Napraattopic deel 86
zaterdag 24 juni 2017 om 13:02
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 26 juni 2017 om 10:21
maandag 26 juni 2017 om 10:27
Something completely different: ik krijg net een berichtje dat er tussen 12.07 uur en 13.07 uur een pakketje bezorgd wordt.
Dat intrigeert mij: die exacte tijden, maar dan wel een interval van een uur.
Hoe zouden ze dat berekenen?
Edit: sjit, verkeerde topic, moest natuurlijk op Schaduwnapraat.
Maar even een kletsberichtje om een onderwerp af te sluiten moet wel kunnen vind ik.
Dat intrigeert mij: die exacte tijden, maar dan wel een interval van een uur.
Hoe zouden ze dat berekenen?
Edit: sjit, verkeerde topic, moest natuurlijk op Schaduwnapraat.
Maar even een kletsberichtje om een onderwerp af te sluiten moet wel kunnen vind ik.
solomio wijzigde dit bericht op 26-06-2017 10:30
24.63% gewijzigd
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 26 juni 2017 om 10:30
Route, afstanden, snelheid, oponthoud.
maandag 26 juni 2017 om 10:30
.-Kittens- schreef: ↑26-06-2017 10:18Dat doen we toch allemaal, dat stalken? Dat is toch o.a. het punt dat je maakt?
Met stalken bedoel ik o.a.het zoeken naar andere mensen (forummers) via de fb pagina van een ander of het kijken op pagina's van mensen die niet jouw fb-vrienden zijn.
Ik wilde je verder niet aanvallen.
Maar goed, je snapt mijn punt dus niet.
Nog even ter aanvulling, je weet nooit wie er weer gekke conclusies gaat trekken uit jouw rare posts:
Ik heb niemand gestalkt, haar facebook was gewoon openbaar en werd hier vaak genoemd, ik heb die een keer bezocht.
Ik heb ook niet verteld wát er op haar fb stond. Laat staan prive info.
Alleen dat er columns op stonden. Nou duh, daar zijn er tienduizenden van. Die er columns op hebben staan. Over de inhoud van die columns heb ik geen woord gezegd.
Dat is hetzelfde als zeggen: er stonden foto's op. Zonder te zeggen wat er óp die foto's staat.
Wat snap jij hier niet aan?
En waarom ben ik opeens een stalker ?
Waarom schrijf jij dat ik prive info verspreid?
Ik zou jou moeten staffen voor deze beschuldigingen, Maar ik vind het gewoon té sneu om zelfs maar die moeite te nemen.
.
maandag 26 juni 2017 om 10:37
Vraagt er (alweer) iemand hier waar je een dame voor een trio kunt vinden. Dus de één antwoordt dat je een prostituee kunt inhuren, de ander zegt dat je naar de kroeg kunt, en ik vertel dat daar sites voor zijn, en dan niet dit forum. Enige waar de TO vervolgens op reageert is dat ze dat ook wel weet, dat ze niet iemand hier gaat vinden.
Vind ik altijd best apart he, dat een TO allemaal tips krijgt, en dat ze er dan voor kiezen om alleen op een (veronderstelde) aanval te reageren met een sneer, ipv op de suggesties in te gaan.
Zie ik overigens wel vaker gebeuren, ook met hele andere vragen, buiten de sekspijler. TO's die alleen aangebrand reageren op steken onder water, en daarmee alle goedwillende antwoorden totaal negeren. Waarom doe je dat, vraag ik me dan af. Dan help je toch zelf je eigen topic om zeep?
Vind ik altijd best apart he, dat een TO allemaal tips krijgt, en dat ze er dan voor kiezen om alleen op een (veronderstelde) aanval te reageren met een sneer, ipv op de suggesties in te gaan.
Zie ik overigens wel vaker gebeuren, ook met hele andere vragen, buiten de sekspijler. TO's die alleen aangebrand reageren op steken onder water, en daarmee alle goedwillende antwoorden totaal negeren. Waarom doe je dat, vraag ik me dan af. Dan help je toch zelf je eigen topic om zeep?
maandag 26 juni 2017 om 10:41
Ik heb wel eens gelezen dat er in het Nederlands 5x zo veel woorden zijn met een negatieve lading als met een positieve lading._Marana_ schreef: ↑26-06-2017 10:37Vraagt er (alweer) iemand hier waar je een dame voor een trio kunt vinden. Dus de één antwoordt dat je een prostituee kunt inhuren, de ander zegt dat je naar de kroeg kunt, en ik vertel dat daar sites voor zijn, en dan niet dit forum. Enige waar de TO vervolgens op reageert is dat ze dat ook wel weet, dat ze niet iemand hier gaat vinden.
Wij leren dus al van jongs af aan dat dat negatieve belangrijker is.
Dat krijg je er niet zo makkelijk meer uit.
Every day offers a new opportunity to give up.
maandag 26 juni 2017 om 10:45
maandag 26 juni 2017 om 10:48
Oeff.... 5x zoveel negativiteit. Vandaar dat geklaag overal
Dat alleen reageren op meehuilers is ook zoiets inderdaad. Best fijn dat mensen meeleven maar je komt er geen steek verder mee he. Al zie ik daar nog iets meer het nut van in, soms is het genoeg om je hart te luchten en zit je verder niet echt te wachten op oplossingen. De vraag is dan ook vaak 'is dit herkenbaar?' en niet 'wat zou jij doen?'
maandag 26 juni 2017 om 10:48
Ok Impala, ik heb inderdaad geïmpliceerd dat je hebt gestalkt (niet dat je een stalker bent). Ik bedoelde daarmee niet letterlijk dat je een stalker bent.impala schreef: ↑26-06-2017 10:30.
Nog even ter aanvulling, je weet nooit wie er weer gekke conclusies gaat trekken uit jouw rare posts:
Ik heb niemand gestalkt, haar facebook was gewoon openbaar en werd hier vaak genoemd, ik heb die een keer bezocht.
Ik heb ook niet verteld wát er op haar fb stond. Laat staan prive info.
Alleen dat er columns op stonden. Nou duh, daar zijn er tienduizenden van. Die er columns op hebben staan. Over de inhoud van die columns heb ik geen woord gezegd.
Dat is hetzelfde als zeggen: er stonden foto's op. Zonder te zeggen wat er óp die foto's staat.
Wat snap jij hier niet aan?
En waarom ben ik opeens een stalker ?
Waarom schrijf jij dat ik prive info verspreid?
Ik zou jou moeten staffen voor deze beschuldigingen, Maar ik vind het gewoon té sneu om zelfs maar die moeite te nemen.
Bij deze neem ik het woord 'stalkt' terug, goed?
Ik probeerde het uit te leggen, net als wat ik bedoel met het delen van privé-info.
Maar snappen elkaar niet, dus ik hou er ook over op.
maandag 26 juni 2017 om 10:49
Het is wel zo dat we (onbewust of onbedoeld) heel vaak woorden gebruiken met een wat negatieve lading, ook als we geen negatieve boodschap willen overbrengen. Is lastig om je daar bewust van te zijn als je bijv. zakelijke teksten of sollicitatiebrieven schrijft.
maandag 26 juni 2017 om 10:51
Renaissance_ schreef: ↑26-06-2017 10:45@Marana Dat valt me ook vaak op. Waarom mensen dat doen? Geen idee. Maar dat selectieve reageren gebeurt inderdaad vaak. Of dat mensen alleen reageren op anderen die "meehuilen" met hun klacht, maar niet op reacties die wat nuchterder zijn en waarin mogelijke oplossingen worden aangedragen.
Nee dan trap je meteen iemand de grond in of je krijgt een of andere DSM-stoornis naar je hoofd. Sommige mensen kunnen niet met nuchter omgaan.
maandag 26 juni 2017 om 10:54
Mooie woorden zijn dan bijzonderderder en hebben méér waarde.
Mooi!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 26 juni 2017 om 10:58
Zeker waar, dan is het wel zo handig als mensen dat in hun ot laten blijven. Maar goed, woorden op een scherm kunnen nogal licht tot onduidelijkheid leiden, zo zonder intonatie e.d._Marana_ schreef: ↑26-06-2017 10:48Oeff.... 5x zoveel negativiteit. Vandaar dat geklaag overal![]()
Dat alleen reageren op meehuilers is ook zoiets inderdaad. Best fijn dat mensen meeleven maar je komt er geen steek verder mee he. Al zie ik daar nog iets meer het nut van in, soms is het genoeg om je hart te luchten en zit je verder niet echt te wachten op oplossingen. De vraag is dan ook vaak 'is dit herkenbaar?' en niet 'wat zou jij doen?'
maandag 26 juni 2017 om 11:00
Is waar, daar verbaas ik me soms ook wel over. Hier zitten best wat reageerders die graag anderen als zielig zien. En soms is het zoals hierboven ook staat, ook gewoon lekker om even je hart te luchten en verder niet. Maar dat is niet altijd duidelijk.
maandag 26 juni 2017 om 11:21
Bij nader inzien heb ik de posts waarin word gezegd dat ik prive info heb verspreid wel gestaft en gevraagd deze te verwijderen.
Ik weet hoe het hier werkt en hoe dit soort opmerkingen een eigen leven gaan leiden.
Ik wens niet beschuldigd te worden van stalken of het verspreiden van prive info. Ik vind dat beschadigend en dat kan mij eindeloos gaan achtervolgen. Ik wil niet te boek staan als een onbetrouwbaar persoon.
Tot mijn verassing zag ik dat een aantal posts al gestaft was
Ik weet hoe het hier werkt en hoe dit soort opmerkingen een eigen leven gaan leiden.
Ik wens niet beschuldigd te worden van stalken of het verspreiden van prive info. Ik vind dat beschadigend en dat kan mij eindeloos gaan achtervolgen. Ik wil niet te boek staan als een onbetrouwbaar persoon.
Tot mijn verassing zag ik dat een aantal posts al gestaft was
.