Napraattopic deel 90

25-08-2017 16:37 3261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Toendratijd is op zich ook correct, zij het als neologisme.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
ThunderassMan schreef:
07-09-2017 14:53
Wat is er mis met 'toendertijd'?

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... entertijd/

Loop je
een beetje achter, Nous?
Nou idd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Man man man, zelfs als er peg wordt geschreven mag je er tegenwoordig niks meer van zeggen. Want hee, het is tog geen officieel stuk voor je werruk? :facepalm:

Voor Solo:

werk-studie/voor-alle-mensen-met-een-sc ... 1?start=20
Star² schreef:
07-09-2017 16:30
Man man man, zelfs als er peg wordt geschreven mag je er tegenwoordig niks meer van zeggen. Want hee, het is tog geen officieel stuk voor je werruk? :facepalm:

Voor Solo:

Dicke fette peg
Het is een schoonmaakster die een paar goedbedoelde adviezen wil geven, geen hoogopgeleid iemand. Een beetje coulance kan geen kwaad af en toe.

Maar nee, je moet je stuk eerst laten nalezen voor je een topic mag openen, stel je voor dat de taalnazi's komen lezen :facepalm:
Star² schreef:
07-09-2017 16:30

Voor Solo:

Het topic is wech.
-Sophia- schreef:
07-09-2017 16:47
Het is een schoonmaakster die een paar goedbedoelde adviezen wil geven, geen hoogopgeleid iemand. Een beetje coulance kan geen kwaad af en toe.

Maar nee, je moet je stuk eerst laten nalezen voor je een topic mag openen, stel je voor dat de taalnazi's komen lezen :facepalm:

Ja stel je voor dat je iets leert, nee joh, gewoon lekker peg blijven schrijven.
Denigrerend trouwens, die opmerking over de schoonmaakster.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 17:26
6.48% gewijzigd
Ik ben ook jaren schoonmaakster geweest, maar ik heb dat nooit gezien als een excuus om 'peg' te schrijven (anders dan wanneer het gaat om een peg-sonde).
Lady_Voldemort schreef:
07-09-2017 17:24
Ik ben ook jaren schoonmaakster geweest, maar ik heb dat nooit gezien als een excuus om 'peg' te schrijven (anders dan wanneer het gaat om een peg-sonde).
Ik ook niet. Maar soit, topic is weg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Waarom is het eigenlijk weg?
Oh my, ze heeft een perma vanwege het plaatsen van een oproep. Welke oproep precies?
AeonOfWinter schreef:
07-09-2017 17:26
Nou ja, ik word een beetje iebelig van die vanzelfsprekendheid waarmee het ambt van schoonmaakster vaak wordt verbonden met een gebrekkige ontwikkeling.
-Sophia- schreef:

Eens hoor, maar laten we nou niet doen alsof de taalpolitie zo hoog opgeleid is he.
De meest grote onzin heb ik uit toetsenborden zien komen van mensen hier die toevallig weten waar een d of een t hoort te staan.
-Sophia- schreef:

Het gaat hier om woorden als peg of tog. Niet om een kleine tik- of spelfout. Kinderen in groep 3 en 4 en wat tragere leerlingen in groep 5 maken die fouten. Als een volwassene dat doet, is ze bewust bezig de taal te verkrachten.
AeonOfWinter schreef:
07-09-2017 17:26
Op zich vind ik het wel slim van haar.
Misschien schreef ze het wel met opzet verkeerd?
Extra aandacht voor haar topic op die manier en wie weet hoe veel pb-tjes.
En ze heeft toch maar mooi even gratis reclame kunnen maken...
Ik was al aan het zoeken maar het topic over de schoonmaakster is dus weg. Een perma wegens oproep doen? Het was toch geen sollicitatie? Die vat ik niet.
Lady_Voldemort schreef:
07-09-2017 17:29
Nou ja, ik word een beetje iebelig van die vanzelfsprekendheid waarmee het ambt van schoonmaakster vaak wordt verbonden met een gebrekkige ontwikkeling.

Dat bedoel ik.
-Sophia- schreef:

Eens. En zelfs al is iemand wel hoogopgeleid, dan nog komt het voor dat hij/zij niet kan spellen. Dat neerbuigende, hooghartige gedoe altijd, bah.
En ook nog niet op de inhoud ingaan, alleen maar sneren. Erg kinderachtig.
herfstappeltaart schreef:
07-09-2017 17:38
Eens. En zelfs al is iemand wel hoogopgeleid, dan nog komt het voor dat hij/zij niet kan spellen. Dat neerbuigende, hooghartige gedoe altijd, bah.
En ook nog niet op de inhoud ingaan, alleen maar sneren. Erg kinderachtig.
En dan te bedenken dat er speciaal een topic voor is geopend om al hun taalfrustraties op bot te vieren. Maar dat is natuurlijk lang niet zo grappig zonder smullend publiek.
KyloRen schreef:
07-09-2017 17:36
Het leek voor mij niet op een oproep (even teruggelezen via cache), maar eerder gewoon haar ervaringen als schoonmaakster.
Dan heeft ze het dus erg slim gedaan, maar niet slim genoeg, anders stond het topic er nog steeds.

Natuurlijk was het een oproep, een vorm van gratis reclame maken en via pb opdrachten binnen laten stromen.
shisha schreef:
07-09-2017 17:33
Extra aandacht voor haar topic op die manier en wie weet hoe veel pb-tjes.
En ze heeft toch maar mooi even gratis reclame kunnen maken...
Dit.
Ik denk ook dat ze het expres deed.
Geen mens schrijft peg op deze manier.
Jonari schreef:
07-09-2017 17:45
Dit.
Ik denk ook dat ze het expres deed.
Geen mens schrijft peg op deze manier.
Ik ken wel iemand die dus zo schrijft.
Bijna alles spelt hij fonetisch.
Hij heeft pdd-nos en taal/leerproblemen en het is hem nooit gelukt om goed te leren schrijven.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 17:49
1.23% gewijzigd
shisha schreef:
07-09-2017 17:33
Waarom zou iemand dat doen dan? In de hoop dat volksstammen vervuilde hoogopgeleiden zullen denken 'oh die mevrouw is zo dom, die kan vast heel goed poetsen'?
Lady_Voldemort schreef:
07-09-2017 17:49
Waarom zou iemand dat doen dan? In de hoop dat volksstammen vervuilde hoogopgeleiden zullen denken 'oh die mevrouw is zo dom, die kan vast heel goed poetsen'?
Misschien was dat idd ook echt per ongeluk.

En trok het juist even te veel van de verkeerde aandacht waardoor het topic wel heel snel in de spotlights kwam en dus ook heel snel werd verwijderd.
Ik heb haar ergens in dat topic nog de tip gegeven dat: als ze graag reclame wil maken dat ze dan beter even iemand haar spelling kan laten controleren. :A:
Laat maar.

Naast spellen is lezen ook een vak :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven