Napraattopic deel 84

09-06-2017 23:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Lady_Voldemort schreef:
17-06-2017 18:31
In dat licht snap ik het ook nooit zo als mensen heel erg gaan zitten benadrukken dat ze nieuw zijn. Ga gewoon meeschrijven en zeur niet, denk ik dan.
Ook dit
Je bent zelf een theepot
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet van t minnaarstopic.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Eleonora-1 schreef:
17-06-2017 18:45
Ja, maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.
Er zijn er ook die de andere kant van het spectrum laten zien en alleen maar komen om te zuigen, te provoceren en te klieren. Gewoon hop, posten en meteen stom doen. Ik vind het idioot maar ja, je hebt ze er bij.

Zo heb je er ook bij die het allemaal maar spannend vinden in het begin.
Die heb ik liever dan de 'ik wil nergens bij horen, ik kom lekker schoppen' figuren.
Die vis je er tich gewooon uit?

Ook seminieuwkomers kunnen zuigen
Je bent zelf een theepot
impala schreef:
17-06-2017 19:01
Niet altijd. Nieuwkomers zijn hier vandaag of gisteren nog afgebekt. Bij wijze van 'grap' ofzo.
Niet door mij.
Ik heb het over mijn eigen reactie als iemand vraagt om mee te mogen doen.
Ik vind het normaal om iemand dan even te melden dat dat natuurlijk mag en welkom.
impala schreef:
17-06-2017 18:59
Dat was zeker wél de reden n van oprichting van het stamcafe. Dat hier teveel gezogen en geruzied werd (eens!) en er behoefte was aan een plek waar alleen maar positief gepost werd. Zoek de OP van deel 1 maar op.
Verkeerd oogeslagen dan, excuus
Je bent zelf een theepot
impala schreef:
Niet altijd. Nieuwkomers zijn hier vandaag of gisteren nog afgebekt. Bij wijze van 'grap' ofzo.
Vonnik ook stom. Ik denk gerust wel es het mijne, maar je hoeft niet alles wat je denkt maar neer te plempen he.
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 19:02
Je laatste zin is denk ik de beginzin van dat topic. Maar wat ik al eerder schreef: je ontkomt er niet aan dat het een vast groepje wordt die met elkaar meeleeft. Waar dan de teneur van issues vandaag komt, geen idee. Leuk afstudeerinderwerp voor de HAN :-D
.
De beginzin klopt dan nog steeds, je hoeft niet te voldoen aan wat dan ook om mee te schrijven ( niet zwanger te zijn, kinderen hebben uit 2000, te willen afvallen etc) en meedoen kan altijd.

Persoonlijk vielhet mij op dat in STAM en in dat vroegere schaduwforum er zoveel treurnis werd gepost, zoveel dat ik er niet omheen kon.
En ook wat jij postte over het Minnaarstopic, eerst tig @ jantje en @ pietje.

Nogmaals: vooral doen maar ik behrijp dat mensen afhaken
Maar zo'n beginzin kan vkgs mij.juist de indruk geven dat het een topic van bepaalde mensen is ipv een algemeen kletstopic op een openbaar forum. En natuurl ij k gaan vaste schrijvers elkaar leren kennen, dat is alleen maar logisch.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
17-06-2017 19:06
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet van t minnaarstopic.
:rofl:
Je bent zelf een theepot
sssssst schreef:
.
En dan schrijven mensen dit en denk ik: 'En wie was jij daar dan?' Terwijl ik zelf ook al weer aan en andere nick ben natuurlijk.
Ik PB je wel even. Het is geen geheim of zo.

Ik postte onlangs iets op een topic om een van de schrijfsters een hart onder de riem te steken. Toen werd ik wel direct min of meer ingelijfd door een heel vragenvuur. Daar heb ik geen zin in. Ik wilde alleen even laten weten dat ik met forummer X meeleefde. Dat vind ik dus echt een nadeel van een topic met vaste kliek.
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 19:07
Die vis je er tich gewooon uit?

Ook seminieuwkomers kunnen zuigen
Die vis ik er meteen uit ja.
En die gaan onder de negeer.
Het gebeurt niet vaak maar als, dan meteen.
impala schreef:
17-06-2017 18:59
Dat was zeker wél de reden n van oprichting van het stamcafe. Dat hier teveel gezogen en geruzied werd (eens!) en er behoefte was aan een plek waar alleen maar positief gepost werd. Zoek de OP van deel 1 maar op.
Nou, alleen maar positief hoefde van mij, als mede-oprichter, nou ook weer niet. Maar in ieder geval zonder gezuig inderdaad.

Grappig genoeg was die wens voor sommigen weer een reden om gezellig te komen zuigen, dus op een gegeven moment hebben we die 'huisregel' maar niet meer in de OP gezet.
impala schreef:
Omdat iemand ( geen idee wie) dat hier schreef moet dat genoemd wirden? Alsof de posters hier 1 groep zijn.
Spreek iemand persoonlijk aan of laat het. Dat algemene gedoe is niet ok vind ik. Dat werkt het ' jullie zijn een groepje' in de hand en dat is niet wat het is
Je bent zelf een theepot
Eleonora-1 schreef:
17-06-2017 19:07
Niet door mij.
Ik heb het over mijn eigen reactie als iemand vraagt om mee te mogen doen.
Ik vind het normaal om iemand dan even te melden dat dat natuurlijk mag en welkom.
Sorry, er ging iets mis.

Klopt hoor Eleonora, jij reageerde normaal. Maar ik vond de reacties op mijn nickname echt raar en vervelend.
anoniem_322667 wijzigde dit bericht op 17-06-2017 19:16
21.64% gewijzigd
Is dat echt een vrouwending trouwens, dat zuigen? Ik ben het nog nergens anders tegengekomen dan hier. Ook niet IRL.
Mamavaneenwondertje97 schreef:
17-06-2017 19:04
Ja lollig was dat :-D
Nah, ik vond dat ik normaal op je gereageerd had
Lady_Voldemort schreef:
17-06-2017 19:13
Nou, alleen maar positief hoefde van mij, als mede-oprichter, nou ook weer niet. Maar in ieder geval zonder gezuig inderdaad.

Grappig genoeg was die wens voor sommigen weer een reden om gezellig te komen zuigen, dus op een gegeven moment hebben we die 'huisregel' maar niet meer in de OP gezet.
Dat stond er wel. Dat je alléén maar positief mocht zijn. Voor mij reden om er niet te komen. Ik wist ook niet hoe het zich daar ontwikkeld had. Tot vandaag dus.
.
simbalabimba schreef:
17-06-2017 19:10
Maar zo'n beginzin kan vkgs mij.juist de indruk geven dat het een topic van bepaalde mensen is ipv een algemeen kletstopic op een openbaar forum. En natuurl ij k gaan vaste schrijvers elkaar leren kennen, dat is alleen maar logisch.
Ik zag het juist iets om niet vanuit een vast clubje te starten, clubjes zoals ik schreef die er zijn. Dat het een vast ckubje is geworden is denk ik des fora
Je bent zelf een theepot
Lady_Voldemort schreef:
17-06-2017 19:13

Stond er ook niet hoor, dat er alleen maar positief gepost mocht worden of zo. Sfeerverhogend en niet zuigen of fitties uitvechten.
Dat stond er.
Ouderwets forumplezier of zoiets.
Hugh-Jazz schreef:
17-06-2017 19:11
Ik PB je wel even. Het is geen geheim of zo.

Ik postte onlangs iets op een topic om een van de schrijfsters een hart onder de riem te steken. Toen werd ik wel direct min of meer ingelijfd door een heel vragenvuur. Daar heb ik geen zin in. Ik wilde alleen even laten weten dat ik met forummer X meeleefde. Dat vind ik dus echt een nadeel van een topic met vaste kliek.
Via een pb? Das raar
Je bent zelf een theepot
Hugh-Jazz schreef:
17-06-2017 19:15
Is dat echt een vrouwending trouwens, dat zuigen? Ik ben het nog nergens anders tegengekomen dan hier. Ook niet IRL.
.
Ik wel hoor. En niet alleen onder vrouwen. Ik zat pas in een discussie op whatsapp met een team vd sportvereniging. Meisje van 17, alsof ze het zuigen persoonlijk uitgevonden had.
Mamavaneenwondertje97 schreef:
17-06-2017 19:14
Sorry, er ging iets mis.

Klopt hoor Eleonora, jij reageerde normaal. Maar ik vond de reacties op mijn nickname echt raar en vervelend.
Terecht vond je dat.
Hugh-Jazz schreef:
17-06-2017 19:15
IRL ben ik ze ook wel tegengekomen. Onder mannen en vrouwen, hoewel de eerlijkheid me gebiedt vast te stellen dat vrouwen er in het algemeen beter in zijn dan mannen.

En laten we wel wezen: iedereen zuigt wel eens. Ik ook, als ik heel erg ongesteld ben of zo. Is ook helemaal niet zo erg verder, maar als iemand expres een account aanmaakt (of stiekem terugkomt van een perma) om lekker te kunnen zuigen is dat wel heel vervelend. En dat soort gedrag kom je inderdaad alleen maar tegen op een forum.
Ik vind buiten wat dames een paar heren hier anders ook een gooi doen naar de kampioensgordel voor zuigen hoor.
Oa hier en elders op internet ben ik er achter gekomen dat vrouwen daar niet omgeslagen kampioenen in zijn.
anoniem_255285 wijzigde dit bericht op 17-06-2017 19:25
32.73% gewijzigd
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 18:49
+1
Maar met de opmerking dat ik niet wil dat iemand zich gaat inhouden. Als posters daar hun ei kunnen leggen, prima.
Als de posters daar zich ok voelen met empatisch zijn, prima.
Oh ja, die aanvulling geldt voor mij ook. Als iemand zich daar fijn bij voelt, prima. Zijn genoeg van dat soort kletstopics te vinden, waarin toch ook wel echte vriendschappen ontstaan nav waar het topic over gaat en wat ze dus gemeenschappelijk hebben. Ik vind het alleen jammer in doorlopende topics zoals minnaar en het huizenjacht. En ja, ik ben wel van minnaar :proud:
impala schreef:
17-06-2017 19:17
Dat stond er wel. Dat je alléén maar positief mocht zijn. Voor mij reden om er niet te komen. Ik wist ook niet hoe het zich daar ontwikkeld had. Tot vandaag dus.
Dit stond er in de OP:

Welkom in het stamcafé!
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven