Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Heb jij speciaal haar, Tass?
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:38
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
Jij plakt nóóit etiketjes op mensen natuurlijk.
Paar pagina's terug plaats je nog genoeg genoeg originele benamingen die naar mij zouden verwijzen vanwege een vraag die ik stelde aan iemand.
Oudblond schreef:
25-09-2017 22:55
Volgens Van Dale is kroeshaar dicht en fijn gekruld haar.
de dikke van dale is een wit boek

als je haar kroest is het wild.
dat hoort niet want je moet je zo wit mogelijk gedragen om geaccepteerd te worden
eventueel ook huid bleken
maar je best doen helpt niet tegen duizenden jaren onderdrukking
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:48
ik heb net alles gelezen en alleen bij MANNEN wordt 1 keer "kroeshaar" gezegd. Bij alle pagina's voor vrouwen gaat het alleen over "black hair". Het is ook best een belediging om tegen een zwarte vrouw te zeggen dat ze kroes haar heeft. En voor meisjes zelfs iets waar je voor op je kop krijgt of zelfs een pak slaag voor kan krijgen, als je haar kroes is.

Dus voor een man is het geen belediging? Wel voor de vrouw?
Ik weet niet eens meer hoe ik het mag noemen. @(
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:54
Nee, gewoon, als je met kroes haar (als in: "nappy hair") over straat gaat, dan kreeg je in mijn tijd gewoon straf van je moeder. Of nou ja, het was eigenlijk niet echt een optie want mijn moeder heeft tot ver in mijn puberteit mijn haar gekamd (en dat geldt ook voor al mijn nichten, trouwens, en mijn een-na-oudste nicht had als we bij oma waren altijd "haardienst" en dan moesten we een voor een ons haar door haar laten kammen) omdat het echt een doodzonde was om met kroeshaar over straat te gaan.
Snap nu met terugwerkende kracht waarom mijn onderbuurvrouw uit mijn Amsterdamse periode mijn haar wilde strijken (serieus ouderwets met een strijkbout) :-D
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:52
nee kroes is pluis, droog, onverzorgd haar.
als je het netjes vlecht, olie erin smeert of relaxed is het niet kroes
Ja, zoiets inderdaad. Het is inderdaad ongekamd, droog, klittend, geen-vet-erin, pluizend haar. Een beetje zoals geadopteerde kindjes met witte ouders altijd hebben, zo herkende ik die vroeger altijd. Dan zei mijn moeder afkeurend: *tsjoerie* zomaar laat die vrouw die kinderen zo over straat gaan...
Am Yisrael Chai!
Tarlin schreef:
25-09-2017 22:57
Jij plakt nóóit etiketjes op mensen natuurlijk.
Paar pagina's terug plaats je nog genoeg genoeg originele benamingen die naar mij zouden verwijzen vanwege een vraag die ik stelde aan iemand.
ga gewoon even gezellig wat linkjes plakken, heb je wat te doen
Bruise schreef:
25-09-2017 22:52
Het is iets makkelijker om onze namen te noemen, dat snap je toch wel?
Niet echt.
Ik had trouwens een schoolvriendinnetje vroeger. Half arubaans. Noemde haar eigen haar ook kroeshaar.
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:49

groepsknuffel
Lekker ; gamgbangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
de dikke van dale zegt waarschijnlijk ook nog steeds dat zwarte piet de knecht van sinterklaas is en geen enkele connotatie heeft met slavernij
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:59
ga gewoon even gezellig wat linkjes plakken, heb je wat te doen
Dat is natuurlijk ook een reactie die je kunt geven als je weet dat de ander gelijk heeft.
Zó aardig! :thumbsup:
Ttass schreef:
25-09-2017 22:56
Yep. Als je haren niet gekamt had grijpt je moeder je gewoon bij de haren en ging ze keihard kammen. Er mocht geen pluisje zichtbaar zijn. En plat gestrijkte edges.
En janken dat je dan deed! Want dan deed ze voor straf ook extra hard. Mijn moeder ging er dan ook altijd spontaan weer Surinaams van spreken, dan zat ze binnensmonds in het Surinaams te mopperen en ondertussen werd je kop er bijna af getrokken.
Am Yisrael Chai!
Mijn vriendinnetje van nu noemt het ook kroeshaar. Ik zal zeggen dat dat heel slecht is en dat ze aan de stijltang moet.
blijfgewoonbianca schreef:
25-09-2017 23:00
Lekker ; gamgbangen.
nee ik heb nog pijn van de vorige keer
Dan ben je toch echt zelf fout bezig als je niet het haar mag hebben wat je van nature hebt.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:58
Een beetje zoals geadopteerde kindjes met witte ouders altijd hebben, zo herkende ik die vroeger altijd. Dan zei mijn moeder afkeurend: *tsjoerie* zomaar laat die vrouw die kinderen zo over straat gaan...
Wauw... en dit mag gewoon gezegd worden.
Bruise schreef:
Mijn vriendinnetje van nu noemt het ook kroeshaar. Ik zal zeggen dat dat heel slecht is en dat ze aan de stijltang moet.
Zal dr leren.
fashionvictim schreef:
En janken dat je dan deed! Want dan deed ze voor straf ook extra hard. Mijn moeder ging er dan ook altijd spontaan weer Surinaams van spreken, dan zat ze binnensmonds in het Surinaams te mopperen en ondertussen werd je kop er bijna af getrokken.
En kilo's pink moisterizer https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY355_.jpg
lemoos2 schreef:
25-09-2017 22:58
Snap nu met terugwerkende kracht waarom mijn onderbuurvrouw uit mijn Amsterdamse periode mijn haar wilde strijken (serieus ouderwets met een strijkbout) :-D
Hahaha, klopt, dat deden sommige nichten van mij ook.

Maar dat haar is echt een ding hoor, want ik mocht dan juist weer niet mijn haar "pressen" of "straighten" (want: good hair, heb immers een witte vader) terwijl mijn nichtje die echt een heeeeele donkere vader heeft (en dus bad hair) juist weer verplicht als klein meisje al met de presskam in de weer moest.
Am Yisrael Chai!
Ik heb nu geblondeerd styl haar. De trauma is er nog niet uit.
Laat de heli komen.
Bruise schreef:
er is niks mis met kroeshaar. maar kijk de documentaire even die FV aanraadt. Dat weet je dat getypeerd worden op raciale kenmerken op zijn minst gevoelig ligt bij alles wat niet blank is. dat heeft te maken met de duizenden jaren overheersing van de blanken. Daarom willen de onderdrukte rassen graag hun raciale kenmerken zo min mogelijk in het oog laten springen. Aziaten laten hun neus vergroten, afrikanen relaxen hun haar en bleken hun huid etc. als je lijkt op de blanke heb je het gewoon makkelijker in deze maatschappij
Ttass schreef:
25-09-2017 22:56
Yep. Als je haren niet gekamt had grijpt je moeder je gewoon bij de haren en ging ze keihard kammen. Er mocht geen pluisje zichtbaar zijn. En plat gestrijkte edges.
Liefdevol hoor.
Ttass schreef:
25-09-2017 23:03
En kilo's pink moisterizer https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY355_.jpg
Oh, dat vind ik nog steeds zo vies! Brrr.

Toen ik klein was was er nog niet zo veel te koop volgens mij, dus als kind was het bij mij thuis dit:

Afbeelding
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven