Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 23 maart 2020 om 22:53
Het gaat me, net als Yasmijn, niet om mezelf. Want ik (kantoorbaan) red het wel met thuisblijven.
Mijn gepensioneerde tantes snakken naar onderlinge contacten, naar samen bridgen, naar de kerk gaan (met koffiedrinken na afloop), naar koorzang, naar 60plus-yoga, naar de kleinkinderen toegaan. Die brave mensen hebben zelfs hun kleine groepjes tijdelijk opgeheven. De bijeenkomsten van 6 of 7 mensen hebben ze afgelast, uit plichtsgetrouwheid. Geen leesgroep meer bijvoorbeeld.
Ik ken zoveel mensen die binnenblijven. Terwijl ze dol zijn op sporten en socializen. Hyperactieve kinderen, die niet meer naar voetballen en zwemmen kunnen, waarvan de ouders thuis met de Wii met de kinderen gaan sporten.
Hier in de buurt zijn de straten uitgestorven.
En zo'n (procentueel) kleine groep eikels verpest het dan weer voor de rest.
Ook ouderen trouwens, die dan gezellig gaan winkelen. Een winkelier vertelde me: de ouderen hangen rond en hebben schijt aan 'regeltjes'.
Die ijszaak, leuk stel, pas begonnen, kan wel sluiten. De hardwerkende Chinees met zijn uitstekende eten, is nu afhankelijk van afhaal.
De timmerman, die geen nieuwe klussen krijgt.
Het reisbureautje, hier op de hoek van de straat.
Ze zijn allemaal de dupe.
Mijn gepensioneerde tantes snakken naar onderlinge contacten, naar samen bridgen, naar de kerk gaan (met koffiedrinken na afloop), naar koorzang, naar 60plus-yoga, naar de kleinkinderen toegaan. Die brave mensen hebben zelfs hun kleine groepjes tijdelijk opgeheven. De bijeenkomsten van 6 of 7 mensen hebben ze afgelast, uit plichtsgetrouwheid. Geen leesgroep meer bijvoorbeeld.
Ik ken zoveel mensen die binnenblijven. Terwijl ze dol zijn op sporten en socializen. Hyperactieve kinderen, die niet meer naar voetballen en zwemmen kunnen, waarvan de ouders thuis met de Wii met de kinderen gaan sporten.
Ook ouderen trouwens, die dan gezellig gaan winkelen. Een winkelier vertelde me: de ouderen hangen rond en hebben schijt aan 'regeltjes'.
Die ijszaak, leuk stel, pas begonnen, kan wel sluiten. De hardwerkende Chinees met zijn uitstekende eten, is nu afhankelijk van afhaal.

maandag 23 maart 2020 om 23:08
dinsdag 24 maart 2020 om 09:32
dinsdag 24 maart 2020 om 09:39
Dat állemaal! De horeca en andere ondernemers en hun medewerkers. Verschrikkelijk.Odense* schreef: ↑23-03-2020 22:53Het gaat me, net als Yasmijn, niet om mezelf. Want ik (kantoorbaan) red het wel met thuisblijven.
Geen bijzonderheden
dinsdag 24 maart 2020 om 09:57
Ja ik ook. De egoïsten die gewoon naar buiten gaan en er een familieuitje van maken. Het is mooi weer en de verwende prinsen en prinsessen willen graag naar buiten en die 1.5 meter geld alleen voor anderen en niet voor mijn kroost. Dat soort egoïsten moeten ze een paar duizend euro boete geven. En dat geld verdelen onder de kleine ondernemers en de horeca die de dupe zijn omdat ze noodgedwongen hun deuren moeten sluiten.yasmijn schreef: ↑23-03-2020 22:34Het gaat mij verdomme niet om mezelf dat ik binnen moet blijven en social distance en alles. Dat red ik wel.
Het gaat mij om de kleine ondernemer en de horeca.
En dat door al die idioten die afgelopen weekend lekker naar het strand, bos, intratuin etc gingen. Gezellig. Anderhalve meter: fuck, doen we niet.
Ik haat dat soort hersenlozen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 24 maart 2020 om 10:02
Helemaal eens. Door die verdomde aso's zitten miljoenen mensen hopeloos in de shit.charlottew88 schreef: ↑24-03-2020 09:57Ja ik ook. De egoïsten die gewoon naar buiten gaan en er een familieuitje van maken. Het is mooi weer en de verwende prinsen en prinsessen willen graag naar buiten en die 1.5 meter geld alleen voor anderen en niet voor mijn kroost. Dat soort egoïsten moeten ze een paar duizend euro boete geven. En dat geld verdelen onder de kleine ondernemers en de horeca die de dupe zijn omdat ze noodgedwongen hun deuren moeten sluiten.
Geen bijzonderheden

dinsdag 24 maart 2020 om 10:06
dinsdag 24 maart 2020 om 10:09
Ik zal jullie het nog sterker vertellen.
Mijn man is zondagavond in elkaar geslagen door 3 scooter kanslozen. Die stonden met die kutdingen vlak bij elkaar hier in de straat. Dus hij ging naar buiten om er wat van te zeggen, stop met die kloteherrie en ze op de regels te wijzen. Voordat ie het wist, grepen ze hem bij de keel, naar de grond geschopt en hij kreeg nog wat kopschoppen en iets met een ring waardoor hij een hele diepe snee in het voorhoofd heeft, gebroken neus en hersenschudding. Hij lag bewusteloos op straat, is even van de wereld geweest. Ik had dat allemaal niet door, niks gehoord want al in bed.
Hij kwam boven met zijn hoofd vol bloed. Ik kon op het bot kijken. Dus naar het ziekenhuis. Het enige wat ie nog zeker weet is dat er een wit scootertje bij betrokken was. En integraalhelmen dus de politie kan er niks mee.
Mijn man is zondagavond in elkaar geslagen door 3 scooter kanslozen. Die stonden met die kutdingen vlak bij elkaar hier in de straat. Dus hij ging naar buiten om er wat van te zeggen, stop met die kloteherrie en ze op de regels te wijzen. Voordat ie het wist, grepen ze hem bij de keel, naar de grond geschopt en hij kreeg nog wat kopschoppen en iets met een ring waardoor hij een hele diepe snee in het voorhoofd heeft, gebroken neus en hersenschudding. Hij lag bewusteloos op straat, is even van de wereld geweest. Ik had dat allemaal niet door, niks gehoord want al in bed.
Hij kwam boven met zijn hoofd vol bloed. Ik kon op het bot kijken. Dus naar het ziekenhuis. Het enige wat ie nog zeker weet is dat er een wit scootertje bij betrokken was. En integraalhelmen dus de politie kan er niks mee.
Geen bijzonderheden

dinsdag 24 maart 2020 om 10:12
yasmijn schreef: ↑24-03-2020 10:09Ik zal jullie het nog sterker vertellen.
Godsamme zeg! Wat een naar verhaal. Wat ontzettend shit dat de politie hier niets mee kan. Wat een verschrikkelijke aso's zijn er toch! Veel sterkte voor jullie

dinsdag 24 maart 2020 om 10:13
Mods hebben gewoon geen fuck met de inhoud van een topic te maken. Het is gewoon belachelijk hoe ze op de inhoud modereren. Je gaat toch geen topic leeggooien omdat het woord bloemkool gebruikt wordt.
10 posts in 2 pagina's zijn verwijderd. Dan is dat niet meer off-topic, dan gaat het topic blijkbaar daar ook over.
10 posts in 2 pagina's zijn verwijderd. Dan is dat niet meer off-topic, dan gaat het topic blijkbaar daar ook over.

dinsdag 24 maart 2020 om 10:24
yasmijn schreef: ↑24-03-2020 10:09Ik zal jullie het nog sterker vertellen.
Jesus! wat erg!
dinsdag 24 maart 2020 om 10:28