit meer met een prikkertje hun toetsenbord te hoeven uitpulken @(
yette schreef:
01-01-2020 13:13
Ik weet niet hoe het met honden zit, maar mijn katten plassen en kotsen dus nóóit op de makkelijk schoon te maken plekken. We hebben overal parket en plavuizen, maar ze verkiezen de deurmatten, eetkamerstoelen of verzamel-stapeltjes met dingen als boeken, de afstandsbediening en oortjes. Waarom?!
Jup. En dan soms al kokhalzend aan komen lopen om nét op tijd óp de bank/kleed/ander lastig schoon te maken item te springen en dan de boel onder te kotsen. Alsof ze een sprintje trekken om maar niet op de gladde vloer te kotsen
Malinois schreef:
01-01-2020 13:37
Jup. En dan soms al kokhalzend aan komen lopen om nét op tijd óp de bank/kleed/ander lastig schoon te maken item te springen en dan de boel onder te kotsen. Alsof ze een sprintje trekken om maar niet op de gladde vloer te kotsen
En dat geluid is een:
Hoor je mij? Hoor je mij? Hoor je mij?

Jammer joh, te laat.
Sudrì schreef:
01-01-2020 13:39
En dat geluid is een:

Jammer joh, te laat.
Eikels zijn het.

Gelukkig krijg ik er af en toe een halve muis voor terug. Bij voorkeur tussen de schone was.

Dat maakt een hoop goed.
Malinois schreef:
01-01-2020 13:40
Eikels zijn het.

Gelukkig krijg ik er af en toe een halve muis voor terug. Bij voorkeur tussen de schone was.

Dat maakt een hoop goed.
Ik een hele. Nog levende. Die ze loslaat zodra ze binnen is met het doel zich nog uren te vermaken.
Dus moet ik kat weer met gevaar voor eigen leven in de gang opsluiten en met een theedoek proberen een muisje te vangen.
Of een vogel, of een eekhoorn, of een kikker
sja, platteland hè
Sudrì schreef:
01-01-2020 13:39
En dat geluid is een:

Jammer joh, te laat.
Ik was eerst best vaak op tijd. Als het 'gekoor' begon dan hup kat naar buiten.

Mijne doet echt heel vaak dat heen en weer shudden en dan hukhukkkhukhukgeluidje. Denk een keer of 5/6 en dan pas komt er kots of een haarbal.

Alleen nu gaat hij steeds vaker onder de tafel zitten en met mijn zenuwpijn en kapotte rug kan ik er niet zo snel meer bij. Ben te traag. Dan kotst hij dus precies op mijn hand ofzo.

Hufter.
broekrok schreef:
01-01-2020 13:44
Of een vogel, of een eekhoorn, of een kikker
sja, platteland hè
Wel ooit een hele duif de nachts door het kattenluik naar binnen. Dat was wonderlijk beneden komen ‘ s ochtends. Verder geen andere dieren hier.
Luci_Morgenster schreef:
01-01-2020 13:44
Ik was eerst best vaak op tijd. Als het 'gekoor' begon dan hup kat naar buiten.

Mijne doet echt heel vaak dat heen en weer shudden en dan hukhukkkhukhukgeluidje. Denk een keer of 5/6 en dan pas komt er kots of een haarbal.

Alleen nu gaat hij steeds vaker onder de tafel zitten en met mijn zenuwpijn en kapotte rug kan ik er niet zo snel meer bij. Ben te traag. Dan kotst hij dus precies op mijn hand ofzo.

Hufter.
Ze evolueren dus.
1 van de mijne probeert altijd de kattenbak te halen :rofl:
De ander prefereert het kleed helaas.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat een verhalen over kotsende katten :rofl:
Wat prooien betreft is de opvoeding hier gelukkig wel geslaagd. Ik complimenteerde de katten altijd terwijl ik hun met prooi en al naar de voortuin tilde waar ik dan beoordeelde of de prooi het zou redden of dat de kat er verder mee mocht.
Inmiddels loopt de overgebleven jager zelf vanaf het luikje in de achterdeur naar de voordeur terwijl ze me met d'r volle-bek-miauw om assistentie verzoekt.
die van mij kotst hoogst zelden en dan gewoon op het laminaat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Er ligt amper sneeuw in Garmisch-Partenkirchen O_O
Gelukkig N i e u w j a a r 😉
Star² schreef:
01-01-2020 13:09
Ja en als dat beest al twee dagen binnen pist en kakt dan zorg je toch dat dat kleed weg is of dat hij er niet in de buurt komt?
Hij had het niet al 2 dagen binnen gedaan, dat scheelde weer. :roll:
Later is nu
Ik ben zó blij dat mijn hond niet meer in staat is te springen, wanneer hij kokhalst Afbeelding
Later is nu
Ik word echt niet goed van zo’n kotsgifje. En ik heb niet eens een kater.
griebus67 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 14:55
2.60% gewijzigd
Sudrì schreef:
01-01-2020 13:43
Ik een hele. Nog levende. Die ze loslaat zodra ze binnen is met het doel zich nog uren te vermaken.
Dus moet ik kat weer met gevaar voor eigen leven in de gang opsluiten en met een theedoek proberen een muisje te vangen.

Of met plastic bakje er over heen 'werpen'. Doet het hier ook goed. ;-D
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
01-01-2020 14:55
Of met plastic bakje er over heen 'werpen'. Doet het hier ook goed. ;-D
Lastiger dan een theedoek denk ik?
Een Hello Kitty broodtrommel had ik voor nog levende muizen. (Is grappig, want Kitty) Want ze zijn niet altijd al door de helft en aan de meneer heb ik niets, die is nergens bang voor maar staat bij rondrennende muizen toch opvallend vaak opeens op de bank, de tafel of is de kamer uit.
Ik word altijd ineens razendsnel voor 1,5 kop grotere zoon geschoven bij spinnen e.d. Hij schaamt zich er niet eens voor :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven