Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Th∅rdis schreef:
27-02-2020 08:38
Dat gaat niet op ‘kennis van vroeger’ maar op IP-adres. Dus een nieuwe lichting mods zou niets moeten uitmaken. Het is niet zo dat mensen een ban krijgen omdat een mod nog weet dat 5 jaar geleden diegene zus of zo deed.

Alleen is dat ip gebeuren vrij makkelijk te omzeilen, en je kunt niet iemand bannen ‘op gevoel’.

Die discussie is al eens gevoerd, ze checken IP niet meer aldus vorige lichting mods. Bovendien is het zo dat je blijkbaar steeds van ip adres wisselt tegenwoordig en kun je dat ook zelf doe door bv router te resetten.
Waar staat dat ze IP niet checken? Dat is echt geen AVG-dingetje hoor.
En dat router resetten vind ik ook maar een vreemd verhaal, ik heb gewoon een vast IP. Ook na 24 uur uit hebben staan.
Niq schreef:
27-02-2020 10:32
Waar staat dat ze IP niet checken? Dat is echt geen AVG-dingetje hoor.
En dat router resetten vind ik ook maar een vreemd verhaal, ik heb gewoon een vast IP. Ook na 24 uur uit hebben staan.

Prima. Geen zin om het terug te zoeken.
Snap ik, dan zoek je je een ongeluk.
Phineas schreef:
27-02-2020 08:37
Inderdaad, dat is volgens mij iemand anders. Degene over wie we het hebben, maakt er een sport van om zoveel mogelijk over iedereen te weten te komen. Een soort digitale stalker is het.
Precies dat. Het was best raar dat diegene zich (tot op
zekere hoogte) verdiept had in mij. Leek net of die poster een dossier had aangelegd...

Er zat zoveel frustratie en woede in die rare post van gisteravond en dat kan echt niet alleen komen n.a.v. de posts in het Showbizz topic :@@:
Het is geen geheim dat mijn man 20 jaar ouder is en we een IVF kind hebben, maar mijn dochters “papa-fase” is toch al best een hele tijd terug. Mijn baan is absoluut niet cool, maar maak(te) bij mijn vorige klus wel dagen. Voor dat soort dingen moet je echt wel door een aantal van mijn oude posts heen gaan en ik post vrij frequent. Volgens mij heb ik geen ruzie met mensen hier, dus ik vraag me ergens toch af wat hier achter zat. Aan de andere kant zou het mij ook niets moeten schelen. Zonderling is het wel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
27-02-2020 10:54
Precies dat. Het was best raar dat diegene zich (tot op
zekere hoogte) verdiept had in mij. Leek net of die poster een dossier had aangelegd...

Er zat zoveel frustratie en woede in die rare post van gisteravond en dat kan echt niet alleen komen n.a.v. de posts in het Showbizz topic :@@:
Het is geen geheim dat mijn man 20 jaar ouder is en we een IVF kind hebben, maar mijn dochters “papa-fase” is toch al best een hele tijd terug. Mijn baan is absoluut niet cool, maar maak(te) bij mijn vorige klus wel dagen. Voor dat soort dingen moet je echt wel door een aantal van mijn oude posts heen gaan en ik post vrij frequent. Volgens mij heb ik geen ruzie met mensen hier, dus ik vraag me ergens toch af wat hier achter zat. Aan de andere kant zou het mij ook niets moeten schelen. Zonderling is het wel.

Er zijn er meer die dat doen hoor. In die zin is het niet verkeerd af en toe eens op anoniem te gaan.
Over wie hebben we het? Wie doet zulke belachelijke dingen?
Geen bijzonderheden
Merys schreef:
27-02-2020 10:57
Er zijn er meer die dat doen hoor. In die zin is het niet verkeerd af en toe eens op anoniem te gaan.
Dit.

Er zijn mensen die het leuk vinden en normaal om diep te graven naar info over andere forumsters. Een forumster heeft mij ooit verteld dat zij ook rl informatie over anderen probeerde te achterhalen, tot aan woonadressen toe.
Maud*de*Braose schreef:
27-02-2020 11:05
Dit.

Er zijn mensen die het leuk vinden en normaal om diep te graven naar info over andere forumsters. Een forumster heeft mij ooit verteld dat zij ook rl informatie over anderen probeerde te achterhalen, tot aan woonadressen toe.
Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Life is short. Eat dessert first.
Maud*de*Braose schreef:
Dit.

Dat zijn engnekken.
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
27-02-2020 11:07

Inderdaad, beetje creepy :-(
doornroosje9 schreef:
Geen idee.
Maud*de*Braose schreef:
Dit.

Whaat :woa:

Dan ben je echt van het pad zeg... en met welk doel?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
yasmijn schreef:
Dat zijn engnekken.
Yep, dat was die persoon ook wel, een rare.
Baggal schreef:
27-02-2020 11:09

Geen idee waarom mensen zoiets doen. Nieuwsgierigheid? Gevoel van controle of macht?
Maar over wie hebben we het nu?
Geen bijzonderheden
Baggal schreef:
27-02-2020 11:09

Ik denk dat het goed is om je te realiseren dat er ook veel meelezers zijn die nooit posten maar wel een account hebben (het leest makkelijker en je kunt loepen).

En natuurlijk zijn het engnekken maar er zijn er meer dan je denkt.
Maud*de*Braose schreef:
Dit.

:woa:

Ik zie niet in waarom je dat zou willen weten. En waarom je dat vervolgens ook nog even komt vertellen.
yasmijn schreef:
27-02-2020 11:03
Over wie hebben we het? Wie doet zulke belachelijke dingen?
De forummer die gisteren in het showbizz topic volledig los ging en het nodig vond om te bashen. Post is inmiddels verwijderd.
yasmijn schreef:
27-02-2020 11:12
Maar over wie hebben we het nu?

Ammiedammie ging uit d'r panty tegen Baggal. Als je even terug leest zie je wel wat de vermoedens zijn.
Zulke types komen niet genoeg buiten.
Merys schreef:
27-02-2020 11:12
Ik denk dat het goed is om je te realiseren dat er ook veel meelezers zijn die nooit posten maar wel een account hebben (het leest makkelijker en je kunt loepen).

En natuurlijk zijn het engnekken maar er zijn er meer dan je denkt.

Misschien toch verstandig om af en toe eens wat posts van jezelf waarin je wat persoonlijke info hebt gegeven te verwijderen voor die enge loeperts.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 11:15
Reden: tikfout
0.22% gewijzigd
Merys schreef:
27-02-2020 10:57
Bizar. Ik had echter de indruk dat het in dit geval steeds maar om 1 iemand ging. Maar goed, maakt ook niet uit. Het zal je hobby maar zijn, uren bezig zijn om feitjes over forummers te verzamelen. Dan heb je dus geen echt leven.
Phineas schreef:
27-02-2020 11:18
Bizar. Ik had echter de indruk dat het in dit geval steeds maar om 1 iemand ging. Maar goed, maakt ook niet uit. Het zal je hobby maar zijn, uren bezig zijn om feitjes over forummers te verzamelen. Dan heb je dus geen echt leven.

Nee, maar het is natuurlijk vrij naief om te denken dat dat soort mensen niet bestaan.
herfstappeltaart schreef:
27-02-2020 11:14
Misschien toch verstandig om af en toe eens wat posts van jezelf waarin je wat persoonlijke info hebt gegeven te verwijderen voor die enge loeperts.
Zit wat in. Aan de andere kant ben ik voor sommige forummers zo herkenbaar als wat ;-)

Sterker nog, met een paar meiden uit bijvoorbeeld het IVF topic heb ik ook privé contact. De dingen die ik post zijn ook geen grote geheimen of zo. Dat mijn man bijvoorbeeld wat ouder is kan bovendien elke willekeurige voorbijganger op straat zien :proud:

En vermoed dat Ammie heus geen vliegticket boekt (woon niet in NL) en opeens voor mijn deur staat te tetteren of zo. En dan nog?

Ik vond het gegraaf alleen zo opmerkelijk. Lekker belangrijk denk ik dan - voer voor de psychiater :-|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven