Napraattopic deel 147, met geklets!

23-10-2021 22:16 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 147!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-10-2021 15:50
hopen op maatregelen speciaal voor hen!
Beter kunnen ze de ongevaccineerden uit de ziekenhuizen houden, zet centraal in de biblebelt een zorgunit voor hen neer en behandel ze daar, kan de zorg in het ziekenhuis doorgaan.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Lady*Voldemort schreef:
25-10-2021 17:09
Dat gaat natuurlijk niet, daar gaat enige voorbereiding aan vooraf.

Sommige dingen kunnen toch meteen? Zoals mondkapjesplicht en thuiswerken.
Alle reacties Link kopieren
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 17:25
Beter kunnen ze de ongevaccineerden uit de ziekenhuizen houden, zet centraal in de biblebelt een zorgunit voor hen neer en behandel ze daar, kan de zorg in het ziekenhuis doorgaan.
Voor de zorg is iedereen gelijk
Ook mensen die domme dingen doen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-10-2021 17:30
Voor de zorg is iedereen gelijk
Ook mensen die domme dingen doen
Je onthoudt ze toch geen zorg, die krijgen ze gewoon, alleen haal je ze weg uit het ziekenhuis zodat daar de andere zorg door kan gaan en de medici daar niet constant mensen af hoeven te bellen, je hebt nu toch ook speciale centra voor specifieke zorg.
leefvandaag wijzigde dit bericht op 25-10-2021 17:40
0.13% gewijzigd
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 17:35
Je onthoud ze toch geen zorg, die krijgen ze gewoon, alleen haal je ze weg uit het ziekenhuis zodat daar de andere zorg door kan gaan en de medici daar niet constant mensen af hoeven te bellen, je hebt nu toch ook speciale centra voor specifieke zorg.
Lijkt mij onzinnig plan, maar werp eens een balletje op
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 17:35
Je onthoudt ze toch geen zorg, die krijgen ze gewoon, alleen haal je ze weg uit het ziekenhuis zodat daar de andere zorg door kan gaan en de medici daar niet constant mensen af hoeven te bellen, je hebt nu toch ook speciale centra voor specifieke zorg.

En wie gaan die keet bemannen dan? Je hebt toch personeel nodig.
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 17:25
Beter kunnen ze de ongevaccineerden uit de ziekenhuizen houden, zet centraal in de biblebelt een zorgunit voor hen neer en behandel ze daar, kan de zorg in het ziekenhuis doorgaan.
En waar haal je het personeel vandaan? En de apparatuur? En het gebouw?

Ik stel maar wat domme vragen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-10-2021 17:52
En waar haal je het personeel vandaan? En de apparatuur? En het gebouw?

Ik stel maar wat domme vragen hoor.
Ik weet dat het niet kan, maar stiekem denk ik dat een noodhospitaaltent in een uithoek met een hek eromheen en een hijgerige cameraploeg erin best wel indruk zou maken. Weet je die frontberichten nog? Nunununu *denk kermismuziekje er even bij* de opvollllllger van frontberichten: spijsoijspijspijtttberichten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-10-2021 17:52
En waar haal je het personeel vandaan? En de apparatuur? En het gebouw?

Ik stel maar wat domme vragen hoor.
Tijdens de eerste lockdown vorig jaar hadden ze voor veel geld op een aantal plaatsen ruimtes hier voor ingericht met apparatuur, deze zijn toen niet gebruikt, apparatuur en ruimte is wel te vinden, personeel is moeilijker, misschien als je het aantrekkelijk maakt qua salaris, via de medische uitzendbureaus, ZZP-ers…..

Het is maar een idee, ik heb geen uitgewerkt plan liggen.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 18:06


Het is maar een idee, ik heb geen uitgewerkt plan liggen.
Nee, dat vermoeden had ik al :D
Wat mij betreft mogen er speciale regels voor de ongevaccineerden komen. Dan maar een tweedeling, die is er toch al.

Betalen voor TvT of gewoon helemaal geen uitjes meer.

Ik vind het allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Leefvandaag schreef:
25-10-2021 17:35
Je onthoudt ze toch geen zorg, die krijgen ze gewoon, alleen haal je ze weg uit het ziekenhuis zodat daar de andere zorg door kan gaan en de medici daar niet constant mensen af hoeven te bellen, je hebt nu toch ook speciale centra voor specifieke zorg.
en waar haal jij het personeel vandaan wat voor die zorg moet gaan zorgen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lady*Voldemort schreef:
25-10-2021 17:52
En waar haal je het personeel vandaan? En de apparatuur? En het gebouw?

Ik stel maar wat domme vragen hoor.

Het duurt nog een week tot de persconferentie. Werken ze maar een beetje door.

:biggrin:
rosanna08 schreef:
25-10-2021 18:17
en waar haal jij het personeel vandaan wat voor die zorg moet gaan zorgen?
Sociale werkplaats.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-10-2021 16:56
Die van ons is verzet van komende vrijdag naar morgen. Het gaat pijlsnel hier. Geen cijfers van zaterdag tot dinsdag in de media, maar vorige week was er opeens een verdubbeling. 6500 besmettingen per dag. Dus ik denk afgelopen dagen nog meer.
Echt bizar bij jullie en in jouw buurt! Schoonvader kreeg zaterdag een sms dat hij moest testen .... (Bericht was voor interpretatie vatbaar, schoonvader helemaal in de stress.Het is zo druk dat er niet meer gebeld wordt). Dus hij naar de testlocatie en daar stond een rij tot 2 straten verder. Iedereen moest online een afspraak maken. Dat heb ik voor hem gedaan. Hij kan morgen, dinsdag, eind van de middag pas testen!
oudblond wijzigde dit bericht op 25-10-2021 18:51
0.81% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
feow schreef:
25-10-2021 18:03
Ik weet dat het niet kan, maar stiekem denk ik dat een noodhospitaaltent in een uithoek met een hek eromheen en een hijgerige cameraploeg erin best wel indruk zou maken. Weet je die frontberichten nog? Nunununu *denk kermismuziekje er even bij* de opvollllllger van frontberichten: spijsoijspijspijtttberichten.
Soort big brother. En dan mogen we elke week iemand wegstemmen en daar trekken ze dan letterlijk de stekker uit. Ik zou dit concept snel vastleggen, kan je/we rijk mee worden!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-10-2021 17:30
Voor de zorg is iedereen gelijk
Ook mensen die domme dingen doen
En gelukkig maar. (Hoe pissig ik ook op sommige mensen ben).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-10-2021 17:38
Lijkt mij onzinnig plan, maar werp eens een balletje op
Het plan is niet onzinnig. Het tijdsbestek om tot zoiets te komen is dat wel want dat 'lost' nu niets op.
oudblond wijzigde dit bericht op 25-10-2021 18:48
6.28% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben ook voor alle niet-gevaccineerde leerlingen thuisonderwijs. Mijn leven wordt een makkie :heart:
Waarom niet testen bij de ingang van het ziekenhuis of eerder thuis?

Het zelfde voor huisartsenpraktijken, hier hoef je geen mondkapje meer op en het apparaat om je handen te ontsmetten bij de ingang is ook weg. Ik van dat raar, zeker bij een huisartsenpraktijk. De huisartsen zelf dragen wel mondkapjes.
doornroosje9 schreef:
25-10-2021 16:56
Die van ons is verzet van komende vrijdag naar morgen. Het gaat pijlsnel hier. Geen cijfers van zaterdag tot dinsdag in de media, maar vorige week was er opeens een verdubbeling. 6500 besmettingen per dag. Dus ik denk afgelopen dagen nog meer.
Hier was twee weken geleden een uitbraak in een rusthuis. 16 besmettingen en 2 mensen overleden :'(
Ongevaccineerden Belgen kunnen zonder problemen zonder test of QR het uitgaansleven in.
Veel mensen die niet gevaccineerd zijn die in de grensstreek wonen komen hier op restaurant/café omdat er geen QR of test verplicht is. Ik hoop dat ze dat gaan instellen vanaf deze week.
Alle reacties Link kopieren
Zuurkoolstamppot met rookworst.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
O, hiér zitten jullie!
:whut:
Alle reacties Link kopieren
Kom net uit de sportschool, prima plek om ook qr-codes in te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
25-10-2021 18:44
Echt bizar bij jullie en in jouw buurt! Schoonvader kreeg zaterdag een sms dat hij moest testen .... (Bericht was voor interpretatie vatbaar, schoonvader helemaal in de stress.Het is zo druk dat er niet meer gebeld wordt). Dus hij naar de testlocatie en daar stond een rij tot 2 straten verder. Iedereen moest online een afspraak maken. Dat heb ik voor hem gedaan. Hij kan morgen, dinsdag, eind van de middag pas testen!
Yep, we zijn niet rood meer, maar paars ofzo. :rofl:

Er wordt gesms't ipv gebeld. Kunnen het niet bijhouden.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven