Napraattopic deel 123

21-12-2019 01:00 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
charlottew88 schreef:
03-01-2020 13:36
Dankzij dit forum weet ik nu wat motorboaten is. Wat is dit forum toch leerzaam.
Ja, ik ben verbaasd over hoe men buiten mijn bubbel feestjes viert. Zelfs op Oh, Oh! Cherso kwam dit niet voor. Hoe diep kan men zinken.....
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Malinois schreef:
03-01-2020 15:32
Ik ben halverwege. Met citroen en honing is het iets beter te doen. Ik ben gewoon zo klaar met niet slapen en hoesten en koorts dat ik alles probeer.

Sterkte, klinkt vervelend.
Ik las net een topic van iemand die er veel verdriet van heeft dat haar partner tijdens een lastige periode vreemd is gegaan.
Als ik dan op dit forum lees hoeveel mensen het aanleggen met anderen, hoeveel mensen op sites als tinder een relatie hebben en regelmatig advertenties zie voor second love ed, dan denk ik wel eens dat het best naief is om ervan uit te gaan dat je partner trouw blijft. En dat dat dan een grote schok is.
Wat denken jullie? Even afgezien van de vraag of je het ok vindt.
Beterschap Malinois!

Ik ga bij snot aan de bamisoep. Alle chili erin, eventueel een stukje gember raspen, wat prei en een ei. Moet wel een beetje een lekkere soep zijn, van de toko. Liefst zo'n extra pittige. Werkt beter dan stomen.
Maud*de*Braose schreef:
03-01-2020 15:46
Ik las net een topic van iemand die er veel verdriet van heeft dat haar partner tijdens een lastige periode vreemd is gegaan.
Als ik dan op dit forum lees hoeveel mensen het aanleggen met anderen, hoeveel mensen op sites als tinder een relatie hebben en regelmatig advertenties zie voor second love ed, dan denk ik wel eens dat het best naief is om ervan uit te gaan dat je partner trouw blijft. En dat dat dan een grote schok is.

Dat ligt eraan hoe goed je je partner kent. Als die van mij vreemdgaat is de relatie voorbij.Dus naief? Is vertrouwen naIef?
herfstappeltaart schreef:
03-01-2020 15:54
Dat ligt eraan hoe goed je je partner kent. Als die van mij vreemdgaat is de relatie voorbij.Dus naief? Is vertrouwen naIef?
Ja, die indruk heb ik wel.
Maud*de*Braose schreef:
03-01-2020 15:57
Ja, die indruk heb ik wel.

Misschien heb je gelijk maar ik wil dan maar naief zijn tot het tegendeel van mijn vertrouwen bewezen wordt.
Maud*de*Braose schreef:
Er was hier ooit iemand die bij hoog en laag bleef beweren dat het haar en haar partner nooit zou overkomen, dat bestond niet. Sterker, ze wist 100% zeker dat ze niemand kende die vreemdging, want dat kwam in haar hele omgeving echt niet voor, dat kon niet, zo waren al die mensen om haar heen niet, die zouden dat nooit doen!
Alsof iedereen vrolijk gaat zitten verkondigen dat ze aan het vreemdgaan zijn :facepalm:
Die was naïever dan naïef in die dingen.
Vind dat je gelijk hebt, je kan het nooit helemaal zeker weten en al helemaal niet in de toekomst kijken.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-01-2020 16:00
1.20% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
herfstappeltaart schreef:
03-01-2020 15:58
Misschien heb je gelijk maar ik wil dan maar naief zijn tot het tegendeel van mijn vertrouwen bewezen wordt.
Ja, dat snap ik.
Grobbekuiken_ schreef:
03-01-2020 15:58
Er was hier ooit iemand die bij hoog en laag bleef beweren dat het haar en haar partner nooit zou overkomen, dat bestond niet. Sterker, ze wist 100% zeker dat ze niemand kende die vreemdging, want dat kwam in haar hele omgeving echt niet voor, dat kon niet, zo waren al die mensen om haar heen niet!
Alsof iedereen vrolijk gaat zitten verkondigen dat ze aan het vreemdgaan zijn :facepalm:
Die was naïever dan naïef in die dingen.
Vind dat je gelijk hebt, je kan het nooit helemaal zeker weten en al helemaal niet in de toekomst kijken.
Dat denk ik ook. Niet dat ik dat ok zou vinden, zou ook liever iemand voor mezelf alleen hebben.. Maar ik ben niet zo goed van vertrouwen en zou niet van mijn stoel vallen van verbazing denk ik.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 16:03
0.49% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
Als ik veel van wat ik hier op het forum lees voor normaal zou moeten houden ben ik liever naïef. Dit forum geeft inkijkjes
buiten je bubbel, maar is zelf ook een bubbel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Maud*de*Braose schreef:
Ik denk dat het in heel veel relaties voorkomt. Daarom snap ik ook niet dat mensen hier soms doen alsof alleen slechte mensen vreemdgaan en dat dat uitzonderingen zijn. Het gebeurt vrij veel en daar is ook niet zoveel geks aan. En je hoort het nog lang niet altijd ook. Zoveel stellen die dat samen oplossen en doorgaan, of uit elkaar gaan wegens ‘koek is op’ maar waarbij vreemdgaan een rol speelde.

Verwachten dat je partner trouw blijft is niet gek. Maar hou gewoon in je achterhoofd dat mensen feilbaar zijn.
Oh en ik vertrouw mijn partner 100%. Maar vertrouwen is niet alleen gelinkt aan vreemdgaan toch? Ik vertrouw hem voor 100% voor wat betreft dat hij mij nooit moedwillig pijn zal doen als hij het enigszins kan voorkomen. Maar ik zal niet zeggen dat hij nooit fouten gaat maken. Vertrouwen dat iemand onfeilbaar is is wel naïef.
feow schreef:
03-01-2020 16:03
Als ik veel van wat ik hier op het forum lees voor normaal zou moeten houden ben ik liever naïef. Dit forum geeft inkijkjes
Dat is waar. Maar het is niet alleen dit forum.
feow schreef:
03-01-2020 16:03
Ik kan in mijn omgeving echt zo 10 stellen aanwijzen waar vreemdgaan speelde en die al dan niet gescheiden zijn doordat één van tweeën verliefd werd op een ander.
Malinois schreef:
03-01-2020 16:09
Ik denk dat het in heel veel relaties voorkomt. Daarom snap ik ook niet dat mensen hier soms doen alsof alleen slechte mensen vreemdgaan en dat dat uitzonderingen zijn. Het gebeurt vrij veel en daar is ook niet zoveel geks aan. En je hoort het nog lang niet altijd ook. Zoveel stellen die dat samen oplossen en doorgaan, of uit elkaar gaan wegens ‘koek is op’ maar waarbij vreemdgaan een rol speelde.

Verwachten dat je partner trouw blijft is niet gek. Maar hou gewoon in je achterhoofd dat mensen feilbaar zijn.

Dat laatste is ook hoe ik erover denk. (En het eerste stuk lijkt me ook realistisch)
Malinois schreef:
03-01-2020 16:11
Oh en ik vertrouw mijn partner 100%. Maar vertrouwen is niet alleen gelinkt aan vreemdgaan toch? Ik vertrouw hem voor 100% voor wat betreft dat hij mij nooit moedwillig pijn zal doen als hij het enigszins kan voorkomen. Maar ik zal niet zeggen dat hij nooit fouten gaat maken. Vertrouwen dat iemand onfeilbaar is is wel naïef.

Dat is mooi Mali.
Malinois schreef:
03-01-2020 16:12
Ik kan in mijn omgeving echt zo 10 stellen aanwijzen waar vreemdgaan speelde en die al dan niet gescheiden zijn doordat één van tweeën verliefd werd op een ander.
Dit geeft ook aan hoe breed "vreemdgaan" is. Van 1x neuken, tot langere affaires tot verliefd worden en daar actie op ondernemen.
Maud*de*Braose schreef:
Naïef.
Maud*de*Braose schreef:
Je kunt ook afspreken met elkaar dat een een of andere vorm van niet monogamie kan binnen je relatie. Over het hoe en wat kan het weer per relatie verschillend zijn.
Langdurige monogamie zal niet vaak voorkomen, ook niet als beiden menen exclusief te zijn.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
03-01-2020 16:17
Je kunt ook afspreken met elkaar dat een een of andere vorm van niet monogamie kan binnen je relatie. Over het hoe en wat kan het weer per relatie verschillend zijn.
Langdurige monogamie zal niet vaak voorkomen, ook niet als beiden menen exclusief te zijn.
Dan is het geen vreemdgaan.
oudebaas schreef:
03-01-2020 16:17

Als je dat allebei ok vindt kan dat. Ik zou daar zelf wel moeite mee hebben.
Sudrì schreef:
03-01-2020 16:19
Dan is het geen vreemdgaan.
Nee.
En de kans op vreemdgaan kun je dus verkleinen door elkaar enige vrijheid toe te staan en afspreken in welke mate.
Puritanism:
(HL Mencken)
Wat Mali schrijft over vertrouwen en feilbaarheid zet me wel aan het denken. Want een keer seks hebben met iemand als je relatie niet lekker loopt is een fout. Dat zou ik wel kunnen begrijpen denk ik. Een veel ergere vertrouwensbreuk is als iemand een langere affaire zou hebben en allerlei leugens zou ophangen. Ik weet dat dat ook voorkomt. Dan zou het voor mij wel klaar zijn. En als ik een partner zou hebben zou ik er ook van uitgaan dat hij dat niet zou doen. Ook al weet ik vind ik dat naief. Nogal dubbel.

The triumph of hope over reason, zoals een Engelse uitspraak gaat.
Maud*de*Braose schreef:
03-01-2020 16:15
Dit geeft ook aan hoe breed "vreemdgaan" is. Van 1x neuken, tot langere affaires tot verliefd worden en daar actie op ondernemen.
Die motorboat meneer vond dat al vreemdgaan. En idd, er zitten gradaties in. Maar ik ben geen slecht mens geloof ik, en ik ben toch behoorlijk verliefd geweest op een ander. 2x.
Nooit vreemdgegaan als ik zonder toestemming met een ander naar bed, maar wel de grenzen opgerekt en dingen gedaan waar ik écht niet trots op ben.

Kan ik me nu niet voorstellen. Maar toch was het zo. Gelukkig heb ik een tamelijk geweldige man die naar onze hele relatie kon kijken ipv alleen naar dit stuk en mijn aandeel. Dat vergt veel, praten en open zijn en verdragen, van alletwee.

Overigens weet vrijwel niemand dit in onze omgeving. Goede vrienden wel, familie en mensen iets meer op afstand niet. Die zullen dus ook makkelijk zeggen ‘nee joh ik ken niemand bij wie dat speelt’, maar ze hebben geen idee. Omdat ik er zelf wél open over was in veel situaties kreeg ik andermans verhalen ook te horen, ook wanneer ze er zelf niet open waren in het algemeen. Dat heeft relaties wel wat in een ander licht gezet voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven