Napraattopic deel 48
zondag 20 december 2015 om 09:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 27 december 2015 om 12:25
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:23:
[...]
Je bedoelt 'mijn motto is gewoon te moeilijk voor mij, want Goethe - maar ik wil er wel graag goede sier mee maken'. En liever stiekeme dromen dan jouw erotische nachtmerries.
ga door!
nu jij Barbara! ik zit schaamteloos te genieten van jullie
[...]
Je bedoelt 'mijn motto is gewoon te moeilijk voor mij, want Goethe - maar ik wil er wel graag goede sier mee maken'. En liever stiekeme dromen dan jouw erotische nachtmerries.
ga door!
nu jij Barbara! ik zit schaamteloos te genieten van jullie
zondag 27 december 2015 om 12:26
quote:barbaracartland schreef op 27 december 2015 @ 12:25:
Dat heb ik uiteraard gewoon gegoogled. Eigenlijk kan ik helemaal geen Duits. Ik speel dat ik een beeldschone, voloptueze Oost-Groningse germanist ben, maar ik ben eigenlijk Harry, een ietwat dikke vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam met het complete oeuvre van Corry Konings op cd. En zo'n sjaaltje.Cheil.
Dat heb ik uiteraard gewoon gegoogled. Eigenlijk kan ik helemaal geen Duits. Ik speel dat ik een beeldschone, voloptueze Oost-Groningse germanist ben, maar ik ben eigenlijk Harry, een ietwat dikke vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam met het complete oeuvre van Corry Konings op cd. En zo'n sjaaltje.Cheil.
quote:barbaracartland schreef op 27 december 2015 @ 12:25:
Dat heb ik uiteraard gewoon gegoogled. Eigenlijk kan ik helemaal geen Duits. Ik speel dat ik een beeldschone, voloptueze Oost-Groningse germanist ben, maar ik ben eigenlijk Harry, een ietwat dikke vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam met het complete oeuvre van Corry Konings op cd. En zo'n sjaaltje.
Dat heb ik uiteraard gewoon gegoogled. Eigenlijk kan ik helemaal geen Duits. Ik speel dat ik een beeldschone, voloptueze Oost-Groningse germanist ben, maar ik ben eigenlijk Harry, een ietwat dikke vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam met het complete oeuvre van Corry Konings op cd. En zo'n sjaaltje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:25:
[...]
Dat citaat gebruikte mijn vader altijd om mij te beschrijven - al ver voor mijn puberteit.
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!Schiller had syfillis. Tokkietoneelschrijver.
[...]
Dat citaat gebruikte mijn vader altijd om mij te beschrijven - al ver voor mijn puberteit.
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!Schiller had syfillis. Tokkietoneelschrijver.
zondag 27 december 2015 om 12:27
[...]
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!
Ik heb elf jaar in Duitsland gewoond, ben er zelfs geboren en boven de middelbare school waar ik heenging stond groot;
Bete un Arbeite.
Hoor ik er nu ook een beetje bij?
[...]
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!
Ik heb elf jaar in Duitsland gewoond, ben er zelfs geboren en boven de middelbare school waar ik heenging stond groot;
Bete un Arbeite.
Hoor ik er nu ook een beetje bij?
zondag 27 december 2015 om 12:28
quote:simbalabimba schreef op 26 december 2015 @ 21:23:
[...]
Denk je alles gehad te hebben.....
'k Weet uit ervaring ( van elders, jaren geleden) dat ik het 3 x niks vond, veel te ingewikkeld.Ik werd eens uitgenodigd op een besloten forum, maar er werd van mij verwacht dat ik mijn naam leeftijd en woonplaats noemde. Joh du'h.
Ik zei ik kan zeggen dat ik Truus heet Claudia of Carola, maar dan ben ik een grote vreemde want men kent me beter als missie M.
[...]
Denk je alles gehad te hebben.....
'k Weet uit ervaring ( van elders, jaren geleden) dat ik het 3 x niks vond, veel te ingewikkeld.Ik werd eens uitgenodigd op een besloten forum, maar er werd van mij verwacht dat ik mijn naam leeftijd en woonplaats noemde. Joh du'h.
Ik zei ik kan zeggen dat ik Truus heet Claudia of Carola, maar dan ben ik een grote vreemde want men kent me beter als missie M.
LOEP ME MAAR aub.
Maar eerlijk: Ik Duits. Een taal die zo kan klinken, daar kun je toch niets tegenin brengen: https://www.youtube.com/watch?v=FhyhukfCyFQ
IMHO
[...]
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!Ja, zo'n type vind ik je wel. Jarenlang zeveren over een aardappelmesje en je dan nog een hele Bram voelen ook .
[...]
En over Schiller heb ik toevallig vijf jaar lang college gegeven, dus mevrouw Cartland hoeft echt niet te doen alsof ze heel wat is. Puh!Ja, zo'n type vind ik je wel. Jarenlang zeveren over een aardappelmesje en je dan nog een hele Bram voelen ook .
zondag 27 december 2015 om 12:31
Ik vind dat Argumentum ad Gluteus Maximus wel een leuk motto trouwens Aangezien ik een dood ordinair HAVO klantje ben (en zelfs dat nog niet echt, na de 4e hoefde ik niet meer terug te komen) kom ik wel weg met een beetje draaien met de kont (en als ik het fout geschreven heb buk ik gewoon nog een keertje)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zondag 27 december 2015 om 12:32
Wat bijzonder, GG.
Ik word altijd helemaal week van Reinhard Mey. Dat kun je soms zo hebben: https://www.youtube.com/watch?v=zWwW-gqr2pA
Ik kan niet zo lang doorgaan met een vete: colleges over Schiller, dat lijkt me superspannend. Ook al ben ik een vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam, ik zit internationaal en heb tijd genoeg na te denken over het leven. Vooral op de A7 richting Fernpass.
Ik word altijd helemaal week van Reinhard Mey. Dat kun je soms zo hebben: https://www.youtube.com/watch?v=zWwW-gqr2pA
Ik kan niet zo lang doorgaan met een vete: colleges over Schiller, dat lijkt me superspannend. Ook al ben ik een vrachtwagenchauffeur uit Alblasserdam, ik zit internationaal en heb tijd genoeg na te denken over het leven. Vooral op de A7 richting Fernpass.
zondag 27 december 2015 om 12:32
Beim Schlafengehen (of de dood)
Hermann Hesse
Nun der Tag mich müd gemacht,
Soll mein sehnliches Verlangen
Freundlich die gestirnte Nacht
Wie ein müdes Kind empfangen.
Hände, lasst von allem Tun,
Stirn, vergiss du alles Denken,
Alle meine Sinne nun
Wollen sich in Schlummer senken.
Und die Seele, unbewacht,
Will in freien Flügen schweben,
Um im Zauberkreis der Nacht
Tief und tausendfach zu Leben.
Hermann Hesse
Nun der Tag mich müd gemacht,
Soll mein sehnliches Verlangen
Freundlich die gestirnte Nacht
Wie ein müdes Kind empfangen.
Hände, lasst von allem Tun,
Stirn, vergiss du alles Denken,
Alle meine Sinne nun
Wollen sich in Schlummer senken.
Und die Seele, unbewacht,
Will in freien Flügen schweben,
Um im Zauberkreis der Nacht
Tief und tausendfach zu Leben.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zondag 27 december 2015 om 12:33
Lösch mir die Augen aus
Lösch mir die Augen aus: ich kann dich sehn,
wirf mir die Ohren zu: ich kann dich hören,
und ohne Füße kann ich zu dir gehn,
und ohne Mund noch kann ich dich beschwören.
Brich mir die Arme ab, ich fasse dich
mit meinem Herzen wie mit einer Hand,
halt mir das Herz zu, und mein Hirn wird schlagen,
und wirfst du in mein Hirn den Brand,
so werd ich dich auf meinem Blute tragen.
Lösch mir die Augen aus: ich kann dich sehn,
wirf mir die Ohren zu: ich kann dich hören,
und ohne Füße kann ich zu dir gehn,
und ohne Mund noch kann ich dich beschwören.
Brich mir die Arme ab, ich fasse dich
mit meinem Herzen wie mit einer Hand,
halt mir das Herz zu, und mein Hirn wird schlagen,
und wirfst du in mein Hirn den Brand,
so werd ich dich auf meinem Blute tragen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zondag 27 december 2015 om 12:33
quote:hatsetats schreef op 27 december 2015 @ 12:31:
Ik vind dat Argumentum ad Gluteus Maximus wel een leuk motto trouwens Aangezien ik een dood ordinair HAVO klantje ben (en zelfs dat nog niet echt, na de 4e hoefde ik niet meer terug te komen) kom ik wel weg met een beetje draaien met de kont (en als ik het fout geschreven heb buk ik gewoon nog een keertje)Ik ben ook een dood-ordinair HAVO-klantje, hoor. Heb hem trouwens wel afgemaakt, maar dat had ik vooral te danken aan het feit dat mijn docenten me met alle macht kwijt wilden. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs hoge cijfers voor tentamens die ik nooit gemaakt had.
Ik vind dat Argumentum ad Gluteus Maximus wel een leuk motto trouwens Aangezien ik een dood ordinair HAVO klantje ben (en zelfs dat nog niet echt, na de 4e hoefde ik niet meer terug te komen) kom ik wel weg met een beetje draaien met de kont (en als ik het fout geschreven heb buk ik gewoon nog een keertje)Ik ben ook een dood-ordinair HAVO-klantje, hoor. Heb hem trouwens wel afgemaakt, maar dat had ik vooral te danken aan het feit dat mijn docenten me met alle macht kwijt wilden. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs hoge cijfers voor tentamens die ik nooit gemaakt had.
IMHO
zondag 27 december 2015 om 12:34
quote:missie_m schreef op 27 december 2015 @ 12:28:
[...]
Ik werd eens uitgenodigd op een besloten forum, maar er werd van mij verwacht dat ik mijn naam leeftijd en woonplaats noemde. Joh du'h.
Ik zei ik kan zeggen dat ik Truus heet Claudia of Carola, maar dan ben ik een grote vreemde want men kent me beter als missie M.Truus (de M) hadden ze wel geloofd.
[...]
Ik werd eens uitgenodigd op een besloten forum, maar er werd van mij verwacht dat ik mijn naam leeftijd en woonplaats noemde. Joh du'h.
Ik zei ik kan zeggen dat ik Truus heet Claudia of Carola, maar dan ben ik een grote vreemde want men kent me beter als missie M.Truus (de M) hadden ze wel geloofd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zondag 27 december 2015 om 12:34
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 12:28:
Maar eerlijk: Ik Duits. Een taal die zo kan klinken, daar kun je toch niets tegenin brengen: https://www.youtube.com/watch?v=FhyhukfCyFQ