Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Enn schreef:
25-09-2017 22:27
Komt goed!!! maar morgen!!! Zit nu in bed met de tablet, morgen start ik de lap wel effe op.
Thanks! :yes:
Ik heb een hoogblonde buurvrouw met kroeshaar. Ze gaat ook nog es zelden naar de kapper, dus het kroest alle kanten op.
Ik noem het heksenhaar.
Mag dat wel?
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
blijfgewoonbianca schreef:
25-09-2017 22:28
Die krullen heten geen kroesKOP. Kroes, kroeshaar, afro, krullen ,....kroeskop is synoniem voor " nikkertje " oid. .
O krullenkop, stekelhoofd, werkelijk alles hoor ik voorbij komen.

Ik vind de discussie wel prima verder.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:31
7.34% gewijzigd
Dana schreef:
25-09-2017 22:29
Oh, jij begint ook al.
Hangt er onweer in de lucht soms?
Gek zeg, dat er twee mensen exact hetzelfde uit je bericht halen. Waar zal het dan aan liggen? Vast aan de onweer.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Het-groepje schreef:
25-09-2017 22:20
Grappig. Ik schreef net eigenlijk dat mijn haar niet kroest maar krult en haalde dat weer weg.
Kroes was zelden een positieve omschrijving, (' als het regent kroest mijn haar') gelukkig wordt dat anders.
Ik heb geen idee waar de discussie over gaat en wil het ook niet weten, heb alleen de laatste paar postings gelezen. Maar wil voor de statistieken wel opmerken dat ik het ook heel vervelend vind als mensen mijn haar als "kroeshaar" omschrijven. Vind "kroes" ook echt een negatieve connotatie hebben, net als het engelse "nappy hair" zeg maar. Kroeskop vind ik dus helemaal een shitwoord. Ik zeg zelf gewoon altijd "krullen" en als ik het verschil tussen Europees haar en mijn eigen haar wil benadrukken dan zeg ik "black hair".
Am Yisrael Chai!
Gewoon vragen in het vervolg, heb van veel forummers hun ava's (en alle losse plakonderdelen) opgeslagen want anders bleef ik gummen, snijden en weet ik het. ;-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Solomio schreef:
25-09-2017 22:30
Ik heb een hoogblonde buurvrouw met kroeshaar. Ze gaat ook nog es zelden naar de kapper, dus het kroest alle kanten op.
Ik noem het heksenhaar.
Mag dat wel?
Ja, want dat verwijst niet naar nikker.
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:23
met kroeskop wordt kroeshaar bedoeld, geen krullen. alsof je tegen een aziaat zou zeggen: die met die spleetogen
Dat inderdaad.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Jezus weer dat gezeik over kroeskop?
Enn schreef:
Oh en lemoos gifjes doen het niet meer hier, het gaat dus een glitterloze kerst worden. :-D
Mijn ava beweegt wel hoor Enn.
Oudblond schreef:
25-09-2017 22:24
Dit. Je kan alles in een verkeerde context plaatsen. Afhankelijk van het gezelschap ben ik de 'witte mevrouw' of die 'grijze dame' of 'die hele dunne' of 'die met dat Belgische accent' in een groep die mijn naam nog niet kent. Geen grijs haar op mijn hoofd dat daar aanstoot aan neemt; Zij duiden mij door herkenbare kenmerken te noemen zonder enige negatieve bijbedoelingen, maar om snel naar elkaar duidelijk te maken dat ze het over mij hebben.
Tsja, misschien zeggen ze wel " " die bleekscheet " , dat ouwe wijf " , " die anorect " , " dat wandelend lijk " , die domme Belg " .
Negen van de tien keer heb je geen idee hoe mensen je duiden als je er niet bij bent. Gelukkig maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Enn schreef:
Oh en lemoos gifjes doen het niet meer hier, het gaat dus een glitterloze kerst worden. :-D
Nee :O
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 22:32
Ja, want dat verwijst niet naar nikker.
:HA:
-Kia-Ora- schreef:
25-09-2017 22:32
Mijn ava beweegt wel hoor Enn.
Mmm misschien inmiddels wel weer? Dat zou leuk zijn! Nja voor mij dan. :-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 22:33
Nee :O
😁
Solomio schreef:
25-09-2017 22:30
Ik noem het heksenhaar.
Mag dat wel?
denk je dat heks een ras is?
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:36
Reden: spammer
99.38% gewijzigd
En voor iedereen die er grappig over doet is het misschien een idee om de docu "Good hair" eens te bekijken. De omschrijving "kroeshaar" ligt volgens mij onder alle zwarte mensen gevoelig. Ik ken er in ieder geval geen een die het neutraal vindt als je zegt "die vrouw met dat kroeshaar".
Am Yisrael Chai!
-Kia-Ora- schreef:
25-09-2017 22:31
Gek zeg, dat er twee mensen exact hetzelfde uit je bericht halen. Waar zal het dan aan liggen? Vast aan de onweer.
Moi herhaalt hier nota bene nog een paar keer dat ze niets mis vindt met de aanduiding 'die kroeskop' en dat het voor haar in dezelfde categorie valt als 'die met die krullen', etc.

En ik heb helemaal nergens gezegd dat ze een racist is.

Dus waar het aan ligt dat jullie twee dat in mijn posts lezen? Vertel het zelf maar dan, want ik zie het niet en jij blijkbaar wel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Enn schreef:
25-09-2017 22:34
Mmm misschien inmiddels wel weer? Dat zou leuk zijn! Nja voor mij dan. :-)
Bij mij al vrij snel weer. Dus we gaan écht wel glitteren met de kerst!
lemoos2 schreef:
25-09-2017 22:25
Ben de oude kwijt (nieuwe tablet) en Google images levert niets meer op :'(. De huidige is eigenlijk een gif maar doet het niet.

https://media.giphy.com/media/9hCoXkIXAOq9q/giphy.gif
Leuk, dat gifje!
clarissenwana schreef:
25-09-2017 22:35
[....]
Lezen de mods gezellig mee ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
Er is er een die geen probleem heeft met de naam Kroeskop.

https://www.annebethkroeskop.com
blijfgewoonbianca schreef:
25-09-2017 22:38
Lezen de mods gezellig mee ?
schrijven in het bugtopic doen ze niet dus tijd genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven