Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 24 mei 2017 om 22:16
Tsjernobyl is zeker nog wel een ding geweest in mijn jeugd. We hadden een kamp, en één van de deelnemertjes moest binnen slapen, anders mocht ze niet komen. Net of die nare straling niet door de muurtjes van dat gebouwtje kon komen. En er was ook iets met spinazie. Die mochten we ineens niet meer eten, want spinazie nam extra veel straling op of zo. Heel vaag allemaal.
woensdag 24 mei 2017 om 22:16
Nee, laat nóu maar zitten...
Iedereen gaat nu al bijna weer naar huis.
woensdag 24 mei 2017 om 22:17
Ik ben ook geboren in Amsterdam. Maar dat was niet de bedoeling in feite, ik kwam wat te vroeg geloof ik. Maar in je paspoort staat dan wel Amsterdam en daar baal ik van.Eleonora-1 schreef: ↑24-05-2017 22:08Ik kreeg 'm helemaal niet.
Voel me buitengesloten.
Ok, ik woon 200 kilometer bij Amsterdam vandaan maar ik ben wél Amsterdammer!
Ik ga een klacht indienen.
Gelukkig dan wel weer op een deftig adres, op de Nassaukade. Maar toch. Ik vind het altijd nog vervelend. Want ik ben van hier.
woensdag 24 mei 2017 om 22:19
Allemaal paniekvoetbal. Ik was toen al te 'oud' om daarover van streek te raken.Lady_Voldemort schreef: ↑24-05-2017 22:16Tsjernobyl is zeker nog wel een ding geweest in mijn jeugd. We hadden een kamp, en één van de deelnemertjes moest binnen slapen, anders mocht ze niet komen. Net of die nare straling niet door de muurtjes van dat gebouwtje kon komen. En er was ook iets met spinazie. Die mochten we ineens niet meer eten, want spinazie nam extra veel straling op of zo. Heel vaag allemaal.
woensdag 24 mei 2017 om 22:20
woensdag 24 mei 2017 om 22:22
Ja als je toen al 100 jaar was dan maak je je natuurlijk niet zo druk. Snap ik Yas.
charlottew88 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 22:23
0.40% gewijzigd
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 24 mei 2017 om 22:23
woensdag 24 mei 2017 om 22:24
Ik heb niets met Amsterdam, maar ik heb er ook niets tegen. Ik ben geboren in dezelfde gemeente als waar ik nu woon, maar wel 8 kilometer uit elkaar. Dat je niet denkt dat ik niets van de wereld gezien heb.
Tsjernobyl was wel iets hier, al weet ik maar weinig meer van, natuurlijk. Maar mijn opa had (en heeft) een moestuin en die was ernstig gedupeerd.
(In de jaren 50 moest je je toch onder een bureau verstoppen bij een kernbom, daar zijn van die heel gave filmpjes van)
Tsjernobyl was wel iets hier, al weet ik maar weinig meer van, natuurlijk. Maar mijn opa had (en heeft) een moestuin en die was ernstig gedupeerd.
(In de jaren 50 moest je je toch onder een bureau verstoppen bij een kernbom, daar zijn van die heel gave filmpjes van)
woensdag 24 mei 2017 om 22:32
Dat kan je uit zetten hoor dat automatisch afspelen.Ttass30 schreef: ↑24-05-2017 22:31Ik ben van het vroeger was alles beter gedachte. We krijgen nu ongefilterd verschrikkelijke dingen mee . Als ik zie wat er op mijn tijdlijn voorbij komt op fb ongefilterde heftige beelden waar je niet onder uit kan komen want die filmpjes spelen zich automatisch af.
woensdag 24 mei 2017 om 22:32
Dit zie ik jou vaker schrijven.Ttass30 schreef: ↑24-05-2017 22:31Ik ben van het vroeger was alles beter gedachte. We krijgen nu ongefilterd verschrikkelijke dingen mee . Als ik zie wat er op mijn tijdlijn voorbij komt op fb ongefilterde heftige beelden waar je niet onder uit kan komen want die filmpjes spelen zich automatisch af.
Ik krijg echt nooit dat soort beelden. Misschien wat selectiever zijn in je vrienden.
woensdag 24 mei 2017 om 22:35
Bij je settings/videos/automatisch afspelen uit, dat doe je via de website en daar staat ook een uitleg hoe je het op je mobiel uit kan zetten.
anoniem_321079 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 22:36
1.99% gewijzigd
woensdag 24 mei 2017 om 22:36
charlottew88 schreef: ↑24-05-2017 21:03Ik denk dat veel mensen zo denken. Maar ik laat mij niet bang maken omdat ik denk dat de kans klein is dat ik bij een aanslag betrokken zal raken. Ik vind het erg dat ik heel veel om mij heen hoor dat kinderen bang zijn voor een aanslag. Vroeger toen ik Jong was stond ik daar niet bij stil. Ik was onbevangen maar nu dankzij social media bereikt het nieuws ons steeds sneller.
Nee ik bedoelde niet dat ze idioten zijn omdat ze de kans op een aanslag negeren. Ik bedoelde voetbal-idioten .. die zijn veel erger.
woensdag 24 mei 2017 om 22:41
Gebeurt mij wel een heel enkele keer. Dan reageert een van mijn contacten op zo'n filmpje ofzo. Die mensen blokkeer ik dan meteen.MoirenPhae schreef: ↑24-05-2017 22:32Dit zie ik jou vaker schrijven.
Ik krijg echt nooit dat soort beelden. Misschien wat selectiever zijn in je vrienden.
woensdag 24 mei 2017 om 22:48
Als je kinderen geen Facebook geeft heb je dat dus niet. En als volwassenen zou je moeten weten dat je dat automatisch afspelen gewoon kan uitzetten.Ttass30 schreef: ↑24-05-2017 22:31Ik ben van het vroeger was alles beter gedachte. We krijgen nu ongefilterd verschrikkelijke dingen mee . Als ik zie wat er op mijn tijdlijn voorbij komt op fb ongefilterde heftige beelden waar je niet onder uit kan komen want die filmpjes spelen zich automatisch af.
Het komt hier dus net zo binnen als bij mij vroeger. Gewoon door de tv/journaal/jeugdjournaal.
En bij het begin de golfoorlog zat mijn pa ook hele dagen voor de TV.
Ook dat is niet anders.
woensdag 24 mei 2017 om 22:54
Ik heb heel veel op ontvolgen gezet. Blijkbaar krijg ik nog op mijn tijdlijn wat ze leuk vinden en op reageren. Als ik ze blokkeer krijg ik gezeik. Ik ken iedereen die ik op FB heb. Mijn familie leden delen die filmpjes. Vooral mijn oma.SallySpectra schreef: ↑24-05-2017 22:41Gebeurt mij wel een heel enkele keer. Dan reageert een van mijn contacten op zo'n filmpje ofzo. Die mensen blokkeer ik dan meteen.