Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 29 mei 2017 om 21:05
Op de laptop gaat het prima, daar zat ik vandaag en van weeromstuit ben ik helemaal los gegaanLady_Voldemort schreef: ↑29-05-2017 20:52Bij mij gaat het echt niet zo beroerd, op al dat onnodige geklik na maar dat went al. Het enige waar ik me echt wild aan erger is dat ik niet kan loepen.
Maar mobiel is nog steeds ruk.
.
maandag 29 mei 2017 om 21:12
Hangt ervan af. Als je een stafje uitdeelt omdat er iemand Hitler zit te verheerlijken is er niks aan de hand, dan blijft de post gewoon staan. Vrijheid van meningsuiting en zo, hoera. Het leuke is tegenwoordig ook dat er maar één keer kan worden gestaft op een post, dus als je per ongeluk een Hitlerfan treft als mod houdt het gewoon op. Als je daarentegen iemand staft met de mededeling 'op de man, boehoeh' zal je stafje onmiddellijk worden gehonoreerd, in het kader van de zweer op het forum en zo.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:06Lezen die mods eigenlijk ooit?
Of is een stafje uitdelen al genoeg voor een ban?
maandag 29 mei 2017 om 21:15
Ik vrees dat het (voorlopig) zo blijft. Toevallig heb ik gisteren nog gevraagd wanneer ze die bug gingen oplossen en het antwoord was dat ze het niet wisten en dat ze de bugs naar volgorde van prioriteit zouden aanpakken. De loepfunctie heeft dus blijkbaar niet zo veel prioriteit.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:04Zonder loepen en niet kunnen lezen wat iemand (inclusief jezelf) het laatste geschreven heeft, is er inderdaad weinig meer aan.
Gaat dat nog ooit veranderen?
Of blijft het zoals het nu is?
maandag 29 mei 2017 om 21:15
Het is mij niet duidelijk of de mods ook maar één stafje krijgen, of dat wij alleen de melding krijgen dat er al gestaft is en het aantal stafjes 'aan de achterkant' wel geteld wordt. Eigenlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat laatste niet het geval is. Dat zou wel heel erg dom zijn. Maar ja, ik kan me wel meer niet voorstellen dat hier toch echt gebeurt dus...Lady_Voldemort schreef: ↑29-05-2017 21:12Hangt ervan af. Als je een stafje uitdeelt omdat er iemand Hitler zit te verheerlijken is er niks aan de hand, dan blijft de post gewoon staan. Vrijheid van meningsuiting en zo, hoera. Het leuke is tegenwoordig ook dat er maar één keer kan worden gestaft op een post, dus als je per ongeluk een Hitlerfan treft als mod houdt het gewoon op. Als je daarentegen iemand staft met de mededeling 'op de man, boehoeh' zal je stafje onmiddellijk worden gehonoreerd, in het kader van de zweer op het forum en zo.
.
maandag 29 mei 2017 om 21:17
Ik geloof zeker dat ze er maar één krijgen. Dat is goedkoper namelijk, omdat ze dan minder vaak hoeven te klikken.impala schreef: ↑29-05-2017 21:15Het is mij niet duidelijk of de mods ook maar één stafje krijgen, of dat wij alleen de melding krijgen dat er al gestaft is en het aantal stafjes 'aan de achterkant' wel geteld wordt. Eigenlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat laatste niet het geval is. Dat zou wel heel erg dom zijn. Maar ja, ik kan me wel meer niet voorstellen dat hier toch echt gebeurt dus...
maandag 29 mei 2017 om 21:19
Dus er hoeft maar een iemand te zijn die de schurft aan je heeft en je bent de lul.Lady_Voldemort schreef: ↑29-05-2017 21:12Hangt ervan af. Als je een stafje uitdeelt omdat er iemand Hitler zit te verheerlijken is er niks aan de hand, dan blijft de post gewoon staan. Vrijheid van meningsuiting en zo, hoera. Het leuke is tegenwoordig ook dat er maar één keer kan worden gestaft op een post, dus als je per ongeluk een Hitlerfan treft als mod houdt het gewoon op. Als je daarentegen iemand staft met de mededeling 'op de man, boehoeh' zal je stafje onmiddellijk worden gehonoreerd, in het kader van de zweer op het forum en zo.
maandag 29 mei 2017 om 21:20
Correct.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:19Dus er hoeft maar een iemand te zijn die de schurft aan je heeft en je bent de lul.
maandag 29 mei 2017 om 21:23
Yup.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:19Dus er hoeft maar een iemand te zijn die de schurft aan je heeft en je bent de lul.
Maar dat was al zo hoor.Ik heb laatst nog 48 uur mogen opknappen, door een vooropgezette stafactie. Niet dat ik iets had gezegd dat niet al algemeen bekend was, maar de mensen die de schurft aan mij hebben zagen hun kans schoon en de mods weten van toeten noch blazen want die 'werken' hier hooguit een paar maanden. Dus die klikken gewoon op de banknop want dat is nou eenmaal hun werk.
maandag 29 mei 2017 om 21:23
Nee, gestaft worden kon je al. Er is nu alleen geen gradatie meer voor de mods; ze kunnen aan de hand van de hoeveelheid niet meer signaleren of er een mild of een ernstig probleem is en ook niet of er urgentie is.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:19Dus er hoeft maar een iemand te zijn die de schurft aan je heeft en je bent de lul.
Het beoordelen van een staf is op zich hetzelfde gebleven. Het is voor zover ik begrijp niet geautomatiseerd dat als er gestaft wordt er ook automatisch een ban/waarschuwing volgt. En als dat wel zo is kunnen ze die staf ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
maandag 29 mei 2017 om 21:25
MoirenPhae schreef: ↑29-05-2017 20:27Ah ja, dat kan. Ik vind dat handje vol mensen wat ik er op heb wel leuk.
Er is vast een subtielere optie te vinden in de instellingen, maar daar kan ik je niet mee helpen
maandag 29 mei 2017 om 21:28
Ik staf sowieso niet meer, laat ze het maar uitzoeken. Ik heb het nog één keer geprobeerd (met die naziverheerlijker dus) en die post staat er voor zo ver ik weet nog steeds. En staffen voor 'op de man' deed ik sowieso al niet meer, al is het alleen maar omdat ik de man veel beter ken dan de mod dus de mod snapt toch niet waar ik het over heb.shifty schreef: ↑29-05-2017 21:23Nee, gestaft worden kon je al. Er is nu alleen geen gradatie meer voor de mods; ze kunnen aan de hand van de hoeveelheid niet meer signaleren of er een mild of een ernstig probleem is en ook niet of er urgentie is.
Het beoordelen van een staf is op zich hetzelfde gebleven. Het is voor zover ik begrijp niet geautomatiseerd dat als er gestaft wordt er ook automatisch een ban/waarschuwing volgt. En als dat wel zo is kunnen ze die staf ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
maandag 29 mei 2017 om 21:32
Dat dus. Helemaal klaar mee.Lady_Voldemort schreef: ↑29-05-2017 21:28Ik staf sowieso niet meer, laat ze het maar uitzoeken. Ik heb het nog één keer geprobeerd (met die naziverheerlijker dus) en die post staat er voor zo ver ik weet nog steeds. En staffen voor 'op de man' deed ik sowieso al niet meer, al is het alleen maar omdat ik de man veel beter ken dan de mod dus de mod snapt toch niet waar ik het over heb.
maandag 29 mei 2017 om 21:35
Mijn ban was niet stafwaardig.shifty schreef: ↑29-05-2017 21:23Nee, gestaft worden kon je al. Er is nu alleen geen gradatie meer voor de mods; ze kunnen aan de hand van de hoeveelheid niet meer signaleren of er een mild of een ernstig probleem is en ook niet of er urgentie is.
Ik heb heus wel eens een minder leuke opmerking gemaakt.
Ik wilde die nog herroepen, want vond het zelf ook niet echt aardig van me.
Kreeg onverwacht visite en dus vergeten te gummen.
Dan denk ik: soit jammer, maar wel een terechte ban.
Maar die laatste ban sloeg echt nergens op.
maandag 29 mei 2017 om 21:56
karin12345 schreef: ↑29-05-2017 20:23Ik kreeg een weekban voor provoceren.
Niks provoceren, ik plaatste gewoon een kritische kanttekening bij een verhaal (moeder kon niet uitstaan dat dochter niet werd uitgenodigd voor een feestje). Verder ging alles wel prima met die moeder. Werd er een psycholoog geadviseerd en EMDR. Nogal overdreven, vond ik. Leek een beetje op naar de spoed gaan van een ziekenhuis met een schaafwondje.
Kreeg ik een weekban voor die per ongeluk pas drie dagen later inging.
Werd mijn straf ook met 3 dagen verlengd.
Klasse hoor van de mods!
Voor je een weekban oploopt heb je al een waarschuwing, een 24uurs ban én een 48uurs ban gehad. Ook allemaal onterecht?
maandag 29 mei 2017 om 22:09
-Puss-in-Bootz- schreef: ↑29-05-2017 21:56Voor je een weekban oploopt heb je al een waarschuwing, een 24uurs ban én een 48uurs ban gehad. Ook allemaal onterecht?
Op een na wel ja.
maandag 29 mei 2017 om 22:11
Inderdaad.karin12345 schreef: ↑29-05-2017 21:19Dus er hoeft maar een iemand te zijn die de schurft aan je heeft en je bent de lul.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 29 mei 2017 om 22:20
En nog n keer op de man-Puss-in-Bootz- schreef: ↑27-05-2017 19:29Ik heb een beetje in mijn mond moeten overgeven van zoveel zelfgenoegzaamheid.
Joors troelie
maandag 29 mei 2017 om 22:23
Geen idee over welke tirade je hebt hebt en verder ook niet. Ik ben hier de hele dag niet geweest. Doeii