Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Morrigan- schreef op 24 augustus 2015 @ 20:00:

trouwens, door de eerdere discussie hier over wel of niet zwemlessen voor kinderen vroeg ik me vandaag toch wel af waar het aan gelegen kan hebben dat een 14-jarige jongen is verdronken in de maarsseveense plassen. wat een trieste gebeurtenis weer.

het schijnt dat er dit jaar al veel meer verdrinkingen zijn geweest dan het hele vorige jaar.Niet (goed genoeg) kunnen zwemmen kan 1 van de redenen zijn maar het ook een andere oorzaak hebben
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 20:22:

[...]

Niet (goed genoeg) kunnen zwemmen kan 1 van de redenen zijn maar het ook een andere oorzaak hebben

dat klopt, dat meldt de reddingsbrigade ook in hun berichtgeving over de vele verdrinkingen.

maar wat ik al zei, door die discussie hier eerder stelde ik mezelf wel die vraag toen ik dat nieuws vandaag las
quote:Morrigan- schreef op 24 augustus 2015 @ 20:31:

[...]

dat klopt, dat meldt de reddingsbrigade ook in hun berichtgeving over de vele verdrinkingen.

maar wat ik al zei, door die discussie hier eerder stelde ik mezelf wel die vraag toen ik dat nieuws vandaag lasWat is je vraag dan precies?
Je bent zelf een theepot
Solomam, ik neem aan dat je had gezien dat ik die glazen bol weer over je heg had gegooid.
Je bent zelf een theepot
quote:Morrigan- schreef op 24 augustus 2015 @ 20:00:

trouwens, door de eerdere discussie hier over wel of niet zwemlessen voor kinderen vroeg ik me vandaag toch wel af waar het aan gelegen kan hebben dat een 14-jarige jongen is verdronken in de maarsseveense plassen. wat een trieste gebeurtenis weer.

het schijnt dat er dit jaar al veel meer verdrinkingen zijn geweest dan het hele vorige jaar.Omdat hij niet kon zwemmen hoorde ik op t nieuws.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 20:36:

Solomam, ik neem aan dat je had gezien dat ik die glazen bol weer over je heg had gegooid.

Ja, wel jammer, glazen bol aan gruzelementen.

Maar goed, we hebben er even plezier van gehad.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 20:36:

[...]

Wat is je vraag dan precies?

wat de oorzaak is van zijn verdrinking.

dat vraag ik me normaal niet af, maar ik hoorde het bericht en moest terugdenken aan de discussie van laatst die hier werd gevoerd.
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 20:48:

[...]

Omdat hij niet kon zwemmen hoorde ik op t nieuws.ik lees 't net ook inderdaad

http://www.metronieuws.nl ... -in-maarsseveense-plassen
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 20:48:

[...]

Omdat hij niet kon zwemmen hoorde ik op t nieuws.

Zwemles was totaal niet belangrijk hoorde ik hier laatst. Je moet je kinderen gewoon uit de buurt van water houden.

Het aantal kinderen dat verdrinkt omdat het niet kan zwemmen stijgt! Erg
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:03:

[...]

Zwemles was totaal niet belangrijk hoorde ik hier laatst. Je moet je kinderen gewoon uit de buurt van water houden.

Het aantal kinderen dat verdrinkt omdat het niet kan zwemmen stijgt! ErgDaarmee bevestig je toch juist dat je kinderen die niet kunnen zwemmen uit de buurt van water moet houden?
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:07:

[...]

Daarmee bevestig je toch juist dat je kinderen die niet kunnen zwemmen uit de buurt van water moet houden?Een 14 jarige zonder zwemdiploma moet inderdaad altijd onder toezicht van moeder blijven. Hopelijk als hij 18 wordt kan zijn vriendin het toezicht overnemen
quote:Morrigan- schreef op 24 augustus 2015 @ 20:57:

[...]

ik lees 't net ook inderdaad

http://www.metronieuws.nl ... -in-maarsseveense-plassen

Ik denk dat veel ( de meeste) verdrinkingen het gevolg zijn van niet goed genoeg kunnen zwemmen. Je A is net voldoende om je hoofd boven water te houden in het zwembad. Dan moet er ook niets geks gebeuren.

Zwemmen in open water is weer heel anders, je schat maar zo,de situatie verkeerd in.

Mijn oudste kan heel,goed zwemmen, fysiek ook nog eens sterk en geen lefgozertje (v), toch verzoop ze bijna in een rivier van nog geen 20 cm diep.
Je bent zelf een theepot
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:10:

[...]

Een 14 jarige zonder zwemdiploma moet inderdaad altijd onder toezicht van moeder blijven. Hopelijk als hij 18 wordt kan zijn vriendin het toezicht overnemen

Even heel ongenuanceerd: buitenlandse jongen, geen zwemles gehad, maar wel losgelaten door zijn ouders.

Ja, dat is stom.

Het gaat met 14 jaar allang niet meer om toezicht, maar om inzicht in eigen kunnen. Mijn kind weet heel goed dat hij niet goed genoeg kan zwemmen om zomaar ergens het water in te gaan.
Maar hoe zit het dan met mensen van vóór de zwemdiploma?

Mijn beide ouders hebben nooit een diploma gehaald maar zwemmen zich een slag in de rondte in zwembaden, meren, rivieren en zeeën van Amsterdam tot letterlijk in Tokio.

En ze zwommen in allerlei landen in stromende riviertjes en beken met mijn broer en mij.

Stom geluk dat ze nog leven?
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:07:

[...]

Daarmee bevestig je toch juist dat je kinderen die niet kunnen zwemmen uit de buurt van water moet houden?Nee. Daarmee bevestig je dat een kind moet leren zwemmen.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 21:12:

[...]

Ik denk dat veel ( de meeste) verdrinkingen het gevolg zijn van niet goed genoeg kunnen zwemmen. Je A is net voldoende om je hoofd boven water te houden in het zwembad. Dan moet er ook niets geks gebeuren.

Zwemmen in open water is weer heel anders, je schat maar zo,de situatie verkeerd in.

Mijn oudste kan heel,goed zwemmen, fysiek ook nog eens sterk en geen lefgozertje (v), toch verzoop ze bijna in een rivier van nog geen 20 cm diep.Iemand die niet kan zwemmen en niet waterwijs is kan het gevaar niet inschatten. Veel zwemmers kunnen dat nog niet eens. Ik snap niet dat je zo volhardt in je stelling dat zwemles overbodig is. Zwemles is heel erg nodig.
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:13:

[...]

Even heel ongenuanceerd: buitenlandse jongen, geen zwemles gehad, maar wel losgelaten door zijn ouders.

Ja, dat is stom.

Het gaat met 14 jaar allang niet meer om toezicht, maar om inzicht in eigen kunnen. Mijn kind weet heel goed dat hij niet goed genoeg kan zwemmen om zomaar ergens het water in te gaan.Ja hoor, een puber met inzicht in eigen kunnen. Natuurlijk.
quote:Eleonora schreef op 24 augustus 2015 @ 21:15:

Mijn beide ouders hebben nooit een diploma gehaald maar zwemmen zich een slag in de rondte in zwembaden, meren, rivieren en zeeën van Amsterdam tot letterlijk in Tokio.

En ze zwommen in allerlei landen in stromende riviertjes en beken met mijn broer en mij.

Uiteraard.

Helaas worden zaken vaak enorm uit z'n verband gerukt.

Ik snap heus wel dat door ieder kind zwemdiploma's te laten halen het aantal kinderen dat verdrinkt vermoedelijk afneemt.

Maar dat kun je ook op andere manieren voor elkaar krijgen.
ja door aan een paaltje vast te binden Ofzo
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 21:17:

[...]

Ja hoor, een puber met inzicht in eigen kunnen. Natuurlijk.Wat dit betreft wel. Pubers zijn niet achterlijk, alleen soms wat roekeloos. Daar helpt een zwemdiploma niet tegen.
quote:Eleonora schreef op 24 augustus 2015 @ 21:15:

Mijn moeder is ouder dan de jouwe denk ik zomaar en die heeft wel een diploma

Vroeger leerde je zwemmen van je ouders, broers, zussen, de buurvrouw, je vrienden. Als je geluk had. En anders kon je het niet (goed genoeg) en verzoop je niet als je geluk had.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:16:

[...]

Iemand die niet kan zwemmen en niet waterwijs is kan het gevaar niet inschatten. Veel zwemmers kunnen dat nog niet eens. Ik snap niet dat je zo volhardt in je stelling dat zwemles overbodig is. Zwemles is heel erg nodig.

Ik snap niet dat iedereen zo klakkeloos dat soort conclusies overneemt.

Want als ik mijn kind kan behoeden voor verdrinken, dan kunnen andere ouders dat toch ook? Ik doe echt niets bijzonders hoor, ik let alleen wel op of hij in de buurt van water komt.

En ik heb gezorgd dat ze al vroeg in aanraking kwamen met water, dus dat ze watervrij zijn. Waterwijs ook wel daardoor denk ik.
Ik heb een déja-vu. Deze discussie is toch pas geweest?
24/7
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:16:

[...]

Iemand die niet kan zwemmen en niet waterwijs is kan het gevaar niet inschatten. Veel zwemmers kunnen dat nog niet eens. Ik snap niet dat je zo volhardt in je stelling dat zwemles overbodig is. Zwemles is heel erg nodig.

Oh, ik heb nergens dat laatste gezegd, mijn kinderen hebben A, B en C en 2 zelfs nog meer. Ik ben pro diploma.

Ik bedoelde met mijn opmerking iets anders
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven