Napraattopic deel 45

29-11-2015 23:00 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Soms vertellen mensen (hier) hun verhaal omdat ze het kwijt willen. En omdat ze op zoek zijn naar een luisterend oor. En behoefte hebben aan een knuffel...

Niet of hun verhaal/verdriet afgemeten te hebben ten opzichte van andere wel of niet vergelijkbare situaties...
quote:Corona67 schreef op 02 december 2015 @ 19:53:

Soms vertellen mensen (hier) hun verhaal omdat ze het kwijt willen. En omdat ze op zoek zijn naar een luisterend oor. En behoefte hebben aan een knuffel...

Niet of hun verhaal/verdriet afgemeten te hebben ten opzichte van andere wel of niet vergelijkbare situaties...Eens. Het is geen wedstrijd.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2015 @ 18:31:

[...]

Niet om lullig te doen maar we gaan allemaal grote verliezen meemaken. Niet iedereen verliest zijn kind, wel andere geliefden.

Natuurlijk gaan en/of hebben we allemaal geliefden verloren.

Vandaag ging het hier specifiek over; als jong kind je moeder verliezen, als a.s. moeder je voldragen kind verliezen, als ouders van 60-70 kinderen verliezen.

Dat hoeft niet iedereen - gelukkig maar- mee te maken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 02 december 2015 @ 19:54:

[...]

Eens. Het is geen wedstrijd.Nou ik vraag me af of iedereen dat hier zo ziet, ik zie nu al voor de 2e keer deze week dat iemand er vreemde dingen over zegt.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2015 @ 19:23:

En eerlijk is het leven ook niet. Wie dat ooit bedacht heeft, dat het leven eerlijk zou moeten zijn.

Maar daarom mag je wel dankbaar zijn als je (ik bijv) die oneerlijkheden van het leven, die vandaag ter sprake gekomen zijn, niet hebt mee gemaakt?

En dan denk ik ook nog aan Yette.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 19:23:

Dat klopt maar dat maakt het verdriet niet erger of minder erg. De uitkomst is hetzelfde.

Ik kan het niet goed uitleggen.Daar ben ik het niet mee eens, het verdriet van een kind verliezen kun je niet vergelijken met het verdriet van een oudere ouder of grootouder die komt te overlijden.
quote:ardni schreef op 02 december 2015 @ 20:05:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens, het verdriet van een kind verliezen kun je niet vergelijken met het verdriet van een oudere ouder of grootouder die komt te overlijden.Maar waarom zou je willen vergelijken?
quote:ardni schreef op 02 december 2015 @ 20:05:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens, het verdriet van een kind verliezen kun je niet vergelijken met het verdriet van een oudere ouder of grootouder die komt te overlijden.Nou ja, dat is niet aan jou te bepalen natuurlijk. Wat jij schrijft is de meest logische gedachtegang inderdaad en zal ook voor veel mensen zo opgaan, maar niet voor iedereen. En je mag niemands verdriet bagatelliseren, al vind jij het dan nog zo onlogisch.
Verdriet is volgens mij sowieso niet vergelijkbaar.
Ik heb zoveel mensen in m'n leven verloren, en allemaal voelde anders aan. Het verdriet zit bij de een dieper dan bij de ander.
Oh en dan ook op verschillende manieren waarop ze gegaan zijn. Ziektes, onverwachts, ouderdom.
Verdriet moet je imo niet willen vergelijken. Ik snap de behoefte van sommigen hier ook niet om eea als het ware te wegen.
Waarom is er uberhaupt hier een discussie over wat erger is?
En het is niet exact. Niet meetbaar.
Ik heb nergens gelezen dat iemand zegt dat het een erger is dan het ander. Maar lezen is dan ook niet mijn sterkste punt.
Ik zie helemaal niemand verdriet vergelijken.

Momenteel is mijn moeder in de allerlaatste fase van haar leven, ze is diep dement en ligt in foetushouding in bed. Haar dood zal heel anders zijn dan de dood van mijn kind. Dat is alles wat ik hier las, dat iemand schreef dat er een verschil is tussen de dood van een ouder (op respectabele leeftijd dan) en de dood van een kind.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 02 december 2015 @ 20:22:

Momenteel is mijn moeder in de allerlaatste fase van haar leven, ze is diep dement en ligt in foetushouding in bed. Haar dood zal heel anders zijn dan de dood van mijn kind. Dat is alles wat ik hier las, dat iemand schreef dat er een verschil is tussen de dood van een ouder (op respectabele leeftijd dan) en de dood van een kind.Precies dit. Daar ging/gaat het over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Verdriet van een ander kun je niet vergelijken, niet met jezelf en niet met anderen. Verdriet van jezelf kun je wel vergelijken met ander verdriet van jezelf. Het overlijden van mijn neef heeft er meer ingehakt dan het overlijden van mijn opa. Neef was 30+, opa meer dan drie keer zo oud. Neef stond nog vol in het leven, opa was al jaren steeds een beetje meer aan het dood gaan. Van opa hoefde het allemaal niet meer, zijn hoofd was nog goed, maar zijn lijf niet meer. Opa was boos, dat hij met zijn volle verstand in zijn broek zat te poepen, koffie kreeg uit een tuitbeker, met een slabbetje. Opa was uitgeleefd, als in 'klaar met leven.'
quote:Solomio schreef op 02 december 2015 @ 20:22:

Momenteel is mijn moeder in de allerlaatste fase van haar leven, ze is diep dement en ligt in foetushouding in bed. Haar dood zal heel anders zijn dan de dood van mijn kind. Dat is alles wat ik hier las, dat iemand schreef dat er een verschil is tussen de dood van een ouder (op respectabele leeftijd dan) en de dood van een kind.Nou ja dat bedoel ik dus. Eerlijk gezegd denk ik ook dat in een situatie zoals jij die beschrijft dat verdriet al gehad hebt, want je moeder zoals je haar kende is ze toch al niet meer. Dat proces vind ik veel verdrietiger dan het simpele feit dat haar hart het op een goeie dag ook wel zal begeven.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 02 december 2015 @ 20:31:

[...]

Nou ja dat bedoel ik dus. Eerlijk gezegd denk ik ook dat in een situatie zoals jij die beschrijft dat verdriet al gehad hebt, want je moeder zoals je haar kende is ze toch al niet meer. Dat proces vind ik veel verdrietiger dan het simpele feit dat haar hart het op een goeie dag ook wel zal begeven.Dat exact.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Niemand maakt er n wedstrijd van wat n nonsens weer
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
-
quote:simbalabimba schreef op 02 december 2015 @ 19:58:

[...]

Maar daarom mag je wel dankbaar zijn als je (ik bijv) die oneerlijkheden van het leven, die vandaag ter sprake gekomen zijn, niet hebt mee gemaakt?

En dan denk ik ook nog aan Yette.Van mij mag je alles. Alleen zie ik het niet als oneerlijk maar grwoon zoals het leven loopt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Man heeft nieuwe telefoon, moet nu een beltoon kiezen, gelukkig maar keus uit 200 oid. Beltoon is best persoonlijk dus duurt nog effe. Maar bah wat irritant.
Ik heb een zelfgekozen liedje als beltoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven