Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Excentriek is toch gewoon gek, maar dan voor rijke mensen?
blijfgewoonbianca schreef:
30-06-2017 22:54
Ik krijg toch wel héél sterk de indruk dat Impala met haar posts over Harrie oa zichzelf en Missie bedoelde.
Maar goed, dat blijft gokken en zal toch wel ontkend worden ook als ik het wel goed heb aangevoeld.

Nou ik deel in elk geval wel het idee dat die gedachtegang wel mee speelde. Het leek een beetje alsof er gesuggereerd werd dat elke excentriekeling een zegen is voor de mensheid. En dat we dus elke excentriekeling zouden moeten koesteren. En alhoewel excentriekelingen zorgen voor vernieuwing zijn er ook gewoon excentriekelingen die niks vernieuwen maar excentriek zijn omdat ze bijvoorbeeld rete-asociaal zijn. Vaak kenmerken de vernieuwende excentriekelingen zich door constant kritisch te zijn naar de gevestigde ideeën en door zelf met andere inzichten te komen. Remmende excentriekelingen zijn ook kritisch naar gevestigde ideeën maar dat komt omdat ze gewoon zeiken over alles.

Maar dan nog vond ik de vergelijking doortrekken met Impala's eerdere standpunt onterecht. Dat kwam op mij over alsof je het iemand kwalijk neemt dat ie een mening heeft over je nieuwe schoenen als ie in een lelijke auto rijdt.
Ohja mijn post hoorde onder jouw post Shifty.
-Kia-Ora- schreef:
30-06-2017 23:10
:there:

.
:rofl:
Dank je :smooch:
lrishCassidy schreef:
30-06-2017 23:26
Interessante discussie wel.
Wie van de "' excentriekelingen" zou jij scharen onder de excentriekelingen die wel iets zinnigs te zeggen hebben?

Waar mag ik uit kiezen? Wat is het kader? :biggrin:
shifty schreef:
30-06-2017 23:22
Nou ik deel in elk geval wel het idee dat die gedachtegang wel mee speelde. Het leek een beetje alsof er gesuggereerd werd dat elke excentriekeling een zegen is voor de mensheid. En dat we dus elke excentriekeling zouden moeten koesteren. En alhoewel excentriekelingen zorgen voor vernieuwing zijn er ook gewoon excentriekelingen die niks vernieuwen maar excentriek zijn omdat ze bijvoorbeeld rete-asociaal zijn. Vaak kenmerken de vernieuwende excentriekelingen zich door constant kritisch te zijn naar de gevestigde ideeën en door zelf met andere inzichten te komen. Remmende excentriekelingen zijn ook kritisch naar gevestigde ideeën maar dat komt omdat ze gewoon zeiken over alles.

Maar dan nog vond ik de vergelijking doortrekken met Impala's eerdere standpunt onterecht. Dat kwam op mij over alsof je het iemand kwalijk neemt dat ie een mening heeft over je nieuwe schoenen als ie in een lelijke auto rijdt.

Interessante discussie wel.
Wie van de "' excentriekelingen" zou jij scharen onder de excentriekelingen die wel iets zinnigs te zeggen hebben?
Het is eigenlijk gewoon zum Häulen dat posts willekeurig door elkaar gewarpt worden. Welk, zichzelf respecterend, forum laat dat gebeuren... Kafka wrijft nog eens in zijn handjes.

Afbeelding
anoniem_337753 wijzigde dit bericht op 30-06-2017 23:30
15.69% gewijzigd
shifty schreef:
30-06-2017 23:22

Nou,....ach,.... als ik vind dat iemand een lelijk huis heeft, een lelijk kapsel, lelijke jas, lelijke auto, lelijk behang, lelijk dit-en-me-dat en die gaat tegen mij zeggen dat mijn schoenen niet mooi zijn..... Ja, daar zou ik meer moeite mee hebben dan wanneer ik vind dat iemand een goeie smaak heeft en die zegt dan iets van mijn schoenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 23:21
Dat zijn de mensen die het zich kunnen veroorloven zo'n duur woord te gebruiken :biggrin:
Hugh-Jazz schreef:

Voor mij betekent het anders dan gemiddeld. Gek? Neuh.

Velen denken bij dit gifje oooooh wat een gekke jongen. Ik denk oooooh wat gaaf.
Afbeelding
Hugh-Jazz schreef:
:-D
Yep. Anders ben je gewoon koekoek.

" Iemand wordt excentriek genoemd als hij gedrag vertoont dat door de communis opinio (gemeenschappelijke mening) als ongewoon, vreemd, abnormaal of onbehoorlijk wordt beschouwd. "
30-06-2017 23:30

" Iemand wordt excentriek genoemd als hij gedrag vertoont dat door de communis opinio (gemeenschappelijke mening) als ongewoon, vreemd, abnormaal of onbehoorlijk wordt beschouwd. "

Wat vind je van deze meneer?

Afbeelding

Mja. Tenzij die iemand geen geld heeft. Dan ben je gewoon gek en kom je in een gewatteerde kamer terecht.
En al die andere schrijvers en artiesten en sporters en ga zo maar door die zich niet gedroegen zoals het hoort.
De wereld zou zo enorm saai zijn als die mensen niks meer mogen.
30-06-2017 23:27
Nou,....ach,.... als ik vind dat iemand een lelijk huis heeft, een lelijk kapsel, lelijke jas, lelijke auto, lelijk behang, lelijk dit-en-me-dat en die gaat tegen mij zeggen dat mijn schoenen niet mooi zijn..... Ja, daar zou ik meer moeite mee hebben dan wanneer ik vind dat iemand een goeie smaak heeft en die zegt dan iets van mijn schoenen.

Dat is ook weer een heel zinnig iets ja. Zelf kiezen van wie je een mening belangrijk vindt, gebaseerd op voorgaande meningen.
Soms kan je dat zelfs ook andersom gebruiken. Ik heb iemand gekend waarbij ik altijd goed luisterde naar zijn praktische adviezen zodat ik zeker wist hoe het niet moest. Ook best handig :biggrin:

uiteindelijk komt het maar neer op 1 ding
je hebt leuke mensen
en je hebt minder leuke mensen
lrishCassidy schreef:
30-06-2017 23:31
Wat vind je van deze meneer?

Afbeelding
Hoezo? Waar slaat dat op?
shifty schreef:
30-06-2017 23:34
Dat is ook weer een heel zinnig iets ja. Zelf kiezen van wie je een mening belangrijk vindt, gebaseerd op voorgaande meningen.
Soms kan je dat zelfs ook andersom gebruiken. Ik heb iemand gekend waarbij ik altijd goed luisterde naar zijn praktische adviezen zodat ik zeker wist hoe het niet moest. Ook best handig :biggrin:
Ja, dat laatste ken ik.
Hugh-Jazz schreef:
30-06-2017 23:32
Mja. Tenzij die iemand geen geld heeft. Dan ben je gewoon gek en kom je in een gewatteerde kamer terecht.
Waarop baseer je dat?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
S-Meds schreef:
30-06-2017 23:35
uiteindelijk komt het maar neer op 1 ding
je hebt leuke mensen
en je hebt minder leuke mensen

Niet waar. Ik ben geen fan van bijvoorbeeld jou een BGB , en dat is wederzijds geloof ik.
En toch kan ik ook om jullie lachen soms.

Het is niet zwart-wit.
30-06-2017 23:36
Hoezo? Waar slaat dat op?

Stephen King. Briljant schrijver toch?
Stel je eens voor dat hij niet meer mag schrijven omdat mensen hem zo "anders" vinden.
-Kia-Ora- schreef:
30-06-2017 23:37
Waarop baseer je dat?
Algemene vooroordelen en het internet.
Ik wist niet dat je er serieus op in zou gaan.
lrishCassidy schreef:
30-06-2017 23:33
En al die andere schrijvers en artiesten en sporters en ga zo maar door die zich niet gedroegen zoals het hoort.
De wereld zou zo enorm saai zijn als die mensen niks meer mogen.
Ja, daar hebben " we " nogal last van, van schrijvers en sporters en artiesten, zeg. Tsjongejongejonge wat een overlast; mijn buurman is een schrijver, mijn opa sport en mijn schoonzus staat op de buhne.
Het zijn niet persé uitblinkers, hoor; excentiekelingen, omdat ze anders dan anders zijn.
lrishCassidy schreef:
30-06-2017 23:38
Stephen King. Briljant schrijver toch?
Stel je eens voor dat hij niet meer mag schrijven omdat mensen hem zo "anders" vinden.
Wat een ontzettend raar voorbeeld
30-06-2017 23:41
Wat een ontzettend raar voorbeeld

Want?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven