Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 28 april 2018 om 11:51
Die zich nu rot lachen waarschijnlijk

zaterdag 28 april 2018 om 11:52
Ook. Maar niet alleen dat.
Ik kan " wegkomen " met een zin als " ik heb een pesthekel aan Hollandse kringzitverjaardagen " ( wat ik ook echt heb ) , zij niet. Want oehhhhhhh is dat even racistisch van haar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 28 april 2018 om 11:53
blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 11:52Ook. Maar niet alleen dat.
Ik kan " wegkomen " met een zin als " ik heb een pesthekel aan Hollandse kringzitverjaardagen " ( wat ik ook echt heb ) , zij niet. Want oehhhhhhh is dat even racistisch van haar.
Klopt! S-Meds komt nu ook weg in deze discussie. En iedereen valt over FV. Bijzonder.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:53
1.20% gewijzigd
zaterdag 28 april 2018 om 11:53
Oh, ze zullen er ongetwijfeld zijn (ze is tenslotte zelfs buiten dit forum om flink lastig gevallen in het verleden), maar in de discussie die hier gisteren ontstond zie ik dat ook niet. Meningsverschillen, verschil van interpretatie, dat wel.doornroosje9 schreef: ↑28-04-2018 11:47O ja? Dus oa Feow reageert altijd op haar? En ik ook? Solo blijkbaar ook?
Sorry, maar dit is echt onzin.
There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 28 april 2018 om 11:55
Precies dit dus.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 11:46Voor FV schijnen er ook andere regels te gelden. Waar een ander zowel een mening kan geven over racisme en ook in trashtopics kan schrijven, schijnt dat bij haar niet te kunnen.

Grobbekuiken_ schreef: ↑28-04-2018 11:53Oh, ze zullen er ongetwijfeld zijn (ze is tenslotte zelfs buiten dit forum om flink lastig gevallen in het verleden), maar in de discussie die hier gisteren ontstond zie ik dat ook niet. Meningsverschillen, verschil van interpretatie, dat wel.
Precies, maar iedereen in hetzelfde 'kamp' wat het onderwerp aangaat.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 11:57
0.50% gewijzigd

zaterdag 28 april 2018 om 11:56
Vreselijk en je blijft het zien he.MevrouwJack schreef: ↑28-04-2018 09:47Misschien wordt het tijd om weer naar de overeenkomsten tussen ons te kijken,
Of is er iemand die de roodgelakte vrouwenhand die een grapefruit vingert ('Lees meer', voordat iemand denkt dat ik nu écht mijn verstand verloren heb) wel leuk vindt?
Net als diegene die moeizaam bukt op het toilet

zaterdag 28 april 2018 om 11:56
Een jaartje of 30 geleden zat ik in een trein, die langzaam vol liep met mensen. Een meisje hield de plek naast haar vrij 'voor mijn moeder, die is even naar het toilet'. Prima, iedereen respecteerde dat en liep verder. Totdat er iemand neerplofte voordat ze deze uitleg kon geven. Ze kreeg vervolgens de huid vol gescholden want 'dat zeg je omdat ik Surinaams ben, jij wil niet naast een zwarte zitten!' Gelukkig kwamen meerdere mensen in de trein voor het meisje op en bond uiteindelijk de Surinaamse in en zocht elders een plekje. Ik ben ervan geschrokken hoe heftig deze dame tekeer ging. Vanwege de agressiviteit die het jonge meisje onverdiend over zich heen kreeg, maar ook omdat blijkbaar deze Surinaamse zo vaak moest ervaren dat haar huidskleur er toe deed dat ze dat zomaar aannam en deze reactie proportioneel vond.
Op een ander moment kreeg ik van een Turkse 'vriendin' te horen dat zij niet met iedere man het bed in dook want zij was geen Nederlandse. Ik heb hier niet eens op kunnen reageren, zo verbijsterd was ik over deze opmerking van iemand waarmee ik al een maand of 7 een (studenten-) woning deelde.
Racisme is overal, maar het ervaren van racisme is óók subjectief. Niet ieder verzoek is op je huidskleur te betrekken.
Op een ander moment kreeg ik van een Turkse 'vriendin' te horen dat zij niet met iedere man het bed in dook want zij was geen Nederlandse. Ik heb hier niet eens op kunnen reageren, zo verbijsterd was ik over deze opmerking van iemand waarmee ik al een maand of 7 een (studenten-) woning deelde.
Racisme is overal, maar het ervaren van racisme is óók subjectief. Niet ieder verzoek is op je huidskleur te betrekken.
zaterdag 28 april 2018 om 11:57
Dat is belachelijk inderdaad.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 11:52Ook. Maar niet alleen dat.
There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 28 april 2018 om 11:57
Klopt. Zwarte vrouwen mogen bepaalde dingen niet zeggen. Ik vind het vooral bizar dat witte vrouwen hen dan de maat nemen.We kunnen ook gewoon opkomen voor elkaarblijfgewoonbianca schreef: ↑28-04-2018 11:52Ook. Maar niet alleen dat.

zaterdag 28 april 2018 om 11:58
Oh ja dit soort opmerkingen gaan nu weer komen. Ze worden alleen maar gemaakt om vooral te ontkennen dat racisme bestaat.Irma3110 schreef: ↑28-04-2018 11:56Een jaartje of 30 geleden zat ik in een trein, die langzaam vol liep met mensen. Een meisje hield de plek naast haar vrij 'voor mijn moeder, die is even naar het toilet'. Prima, iedereen respecteerde dat en liep verder. Totdat er iemand neerplofte voordat ze deze uitleg kon geven. Ze kreeg vervolgens de huid vol gescholden want 'dat zeg je omdat ik Surinaams ben, jij wil niet naast een zwarte zitten!' Gelukkig kwamen meerdere mensen in de trein voor het meisje op en bond uiteindelijk de Surinaamse in en zocht elders een plekje. Ik ben ervan geschrokken hoe heftig deze dame tekeer ging. Vanwege de agressiviteit die het jonge meisje onverdiend over zich heen kreeg, maar ook omdat blijkbaar deze Surinaamse zo vaak moest ervaren dat haar huidskleur er toe deed dat ze dat zomaar aannam en deze reactie proportioneel vond.
Nou sorry, maar Solomio was een van de weinige die er continu op terug kwam. Voor haar was het een keer klaar, maar er bleef maar op haar meningen ingaan.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Ja.

zaterdag 28 april 2018 om 11:59
Goed opgemerkt BGB!

zaterdag 28 april 2018 om 12:00
Maar vaak ook niet.
Zo begreep ik vannacht nog iemand verkeerd.
zaterdag 28 april 2018 om 12:02
Maar dit wil toch helemaal niet zeggen dat racisme niet bestaat? Natuurlijk hebben donkere mensen hier vaker mee te maken, dat ontkent ook niemand. Maar dat betekent niet dat ALLEEN donkere mensen hiermee te maken hebben.
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 28 april 2018 om 12:03
zaterdag 28 april 2018 om 12:05
Sorry??? Voor mij was dit juist de eerste keer dat ik met racisme geconfronteerd werd. Op dat betreffende moment speelde dat niet, maar de reactie van deze mevrouw deed mij wel direct voelen dat het niet uit het niets kwam. Jouw opmerking slaat nu dus nergens op. Of ik begrijp hem niet, dat zou ook kunnen.
Ik?Yasmeenah82 schreef: ↑28-04-2018 11:58Nou sorry, maar Solomio was een van de weinige die er continu op terug kwam. Voor haar was het een keer klaar, maar er bleef maar op haar meningen ingaan.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

Zie je daar heb je het alIrma3110 schreef: ↑28-04-2018 12:05Sorry??? Voor mij was dit juist de eerste keer dat ik met racisme geconfronteerd werd. Op dat betreffende moment speelde dat niet, maar de reactie van deze mevrouw deed mij wel direct voelen dat het niet uit het niets kwam. Jouw opmerking slaat nu dus nergens op. Of ik begrijp hem niet, dat zou ook kunnen.

zaterdag 28 april 2018 om 12:07
Nou daar ging het gisteren over, even teruglezen.doornroosje9 schreef: ↑28-04-2018 12:02Maar dit wil toch helemaal niet zeggen dat racisme niet bestaat? Natuurlijk hebben donkere mensen hier vaker mee te maken, dat ontkent ook niemand. Maar dat betekent niet dat ALLEEN donkere mensen hiermee te maken hebben.
Slachtoffers van racisme zijn zwart en niet wit
zaterdag 28 april 2018 om 12:07
O, FV was heel duidelijk naar mij hoor.
Ik heb sterk het gevoel (gevoel ja, dus ik kan er naast zitten) dat ze mij in een heel smerig hoekje gedrukt heeft en zich vervolgens boos maakt omdat ik vanuit een smerig hoekje reageer. Terwijl ik helemaal niet in dat vieze hoekje zit, maar middenin de kamer en bovenop de kast.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 april 2018 om 12:08
Too much info.
Opstaan, plaatsie vergaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.