Napraattopic deel 48
zondag 20 december 2015 om 09:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 21 december 2015 om 18:53
Wij kinderen mochten vroeger nooit zien, dat vaders een konijn (of kip) doodmaakte, maar naar het slachten stonden we geïnteresseerd te kijken....... konijn aan de haken waar even daarvoor de schommel nog aan hing......
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 21 december 2015 om 19:29
quote:Eleonora-1 schreef op 21 december 2015 @ 18:27:
[...]
Een pan of oven is te klein voor mijn formaat konijnen.
Daar springen ze zo weer uit.
Ik heb dus grote rennen met nachthokken genomen.
[...]
Een pan of oven is te klein voor mijn formaat konijnen.
Daar springen ze zo weer uit.
Ik heb dus grote rennen met nachthokken genomen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 21 december 2015 om 19:35
quote:Fenrir-Greyback schreef op 21 december 2015 @ 19:32:
[...]
Het varken voor de carne ook zelf geslacht?
Nee, dat is een gewone bio-industrie big.
Op de boerderie van mijn oma werden altijd koeien en varkens geslacht. En natuurlijk het wild dat mijn ooms geschoten hadden. Waren hoogtepunten van de vakanties daar.
[...]
Het varken voor de carne ook zelf geslacht?
Nee, dat is een gewone bio-industrie big.
Op de boerderie van mijn oma werden altijd koeien en varkens geslacht. En natuurlijk het wild dat mijn ooms geschoten hadden. Waren hoogtepunten van de vakanties daar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
maandag 21 december 2015 om 19:38
Bij mij in de familie is iemand met varkens. Geweldige beesten. Als je ze kietelt gaan ze liggen. Na zo'n twee jaar blij rondlopen in d modder worden het speklapjes.
Normaal eet ik geen varken (heb nogal moeite met bio-industrie) maar deze dus wel.
En de kippen ook, maar dat is echt een pokkenklus om die eetbaar te maken.
Normaal eet ik geen varken (heb nogal moeite met bio-industrie) maar deze dus wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 21 december 2015 om 20:01
quote:feow schreef op 21 december 2015 @ 19:38:
Bij mij in de familie is iemand met varkens. Geweldige beesten. Als je ze kietelt gaan ze liggen. Na zo'n twee jaar blij rondlopen in d modder worden het speklapjes.
I varkens!
Een vriend van me heeft een énorm varken. Niet om te eten, maar omdat het leuk is. De kinderen uit het dorp komen af en toe om een stukje met haar te lopen en dan mogen de kleinsten op haar rug
I varkens!
Een vriend van me heeft een énorm varken. Niet om te eten, maar omdat het leuk is. De kinderen uit het dorp komen af en toe om een stukje met haar te lopen en dan mogen de kleinsten op haar rug
maandag 21 december 2015 om 20:12
quote:yette schreef op 21 december 2015 @ 20:02:
[...]
Djeez, heb je dat nu al zo gepland? Ik zie wel. Misschien laat ik hem staan tot het sneeuwt
Ja als de feestdagen voorbij zijn, dan ben ik hem ineens spuugzat. Hij is wel heel stylish verantwoord, kan zo in de Libelle

En dat zat zijn is altijd op 2 jan
kerststukken ook weg en verse bloemen erin.
[...]
Djeez, heb je dat nu al zo gepland? Ik zie wel. Misschien laat ik hem staan tot het sneeuwt
Ja als de feestdagen voorbij zijn, dan ben ik hem ineens spuugzat. Hij is wel heel stylish verantwoord, kan zo in de Libelle
maandag 21 december 2015 om 20:24
quote:yasmijn schreef op 21 december 2015 @ 20:12:
[...]

kerststukken ook weg en verse bloemen erin.
Kerststukken blijven hier, mits ze nog mooi zijn, staan tot zoons verjaardag, 2e week van januari. Gewoon omdat het kan, en ik het zo gezellig vind.
Eerste keer was het min of meer per ongeluk omdat ik zwanger was en geen puf had om de zooi op te ruimen. Kreeg op zoons verjaardag een zeer vroege miskraam en toen moest mijn schoonmoeder ook nog even bitsen dat het geen pas gaf dat al die zooi nog niet was opgeruimd. Tweede keer vond ik het gewoon zonde om een stuk dat nog zo mooi was op te ruimen. Mijn man wilde het toen snel in de bijkeuken zetten voor de gasten kwamen en dat vond ik zo belachelijk dat ze tegenwoordig gewoon blijven staan tot ze uit elkaar vallen.
[...]
Kerststukken blijven hier, mits ze nog mooi zijn, staan tot zoons verjaardag, 2e week van januari. Gewoon omdat het kan, en ik het zo gezellig vind.
Eerste keer was het min of meer per ongeluk omdat ik zwanger was en geen puf had om de zooi op te ruimen. Kreeg op zoons verjaardag een zeer vroege miskraam en toen moest mijn schoonmoeder ook nog even bitsen dat het geen pas gaf dat al die zooi nog niet was opgeruimd. Tweede keer vond ik het gewoon zonde om een stuk dat nog zo mooi was op te ruimen. Mijn man wilde het toen snel in de bijkeuken zetten voor de gasten kwamen en dat vond ik zo belachelijk dat ze tegenwoordig gewoon blijven staan tot ze uit elkaar vallen.