Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 april 2018 om 00:19
Ik weet dat jouw motieven deugen. Ik denk dat FV en jij elkaar niet begrjipenfeow schreef: ↑28-04-2018 00:17Niet schrikken hoor: ik vond het juist heel lief hoe jij over je dochter schreef. De uitstraling, de sfeer. Net zo'n poppetje.
Ik heb geen beeld bij je dochter, niet meer dan het idee dat het een plaatje moet zijn. Een glimlach.
Ik heb nergens geschreven dat ik je vergelijking niet begrijp of geloof. Of vind dat je die vergelijking niet zou moeten maken.
Maar jij wil kennelijk heel graag dat ik slechts motieven heb.
Ga je goddelijke gang, maar je snapt er niks van.
zaterdag 28 april 2018 om 00:19
Wat weet jij van de ervaringen van alle blanken op de hele wereld?
Vanwaar jouw stellige aanname dat geen enkel blank persoon met racisme te maken heeft?
zaterdag 28 april 2018 om 00:21
Volgens mij ben jij degene die dingen door elkaar haalt: ik zie racisme als het toekennen van bepaalde eigenschappen op basis van ras.
Daaruit kan discriminatie ontstaan. Achterstelling. Maar dat hoeft niet.
Waar jij het over hebt is racisme die leidt tot achterstelling.
Waar ik het over heb is het indelen van de mensheid in rassen en op basis daarvan onderscheid maken.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 28 april 2018 om 00:23
jij kent mijn dochter?Solomio schreef: ↑28-04-2018 00:11Really?
Jij begrijpt niet dat mensen vinden dat Megan op Kate lijkt, want Megan is duidelijk niet blank.
Jouw dochter is ook duidelijk niet blank, maar kan wel ineens op een blank iemand lijken?
Als je niet ziet hoe raar dat is, ja, dan wordt het niks meer met de discussie.
Dan ben je pas echt een gekkie, als je mijn kind bent gaan opzoeken. Dus hoe durf je dan überhaupt mij langs een morele meetlat te leggen als je een dreumes van een wildvreemde gaat opzoeken? Geschifte gek ben je dan.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 28 april 2018 om 00:24
Ik praat tegen yasnaSolomio schreef: ↑28-04-2018 00:21Volgens mij ben jij degene die dingen door elkaar haalt: ik zie racisme als het toekennen van bepaalde eigenschappen op basis van ras.
Daaruit kan discriminatie ontstaan. Achterstelling. Maar dat hoeft niet.
Waar jij het over hebt is racisme die leidt tot achterstelling.
Waar ik het over heb is het indelen van de mensheid in rassen en op basis daarvan onderscheid maken.
Verder is het probleem van racisme niet de feitelijke indeling van rassen (discrimineren) maar het daadwerkelijk handelen naar die indeling: het achterstellen van mensen omdat ze behoren tot bepaalde rassen.
zaterdag 28 april 2018 om 00:25
FV ze zegt dit. Dus ik denk niet dat ze jouw kind kent. Ze baseert zich op jouw tekst
zaterdag 28 april 2018 om 00:25
Je ziet nog steeds niet waar het over gaat hè.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:23jij kent mijn dochter?
Dan ben je pas echt een gekkie, als je mijn kind bent gaan opzoeken. Dus hoe durf je dan überhaupt mij langs een morele meetlat te leggen als je een dreumes van een wildvreemde gaat opzoeken? Geschifte gek ben je dan.
zaterdag 28 april 2018 om 00:26
Dat was van 0 naar 100 in 1 post...fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:23jij kent mijn dochter?
zaterdag 28 april 2018 om 00:26
Dat is jouw definitie van racisme.
De mijne is anders.
zaterdag 28 april 2018 om 00:27
Wow.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:23jij kent mijn dochter?
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 28 april 2018 om 00:28
ik heb helemaal geen idee over je motieven, want het feit dat jij en anderen mijn dochter steeds aanhalen alsof jullie haar kennen vind ik serieus al zo beangstigend dat ik helemaal geen ruimte meer heb om nog na te denken over waarom jullie dat doen.feow schreef: ↑28-04-2018 00:17Niet schrikken hoor: ik vond het juist heel lief hoe jij over je dochter schreef. De uitstraling, de sfeer. Net zo'n poppetje.
Ik heb geen beeld bij je dochter, niet meer dan het idee dat het een plaatje moet zijn. Een glimlach.
Ik heb nergens geschreven dat ik je vergelijking niet begrijp of geloof. Of vind dat je die vergelijking niet zou moeten maken.
Maar jij wil kennelijk heel graag dat ik slechts motieven heb.
Ga je goddelijke gang, maar je snapt er niks van.
Het enige wat ik denk is: wow, wegwezen hier en mijn kind beschermen tegen die gekkies. Want let's be real, het feit dat jullie allemaal over mijn dochter schrijven alsof jullie weten hoe ze eruit ziet en wie ze is, terwijl ik ook al jaaaaaaren via dit forum word lastiggevallen, bedreigd en gestalkt belooft immers niet veel goeds.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 28 april 2018 om 00:28
Goed lekker zwart wit weer
Laat ik het anders proberen. vraag: erken jij dat er in onze samenleving sprake is van een stelselmatige achterstelling van mensen met een niet westerse achtergrond en een ander kleurtje? En zo ja, hoe noem jij dit dan?
zaterdag 28 april 2018 om 00:30
Ik noem dat discriminatie.
Op basis van huidskleur.
Ras ligt nog wat ingewikkelder.
zaterdag 28 april 2018 om 00:31
Maar dat jij nog maar zeer onlangs beschreef hoe de kleur van jouw zoon en dochter verschilde ben je vergeten?fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:28ik heb helemaal geen idee over je motieven, want het feit dat jij en anderen mijn dochter steeds aanhalen alsof jullie haar kennen vind ik serieus al zo beangstigend dat ik helemaal geen ruimte meer heb om nog na te denken over waarom jullie dat doen.
Het enige wat ik denk is: wow, wegwezen hier en mijn kind beschermen tegen die gekkies. Want let's be real, het feit dat jullie allemaal over mijn dochter schrijven alsof jullie weten hoe ze eruit ziet en wie ze is, terwijl ik ook al jaaaaaaren via dit forum word lastiggevallen, bedreigd en gestalkt belooft immers niet veel goeds.
zaterdag 28 april 2018 om 00:33
Nee, helemaal niet, maar daar schreef ik iets anders dan wat jij nu schrijft. En jij vindt mijn kinderen niet blank, dus ik vraag me af hoe je dat weet.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 28 april 2018 om 00:34
Tegen solo en feow?fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:28ik heb helemaal geen idee over je motieven, want het feit dat jij en anderen mijn dochter steeds aanhalen alsof jullie haar kennen vind ik serieus al zo beangstigend dat ik helemaal geen ruimte meer heb om nog na te denken over waarom jullie dat doen.
Wauw.
zaterdag 28 april 2018 om 00:35
Je draaft door.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:33Nee, helemaal niet, maar daar schreef ik iets anders dan wat jij nu schrijft. En jij vindt mijn kinderen niet blank, dus ik vraag me af hoe je dat weet.
zaterdag 28 april 2018 om 00:35
Je zuigt.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:31Nou vertel, waar gaat het over? Hoe ken jij mijn dochter? En waarom? Je kent mij niet eens!
Maar goed: jij maakt een vergelijking die in mijn (en Feows) hoofd vergelijkbaar is met de vergelijking van Megan met Kate.
Namelijk iemand die iig deels uit donkere ouders komt (Megan en jouw dochter) vergelijken met iemand die helemaal geen donkere voorouders heeft (Kate en prinses Charlotte).
De ene vergelijking (Megan met Kate) vind je onbegrijpelijk, de andere vergelijking (jouw dochter met Charlotte) vind je prima.
Dat jouw dochter getint is meen ik te hebben kunnen opmaken uit jouw posts.
zaterdag 28 april 2018 om 00:37
Je bent een beter mens dan ik ben.Solomio schreef: ↑28-04-2018 00:35Je zuigt.
Maar goed: jij maakt een vergelijking die in mijn (en Feows) hoofd vergelijkbaar is met de vergelijking van Megan met Kate.
Namelijk iemand die iig deels uit donkere ouders komt (Megan en jouw dochter) vergelijken met iemand die helemaal geen donkere voorouders heeft (Kate en prinses Charlotte).
De ene vergelijking (Megan met Kate) vind je onbegrijpelijk, de andere vergelijking (jouw dochter met Charlotte) vind je prima.
Dat jouw dochter getint is meen ik te hebben kunnen opmaken uit jouw posts.