Napraattopic deel 84

09-06-2017 23:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
sssssst schreef:
17-06-2017 15:53
Maar waarom gaan we dan niet terug en gaan we niet gewoon kletsen?
Na ettelijke pogingen om in het café wat luchtiger onderwerpen aan te snijden, waarna het vervolgens binnen 2 posts weer over ziekte en ellende ging, heb ik het daar opgegeven.
Helemaal prima dat mensen dat prettig vinden, maar mijn manier van kletsen is het niet.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
sssssst schreef:
17-06-2017 17:00
Nou kom op dan, ik heb er net al iets gepost over mijn slapende man en Dolfje over haar man met jetlag. Even neuzelen over onze mannen.
Ben al onderweg!
doornroosje9 schreef:
17-06-2017 17:02
Hè, en mijn bijdrage dan? :jump:
.
Die is niet blijven hangen er gebeurt daar al een half uur niks meer. Mijn man is weer wakker trouwens.
sssssst schreef:
Nou kom op dan, ik heb er net al iets gepost over mijn slapende man en Dolfje over haar man met jetlag. Even neuzelen over onze mannen.
Das ook allemaal kommer en kwel toch :P
anoniem_338331 wijzigde dit bericht op 17-06-2017 17:06
0.80% gewijzigd
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 16:57
Prima toch?

Ik denk dat bij veel kletstopics de vaste posters elkaar leren kennen waardoor het al snel prive wordt waardoor het minder luchtig wordt. De humor, hoi Leo :cheer2: ontbeert dan. Voor die vaste crowd is dat denk ik geen gemis
Ik mis het wel. Maar goed, het is zoals het is en dat is prima verder. Topics ontwikkelen zich nou eenmaal en soms groeien mijn topics en ik een beetje uit elkaar, in de loop der tijd. Wil niet zeggen dat er met één van beiden iets mis is of zo. En ik vind het in ieder geval vreselijk leuk dat het stamcafé na anderhalf jaar nog steeds bezocht wordt, dat hadden we echt nooit verwacht :D
doornroosje9 schreef:
17-06-2017 17:02
Hè, en mijn bijdrage dan? :jump:
En mijn zinnige posts daar!

Maar napraten over het stamcafé is behoorlijk ontopic.
Kan Nous toch een klein beetje trots op me zijn.
_Marana_ schreef:
17-06-2017 17:03
Ik heb trouwens in het algemeen een hekel aan topics waar je ineens op iedereen moet reageren en naar persoonlijke zaken moet vragen. Gebeurt ook wel eens in een afvaltopic, het huizenjachttopic had het een poosje terug ook en zelfs op minnaar gebeurt het. Van die posts als

" @ A wat rot voor je zeg, hoe gaat het nu?
@ B hahaha wat een mooi verhaal, fijn dat je er ook om kon lachen
C, je bent al een poosje stil, gaat het nog een beetje
@ D ik heb het niet helemaal gevolgd, is dat van vorige week al opgelost

En dan nu mijn verhaal bladiebla "

Is dat wat nu ook gebeurt in het stamcafé?

Oh ja, verschrikkelijk vind ik dat :rofl: . Zo erg is het in het stamcafé trouwens niet hoor.
-Kittens- schreef:
17-06-2017 16:56
Indisch. Schoonmoeders kookt.
Oh heerlijk en lekker makkelijk!
_Marana_ schreef:
17-06-2017 17:06
Het gaat nu over mannen. Tja... zit wat in.
_Marana_ schreef:
:proud:
Life is short. Eat dessert first.
_Marana_ schreef:
Nee bij mij was het een heel komisch gezicht. :)
lucky82 schreef:
17-06-2017 16:49
Want over ellende kun je niet kletsen?
Ik vind van wel maar heb ervaren dat luchtig posten tussen posts vol verdriet ( groot en klein ) lastig is
Dat kan aan mij liggen.

9 vd 10 posts waren empatisch, dan voelt het raar om over je bloeiende plant of je nieuwe nagellak te praten. Het suffe is is dat een zeer groot verdriet had op dat andere forum maar dat niet gepost kreeg. Dat lag aan mij vond ik.
Wat lezen in het Stamcafe gaf mij hetzelfde gevoel: laat maar. Prima plek voor hen die er willen zijn, geen kwaad woord.
Je bent zelf een theepot
Ik kom nooit in het café om te kletsen. Ik doe dat hier. Dat heeft voor mij vooral een praktische achtergrond. Ik klets graag over forumgeneuzel maar ook over andere dingen. Daarbij vind ik het vervelend om voor mezelf nou precies te gaan bepalen wat nu onder forumgeneuzel valt en wat niet. Of om onderscheid te maken wanneer forumgeneuzel verwatert tot niet-forumgeneuzel.

Als ik dan moet kiezen tussen een topic waar je ook over het forum kan neuzelen of een topic wat daar niet voor bedoeld is, kies ik voor dat eerste. Ik ben dus liever hier off-topic dan daar. Dat was oorspronkelijk voor mij de reden om hier mee te kletsen en niet in het café.
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 17:17
Ik vind van wel maar heb ervaren dat luchtig posten tussen posts vol verdriet ( groot en klein ) lastig is
Dat kan aan mij liggen.

9 vd 10 posts waren empatisch, dan voelt het raar om over je bloeiende plant of je nieuwe nagellak te praten. Het suffe is is dat een zeer groot verdriet had op dat andere forum maar dat niet gepost kreeg. Dat lag aan mij vond ik.
Wat lezen in het Stamcafe gaf mij hetzelfde gevoel: laat maar. Prima plek voor hen die er willen zijn, geen kwaad woord.
:hug:
Life is short. Eat dessert first.
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 17:17
Dat kan aan mij liggen.

9 vd 10 posts waren empatisch, dan voelt het raar om over je bloeiende plant of je nieuwe nagellak te praten. Het suffe is ik dat een zeer groot verdriet had op dat andere forum maar dat niet gepost kreeg. Dat lag aan mij vond ik.
Je bent zelf een theepot
_Marana_ schreef:
Ik vond de napraat behoorlijk opgeknapt sinds de opening van het stamcafé. Het was hier allemaal prima bij te houden. En ineens de laatste dagen zijn er weer tig pagina's bij als je even offline bent geweest. Ik stem voor het plan dat jullie dat weer in het stamcafé gaan doen :proud:

De enige keren dat het hier echt rustig was, was toen het café net open was en na de laatste forumupdate.
Verder is het altijd het hardst gaande topic geweest en er is al veel vaker 'gekletst' afgewisseld met forumgedoe en napraten of meepraten over topics waar men in het topic zelf niet wilde posten.

Voor hier is wat er de laatste dagen gebeurt niks nieuws.
Same old, same old.
Eleonora-1 schreef:
17-06-2017 17:31
De enige keren dat het hier echt rustig was, was toen het café net open was en na de laatste forumupdate.
Verder is het altijd het hardst gaande topic geweest en er is al veel vaker 'gekletst' afgewisseld met forumgedoe en napraten of meepraten over topics waar men in het topic zelf niet wilde posten.

Voor hier is wat er de laatste dagen gebeurt niks nieuws.
Same old, same old.
Het is heel simpel: als er geen rellen zijn of gedoe begint men hier te neuzelen. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat je iets mist als je stuit op pagina's lang gezever over paarden of parfum, dan is er gewoon verder geen ruk te doen op het forum.
Lady_Voldemort schreef:
17-06-2017 17:34
Het is heel simpel: als er geen rellen zijn of gedoe begint men hier te neuzelen. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat je iets mist als je stuit op pagina's lang gezever over paarden of parfum, dan is er gewoon verder geen ruk te doen op het forum.
:idee:

Zoals zo vaak spijker op de kop.

(En ik was he zeer dankbaar gisteren voor je neuzel bijdrage. Ging met een smile slapen.)
Dat ja.
Het is dus niet iets van de laatste tijd.
Het is gewoon zoals het altijd gaat hier.
Vandaag of morgen hits er ergens weet shit the fan en dan gaat het dagen daar over.
No worries.
Eleonora-1 schreef:
17-06-2017 17:36
Dat ja.
Het is dus niet iets van de laatste tijd.
Het is gewoon zoals het altijd gaat hier.
Vandaag of morgen hits er ergens weet shit the fan en dan gaat het dagen daar over.
No worries.
Liever vandaag dan morgen :D
_Marana_ schreef:
17-06-2017 17:03
Ik heb trouwens in het algemeen een hekel aan topics waar je ineens op iedereen moet reageren en naar persoonlijke zaken moet vragen. Gebeurt ook wel eens in een afvaltopic, het huizenjachttopic had het een poosje terug ook en zelfs op minnaar gebeurt het. Van die posts als

" @ A wat rot voor je zeg, hoe gaat het nu?
@ B hahaha wat een mooi verhaal, fijn dat je er ook om kon lachen
C, je bent al een poosje stil, gaat het nog een beetje
@ D ik heb het niet helemaal gevolgd, is dat van vorige week al opgelost

En dan nu mijn verhaal bladiebla "

Is dat wat nu ook gebeurt in het stamcafé?
Dat kan voelen als een topic waarbij je moet vragen of je mee mag schrijven. :-?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Lady_Voldemort schreef:
Ik mis het wel. Maar goed, het is zoals het is en dat is prima verder. Topics ontwikkelen zich nou eenmaal en soms groeien mijn topics en ik een beetje uit elkaar, in de loop der tijd. Wil niet zeggen dat er met één van beiden iets mis is of zo. En ik vind het in ieder geval vreselijk leuk dat het stamcafé na anderhalf jaar nog steeds bezocht wordt, dat hadden we echt nooit verwacht :D
True
Je bent zelf een theepot
simbalabimba schreef:
17-06-2017 17:38
Dat kan voelen als een topic waarbij je moet vragen of je mee mag schrijven. :-?
Het lijkt me vooral heel rot forummen. Dat je eerst iedere post moet lezen en er een empathisch antwoord op verzinnen voor je zelf los mag. En de spontaniteit is er zo ook wel vanaf.
simbalabimba schreef:
17-06-2017 17:38
In het stamcafe niet hoor
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
17-06-2017 17:49
In het stamcafe niet hoor
Ik zal het zelf ook niet vragen, nergens. Wil ook geen welkom geheten worden en " schrijf gezellig mee" hoef ik ook al niet. :P Topics zijn van iedereen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven