Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Goede-Fee schreef op 13 september 2015 @ 12:22:

Ik denk dat het ook gewenning is, zout en zoet word overal flink aan toegevoegd om meerdere redenen.

Dat is dan wat je gewend bent Als je zelf eten kruid en minder zout en suiker gebruikt en meer verse kruiden mis je het niet meer maar valt het wel op als je weer een pakje/zakje ect eet.

Ieder moet zelf weten wat ze lekker vinden en of ze wel of niet zo willen eten.

Maar zout kan een functie hebben maar vaak is het een goedkope smaakmaker en kan je gerecht best zonder.

Groente? Eens. Vlees/ Vis? Eens mits anders gekruid

Gebak en brood? oneens
Zoutloos brood is niet te hachelen. Dat weet ik nog van mijn zwangerschap toen ik zoutloos moest.

Gadverdámme!
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 september 2015 @ 12:23:

[...]

je pakt een beetje zout tussen duim en wijsvinger.

Zout is een smaakversterkerJa dat weet jij, dat weet ik. De gemiddelde mens die dagelijks pakjes en zakjes eet vindt fat al snel smakeloos.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 september 2015 @ 12:23:

[...]

Groente? Eens. Vlees/ Vis? Eens mits anders gekruid

Gebak en brood? oneensIk zei ook vaak en niet altijd. . Ik heb die post al aangepast
quote:Goede-Fee schreef op 13 september 2015 @ 12:26:

[...]

Ik zei ook vaak en niet altijd. . Ik heb die post al aangepast
Echt grappig, niemand heeft het over helemaal overal weglaten of geheel zoutloos eten en toch word dat wel meteen aangenomen.
quote:Goede-Fee schreef op 13 september 2015 @ 12:27:

Echt grappig, niemand heeft het over helemaal overal weglaten of geheel zoutloos eten en toch word dat wel meteen aangenomen.Ik schreef dat volgens mij. Ik had ergens gehoord dat het beter was om zout weg te laten en daar was/ben ik het dus niet mee eens.
quote:Sidroht schreef op 13 september 2015 @ 12:01:

[...]

Zeg mutsefluts, dat was geen baan. En wat heb jij toch een talent voor dingen niet goed lezen, reageren op het meest onbelangrijke deel en totaal bizarre conclusies trekken.Mijn excuses dat ik niet goed kan lezen of begrijpen. Gelukkig ben jij flexibel in de omgang met mensen en maak je geen onderscheid in afkomst, cultuur, religie, rijk of arm, dom of slim, oud of jong, sexuele geaardheid, man of vrouw, opleiding, uiterlijk , voedingsgewoonten, enz.enz.quote:Sidroht schreef op 12 september 2015 @ 14:51:

.............................

................ Er is altijd gezeik op de mods. Ik ben ook ergens anders mod geweest en het is een kutbaan. Je doet het nooit goed..........

.....................
LOEP ME MAAR aub.
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 12:23:

[...]

Ik durf te wedden van wel. Want voor de rest had ze precies hetzelfde gedaan als anders. Ik stond er namelijk naast.Ik durf te wedden van niet. Zeker bij appeltaart deeg is ook de omgevingstemperatuur van belang, en het terugkoelen van het deeg. Ook is een ei, niet altijd heel gelijk. Ook boter kan per merk verschillen in hardheid, wat duidelijk iets met je deeg doet. En vijf gram boter of meel, meer of minder kan ook de structuur laten mislukken.
quote:missie_m schreef op 13 september 2015 @ 11:55:

[...]

Dus LV heeft hier huilend afscheid genomen omdat Eindeloos (en nog iemand?) hem/haar heeft geblockt op FB. Zo was het toch?Wat zei je ook alweer over plank misslaan en plank voor je bord??
Je bent zelf een theepot
quote:fietsie schreef op 13 september 2015 @ 12:30:

[...]

Ik durf te wedden van niet. Zeker bij appeltaart deeg is ook de omgevingstemperatuur van belang, en het terugkoelen van het deeg. Ook is een ei, niet altijd heel gelijk. Ook boter kan per merk verschillen in hardheid, wat duidelijk iets met je deeg doet. En vijf gram boter of meel, meer of minder kan ook de structuur laten mislukken.Ik hoef me niet te verdedigen, maar doe het toch. Mijn moeder bakt al meer dan 30 jaar dezelfde appeltaart. En zelden is hij mislukt. Maar toen ze het zout vergat was hij niet te pruimen en het deeg was daadwerkelijk anders.
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 12:28:

[...]

Ik schreef dat volgens mij. Ik had ergens gehoord dat het beter was om zout weg te laten en daar was/ben ik het dus niet mee eens.Niet alleen jij Elfje
quote:missie_m schreef op 13 september 2015 @ 12:29:

[...]

Mijn excuses dat ik niet goed kan lezen of begrijpen. Gelukkig ben jij flexibel in de omgang met mensen en maak je geen onderscheid in afkomst, cultuur, religie, rijk of arm, dom of slim, oud of jong, sexuele geaardheid, man of vrouw, opleiding, uiterlijk , voedingsgewoonten, enz.enz.

[...]

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

[...]

Mijn excuses dat ik niet goed kan lezen of begrijpen. Gelukkig ben jij flexibel in de omgang met mensen en maak je geen onderscheid in afkomst, cultuur, religie, rijk of arm, dom of slim, oud of jong, sexuele geaardheid, man of vrouw, opleiding, uiterlijk , voedingsgewoonten, enz.enz.

[...]

SIDROHT SCHREEF OP 12 SEPTEMBER 2015 @ 14:51:

.............................

................ Er is altijd gezeik op de mods. Ik ben ook ergens anders mod geweest en het is een kutbaan. Je doet het nooit goed..........

---------------------------------------------------------------------------------

Zo heb ik het ook gelezen,

Missie-m,

Wat mij betreft krijg je de 'gouden speldeprik van de dag' voor je opmerking.

Ik ben der weer!!!!!!!!!

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 12:33:

[...]

Ik hoef me niet te verdedigen, maar doe het toch. Mijn moeder bakt al meer dan 30 jaar dezelfde appeltaart. En zelden is hij mislukt. Maar toen ze het zout vergat was hij niet te pruimen en het deeg was daadwerkelijk anders.Waarschijnlijk was het deeg droger en smaaklozer. Zout trekt vocht aan en verbetert de gluten structuur.
Missie-M we gaan naar Specsavers

2 brillen halen - 1 betalen.

Ik trakteer
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:yette schreef op 13 september 2015 @ 12:44:

[...]

Waarschijnlijk was het deeg droger en smaaklozer. Zout trekt vocht aan en verbetert de gluten structuur.Ja, dat was het.
Ik lig weer in bed. Filmpje kijken, beetje snacken
Nu heb ik zin om te bakken
quote:hatsetats schreef op 13 september 2015 @ 12:48:

Ik lig weer in bed. Filmpje kijken, beetje snackenIk wil ook een film kijken. Heb je tips?
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:hatsetats schreef op 13 september 2015 @ 12:48:

Ik lig weer in bed. Filmpje kijken, beetje snackenKlinkt goed!
Ik voeg zelf nooit ergens zout aan toe. Ik kook wel eens met zakjes en dat is dan goed voor mijn zoutgemiddelde, denk ik dan maar.

Sidroth ik las je melding in het modtopic, ik heb gisteren ook een PM van die forummer gekregen. Groot compliment voor mijn goeie post hier. Geen haar op mn hoofd die het zou aangeven bij de mods

[...]

[...]

Wat jij wil. Gebed zonder end dit.
quote:elfje12 schreef op 13 september 2015 @ 12:50:

[...]

Klinkt goed!Hahahaha tot je weet wat ik snack: appeltje, bakje kwark, havermout met kaneel en wat gedroogde moerbeien
quote:Katania schreef op 13 september 2015 @ 12:50:

[...]

Ik wil ook een film kijken. Heb je tips?Ik kijk dirty dancing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven