Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 8 juni 2017 om 18:23
Wel lekker. Ik hoop dan dat het snel weer niet meer raar is.Eleonora-1 schreef: ↑08-06-2017 18:13O lieve schat, wat ziet dat er op papier verschrikkelijk uit die trifle. Ik ben erg benieuwd naar hoe het smaakte.
Wij hebben hier raar eten maar daar is een goed excuus voor, het was ook een rare dag. Daarover ga ik natuurlijk verder niet uitwijden maar zodoende zit ik nu met een diner van twee kaas uien broodjes met gebakken ei.
donderdag 8 juni 2017 om 18:24
vrouwjagersma schreef: ↑08-06-2017 18:22Niet echt een sneer, de zwakte zat hem in het feit dat ik vond dat ik niet moest reageren op een wellicht onprettig bedoelde opmerking.
Ik snap steeds beter waarom jullie met elkaar in de clinch liggen.
Als je wil sneren, doe het dan ondubbelzinnig dat scheelt een hoop heen en weer getyp.
Je, jij, men én missie.
.
donderdag 8 juni 2017 om 18:26
Je hebt wel een punt. Maar ik denk dat het wijzer is om het gewoon niet te doen. Dus ik doe mijn best.
donderdag 8 juni 2017 om 18:43
Ja vind ik ook ook sorry VJ.Eleonora-1 schreef: ↑08-06-2017 18:13O lieve schat, wat ziet dat er op papier verschrikkelijk uit die trifle. Ik ben erg benieuwd naar hoe het smaakte.
Wij hebben hier raar eten maar daar is een goed excuus voor, het was ook een rare dag. Daarover ga ik natuurlijk verder niet uitwijden maar zodoende zit ik nu met een diner van twee kaas uien broodjes met gebakken ei.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 8 juni 2017 om 18:44
Als men het toch steeds weer over 'je en men' wil hebben....en ik dát moment van zwakte (er nog iets over willen zeggen) niet meer had, kan ik ook net zo goed er wel nog iets over zeggen.
ps. Ik hoop zó dat het loepen snel weer in orde is want dan kan men zien dat ik zo wijs ben om vaak niet te reageren op iemand die het wijzer vind om het 'gewoon niet te doen' maar wel met sneren mee doet. Dat geeft zo'n "lading".
ps. Ik hoop zó dat het loepen snel weer in orde is want dan kan men zien dat ik zo wijs ben om vaak niet te reageren op iemand die het wijzer vind om het 'gewoon niet te doen' maar wel met sneren mee doet. Dat geeft zo'n "lading".
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 8 juni 2017 om 18:46
Je hoeft geen sorry te zeggen, het was ook gewoon zo. Ik maak het ook niet weer.
donderdag 8 juni 2017 om 18:56
Wij hadden spinazie-pesto-tomaat-feta met zalm (voor dochter een groenteburger tuuk).
Morgen wordt het bezorgchinees. De belastingdienst is namelijk over de brug gekomen met een nogal leuk bedrag, dus daar ga ik dan meteen maar van zitten genieten ook want ik moet om half zes beginnen met wassen en dan heb ik toch geen zin meer in koken.
Morgen wordt het bezorgchinees. De belastingdienst is namelijk over de brug gekomen met een nogal leuk bedrag, dus daar ga ik dan meteen maar van zitten genieten ook want ik moet om half zes beginnen met wassen en dan heb ik toch geen zin meer in koken.
donderdag 8 juni 2017 om 18:56
vrouwjagersma schreef: ↑08-06-2017 18:46Je hoeft geen sorry te zeggen, het was ook gewoon zo. Ik maak het ook niet weer.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 8 juni 2017 om 19:06
Je bent doorgaans totaal geen sneerkees VJ.vrouwjagersma schreef: ↑08-06-2017 18:26Je hebt wel een punt. Maar ik denk dat het wijzer is om het gewoon niet te doen. Dus ik doe mijn best.
En jij bent ook maar een mens.
donderdag 8 juni 2017 om 19:16
vrouwjagersma schreef: ↑06-06-2017 10:00In het Nederlands mag je "je" als generiek voornaamwoord gebruiken. Dat is in onze oudste spreekwoorden al zo ("als je geschoren wordt, moet je stilzitten", "als je voor een dubbeltje geboren wordt, word je nooit een kwartje." om maar een paar te noemen) en daar is ook niemand die zich aangesproken voelt omdat er geen men gezegd wordt. Sowieso is het gebruik van "men" in het Nederlands niet te vergelijken met het gebruik van "man" in het Duits, om maar een voorbeeld te noemen. Ik weinig mensen die "men" gebruiken.
Dus taalkundig is er absoluut geen noodzaak je aangesproken te voelen wanneer er algemene uitingen gedaan worden met het persoonlijk voornaamwoord "je" erin. Uit de context zou dan afgeleid moeten kunnen worden of er sprake is van een algemene uitspraak of een opmerking gericht op een bepaalde persoon.
.......................................
1:Bij iemand die hier meermaals werd aangesproken omdat ze een onschuldig-lijkende-beschuldiging probeert te maken richting missie_m kan 'je' al wat argwanend worden opgevat.
2: In het Nederlands mag je "je" als generiek voornaamwoord gebruiken schrijf je. Tuurlijk, dat doe 'ík' en "je" geregeld. bv "je zou je toch afvragen hoe is het mogelijk" terwijl ik het over mezelf zou kunnen hebben.
3: Genoeg mensen die 'men' of 'ze' schrijven.
4: In de discussie die er aan vooraf ging bleek dat desbetreffende forummer beweerde dat viva/actueelforummers op de FB van de moeder onprettige berichten hadden achtergelaten. Dát bleek dus niet te kloppen. Ook werd er meermaals gevraagd 'wie dan'. Daarop ook geen antwoord. Wanneer desbetreffende forummer dan onderstaande aan mij schrijft met drie keren 'je' dan vind ik dat helemaal geen taalkundig energiek Nederlands voornaamwoord meer. Net iets te vaak én te gericht.
quote:Nee Missie. Het gaat over het rare gedrag dat je iets schrijft op de facebookpagina van een wildvreemde moeder die net haar kind op brute wijze heeft verloren. Onder de noemer dat je zo moet huilen en niet kan slapen, zo er vind je het.
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 8 juni 2017 om 19:22
Jezus Missie, ga even afleiding zoeken. Je ziet echt spoken. Het zal geen geheim zijn dat jij niet mijn meest favoriete forummer bent, maar zelfs ik zou jou persoonlijk niet willen of kunnen beschuldigen van het sensatiezoeken op iemands FB-pagina. Al is het alleen maar omdat je geen FB hebt, zoals je zelf elke keer schrijft, dus hoe zou je dat dan gedaan moeten hebben.
donderdag 8 juni 2017 om 19:25
Lady_Voldemort schreef: ↑08-06-2017 19:22Jezus Missie, ga even afleiding zoeken. Je ziet echt spoken. Het zal geen geheim zijn dat jij niet mijn meest favoriete forummer bent, maar zelfs ik zou jou persoonlijk niet willen of kunnen beschuldigen van het sensatiezoeken op iemands FB-pagina. Al is het alleen maar omdat je geen FB hebt, zoals je zelf elke keer schrijft, dus hoe zou je dat dan gedaan moeten hebben.
Van de week ook al. En op het Modtopic ook al van die rare praat. Klagen over gedrag waar ze zelf de koningin van is. Negatief forumgedrag.
Echt ga wat nuttigers doen, Missie.
donderdag 8 juni 2017 om 19:52
Fijn LV van belastingteruggave kan je leuke dingen doenLady_Voldemort schreef: ↑08-06-2017 18:56Wij hadden spinazie-pesto-tomaat-feta met zalm (voor dochter een groenteburger tuuk).
donderdag 8 juni 2017 om 19:59
Lady_Voldemort schreef: ↑08-06-2017 19:22Jezus Missie, ga even afleiding zoeken. Je ziet echt spoken. Het zal geen geheim zijn dat jij niet mijn meest favoriete forummer bent, maar zelfs ik zou jou persoonlijk niet willen of kunnen beschuldigen van het sensatiezoeken op iemands FB-pagina. Al is het alleen maar omdat je geen FB hebt, zoals je zelf elke keer schrijft, dus hoe zou je dat dan gedaan moeten hebben.
Dit. Ga er nu niet zo over door en vertel ons al je dierentekens en wat je hebt gegeten. Wordt het veel gezelliger van.
donderdag 8 juni 2017 om 20:30
donderdag 8 juni 2017 om 20:32
Aangezien ik toch een jaar of vijftien met een kraan doe is zo'n ding best wel heel lang nieuw!
Ik mag ik mág ik macht!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 8 juni 2017 om 20:52
Neuh, dat is een mooi "spiritueel" excuus om met een ander te wippen.vrouwjagersma schreef: ↑08-06-2017 20:50Een tweelingziel, zou dat ook met astrologie te maken hebben? Ik heb bijvoorbeeld een weegschaalpsyche.
donderdag 8 juni 2017 om 20:53
MoirenPhae schreef: ↑08-06-2017 20:52Neuh, dat is een mooi "spiritueel" excuus om met een ander te wippen.
Wat doe jij nou toch weer vulgair
donderdag 8 juni 2017 om 20:55
Is dat geen incest?MoirenPhae schreef: ↑08-06-2017 20:52Neuh, dat is een mooi "spiritueel" excuus om met een ander te wippen.
Joors troelie