Napraattopic deel 90
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 7 september 2017 om 15:52
Nou idd!ThunderassMan schreef: ↑07-09-2017 14:53Wat is er mis met 'toendertijd'?
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... entertijd/
Loop je
een beetje achter, Nous?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 7 september 2017 om 16:30
Man man man, zelfs als er peg wordt geschreven mag je er tegenwoordig niks meer van zeggen. Want hee, het is tog geen officieel stuk voor je werruk? 
Voor Solo:
werk-studie/voor-alle-mensen-met-een-sc ... 1?start=20
Voor Solo:
donderdag 7 september 2017 om 16:40
Dicke fette pegStar² schreef: ↑07-09-2017 16:30Man man man, zelfs als er peg wordt geschreven mag je er tegenwoordig niks meer van zeggen. Want hee, het is tog geen officieel stuk voor je werruk?
Voor Solo:
donderdag 7 september 2017 om 16:52
Het topic is wech.Star² schreef: ↑07-09-2017 16:30Man man man, zelfs als er peg wordt geschreven mag je er tegenwoordig niks meer van zeggen. Want hee, het is tog geen officieel stuk voor je werruk?
Voor Solo:
donderdag 7 september 2017 om 17:21
Ja stel je voor dat je iets leert, nee joh, gewoon lekker peg blijven schrijven.
Denigrerend trouwens, die opmerking over de schoonmaakster.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 17:26
6.48% gewijzigd
donderdag 7 september 2017 om 17:26
Ik ook niet. Maar soit, topic is weg.Lady_Voldemort schreef: ↑07-09-2017 17:24Ik ben ook jaren schoonmaakster geweest, maar ik heb dat nooit gezien als een excuus om 'peg' te schrijven (anders dan wanneer het gaat om een peg-sonde).
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 7 september 2017 om 17:29
Nou ja, ik word een beetje iebelig van die vanzelfsprekendheid waarmee het ambt van schoonmaakster vaak wordt verbonden met een gebrekkige ontwikkeling.
donderdag 7 september 2017 om 17:29
Eens hoor, maar laten we nou niet doen alsof de taalpolitie zo hoog opgeleid is he.
De meest grote onzin heb ik uit toetsenborden zien komen van mensen hier die toevallig weten waar een d of een t hoort te staan.
donderdag 7 september 2017 om 17:32
Het gaat hier om woorden als peg of tog. Niet om een kleine tik- of spelfout. Kinderen in groep 3 en 4 en wat tragere leerlingen in groep 5 maken die fouten. Als een volwassene dat doet, is ze bewust bezig de taal te verkrachten.
donderdag 7 september 2017 om 17:33
Op zich vind ik het wel slim van haar.
Misschien schreef ze het wel met opzet verkeerd?
Extra aandacht voor haar topic op die manier en wie weet hoe veel pb-tjes.
En ze heeft toch maar mooi even gratis reclame kunnen maken...
donderdag 7 september 2017 om 17:36
Lady_Voldemort schreef: ↑07-09-2017 17:29Nou ja, ik word een beetje iebelig van die vanzelfsprekendheid waarmee het ambt van schoonmaakster vaak wordt verbonden met een gebrekkige ontwikkeling.
Dat bedoel ik.
donderdag 7 september 2017 om 17:38
Eens. En zelfs al is iemand wel hoogopgeleid, dan nog komt het voor dat hij/zij niet kan spellen. Dat neerbuigende, hooghartige gedoe altijd, bah.
En ook nog niet op de inhoud ingaan, alleen maar sneren. Erg kinderachtig.
donderdag 7 september 2017 om 17:41
En dan te bedenken dat er speciaal een topic voor is geopend om al hun taalfrustraties op bot te vieren. Maar dat is natuurlijk lang niet zo grappig zonder smullend publiek.herfstappeltaart schreef: ↑07-09-2017 17:38Eens. En zelfs al is iemand wel hoogopgeleid, dan nog komt het voor dat hij/zij niet kan spellen. Dat neerbuigende, hooghartige gedoe altijd, bah.
En ook nog niet op de inhoud ingaan, alleen maar sneren. Erg kinderachtig.
donderdag 7 september 2017 om 17:42
Dan heeft ze het dus erg slim gedaan, maar niet slim genoeg, anders stond het topic er nog steeds.
Natuurlijk was het een oproep, een vorm van gratis reclame maken en via pb opdrachten binnen laten stromen.
donderdag 7 september 2017 om 17:45
Dit.
Ik denk ook dat ze het expres deed.
Geen mens schrijft peg op deze manier.
donderdag 7 september 2017 om 17:48
Ik ken wel iemand die dus zo schrijft.
Bijna alles spelt hij fonetisch.
Hij heeft pdd-nos en taal/leerproblemen en het is hem nooit gelukt om goed te leren schrijven.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 17:49
1.23% gewijzigd
donderdag 7 september 2017 om 17:49
donderdag 7 september 2017 om 17:51
Misschien was dat idd ook echt per ongeluk.Lady_Voldemort schreef: ↑07-09-2017 17:49Waarom zou iemand dat doen dan? In de hoop dat volksstammen vervuilde hoogopgeleiden zullen denken 'oh die mevrouw is zo dom, die kan vast heel goed poetsen'?
En trok het juist even te veel van de verkeerde aandacht waardoor het topic wel heel snel in de spotlights kwam en dus ook heel snel werd verwijderd.
Ik heb haar ergens in dat topic nog de tip gegeven dat: als ze graag reclame wil maken dat ze dan beter even iemand haar spelling kan laten controleren.