Napraattopic deel 125
maandag 27 januari 2020 om 09:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 30 januari 2020 om 12:20
PoesinBoots schreef: ↑30-01-2020 12:19Hier heeft de woningstichting trouwens een huurbeleid aangepast aan inkomen (zal vast wel meer zijn maar bij ons in het nieuw)
Afhankelijk van het (gezamenlijke) inkomen is er soms huurverlaging mogelijk. Ook fijn voor de caissière zonder partner.

Geen bijzonderheden

donderdag 30 januari 2020 om 12:26
Mijn broertje is 26 en werkt in een supermarkt en kan inderdaad geen normaal leven betalen in de hoofdstad. Ik heb ook een tijdje op de 'dan moet je minder eisen stellen' modus gezeten.
Er is niks en sparen kan niet want ouders bij wie hij inwoont worden gekort op hun inkomen dus hij verzorgt het gezinsinkomen.
1100 euro, 600 kan hij direct inleveren voor een huis waar hij geen rechten op heeft, en hij werkt zich daarvoor het schompes.
Voor een kamer of huisgenoot zoekt men vaak hoger opgeleide mensen, die huizen vinden het dolkomisch als een 'vakkenvuller' zich meldt, zijn allemaal universitaire types die co schappen lopen, en vaak ook meisjes.
Buiten de randstad gaan wonen en rijbewijs halen is nu het doel.
Het is gewoon een heel reële opmerking.

donderdag 30 januari 2020 om 12:32
Pm me even waar, mijn ene broer is serieus op zoek naar een woonplaats en is bereid te verhuizen naar zoiets als dit.PoesinBoots schreef: ↑30-01-2020 12:13Het was misschien niet zo bedoeld maar aannemen dat een caissière samen met een winkelmedewerker niet leuk kunnen leven vind ik wel raar.
Wat zullen ze verdienen samen? €3300/€3500 netto in de maand.
Bij ons is een leuk huurhuis (tussenwoning) €620
Een tussenwoning kun je ook nog kopen voor onder/rond 2 ton hier.
Allemaal prima haalbaar. En dan hoeven ze niet naar de voedselbank.
Tot dusver lijkt het: makkelijk een goedkope (huur) woning maar geen werk en geen ov in de buurt, zoals bepaalde plekken Friesland, Limburg Zeeland. Ergens een baan plus werk met een max een uur reisafstand lijkt niet te doen.
donderdag 30 januari 2020 om 12:35
Alsof dat altijd een keuze is. In de sector die ik eerder noemde is de werkgelegenheid gecentraliseerd in steden. Ook nog eens met werkuren waarop er geen OV tot buiten die steden is. Dan ben je al snel 'verplicht' om op fietsafstand van je werk te wonen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

donderdag 30 januari 2020 om 12:37
Ja, hier ook. Maar merk wel dat het aanbod een stuk lager ligt dan toen wij ons huis kochten.PoesinBoots schreef: ↑30-01-2020 12:13Het was misschien niet zo bedoeld maar aannemen dat een caissière samen met een winkelmedewerker niet leuk kunnen leven vind ik wel raar.
Wat zullen ze verdienen samen? €3300/€3500 netto in de maand.
Bij ons is een leuk huurhuis (tussenwoning) €620
Een tussenwoning kun je ook nog kopen voor onder/rond 2 ton hier.
Allemaal prima haalbaar. En dan hoeven ze niet naar de voedselbank.

donderdag 30 januari 2020 om 13:08
yasmijn schreef: ↑30-01-2020 11:43Stel je niet zo aan, behoorlijk wonen. Een appartement of een rijtjeshuis is niet behoorlijk?
Niet iedereen heeft de brains om hoogopgeleid te zijn. Sterker nog, de meesten niet. En dan ga je werken als cassiere bij de Hema of Ah en dan heb je ook nog de pech om een relatie te krijgen met de winkelmedewerker. Dan ben je kansloos om een “fatsoenlijk bestaan” op te bouwen.
Werkelijk.![]()
Lukte mijn moeder met bijna vijftig jaar woonduur niet hoor hier. Dan kwam ze in een andere stad ergens op drie hoog achter.
donderdag 30 januari 2020 om 13:25
Mijn zoon bijvoorbeeld. Die moest uit zijn etage (particulier, niet van een woningbouw) want daar kwam een andere bestemming op.
Hij was nog nooit ingeschreven geweest bij een woningstichting. Schreef zich in bij 2. Meneer had de harde eis dat hij een appartement in het centrum wilde en dan ook nog aan de goede kant. En dat wil iedereen. 6 weken later kreeg hij er al een toegewezen en accepteerde. De volgende dag kwam er een mail van de andere woningstichting met nog een betere op letterlijk A1 locatie in het centrum. Dus de eerste weer afgezegd.
Zo snel kan het hier gaan.
Hij was nog nooit ingeschreven geweest bij een woningstichting. Schreef zich in bij 2. Meneer had de harde eis dat hij een appartement in het centrum wilde en dan ook nog aan de goede kant. En dat wil iedereen. 6 weken later kreeg hij er al een toegewezen en accepteerde. De volgende dag kwam er een mail van de andere woningstichting met nog een betere op letterlijk A1 locatie in het centrum. Dus de eerste weer afgezegd.
Geen bijzonderheden

donderdag 30 januari 2020 om 13:34
yasmijn schreef: ↑30-01-2020 13:25Mijn zoon bijvoorbeeld. Die moest uit zijn etage (particulier, niet van een woningbouw) want daar kwam een andere bestemming op.
En wát betaalt hij?
donderdag 30 januari 2020 om 14:01
Toch zal de winkelmedewerker in een grote stad in de Randstad geen woning kunnen vinden. Ze zullen dus óf bij hun ouders moeten inwonen óf op een uur reisafstand van hun werk gaan wonen.
Maar goed, beter kunnen ze werk en woning zoeken in het Oosten of Noorden van het land. Jammer dan voor de winkels in de Randstad. Die zullen robots moeten inzetten of de lonen (en dus ook de prijzen) sterk verhogen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
donderdag 30 januari 2020 om 14:12

donderdag 30 januari 2020 om 14:23

donderdag 30 januari 2020 om 14:34
Dat was vroeger.
En kwam door al die nare randstedelingen die hier heen kwamen. En door al die mensen die op fora hoorden dat het hier nog wel goed is.
Ik hou niet van randstedelingen. Behalve * en die ene, die niet weggepest is maar steeds helemaal volgens het beleid een ban kreeg van mods die enkel het beleid uitvoeren, en nog een paar anderen.

Aan alle randstedelingen. Het is hier KUT. Ik woon hier. I rest me case.
Blijf weg.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 30 januari 2020 om 14:54
feow schreef: ↑30-01-2020 14:34Dat was vroeger.
En kwam door al die nare randstedelingen die hier heen kwamen. En door al die mensen die op fora hoorden dat het hier nog wel goed is.
Ik hou niet van randstedelingen. Behalve * en die ene, die niet weggepest is maar steeds helemaal volgens het beleid een ban kreeg van mods die enkel het beleid uitvoeren, en nog een paar anderen.
![]()
Aan alle randstedelingen. Het is hier KUT. Ik woon hier. I rest me case.
Blijf weg.
Nou, al die studenten die hier blijven wonen verzieken het ook wel een beetje

misschien vind je mij ook wel aardig. Weet jij veel.
Later is nu