Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Sidroht schreef op 14 september 2015 @ 11:48:

[...]

Nee zeg.

Maar toen ik Thordis heette werd ik vaak aangezien voor een man.Had ik nooit bij jou.
quote:Solomio schreef op 14 september 2015 @ 11:50:

[...]

Ik denk dat nu velen toch dat kont kussen nog eens gaan heroverwegen.

[...]

Ik werd in een vorig leven hier steeds aangezien voor Marokkaan. Misschien vanwege mijn constante stroom liefdesbetuigingen aan ali b (die alle Marokkanen die ik ken diep haten dus dat begrijp ik ook niet).
quote:yasmijn schreef op 14 september 2015 @ 11:50:

[...]

Had ik nooit bij jou.Geen idee verder hoor, maar er schijnt zoiets te zijn als een 'mannelijke' en een 'vrouwelijke' schrijfstijl. Op een ander forum (waar ik vaak wat meer to the point schreef dan hier) werd ik ook vaak aangezien voor man. Wat die stijlen dan precies inhouden weet ik ook niet, en het lijkt me ook een beetje achterhaald om te veronderstellen dat een 'mannelijke' schrijfstijl alleen is voorbehouden aan mensen met een piemel, en vice versa.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 11:55:

Ik werd in een vorig leven hier steeds aangezien voor Marokkaan. Misschien vanwege mijn constante stroom liefdesbetuigingen aan ali b (die alle Marokkanen die ik ken diep haten dus dat begrijp ik ook niet).Heb je misschien een enórm grote piemel?
Ik vind het ook niks, Ali B.

Ben ik nu een Marokkaan?

Bij sommigen twijfel ik wel eens, maar GG noemt het toch ook af en toe?

[...]

[...]

Daarom is het denk ik ook verwijderd. Het was gewoon ordinair hengelen.

@Liubi: Excuse me for my testosteron (die specifieke smiley vind ik om de een of andere reden echt bij mannen passen - niet per se de leuke mannen, trouwens)

@FG: Iedereen weet toch al lang dat jij een Marokkaan bent. Probeer je dat nou nog te verbergen?

Ik ben trouwens aangekomen. Moet nu werken, iedereen heel erg bedankt voor de lieve woorden.
IMHO
quote:Sidroht schreef op 14 september 2015 @ 11:56:

[...]

Heb je misschien een enórm grote piemel?
Wat mij wel opvalt in het vluchtelingendebat is dat er geen nuance aanwezig is, of je bent voor of je bent faliekant tegen. Waar is het midden gebleven? Waarom mogen er geen vragen gesteld worden bij deze crisis?
Ik dacht dat jij daarvoor was aangenomen cateautje.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 13:14:

Ik dacht dat jij daarvoor was aangenomen cateautje.

Als het wat schuift graag.

Zonder dollen. Er is geen nuance aanwezig en ik denk dat dat niet het beste uitgangspunt is, of je nu voor bent of tegen de opvang van vluchtelingen.
quote:Cateautje schreef op 14 september 2015 @ 12:56:

Wat mij wel opvalt in het vluchtelingendebat is dat er geen nuance aanwezig is, of je bent voor of je bent faliekant tegen. Waar is het midden gebleven? Waarom mogen er geen vragen gesteld worden bij deze crisis?

Er is, of liever gezegd, was, zat nuance maar daar werd zo overheen geschreeuwd dat het de moeite niet meer waard is. Wat mij betreft in ieder geval.

Wie nog wel zoveel geduld heeft; petje af.
quote:Star schreef op 14 september 2015 @ 13:20:

[...]

Er is, of liever gezegd, was, zat nuance maar daar werd zo overheen geschreeuwd dat het de moeite niet meer waard is. Wat mij betreft in ieder geval.

Wie nog wel zoveel geduld heeft; petje af.Ik heb een vraag gesteld en heb zeer geduldig en vriendelijk antwoord gekregen, dus de fut zit er nog in bij bepaalde forummers.
quote:Cateautje schreef op 14 september 2015 @ 12:56:

Wat ik ook zo bizar vind, is het gemekker over de smartphones en de dure kleren.

Een vluchteling dient uiteraard altijd arm te zijn, dat moet. Anders ben je geen vluchteling , als je een iPhone hebt dan kun je geen vluchteling zijn. Onmogelijk.

Het komt niet in ze op dat deze mensen gewone banen hadden, artsen, ambtenaren, ingenieurs, slagers, verpleegkundigen, docenten, magazijnbeheerders en noem alles maar op. Met gewone salarissen.

Dat ze vluchten voor een kapot gebombardeerd land, waar niets meer over is, met een eng regime.

Dat ze vluchten voor geweld en bommen en een veilig heenkomen zoeken.

Maar hee, dat kan niet als je met een iPhone loopt te wapperen. Die had je kennelijk in de zee moeten gooien want je bent niet geloofwaardig meer als vluchteling want je had toch geld om dat ding te kopen?

Dan moet je gewoon in dat land blijven waar je de bommen om de oren vliegen.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo denken. Maar die zijn er legio, gezien alleen al dit forum.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Katania schreef op 14 september 2015 @ 13:35:

[...]

Wat ik ook zo bizar vind, is het gemekker over de smartphones en de dure kleren.

Een vluchteling dient uiteraard altijd arm te zijn, dat moet. Anders ben je geen vluchteling , als je een iPhone hebt dan kun je geen vluchteling zijn. Onmogelijk.

Het komt niet in ze op dat deze mensen gewone banen hadden, artsen, ambtenaren, ingenieurs, slagers, verpleegkundigen, docenten, magazijnbeheerders en noem alles maar op. Met gewone salarissen.

Dat ze vluchten voor een kapot gebombardeerd land, waar niets meer over is, met een eng regie.

Dat ze vluchten voor geweld en bommen en een veilig heenkomen zoeken.

Maar hee, dat kan niet als je met een iPhone loopt te wapperen. Die had je kennelijk in de zee moeten gooien want je bent niet geloofwaardig meer als vluchteling want je had toch geld om dat ding te kopen?

Dan moet je gewoon in dat land blijven waar je de bommen om de oren vliegen.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die zo denken. Maar die zijn er legio, gezien alleen al dit forum.

Ja, die zijn er legio.

Er was eens een docu op tv over armoede in Tilburg en er was een vrouw met drie kleine kindjes en die ging het avondeten maken. Zij trok een blik tomatensoep open en dat aten zij met z'n vieren met wat witbrood. Er was een hele discussie aan de gang hier over die docu en tot mijn verbijstering werd er geopperd dat die vrouw vast niet zo arm was, want dat blik soep was van Unox en als je arm bent, dan ga je naar de Aldi. Echt waar. Die vrouw had 1,65 uitgegeven voor het avondeten voor 4 personen.
Dat bedoel ik.

Het zwart-wit denken is gewoon griezelig.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Cateautje schreef op 14 september 2015 @ 13:43:

[...]

Ja, die zijn er legio.

Er was eens een docu op tv over armoede in Tilburg en er was een vrouw met drie kleine kindjes en die ging het avondeten maken. Zij trok een blik tomatensoep open en dat aten zij met z'n vieren met wat witbrood. Er was een hele discussie aan de gang hier over die docu en tot mijn verbijstering werd er geopperd dat die vrouw vast niet zo arm was, want dat blik soep was van Unox en als je arm bent, dan ga je naar de Aldi. Echt waar. Die vrouw had 1,65 uitgegeven voor het avondeten voor 4 personen.Was dat niet diezelfde vrouw die naast haar pakket van de voedselbank nog ¤90 weekgeld van de bewindvoerder kreeg?
quote:Cateautje schreef op 14 september 2015 @ 13:43:

[...]

Ja, die zijn er legio.

Er was eens een docu op tv over armoede in Tilburg en er was een vrouw met drie kleine kindjes en die ging het avondeten maken. Zij trok een blik tomatensoep open en dat aten zij met z'n vieren met wat witbrood. Er was een hele discussie aan de gang hier over die docu en tot mijn verbijstering werd er geopperd dat die vrouw vast niet zo arm was, want dat blik soep was van Unox en als je arm bent, dan ga je naar de Aldi. Echt waar. Die vrouw had 1,65 uitgegeven voor het avondeten voor 4 personen.Misschien had die vrouw dat blik unox soep gekocht toen het 1+1 gratis was, dan geef ik haar groot gelijk dat ze dat koopt.
quote:rosemetijs schreef op 14 september 2015 @ 13:48:

[...]

Was dat niet diezelfde vrouw die naast haar pakket van de voedselbank nog ¤90 weekgeld van de bewindvoerder kreeg?Volgens mij niet, maar dat weet ik niet meer zeker. Is al een paar jaar geleden.
quote:-RoseRed- schreef op 14 september 2015 @ 13:50:

[...]

Misschien had die vrouw dat blik unox soep gekocht toen het 1+1 gratis was, dan geef ik haar groot gelijk dat ze dat koopt.
quote:Cateautje schreef op 14 september 2015 @ 13:51:

[...]

Het is toch lekkerder dan de Aldi blik tomatensoep.
Ik krijg hier een appelflauwte van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven