Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 23 maart 2020 om 18:07
Hoezo "zeggen dat"...? Heb jij geen neef bij het RIVM dan?
Ik heb een kennis bij het ministerie....
(Die de plee's schoon maakt, maar dát doet er niet toe)
jouw leven is een keuze

maandag 23 maart 2020 om 18:16
Nee

Had het gewoon allemaal in huis. Mijn man wilde die aardappels met ei niet, vindt ie varkensvoer. Hij had gewoon broodjes erbij.
Geen bijzonderheden
maandag 23 maart 2020 om 18:29
Ik heb een kennis die in de Tweede Kamer zit.
Geen idee wat dat er nu toe doet, maar het klinkt goed. Toch?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 maart 2020 om 18:31

maandag 23 maart 2020 om 18:42
Als je haar/hem kent wel. Anders niet.doornroosje9 schreef: ↑23-03-2020 18:31Onze burgemeester zit ook in het Vlaams parlement, telt dat ook?
maandag 23 maart 2020 om 18:44
Nou, ik kende de vorige burgemeester wel heel goed en die kent de huidige natuurlijk en werkt er nauw mee samen. Dat lijkt me meer dan voldoende bewijs.

Life is short. Eat dessert first.

maandag 23 maart 2020 om 19:14
Ik geloof dat ik precies één persoon ken die iets in de politiek doet.doornroosje9 schreef: ↑23-03-2020 18:44Nou, ik kende de vorige burgemeester wel heel goed en die kent de huidige natuurlijk en werkt er nauw mee samen. Dat lijkt me meer dan voldoende bewijs.
Een fractievoorzitter in een kleine plaats.
Ze twittert haar standpunten.
Luid en duidelijk.
Verder had ik maar in Den Haag moeten wonen. Dan had ik bij Willem-Alexander in de klas gezeten (met twee beveiligers in de klas). En had ik met Richard Krajicek getennist.
Die tennisser heeft een achternaam die ik altijd fout schrijf. Hij en Daphne hebben hun kinderen de achternaam 'Deckers' gegeven.
maandag 23 maart 2020 om 19:25
Ik ben vorig jaar door de burgemeester ontvangen. Heb hem de hand geschud (toen kon dat nogdoornroosje9 schreef: ↑23-03-2020 18:31Onze burgemeester zit ook in het Vlaams parlement, telt dat ook?

Mijn katten hebben Corona in hun kop.
David Dunning
David Dunning

maandag 23 maart 2020 om 20:52
Waarom ken ik zo weinig beroemdheden of mensen die beroemdheden kennen.
Mijn buurvrouw heeft de koning een hand gegeven.
Nu is dat niet zo moeilijk op Koningsdag, maar toch.
En ik kende een coupeuse die kleding voor de koningin heeft genaaid.
Ze is dood.
De coupeuse.
Niet de koningin.

maandag 23 maart 2020 om 21:53
Ik denk dat de gemiddelde Nederlandse tuin er echt van gaat opknappen. Echt iedereen in mijn buurt zit al avonden aan een stuk in de tuin te dabben bij wijze van nieuwe veilige hobby.
maandag 23 maart 2020 om 22:05
1 juni is maar een datum. Niemand zegt dat dát het compleet wordt. Ja, hrote georganiseerde evenementen zullen niet doorgaan, maar dar zal nog wel doorlopen tot in augustus. Ik zou er niet van opkijken als we zelfs Lowlands cancelen. Je wil namelijk grote groepen zo lang mogelijk vermijden. Start voetbalcompetitie lijkt me een richtlijn voor einde augustus.
Maar dat betekend niet dat heel veel andere dingen niet al wel eerder kunnen. Denk aan eindexamen, schoolafscheid-feesten etc. Iets kleinschaliger. Bruiloften tot 100 bezoekers. Die kunnen ze allemaal vanaf elk gewenst moment weer toestaan ook vóór 1 juni.
Boodschap was: het is ons ernst.
Gericht aan de corona-tokkies die niet willen luisteren.
jouw leven is een keuze

maandag 23 maart 2020 om 22:11
Dat.2east schreef: ↑23-03-2020 22:051 juni is maar een datum. Niemand zegt dat dát het compleet wordt. Ja, hrote georganiseerde evenementen zullen niet doorgaan, maar dar zal nog wel doorlopen tot in augustus. Ik zou er niet van opkijken als we zelfs Lowlands cancelen. Je wil namelijk grote groepen zo lang mogelijk vermijden. Start voetbalcompetitie lijkt me een richtlijn voor einde augustus.
Maar dat betekend niet dat heel veel andere dingen niet al wel eerder kunnen. Denk aan eindexamen, schoolafscheid-feesten etc. Iets kleinschaliger. Bruiloften tot 100 bezoekers. Die kunnen ze allemaal vanaf elk gewenst moment weer toestaan ook vóór 1 juni.

maandag 23 maart 2020 om 22:17
Juist. Ik sprak vanmiddag ook weer iemand (door de telefoon) die zei ‘ja ik ben helemaal geisoleerd enzo, hartstikke saai, ja dit weekend niet hoor, toen zijn we gewoon met vrienden een biertje gaan drinken, je kunt moeilijk de hele tijd binnen zitten’2east schreef: ↑23-03-2020 22:051 juni is maar een datum. Niemand zegt dat dát het compleet wordt. Ja, hrote georganiseerde evenementen zullen niet doorgaan, maar dar zal nog wel doorlopen tot in augustus. Ik zou er niet van opkijken als we zelfs Lowlands cancelen. Je wil namelijk grote groepen zo lang mogelijk vermijden. Start voetbalcompetitie lijkt me een richtlijn voor einde augustus.

Voor dat soort mensen is deze boodschap. Voor mij wordt aankomende week niet anders dan vorige week.
maandag 23 maart 2020 om 22:22
Op de Corona-pijler vindt iedereen zichzelf weer die ene uitzondering die toch echt met kind boodschappen moet doen, of toch met 37,8 moet werken (want koorts pas vanaf 38,0), of.... of....Th∅rdis schreef: ↑23-03-2020 22:17Juist. Ik sprak vanmiddag ook weer iemand (door de telefoon) die zei ‘ja ik ben helemaal geisoleerd enzo, hartstikke saai, ja dit weekend niet hoor, toen zijn we gewoon met vrienden een biertje gaan drinken, je kunt moeilijk de hele tijd binnen zitten’![]()
Voor dat soort mensen is deze boodschap. Voor mij wordt aankomende week niet anders dan vorige week.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 maart 2020 om 22:34
maandag 23 maart 2020 om 22:34
Het gaat mij verdomme niet om mezelf dat ik binnen moet blijven en social distance en alles. Dat red ik wel.
Het gaat mij om de kleine ondernemer en de horeca.
En dat door al die idioten die afgelopen weekend lekker naar het strand, bos, intratuin etc gingen. Gezellig. Anderhalve meter: fuck, doen we niet.
Ik haat dat soort hersenlozen.
Het gaat mij om de kleine ondernemer en de horeca.
En dat door al die idioten die afgelopen weekend lekker naar het strand, bos, intratuin etc gingen. Gezellig. Anderhalve meter: fuck, doen we niet.
Ik haat dat soort hersenlozen.
Geen bijzonderheden